yolları neden çizerler(ölüm tuzağı)
Reklamlar
-
shalter 125 adlı üyeden alıntı
slm arkadaslar bende bursada oturuorum o yollar yenıden asfaltlanmak ıcın cızıldı babam beledıyede calısıo hem zaten basladaılar asfaltlamaya ankara yoluna doktuler sımdı acemlerın oraya dokceklermıs ...
ßaßana Sorar Mısın Neden Şimdi DöküLecekte 1 Sene önce çiziLdi?
ßu çaLışanLarın Suçu deiL Taßiki yukarıdan Ne deniyorSa onu YapıyorLar.
aMa Çok Merak eDiyorum Hiç Mi DüşünememişLer.
yeşiL Cad. ßir Gecede ßitiyorSa oRası en Geç 1 aYı ßırak 1 Senede ßitmiş kirLenmiş oLmaLıydı.
1 Senedende fazLa oLa ßiLir Tahmini KonuŞuyorum.
[B][I][COLOR="DarkRed"]aRamızdaki Tek Fark Şanzuman!. Sen: 6 viteS, 5 iLeri, 1 Geri.
ßen iSe: 5 Vites,5 iLeri.[/COLOR][/I][/B] [COLOR="Black"][B]Saadettin KartoğuLLarı Sado.. O Rh (-)[/B][/COLOR]
Reklamlar
-
Bursada beni otomobille bile etkiliyor o dalgalar.yapana beddua etmicem Allahın işçisi ama onu icat eden odun neden motosikletleri düşünmemiş.Bende hasta oluyorum o olaya.hadi gündüz hissediliyor uzaktan.Ya gece.Çok tehlikeli.İnsan hayatı maalesef çok ucuz ülkemizde...Üzücü...
-
1. KARIŞIMLARIN YOLA SERİLMESİ
Plentte hazırlanan sıcak bitümlü karışımların yola serilmesinden önce aşağıdaki işlemler yapılmalıdır.
1. İnce reglaj
2. Süpürme
3. Astar
4. Yapıştırma tabakası
İNCE REGLAJ
Projesindeki kot ve eğime göre yapılmış temel tabakası üzerine asfalt kaplamadan önce sathın düzeltme olan ince reglaj için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır.
· Tamamlanmış granürler satıh tabakasında herhangi bir biçimde (yağmur, trafik v.s. ) bozulmuş kesimler (çökme, öndülasyon, çukur v.s.)kabartılıp kotuna ve eğimine uygun olarak sıkıştırılmalıdır.
· Satıhta çatlaklar bulunuyorsa geniş ve derin olarak kazılmalı, uygun bir malzemeyle doldurulup sıkıştırılmalıdır.
· Satıhta görülen killi kesimler ve yabancı maddeler söküp atılmalı , projesine uygun olarak takviye edilip sıkıştırılmalıdır.
SÜPÜRME
Astarlama yapılmadan önce satıhtaki toz-toprak ya da gevşek malzemeler temizlenmelidir.Bu amaçla aracın arkasına takılabilen mekanik süpürgelerle yol sathında temizleme yapılır.Bu işlem, öteki tabakalarda da yapıştırma tabakasının uygulanmasından önce yapılmalıdır.
Mekanik süpürge yardımıyla karayollarında, yolun ekseninden banketlere doğru,otoyollarda sol şeritten bankete doğru yapılmalıdır.Mekanik süpürgenin tamburuna yol ekseniyle belirli bir açı verilerek şeritler halinde süpürme yapıldığında, süprüntü malzemesi dışarı doğru atılacaktır.Süpürme yapılacak satıhların rutubeti % 2 den fazla olmamalıdır.Aksi durumda yeterli temizlik elde edilemez.Ayrıca mekanik süpürgenin hızı 30 km/ sa'den fazla olmamalıdır.
ASTAR TABAKASI
Temel tabakası üzerine belirli bir miktarda sıvı asfalt püskürtülerek uygulanan astar tabakası,bitümlü sıcak kaplamaların ilk uygulamasıdır.Astar tabakası aşağıda açıklanan fonksiyonları sağlar.
· Temel tabakasına belirli bir miktar nüfus ederek delikleri tıkar.Böylece kapiliriteyi önleyerek yer altı sularının asfalt tabakasıyla temasını keser.
· Satıhtaki serbest malzemeyi bağlayarak belirli bir mukavemet kazandırır.
· Temel tabakasıyla kaplama tabakası arasındaki adezyonu sağlar.
· Kaplama öncesi temel tabakasının bakım ve onarım gereksimini azaltır.
Astarlamada aşağıdaki hususlar dikkate alınmalıdır.
1. Astarlamada kullanılacak sıvı asfaltın temel tabakasına yeterli miktarda nüfuz (penetre) etmesi için,orta hızda kür olması gerekir.Bu amaçla MC-30 ya da MC-60 sınıfı orta hızda kür olabilen (ya da eş değerde asfalt emülsiyonu) sıvı asfalt kullanılmalıdır.Penetre kalınlığı 1-1,5 cm den az, temel tabakası kalınlığının 1/8 'inden fazla olmamalıdır
2. Astarlanan satıhların tamamı mümkün olduğunca eşit kalınlıkta asfalt filmiyle kaplanmalıdır.Bu amaçla birim alana püskürtülecek sıvı asfalt miktarı şartnamelerle belirtilmiştir.
3. Astarlama yapıldıktan ve sıvı asfaltın kür ve penetre edilmesi için belirli bir süre beklendikten sonra, bitümlü kaplamanın uygulanmasına geçilmelidir.Bu süre ortem sıcaklığına sıvı asfaltın viskozluğuna bağlı olmakla birlikte, 24 saatten az olmamalıdır. Bu sürede yol trafiğe kapalı olmalıdır.Ancak trafiğe açık olma zorunluluğu varsa, trafiğin hızı 30 km/sa'den fazla olmamalıdır.
4. Astarlama sırasında ortam sıcaklığına ve satıh rutubetine dikkat edilmelidir.Astarlama sırasında hava sıcaklığı 15 °C'den fazla olmamalı ve 5 °C'nin altındaysa kesinlikle astarlama yapılmamalıdır.Astarlama yapılacak satıhlar kuru olmalıdır.Ancak temel tabakasının üstten3 cm'lik kısmı %2'den az rutubet içerdiği durumlarda astar tabakası yapılmalıdır.
5. Astar tabakası yapılmadan önce en az 100 metrelik 3 şeritte bir deneme yapılmalıdır.Her şeritte ayrı ölçülerde lt/m cinsinden sıvı asfalt uygulanabilir. 24 saatten sonra penetre kalınlığı ve satıhta boşluk kalmamasına göre uygun asfalt miktarı saptanmalıdır.Bu arada uygulanacak astar tabaka malzemesinin miktarı saptanırken distribütör hızı ve pompa debisi saptanır.
6. Uygulama sıcaklığı, astarlamada kullanılacak sıvı asfaltın cinsine bağlı olarak belirtilmiş olmakla birlikte 40-60 °C civarında olmalıdır.
YAPIŞTIRMA TABAKASI
Gerek asfalt tabakaları gerekse astar tabakası üzerine yapışması (adezyon) sağlamak amacıyla yapılan sıvı asfaltın püskürtme yoluyla uygulanmasıdır.Yapıştırma tabakası aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir.
1. Yapıştırma tabakası uygulanacak satıh mekanik süpürgelerle iyice temizlenmelidir.
2. Yapıştırıcı malzeme distribütörlerde satha düzgün ve uniform bir biçimde 0,150-0,500 lt/m olacak şekilde püskürtülmelidir.
3. Satıhta göllenme ya da aşırı yapıştırıcı bulunan kısımlar sökülüp atılmalıdır.
4. Yapıştırıcının çabuk kür olması ve asfalt tabakası uygulanmasına geçilebilmesi için çabuk kür olabilen tipten RC-70 ya da RC-250 sıvı asfalt olmalı ve uygulama sıcaklığı 60-80 °C civarında bulunmalıdır.
FİNİŞERLER (Sıcak Bitümlü Karışımların Sericisi)
Sıcak bitümlü karışımlar plentlerde hazırlandıktan sonra kamyonlarla serim yerine getirilir. Serim yerinde ise istenilen kalınlıkta ve eğimde finişerler yoluyla serim yapılır ve sıcak durumdayken sıkıştırılır.Plentten çıktıklarında yaklaşık 150 °C'lik bir ısıya sahiptir.Serim yapılacak yere kadar taşınması sırasında ısılarını kaybederler.
küçük bi alıntı
''Bir şehir düşünün…
Kaldırımları düzenli ve desenli parke taşlarla kaplı. Arnavut kaldırımı döşenmiş yolları var. Yol kenarlarında çeşmelerden şırıl şırıl sular akıyor. İnsanlar kana kana içiyor… Kaldırımlarla yolun arasındaki eğimli arklar sayesinde su birikmesi ve insanların üstüne çamurlu suların sıçraması önleniyor. Yağmur suları bu sistem sayesinde toplanıp kısa bir hijyenden sonra içme suyu olarak kullanılabiliyor… Cumbalı evlerden yola estetik görünüm katılıyor… vs…
Bir gün birileri gelip, diyor ki: “Bu Arnavut kaldırımı yollar takır tukur sesler çıkarıyor. Bunun üzerine asfalt dökelim. Katranla ziftle karışık kapkara asfalt, sizin o el emeği ile döşeli yollarınızı kaplayıveriyor bir anda…
İki sene sonra asfalt yer yer kopup dağılıyor. Diyorlar ki; ‘Bunun üzerine bir kat daha asfalt atalım.’ Yine katran, yine zift yollarınızı kaplıyor…
İki sene sonra yine aynı şey. Bu arada yollarınız kaldırımlarla eşit yüksekliğe geliyor. O zaman da, kaldırımları yenileyelim diyorlar. O sizin düzenli ve desenli parke taşlarla kaplı kaldırımlarınızı bir gecede söküp yerine geçme beton bloklar konulmaya başlanıyor. O da yetmiyor. Bu kez kaldırımları da asfalt kaplıyorlar…
Bu mantıkla aradan 5-10 sene geçince bir bakıyorsunuz ki, sizin o şırıl şırıl akan çeşmeniz yol seviyesinin altında kalmış…
Başka bir gün, kamyonun biri gelip tosluyor ve o nazenin ab-ı hayat kaynağınız da tarih oluvermiş… Yerini şişe suyu aldı ya… Çeşmeye ne hacet?
‘Ya kardeşim, eski asfaltı kaldıralım yollar çok yükseldi’ diyecek oluyorsunuz. ‘Sen bu asfaltı kazımak kaç para tutar, biliyor musun’ diyerek; sizin ödediğiniz verginin hesabını yine size soruveriyorlar…
Sonunda, o sizin yoldan 3 – 4 metre yüksekteki cumbalarınız yol seviyesine inmiş, hatta bakıyorsunuz ki araçların geçişini engeller hale gelmiş… E mecburen onları da ‘tıraşlıyorlar’ artık…
Sizin o, 60-70 sene önceki şehrinizden eser yok! Sadece adı aynı!
Öz hafıza da böyle işte…
Ortada ne desen kalıyor, ne çeşme kalıyor, ne cumba kalıyor, ne de hayatınız!...''
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler