İstanbul' da motosiklet eğitimi takım arkadaşları
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar;
Bir süre eğitim için İstanbul’ da olacağım. Uzun süredir motosiklet eğitimi almak istiyordum ve sanırım bunun için sonunda kendime zaman ayırabileceğim.
Süleyman memnun ve gelişim ile motosiklet eğitimi konusunda konuştum. Ancak eğitimin verilebilmesi için belli öğrenci sayısının yakalanması lazım.. İstanbul’ da ki arkadaşlarımızdan eğitim almayı düşünen olursa lütfen benimle irtibata geçsin.
Gelişim de Kenan hoca ile konuştum. Elinde üç kişi var ve sekiz kişi lazım eğitim grubu oluşturabilmek için. Yani en az beş arkadaş olmalıyız. Eğitim bilgisi aşağıdaki şekilde..
Ücret 100 ytl
Risk Telafisi Teorisi
Buna göre insan bir ısıtıcıdaki termostat gibi çalışır. Termostatın belli bir görevi vardır, diyelim ki bir odada 20 C 'lik bir ısıyı sağlamaya çalışmak. Eğer termostat odanın ısısının sadece 19 C olduğunu farkederse sıcak su akışı için gerekli sübabı açar. Oda sıcaklığının 21 C'ye yükselmesi durumundaysa tekrar kapatır. Bu durumu motosiklet süren insanlara uyarladığımızda: Eğer motosiklet sürücüsü bir durumdaki riski çok düşük buluyorsa gaza daha da basar - riski yüksek bulduğu taktirdeyse gazdan ayağını çeker, ta ki doğru bir orta nokta, bir norm bulana değin. Bu noktada akla gelen soru, bu normun nereden çıktığıdır. Katılımcılarımıza ne şekilde bu otoritelerce kabul edilmiş risk etkileşimini oturtabiliriz?
Bir başka soru ise, motosiklet sürücümüzün kendi risk normlarındaki bir sapmayı hangi kesinlikle algılayacağıdır. Sürücü riski ne kadar ciddiye almaktadır?
"Tehlikeye yönelen, onun içinde ölür."
İşte amaçlarımız - onlara ulaşmak için çaba göstermeliyiz
Motosiklet Güvenli Eğitimlerimiz (MGE) ADAC ( Allgemeine Deutsche Automobil-Club www.adac.de ) müfredatına bağlı kalınarak verilmektadir.
Almanya'da güvenli sürüş konusunda eğitim veren en üst seviye kuruluş olan ADAC, eğitim veren kurumların üst çatısı DVR'a (Deutscher Verkehrssicherheitsrat e.V.) bağlıdır. (www.dvr.de)
DVR'nin "Motosiklet Güvenlik Eğitimi" çalışma grubu "MGE'de minimum gerekenler" adı altında aşağıdaki amaçları kabaca listelemiştir:
• Trafik güvenliği
• Tehlikeleri tanımak, onlardan sakınmak ve onları yenmek
• Sürücüyü ayarlamalar konusunda bilinçli hale getirmek
• Ayarlamalar konusunda gerekli etkilemeleri yapmak
• Aşağıdakilerin gerçekçi değerlendirmesini yapmak
o Kendi yeteneğini / Yola çıkabilirliğini
o Fiziksel sınırları
o Aracın gücünü
o Sürüş motivasyonunu
o Duruma bağlı olarak değişen dış etkileri
• Pratik eğitimin yansımaları
• Sürüş yeteneğinin kuvvetlendirilmesi
• Acil durum manevralarına ana hatlarıyla hakim olunması
• Otomasyon eklentilerinden haberdar olmak
• Başarılı stratejilerin (teknik /fiziksel /insani) sınırlarını belirlemek
• Grup seyrinin katlanılabilir hale gelmesi
• Sürücülerin koruma kıyafeti konusunda bilinçlendirilmesi
• Araç kontrolüne hazırlığın teşvik edilmesi
Bu genel amaçlar MGE'nin (Motosiklet Güvenlik Eğitimi) saf bir bitirme kursundan daha fazlası olduğunu açıkça göstermektedir. Sürüş yeteneğinin düzeltilmesinin yanında katılımcıların düşünce ve hislerine dayanan bazı amaçlar da güdülmektedir.
