Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

125 cc. motosiklet ile otobanda nasıl gidilir?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Mecbur kalmadıkça otobanda motosiklet kullanmıyorum. Geçen hafta zorunlu olarak otobanda motosiklet kullandım. Biraz da rüzgar olduğu için 80-100 km/h arası hızla seyrettim. Emniyet şeridini kullanmak yasak. En sağ şerit bile benim hızımın üzerinde seyrediyordu. Sonuç olarak kendime yer bulamadım. Emniyet seridi çizgisi üzerinden seyretmek son derece güvensiz. Çünkü kaygan bir yapısı var. Motorumu emniyet şeridinin sol kıyısına yapıştırarak kullanmak zorunda kaldım . Ama bu durumda bile 4 teker sürücüleri tarafından umursanmayarak tehlikeli ve güvensiz bir sürüş yapmak zorunda bırakıldım. Öyleki yanınızdan 120 km/h ve üzeri hızlarla 40-50 cm. mesafeden araçlar geçiş yapıyor. Kimse aracımı şeridin biraz soluna dayalı kullanıyım da adamcağızı tehlikeye düşürmeyeyim demedi. Kendimi roma arenalarındaki ölüme mahkum gladyatörler gibi hissettim.

    Çözüm : 125 cc. motosiklet ile otobana girmemek(en akıllı karar bu galiba)

    Peki nadiren de olsa otobana gireceksek nasıl bir sürüş tekniği önerirsiniz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    15 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul/Beşiktaş
    Motosikleti
    Zongshen GY_A200
    125cc ile mecbur kalmadıkça otobana çıkma, ben 200cc kullanmama rağmen mecbur kalmadıkça otobana çıkmıyorum, otobanda çıktığında "gereğinde" gazı kapamak gerekiyor, kamyonların tercihi sağ şerit motor için güvenli değil, teknik şu en sağdan güvenlik şeridine girmeden dua ederek gidebilirsin....
    "Motosiklet Özgürlüktür."

  3. #3
    alpibox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL/Beyoğlu
    Motosikleti
    FAZER
    ya basıcaksın soldan yada sağdan kamyon egzostu yicen

  4. #4
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    arabalar insanlar gibidir.ne kadar kaçarsan o kadar üzerine gelirler.bence 90 100km sabit gidebiliyorsa motor sağ şeritten ortalayarak gitmek daha güvenli. bu şekilde 120 ile gelen araba yer oladığı için sollamak zorunda kalacaktır.(benim görüşüm ama bişey olursa sorumluluk kabul etmem)
    thelast555, tr100a, DALGIC_800 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    melocann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    YaMaHa YzF R25
    allah ne verdi bas motor patlayıncaya kadar

    ne diyeceğimi bilmiyorum çünkü hiç otobana çıkmadım
    kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:

    bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana

  6. #6

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    geçenlerde iki motor üç kişi ortalama 70-80 ile seyrettik ama sen birde bize sor.. saımızdan solumuzdan geçenler mi, dibimizden sıyıranlar mı.. ama onu bile düşünemiyordum çünki soğuktan titriyerek gidiyordum.

  7. #7

    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    AnKaRa
    Motosikleti
    Sym Vs150
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabalar insanlar gibidir.ne kadar kaçarsan o kadar üzerine gelirler.bence 90 100km sabit gidebiliyorsa motor sağ şeritten ortalayarak gitmek daha güvenli. bu şekilde 120 ile gelen araba yer oladığı için sollamak zorunda kalacaktır.(benim görüşüm ama bişey olursa sorumluluk kabul etmem)
    ...... + + + benjede
    CeyhunEzel bunu beğendi.