Kurs Katılımcıları
Standart bir kursta bir kurs yöneticisine en fazla 12 katılımcı düşebilir (ADAC Motosiklet Eğitimi'nde bu rakam max. 10'dur).
Katılımcılar arasında verimli bir düşünce alışverişi yaşanabilmesi için en az 4-6 arası katılımcı gereklidir.
Bir MGE'ye katılabilmenin önkoşulu, katılımcının sürdüğü ve sokak trafiğine girmesine izin verilmiş olan araca ait geçerli bir sürücü ehliyetidir.
Organizasyon
Kurs -verilen aralar da dahil olmak üzere- en az 8 saat sürer.
Pratik sürüş çalışmaları için açık trafiğe kapalı ve kullanıma bir engeli olmayan çevrelenmiş bir sahada yapılır.
Dersler ve verilen aralarda gazoz, kahve, çay gibi serinleticilerin yanısıra karbonhidrat takviyesi yapan içecekler de hazırda bulunmaktadır.
Müfredat
Güvenli bir trafik seyri, hiç kuşkusuz teknik bir araç olan motosikleti kullanabilme yeteneğine bağlıdır. Bu konudaki ilk adım sürüş okulu eğitimidir ve ehliyet sınavı ile de belgelenmiş olur. Ancak çoğu zaman bazı şeylerin düzeltilmesi gereklidir. Debriyaj, gaz, fren ve gidon ayarları ve birbirleriyle koordineli bir şekilde çalışmaları esas itibarıyla asla tam doğru olarak öğrenilmez. Birçok katılımcı zaten kendilerini bazı konularda eksik hissettikleri ve uzun zaman sonra motosiklet kullanmaya tekrar başladıkları için araca tekrardan vakıf olmak amacıyla kursa gelmektedir.
1. Standart Kurs
1. Kursun Açılışı
1. Tanışma
2. Teknik Kontrol
3. Isınma
2. Gidon Kullanımı
1. Yavaş ve Stabilize Sürüş
2. Slalom
3. Çalım Tekniği
4. Düz Seyirde Yön Değiştirme
5. Daire
6. Viraj Içinde Yön Değiştirme
3. Frenleme
1. Tek Tekerlek Frenlemeleri
2. Ani Frenlemeler
3. Kalan Hız
4. Frenleme ve Gidon Kullanımı
1. Frenleme ve Yön Değiştirme
2. Virajda Frenleme
2. Kurs Sonu
1. Koruma Kıyafeti / Kaskın Çıkarılması
2. Kursun Eleştirisi
Kursa ehliyetini henüz yeni almış ancak minimum 1000 km yol yapmış veya uzun bir aradan sonra yeniden motosiklet sürmeye başlamış ya da yıllardır düzenli bir şekilde motosiklet kullanan yada bir MGE'nde yer almış ,tekrarlamak isteyen sürücüler katılabilir.
Süleyman Memnun’ da ise TG2 ve İS eğitimlerine katılmayı düşünüyorum. 280-290 ytl 2 günlük eğitim kursunun fiyatları. Eğitimle ilgili bilgiler ise aşağıda
Temel Güvenli Sürüş
Kimler katılabilir?
• Bisiklete binmeyi bilen ama hiç motosiklete binmemiş,
• Motosiklete binmek ve ehliyet almak isteyen,
• Motosiklet ehliyeti almış ancak trafiğe çıkmamış,
• Motosiklet kullanmaya uzun süre ara vermiş,
• Sadece moped veya scooter ile trafiğe çıkmış,
• Trafikte kendini huzursuz hisseden veya tehlike atlatmış, bu işi temelden en doğru şekliyle öğrenmek isteyen herkes!
Bu eğitim motosiklete hiç binmemiş kişilerden, sadece scooter kullanmış veya uzun yıllar düşük cc motosiklet kullanmış ve şimdi büyük motosiklet kullanırken zorlanan kişilere kadar geniş bir yelpazeye hitap etmektedir.
Pratik dersler beraberinde teorik eğitimimizde bir motosikletçinin bilmesi gereken tüm bilgileri de edinmiş olacaksınız. İki gün süren yoğun eğitim programının amacı sizi trafikte karşılaşabileceğiniz olası tüm risklere hazırlıklı olmanızı sağlamaktır. Süresinin uzun olmasının sebebi temel eğitimimizin trafikte ihtiyaç duyacağınız panik fren, seri manevra yapabilme ve viraj içinde fren çalışmaları gibi ileri sürüş tekniklerini de içermesidir. Bunun yanı sıra düşük süratlerde motosiklette dengeyi mükemmelleştirme pratikleri de sıkışık trafikte aracınıza daha kolay hükmedebilmenizi sağlar. Yamaha Riding School ve Süleyman Memnun'un bilgi birikimiyle özellikle trafikte güvenli sürüş için hazırlanmış bir program.
Program
Temel Güvenli Sürüş Programı Temel Güvenli Sürüş 1 ve Temel Güvenli Sürüş 2 olmak üzere iki kademelidir. Katılımcılara kesinlikle eğitimleri ard ardına almak veya İleri Sürüş eğitimi öncesi Temel Güvenli Sürüş 2 eğitimi almak gibi bir şart koşulmamakla birlikte verimli bir eğitim süreci geçirilmesi açısından bu eğitimlerin sıra ile ve tümünün alınması şiddetle tavsiye edilir. Temel Güvenli Sürüş 1 eğitiminde birinci gün 125cc Yamaha Cygnus scooter motosiklet ile eğitim alırsınız. Burada amacımız size scooter kullanmayı öğretmekten çok vitesli motosiklete geçişi kolaylaştırıcı eğitimi vermektir. İlk gün eğitiminiz 10:30-17:30 saatleri arasındadır. İkinci gün simulatörümüzün üzerinde vitesleri öğrendikten sonra 125cc vitesli Yamaha Ybr commuter motosiklet ile bir gün önce scooter ile öğrenmiş olduğunuz sürüş tekniklerinin bir adım ilerisine gidersiniz. İkinci gün öğleden sonra ise artık trafikte ihtiyacınız olabilecek, dar alanlarda motosiklet hakimiyetinizi arttırıcı pratiklerden, panik fren, viraj içi fren gibi ileri sürüş tekniklerini öğrenirsiniz. Son olarak bütün kurs boyunca öğrenmiş olduğunuz bilgileri bir de yüksek süratte denemek üzere trafiğe kapalı özel pistimizde uygulayarak programınızı tamamlarsınız. İkinci günün programı da 10:30-17:30 saatlerini kapsar. iki gün sonunda 14 saat pratik ve 2 saat teorik, toplam 16 saatlik bir eğitimi tamamlamış olursunuz.
Temel Güvenli Sürüş 2 programında ise Temel Güvenli Sürüş 1 programından büyük bir kopukluk bulunmamakta fakat temel başlangıç egzersizleri oldukça kısa sürmekte ve ısınma niteliğinde olup yeni başlayanlar için daha zorlayıcı olan egzersizlere ağırlık verilmektedir bununla birlikte Temel Güvenli Sürüş 2 eğitiminin en büyük farkı katılımcılarda vitesli motosiklet kullanabiliyor olma şartının aranmasıdır , eğitimde 2 gün boyunca 125cc Yamaha Ybr motosikletler kullanılmaktadır.
Eğitimlerimiz maksimum 10 kişilik gruplarla Hezarfen Havaalanında yapılmaktadır. Kurs bedeli 280YTL'dir.
İleri Sürüş
Kimler katılabilir?
• Temel Güvenli Sürüş veya benzeri bir eğitimi almış,
• Vitesli motosiklet tecrübesi olmuş ama yüksek hacimli motosiklete hiç binmemiş,
• 600cc Yamaha motosikletlerinin sürüş inceliklerini merak eden,
• Yüksek hacimli motosiklet almak ve kullanmak isteyen ama kendisine "Hazır mıyım?" sorusunu soran herkes!
Merkezimiz, bu eğitim ile size temel eğitiminiz sonrasında sponsorumuz Beldeyama A.Ş.'nin ithal etmekte olduğu Yamaha markasının 600cc sınıfında yer alan motosikletlerini tanıtmayı ve kendi tarzınızı belirlemenize yardımcı olmayı hedeflemektedir. Eğitimde kullanacağınız motosikletler XT 660 Enduro ve Supermoto, Dragstar 650 Cruiser, Fazer 600 Touring ve MT 03 Sport Roadster modelleridir. Kursumuz bir tam gün boyunca yukarıdaki modelleri test etme ve kullanım inceliklerini öğrenebilme fırsatı sunmaktadır. Bu program sayesinde size en uygun olan motosikleti seçebilecek veya tutkunu olduğunuz modelleri bir gün boyunca kullanma şansına sahip olabileceksiniz.
Program
Motosikletin ağırlığına alışmakla başlıyoruz. Bu ağırlığı dik ve dengede tutabilme pratikleri ile teknik sürüş diye adlandırılan ayağınızı yere koymadan dar manevralar yapabilme bölümlerini tamamlıyoruz. Viraj ve slalom çalışmaları, fren ve panik fren, kaldırım iniş çıkışları, yokuşta dur kalk, U dönüş, reflex manevra, engebeli sürüş ve son olarak trafiğe kapalı özel pistte yüksek hız performans sürüşü ile günü noktalıyoruz.
Eğitimler Cumartesi veya Pazar 10:00-17:30 arası ve 8'er kişilik gruplar halinde Hezarfen Havaalanında verilmektedir. Kurs bedeli 290YTL'dir.
Bilgiler bu şekilde arkadaşlar.. dileyenler sitelerinden bu bilgilerden daha fazlasına ulaşabilirler. Ben 19 mayıs ta orada olacağım. ücret konusunda pazarlık yapabilir miyiz bilmiyorum
tek bir cevap yok, öyle mi?
Reklamlar
-
anlaşılan acemi olduğunu düşünen bir tek ben varım....
-
Ben aceminin de acemisiyim.Şu vizeleri, finalleri bir tarafa etsem bizzat gidip Honda'dan güvenli sürüş 2 eğitimini alacağım.Sizin bahsettiğiniz yerleri bilmiyorum ama Honda'ya gidip de memnun kalmayan yok.Süleyman Memnun'a gidene kadar sizin yerinizde olsam Honda'ya giderdim
-
vay anasını sayın seyirciler iş eğitime gelince bir yorum bile yok enteresan
tabi zamanlamada da biraz sorun var bence bu günlerde süleyman memnun hakkında bir polemiktir almış gidiyo
asfalt meleği kardeşim motorumu almış olsaydım kesin gelirdim
[FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::
-
kıllıtarkan adlı üyeden alıntı
vay anasını sayın seyirciler iş eğitime gelince bir yorum bile yok enteresan
tabi zamanlamada da biraz sorun var bence bu günlerde süleyman memnun hakkında bir polemiktir almış gidiyo
asfalt meleği kardeşim motorumu almış olsaydım kesin gelirdim
yok kardeşim bu işin şekli başka.. bizim milletül karakterimizden ötürü
laf insanı olduğumuzun yarısı kadar aksiyon insanı olsaydık şimdi dünya deviydik
geçen gün oldukça ciddi bir konuda bir başlık açtım. 10 kişi ancak yorumda bulunabildi.. aynı saatlerde açılan geyikten konular ise tavan yaptı
polemk falan olsa da olur olmasa da olur. ileri sürüş konusunda arkadaş haklı olabilir. ancak oraya 600 lük makineyi denemeye gidiyorlar genelde..