  8. #8
    kemalkemal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2007
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    sadece otoban değil şehirler arası yollarda çok tehlikeli 125cc ler için. Motorunuzu bir kamyonun ön tekerleğinin en fazla 1-2 metre kadar önünden bir kaç dakikalığına da olsa sürmek hiç hoş bir duygu değil. hantal kamyonların da 100 km hız yapabildiğini öğrenmek için fazla riskli bir yöntem
    my course my curse

  9. #9

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    normalde otobanda süratimiz 80 ama pekte dikkate alındığını söyleyemem bana göre sağ şeritte git tamamen ortalamadan yolu araçların sağ tekerinin bastığı yerden gidilmeli diye düşünüyorum mecbur kalmadıkça çıkma otobana
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  10. #10
    adnannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2005
    Şehir
    KocaeLiStanbuL
    Motosikleti
    Yamaha BWS 2000-2007&Honda CBR 125R 2007-...
    2 kez KocaeLİstanbuL arası gittim geldim! 3 şeritli yolda gerektiğinde orta, gerektiğinde sağ şeritten ilerledim. 110-120 den aşağıya düşmemeye çalıştım, zaten daha yüksek hızlada gitmiyor motosiklet.. (CBR125) Pek sorun çıkmadı. (Tabii aşırı rüzgar yoksa) Bu yol akıcı ama çok ta kalabalıkta olmuyor. "Bence" 125 cc motosikletle otobanda gidilir ama belirli saatlerde. Örneğin herkes işine gittikten sonra ya da döndükten sonra ve de büyük araçların yoğun olmadığı saatlerde tabii. Diğer bölgeler için yorum yapamayacağım çünkü KocaeLİStanbuL dışında çıkmadım otobana..
    Motosikletin bağırarak hızlanması fark edilmemiz açısından bir avantaj. Bu durumda araba kullanan insanlar "Al işte bir serseri motorcu daha" diyorlar belki, ama bu bizi hiç fark etmeyip üzerimize kırmalarından daha iyidir.

  11. #11
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    sag seritten 90 km sabit hizla gitmen yeterli bence emniyet seridine girmek daha tehlikeli yukarda arkasin dedigi gibi seni gececek arac solundan geçsin daha az risk olmuş olur

  12. #12
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008

    kamyonların rüzgarına girme

    yeni aklıma geldi arkadaşlar

    çoğu küçük motor kullanıcısı bilir gerçi.büyük b ir vasıtanın arkasından giderken onun rüzgar tüneline girilir ve hız artar.işte rüzgarlı günlerde buna güvenip o aracı sollamaya kalkmayalım arkadaşlar.sebebi aracı sollayıp faydalandığımız hava boşluğu bittiğinde direk o aracın önünde yavaşlama gibi saaçma sapan bir durum oluyor.torku düşük ve 58 kg bir motorum olduğu için bunu çok tecrübe ettim.
    fromghetto bunu beğendi.

  13. #13
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    şehir içindeki ana arterlerde çok sık başıma gelen bir durum.Motorla fazla hız yapmayı sevmiyorum,fakat arabalar buna mecbur bırakıyorlar.

    Honda innova motorum var,sağ şeridi ortalayarak gidiyorum,şeridin biraz sağına yanaşsam aynama 1 karış uzaklıktan geçenler oluyor,sola gitsem,sağımdan sıkıştırıyorlar, tecrübelerimden sonra anladım ki,en güvenli sürüş kısmı en sağ şeridin ortası.(tabii,sağ şeritte aniden duran,veya seni gördüğü halde yola fırlayan arabalara da dikkat etmek lazım)
    Blanziflor bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    07 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 125 E >> Honda NX4 Falcon
    Ülkemizde araç sürücüleri dikkatsiz ve motosikletleri araçtan saymıyorlar. Bu doğru. Ama sürekli "trafikte beni adamdan saymıyorlar" kafasında giderek trafiğin ritmine kendinizi uyduramazsanız daha çok sıkıştırılırsınız. 125 cc ile zor olsa da ritme uyun. Aşırı çekingen davranmayın. Gerektiğinde sol şeride çıkın. Gerektiğinde sağ şeritten başka yere kımıldamayın. Gerektiğinde orta şeridin ortasından kararlı bir çizgide devam edin. Gerektiğinde çekingen olun. Arkanızı sürekli kollayın. Özellikle otoban yol ayrımlarında çok dikkatli olun. Tüm bunları siz keşfedeceksiniz. Diğer sürücülerin de başkaları tarafından sürekli "arkadan ittirildiğini" unutmayın. Keyifli sürüşler...

  15. #15
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    hoort yani

  16. #16

    Üyelik
    07 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 125 E >> Honda NX4 Falcon
    "hoort yani"nin anlamı nedir?

  17. #17

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Mademki konu hortlamış benimde katkım olsun Otobanı boşverin, normal yolda bile bizi adam yerine koyan tek tük adam çıkıyor.Geçmiş zamanda yolun en sağından gidiyorum normal hızda,biraz ilerde kırmızı ışık yanıyor ona uygun şekilde gidiyorum; arkadan herifin biri korna basıyor, sellektör yapıyor ben dahada sağa kaydım mecburen herif geçsin diye neyse, ilerde kırmızı ışıkta durdu bende yanaştım dedim ki, nereden gideyim yolun en sağındayım kaldırımdan mı gideyim dedim.Herif acelem var falan dedi yanında ki kadına hava atmak için yapıyordu, acelesi falan da yoktu büyük ihtimalle. Koskoca adam hava atacam diye beni hiçe sayıyor orda başka büyük bir araç olsun yapsın bakalım...Arabasıda bir şeye benzese, ne biçim bir zihniyet gerçekten trajikomik...

  18. #18

    Üyelik
    05 Eylül 2012
    Şehir
    Adana-Seyhan
    Motosikleti
    Mondial Mr 150 Vulture
    daha önce otoban deneyimi yaşamadım motor ile ama abartıldıgını düşünüyorum .s yani en sag şeritten veya orta şeritten 100-120 arası gidildikten sonra sorun olacagını sanmıyorum koruma elipmanları tam bir şekilde..

    otoban deneyimim var gerek binek gerek ticati araçlarla çok uzun yol yaptım ama motor ile hiç yapmadım motorum daha yeni en kısa zamanda tecrube edecem inş onuda

  19. #19
    crayz_metin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial MH Drift
    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mecbur kalmadıkça otobanda motosiklet kullanmıyorum. Geçen hafta zorunlu olarak otobanda motosiklet kullandım. Biraz da rüzgar olduğu için 80-100 km/h arası hızla seyrettim. Emniyet şeridini kullanmak yasak. En sağ şerit bile benim hızımın üzerinde seyrediyordu. Sonuç olarak kendime yer bulamadım. Emniyet seridi çizgisi üzerinden seyretmek son derece güvensiz. Çünkü kaygan bir yapısı var. Motorumu emniyet şeridinin sol kıyısına yapıştırarak kullanmak zorunda kaldım . Ama bu durumda bile 4 teker sürücüleri tarafından umursanmayarak tehlikeli ve güvensiz bir sürüş yapmak zorunda bırakıldım. Öyleki yanınızdan 120 km/h ve üzeri hızlarla 40-50 cm. mesafeden araçlar geçiş yapıyor. Kimse aracımı şeridin biraz soluna dayalı kullanıyım da adamcağızı tehlikeye düşürmeyeyim demedi. Kendimi roma arenalarındaki ölüme mahkum gladyatörler gibi hissettim.

    Çözüm : 125 cc. motosiklet ile otobana girmemek(en akıllı karar bu galiba)

    Peki nadiren de olsa otobana gireceksek nasıl bir sürüş tekniği önerirsiniz.

    Yokmuydu bir şahin veya doğan :D Onun peşine takılaraktan giderdin 90-100 km hızla

  20. #20
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    Alıntı Kerem Akın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "hoort yani"nin anlamı nedir?
    4 yıl önceki konuya yeniden hayat verdin demek Bu teknoloji ve güncel konuların konuşulduğu bir forum olmadığı için hortlatma olarak değerlendirmek pek doğru olmaz, sorun her dönemin sorunu... Sıkıntı yok yani
    Kerem Akın bunu beğendi.
    Sözlere inanmayı bırakalı çok zaman oldu, gözler bile beni aldattıktan sonra...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)