temel eğitimler ise oldukça farklı olur diye düşünüyorum.. sorun hadi fiyat desek.. gelişim 100 ytl istiyor eğitime.. ki onunla ilgili olumsuz bir yorum da yok..
aslında bu işin motosikletlede alakası yok, kaskından motosikletine kadar veriyorlar zaten..
mhyen adlı üyeden alıntı
Ben aceminin de acemisiyim.Şu vizeleri, finalleri bir tarafa etsem bizzat gidip Honda'dan güvenli sürüş 2 eğitimini alacağım.Sizin bahsettiğiniz yerleri bilmiyorum ama Honda'ya gidip de memnun kalmayan yok.Süleyman Memnun'a gidene kadar sizin yerinizde olsam Honda'ya giderdim
honda için dört beş ay önceden ayarlama yapman lazım.. dört ay sonrasına tarih alacaksın.. şu çalışma temposunda ve iş dünyasında dört ay sonra gidip sektirmeden katılacaksın... bu ancak memurluk vb işlerde çalışanlar için geçerli.. özel sektörde haftasonunu öngöremiyorsun ki dört ay sonraki eğitimi öngöreceksin..
-
Ben gelebilirmiyimmmmm
-
elbette gelebilirsin
ben seni kaydettiririm
-
asfalt meleği adlı üyeden alıntı
elbette gelebilirsin
ben seni kaydettiririm
ok geliyorum yok yok uçarak geliyorummm
-
çok isterdim ama istanbul dışında olucam kusura bakma havalar biraz ısınsın ozamn düşünüyorum bende sana iyi dersler
-
sağol arkadaşım, bakalım böyle giderse benim alma ihtimalim de zor..
nofff nofff. umarım özel dersin saatlik 150 ytl olduğunu öğrendiğinizde kafanızı vurursunuz..
halen bakınıyorum ve halen ses yok.. :/
-
bir kişi bile bulunamadı.. bu siteden bunca kişinin arasında çıkmıyorsa..
başka nereden çıkar bilemiyorum...
-
kardeş bende acemiyim yani hiç bilmiyorum, tarih konusunda bana pm atarsan mutlaka katılırım geç kalmadım umarım
[B][COLOR="Red"]Hayatında birkez motora binip de zevk alan insan bir daha hiçbirşeyden zevk alamaz...[/COLOR][/B]
-
bana da pm atabilrmisin bilgileri yada en iyisi burada yazarsan herkes için daha faydalı olur
-
Gelişim Nerde Eğitim verio.Yeri kaç KM...
Bu işi Ciddiyetle yapan üç firman var zaten.Honda,sÜLEYMAN mEMNUN Bmw aCADEMY...bEN Hondaya ve Süleyman Memnun a gittim.Eğer İlk eğitim olacaksa ve motorla hiç alakan yoksa Süleyman Mmenuna git Orda iLK GÜN scooter la alışıyosun ikinci gün vitesliye geçiosun ,similatör eğitimi de beğendim.Debriyajda kavrama noktasını o sistem sayesinde öğrendim ben.Aynı zaman da hazerfen alanı çok iyi.Eğitim alanından sonra gün sonunda pistin hepsini kullanabiliyosun.Toprak Pist dahil.Ama Süleyman Memnun TGS-2 yi kaldırdı onu hatirlatim.TGS-1 ve İleri Sürüş ve özel eğitimVar.İleri Sürüşe de Gitmeni tavsiye etmem Giden arkadaşlar pek memnun kalmamışlar açıkçası.
Hayır motosikletle tanışıklığım var diyosan Hondaya Git Çünkü Süleyman Memnun daki Eğitimin Scooterle kısmı pek işine yaramayacak.İLK gÜNün BOşa gidecek.Birde Hondada ki hocalar çok diktatör.İnsan Rahat örenemiyo.Onu yapma bunu yapma die sert bir şekilde uyarıolar.İnsanın onlarla mı uraşsın motosiklet kullanmayı mı örensin.Birde Honda da boş yer bulman nerdeyse imkansız.Kaç ay önceden doluyo.
Sonuçda Bu işi kurumsal yapan firmalara gitmeni öneririm.
Kim Karşı Koyabilirki Rüzgarıma...[COLOR="Red"][B]:bounce:[/B][/COLOR]
-
Gelişimin kursu ne zaman tarih belirtebilir misin ?
-
03 Haziran 2008, 10:17
#16
S_MelteM_S adlı üyeden alıntı
... Hayır motosikletle tanışıklığım var diyosan Hondaya Git Çünkü Süleyman Memnun daki Eğitimin Scooterle kısmı pek işine yaramayacak.İLK gÜNün BOşa gidecek.Birde Hondada ki hocalar çok diktatör.İnsan Rahat örenemiyo.Onu yapma bunu yapma die sert bir şekilde uyarıolar.İnsanın onlarla mı uraşsın motosiklet kullanmayı mı örensin.Birde Honda da boş yer bulman nerdeyse imkansız.Kaç ay önceden doluyo.
Sonuçda Bu işi kurumsal yapan firmalara gitmeni öneririm.
maalesef size honda konusunda katılmıyorum, ben de gittim o kursa, ehliyetim vardı, ama hiç motosiklet tecrübem yoktu ve gittim ve iyiki de gitim diyorum. Bence hocalar gayet tecrübeli, bilgililer ve hiç de diktatör değiller. Size öğrenmeniz gerekenleri en uygun şekilde gösteriyolar. Araba kullanmayı biliyosanız zaten kavrama olayını biliyosunuzdur. Bunu ayakla değil de el il yapmak da pek zor olmuyor bence. İkinci günün sonunda çok güzel kullanıyor oluyosun ve zevk alıyosun. Bence bir gün daha olsa tadından yenilmez
Yer bulamama konusunda ise haklısınız. Haftasonu programları hemen doluyor. Haftaiçi ise genelde boş.
-
03 Haziran 2008, 10:49
#17
asfalt meleği adlı üyeden alıntı
bir kişi bile bulunamadı.. bu siteden bunca kişinin arasında çıkmıyorsa..
başka nereden çıkar bilemiyorum...
valla, BMW rider acedemyden yeni geldim 5 saat (2 gun) ozel ders aldım, 18 haziran guvenli surus 2 yi bekliyorum ama maddi olarak sıfır durumdayım eitime ayıracak butcem hic kalmadı.
Size kolay gelsin insallah cok yararlı olur
[MT-BerkaY] - 2008 Ninja 250R - bikepics.com/members/croner_berkay
-
03 Haziran 2008, 11:10
#18
günaydın! bu konumda bende olmak isterim çünkü henüz motor kullanmadım ve ayrıca motorumda bulunmamakda... ders almak istiyorum mümkünmüdür?
::offtp::.......................€sİn.....................::offtp::
-
03 Haziran 2008, 11:16
#19
Loli adlı üyeden alıntı
günaydın! bu konumda bende olmak isterim çünkü henüz motor kullanmadım ve ayrıca motorumda bulunmamakda... ders almak istiyorum mümkünmüdür?
Sadece Temel sürüşe katılabilirsiniz
★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★
-
03 Haziran 2008, 11:19
#20
hımm.. peki temel sürüş derken?
::offtp::.......................€sİn.....................::offtp::
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler