Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hayabusa

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    25 Nisan 2008
    hayabusamı googleye tıkladım gördüm ben bu motoru alırsam 2 günde hakkın rahmetine kavuşurum aman kalsın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    RECOKARAP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbl/Fatih
    Motosikleti
    Şuan TVS Apacahe
    googla tıklamadan mı açtın konuyu :D yani hiç görmeden hemi :D hihihihi

  3. #43

    Üyelik
    25 Nisan 2008
    435 ytl maaş alıyorum o motoruda görsemde inanman zaten rüya gibi gelir yani bankadan kredi çektim 2.500 ytl minik bişi alıcam yahu yardım edin beyler

  4. #44
    okan0055 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    APRİLİA CAPONORD ETV1000-APRİLİA PEGASO 650 İE
    ben pek ciddiye almadım doğrusu.. hem ilk motor hem hayabusa.. can sıkıntısındanmı açtınız bu başlığı...

  5. #45
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    adjust...bu fiyatlara kaliteli fazla scooter bulamazsın ama...
    piagio Skipper bakabilirsin...sağlam makinadır...

    al bak sana 2750 ytl ye SYM Joyride200buldum...9000km de 2004 model...http://www.sahibinden.com/sym_joyrid...XQQdisplayitem
    bunlardan başkada çok çok mantıklı alternatifler yok...ama istersen çin malı çokkk...
    2 W H E E L S R I D E R

  6. #46

    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Alıntı maxx75 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adjust...bu fiyatlara kaliteli fazla scooter bulamazsın ama...
    piagio Skipper bakabilirsin...sağlam makinadır...

    al bak sana 2750 ytl ye SYM Joyride200buldum...9000km de 2004 model...http://www.sahibinden.com/sym_joyrid...XQQdisplayitem
    bunlardan başkada çok çok mantıklı alternatifler yok...ama istersen çin malı çokkk...
    adresi verirmisin arkadaşım sana zahmet
    bende bi bakayım

    yahu yazmışsın adresi zaten görmedim sağol hemen bakıyorum

  7. #47
    ragman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Geçiş yapmak için gayet iyi bir seçim hayabusa.Ama sonra neye geçersin bilemem.

    Arkadaşım, şaka bir yana böyle uç bir motosiklet ile başlamak çok tehlikeli.En ufak hatayı affetmeyecektir.En fazla 150-250cc vitesli birşeyler düşün bence.
    SS düşünüyorsan Cbr125r - Yamaha R125 ve benzerlerine bir bak derim.

    Ama tercih senin. İllaki Hayabusa ile başlıyacağım diyorsan, inan seni kimse tutamaz

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Aralık 2007
    Şehir
    40° 56' 57sn N, 29° 06' 29sn E
    Motosikleti
    HyosunG GT 250 İsim : AraL
    ABİLER BEN BİŞEY SORCAM
    HANİ ŞU OTOBÜS GİBİ OLAN SCOOTERLER WAR YA. ONLARIN MODELLERİ FLN NEDİR. HANİ CHOPPER WAR RACİNG WAR ENDURO WAR ONLARA NE DENİYO.

    gereksiz bi soru belki ama kafama takıldı

  9. #49
    ragman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Silverwing ve Burgman gibi motosikletleri kastediyorsan, Maxi Scooter olarak geçiyorlar.

  10. #50
    maxx75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Bahcelievler
    Motosikleti
    PIAGGIO X9 250 EVO'06
    Alıntı adjust adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adresi verirmisin arkadaşım sana zahmet
    bende bi bakayım

    yahu yazmışsın adresi zaten görmedim sağol hemen bakıyorum
    ...daha küçük bişeyler düşünürsen (örn:100cc) başka alternatiflerde var tabi...
    2 W H E E L S R I D E R

  11. #51

    Üyelik
    11 Mart 2008
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    biraz nakitte, biraz da vakitte problem var.
    yanlıl okumadıysam arkadaş hayabusa dedi ve ilk motoru galiba. abinin biri ölümle yaşam arasındaki ince çizgi demiş bende şöyle yorum yapıyorum
    cennetle cehennem arasındaki ince çizgi...
    Dikkat! Motosiklette nikotin vardır, bağımlılık yapar! :bounce:

  12. #52
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Motor kullanımında tecrübeli değilim, sitenin son 10% gibi...

    Motor seçimi konusunda tecrübem ise "Kimseye ne almalıyım diye sorma".

    Bence;
    Git en ucuz ve en güçsüz motoru al,
    Kendine zaman belirle, en az 12 ay,
    Milletle birlikte gez toz, marka model tip gör, tanı,
    Sonra gir internete araştır, oku,
    Sonra en beğendiğin ve sana en uygun motoru seç.

    Eminim buda son motorun olmayacak.

  13. #53
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı tolga.roland adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ınanın arkadaslar bu motosıklet sevdasına yenı kapıldım gercı yas ılerledı ama scooter la baslamayı dusunuyordum hangı arkadasıma sorduysam bana farklı tavsıyelerde bulundu dün hayabusa almamı soyleyen bır arkadasım oldu sızle paylasmak ıstedım sonucta buradakı her arkadas tecrubelı ve akıl almak ıcın cok uygun kısler bu yuzden sızınle paylasmak ıstedım bu konuyu

    Alıntı tolga.roland adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    butterfly 80 arkadasım benım eglenmek ve gulmek ıcın ssenın soyledıgın seylerı yapmaya ıhtıyacım yok ben yenı motosıklet merakımdan dolayı bana yapılan tavsıyelerı sızınle paylasıyorum her arkadasın yazdıkları kıymetlı benım ıcın daha oncekı gunlerde scooter tavsıye ettı bu sıteden bır arkadas bende bunun ıcın motor bayılerını dolastım ama dun arkadasım bana buyuk motor tavsıyesınde bulununca buraya yazdım .ayrıca bır seye meraklı olmak demek o konus hakkında herseyı bılmemı gerektırmıyor.
    en basıtınden sen bılgısayara meraklı olsan ve bana sorsan ben senınle bu sekılde konusmaz dıger arkadasların yaptıgı gıbı yol gosterırdım ama sanada saygım sonsuz tesekkur ederım

    Alıntı tolga.roland adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf cok tesekkur ederım basta sana ve tum arkdaslara ınan bana boyle bır sey oldugunu bılsem burda konu bıle acmazdım ya hay allah herkes şaka yaptıgımı kafa buldugumu sandı ne yapalım arada bır saflıgın zrarıda oluyor ıste

    .
    Bu aşağıdaki mesajı yazan sen misin?....Yoksa fake misin....
    .
    http://www.motosiklet.net/forum/1062454-post1366.html

    .

    Mesaja Ek:
    Alıntı tolga.roland adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ıyı gunler ıstanbulda ıkamet edıyorum b sınıfı ehlıyetım var ehlıyetıme a ekletınce stajyer durumundamı bulunacagım bılgı verırmısınız
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  14. #54
    eminn26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2007
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    2012 Honda CBF 1000 FA
    abi valla ne yaptın 1300cc hayabusa....

    bende cbf150 var cillop gibi tavsiye derim başlangıç için ideal
    2008 HONDA CBF 150 < 2014 SUZUKİ INAZUMA < 2012 HONDA CBF 1000 FA

  15. #55
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı tolga.roland adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet ilk motosikletim olacak scooter dusunuyordum ama bır arkadasım aklıma gırdı buyuk motorsıklet al abı dedı bunu tavsıye etttı, cokmu buyuk ?
    Bunları okumanda fayda var

    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yazıyı okumadan önce kafanızda motosikletle ilgili tüm bilgileri ve yaşadıklarınızı unutun. Hatta hayatınızda motora bile binmemiş farzedin kendinizi... Yazının sonunda yazılanlarla aynı düşünceye sahip değilseniz, sizden ricam “polemik olsun diye veya tartışmak için” karşıt görüş yazmayın. Farklı görüşünüz ve paylaşacak deneyiminiz varsa paylaşın ama sağlıklı bir beyinin burada yazılanların tersine birşeyi düşünmeyeceğini bekliyorum...


    İlk motorum 600cc bir supersport ve hala hayattayım düşüncesi

    Bu tip bir düşünce çok tehlikelidir. Kim ne derse desin, 600cc ve üzeri bir motosiklet başlangıç motoru olarak uygun değildir. Bunu dünya üzerindeki bütün deneyimli insanlar, eğitmenler ve bu işin içinde olan insanlar söylüyor. Haa, “ben yaptım oldu” deyip kafanızın dikine giderseniz birgün, biryerlerde patlarsınız. Neden mi? Çünkü 600cc ve 1000cc kategorisindeki yarış motorları hatayı affetmez. Zaten motor en ufak hatanızı kollayan, ilk fırsatta sizi üzerinden atmaya çalışan bir alettir. Yarış motorları diğer motorlardan çok farklı davranışa sahiptir. Ortalama olarak 160-180 kg olup, 120-200 hp arası güce sahip bu motorlar, 2-3 saniye gibi çok kısa sürelerde çok yüksek süratlere çıkabilirler. Bu motorlara yüksek süratlerde hakim olmak ciddi derecede zordur. Motora hakimiyet belli teknikler gerektirir. Yüksek süratlerde motoru yavaşlatmak ve durdurmak zordur. Bu tip motorları kullanmak için “İleri Sürüş Teknikleri” eğitimi almak faydalı olacaktır. Bugün MotoGP gibi bir yarışta bile profesyonel kullanıcıların motorlarla ne tip kazalar geçirdiğini görüyorsunuz. Pist ve trafik çok farklı ortamlardır. Pistte yapılan hatada en kötü ihtimalle biryerleriniz kırılabilir ancak aynı şekilde trafikte kaza geçirdiğinizde bunun ölümle sonuçlanması olasıdır. 600cc motora binip, hala hayattayım diyenler birgün öyle bir durum içerisinde kalabilirler ki, bu hayatlarına malolabilir. Aynı durumda deneyimli ve eğitimli bir kullanıcı zor da olsa bazı teknikleri uygulaması sayesinde içinde bulunan durumdan sıyrılabilecektir. Düz yolda motor kullanmak ve başına birşey gelmemesi motoru çok iyi kullanıyor anlamına gelmiyor. Çekirge bir sıçrar, iki sıçrar, üçüncüde ne olduğunu biliyoruz...

    Kimseye motor hayatına 100cc scooter ile başlanmalı demiyorum ama herkes cüssesine, kapasitesine uygun bir motorla başlaması, o motora iyice alıştıktan ve çok iyi şekilde hakim olduktan sonra değiştirmeyi düşünmeli diyorum. Yurtdışında birçok ülkede ehliyeti yeni alan kişiler kanuni olarak 2 sene boyunca 100-150cc den büyük motor kullanamıyorlar. 2 senenin sonunda da yapılan bir sınavdan geçtikten sonra motor hacmini büyütebiliyorlar, o da direk olarak 1000cc olamıyor. Kısacası dünyada büyük hacimli motorla başlanmaması için kanuni yollara da başvuruluyor. Umarım bu uygulama Türkiye’ye de gelir çünkü forumda okuduğum yazılardan anladığım kadarıyla bilinçsiz kullanıcı sayısı çok fazla.

    Deneyim ve eğitimi hiçe sayan zihniyet

    Motosiklette olmazsa olmaz iki şeyden biri deneyim, diğeri eğitimdir. Çok uzun süreler motosiklet kullanan biri zaman içerisinde yaşadığı olaylardan deneyim kazanır ve yapmış olduğu hataları tekrar etmemeye çalışır. Motosiklette deneyim çok önemlidir, ölmemenizi sağlar. Bunun yanında eğitim, deneyimi destekleyen bir kavramdır. Ciddi bir kuruluştan alınan eğitimin faydası çok büyüktür. Uzun süreler motor kullanan biri bile eğitim aldıktan sonra bir konu hakkında “meğer bunca senedir bunu yanlış biliyormuşum” diyebilir. Sonuçta eğitimde alınan bilgiler motor konusunda uzman ve profesyonel kişilerin ortaya koyduğu bilgilerdir. Bunları hiçe sayan sadece kendini kandırır ve hiçbir zaman kendini geliştiremez, olduğu yerde sayar. Çok şey bildiğini sanar ama aslında hiçbir şey bilmiyordur.

    Beceri ve kabiliyet

    Tabi ki her konuda olduğu gibi motosiklet kullanma konusunda da her insanın becerisi birbirinden farklıdır. Biri 2-3 ayda motora çok iyi hakim olabiliyorken, diğeri aynı sürede trafiğe bile çıkamayabilir. Ancak motora çok kısa sürede hakim olabilmeniz, motoru çok iyi kullandığınız anlamına gelmez. Motoru çok iyi kullanıyor olmak için deneyim sahibi olmak gerekir ki bu da zamanla olacak birşeydir. Bazı arkadaşların ben 2 aydır motor kullanıyorum, 40 yıldır sürenlere taş çıkartırım demesi sizce ne kadar anlamlıdır?


    Herkese iyi sürüşler, kazasız günler diliyorum...

    Duyarlı Olmak,
    Tarih: 14.12.2003 Saat: 19:20
    Konu: Her Turlu Duyurular


    Sevgili Arkadaşlar,

    Daha önceden de bu konu ile ilgili bir yazım olmuştu. Rahmetli Raif Ağabeyin vefaatinde içinde bulunduğum duyguların etkisiyle oldukça saldırgan bir yazı yazmıştım. O günden bugüne fikirlerim halen değişti mi, hayır.

    Motosiklet, hepimizin hayatında oldukça önemli bir yere sahip ve hatta birçoğumuzun hayatının çoğunluğunu kapsayan bir hobby. Kimimiz için artık hobby den çok bir ulaşım aracı. Ancak gördüğüm o ki, genç yaşlı demeden bir çoğumuzu da aramızdan alıp götüren ve bizlere büyük acılar bırakan bir hobby olmaya başladı. Bunda suçlu, acaba motosiklet denilen araç mı, yoksa bizler mi? Evet motosiklet tehlikeli bir araç. Ancak içinde bulunduğumuz şu ortamda yürümek de, alışveriş mağazasından alışveriş yapmakta, bankaya gitmek de tehlikeli. Diğer seçenekler de alternatifler yaratabiliyoruz. Suçu, kana susamış canilere atabiliyoruz. Ölenlere rahmet ediyor, kalanlara başsağlığı diliyoruz. Aynı motosiklette olduğu gibi. Ama motosiklet kazalarında ne hikmetse hiç motosikletlere suç bulmuyoruz. Bu aletlerin suçu yok mu? Bence var. Ama onların suç teşkil ettiği konuyu aslında bizler yaratıyoruz. Nasıl mı?

    Yeni bir motosiklet modeli çıkıyor. Çok hoş, çok güzel.

    "İşte hayatımın motosikleti, bundan mutlaka edinmem lazım. Bu sayede hem kendi egomu tatmin eder, hemde çevreme bol bol hava atarım.."

    Yada,

    "İşte benim almam gereken, bana yakışan motor bu. Bundan başkasını alırsam, çevremdekiler ne der sonra? Klasıma yakışmaz diğerleri!"

    Yada,

    "Hayat tehlikelerle dolu zaten. Olacağı varsa olacak. O yüzden alayım anasını sattığımın motorunu. Hem bana birşey olmaz. Koca camiada beni mi bulacak kaza?"

    Gibi birçok sebepler üretiyoruz kendi kendimize. Henüz yeni motorcular (lütfen kimse alınmasın yeni motorcu dediğim için ama biraz çuvaldızı kendimize batırmanın zamanı geldi.) ki bunlardan kastım sene itibarıyla değil, km itibarıyla söylüyorum, motosikletini hemen büyütmenin yollarını arar oldular. Soruyorsun,

    - 10000 km yol yaptım. Artık motorumu büyütmenin zamanı geldi, hem diğerlerinde büyük motosikletler varken benim ki onların yanında oyuncak kaldı, diyerek savunmalarını baştan hazırlıyorlar.

    Yada,

    - 16000 km oldu, biliyorum daha erken motorumu büyütmek için ama aklım o motorda işte. Aklımda kalacağına altımda yol alsın. Hem ben hız yapmam.

    Arkadaşlar, kabullenmesek de motosikletini büyütmenin en büyük sebeplerinden biri, çevremize atacağımız "HAVA" dır. Altımızdaki motosikleti de aynı otomobilimiz gibi gösterişlisinden, en pahalı olanından, en güçlü olanından seçiyoruz. Hadi otomobilde bir şansımız var. Peki motosiklette var mı?

    Henüz yeni motosiklet sahibi olan arkadaşlarla tanışma fırsatım oluyorlar. İlk motosikletleri büyük hacime sahip motorlar oluyor.

    - 600 cc lik aldım ama gidip 1000 cc lik almadım. Biraz tecrübelenince onlardan alacağım.

    Savunmaya bak!!!! Size kısaca bir teknik açıklama yapayım.

    600 cc lik bir Racing, Motor Gücü 100-125 hp arasında. Bu gücü 11500 rpm ile 13000 rpm (Rpm = Devir/dk.) da sağlıyor. Yani, krank dakikada 11500 rpm dönüyor. Saniyede 191 defa dönüyor. Biraz düşündürücü dimi? Ve bu motorların 0-100 km/h hızlanma değerleri ise 2,4 - 2,9 saniye gibi oluyor. Şimdi bu gücü kontrol etmek sizce kolay mı?

    Peki Racing değil de Enduro'dan bahsedelim. Aşağı kalır yanı mı var? Hayır.

    650 cc lik bir Enduro, Motor gücü 45-55 hp arasında. Bu gücü 7500 rpm - 8500 rpm de sağlıyor. Yani krank dakikada 7500 devir dönüyor. Saniyede 125 kez dönüyor. Ağırlıkları ise 180 kg civarında oynuyor. Bunlarında 0-100 km hızlanma değerleri 4,5 - 6 saniyeler arasında değişiyor. Yani yukarıdakilerden çok da aşağı kalır değil. Evet bu gücü kontrol etmek, yukarıdaki bir racing ten daha kolay. Ama yeni başlayan biri için mi? Değil... Yada henüz birkaç bin km yapmış insan için mi? Yine hayır. 1000 cc likleri söylemeye gerek görmüyorum bile.

    Avrupa'da yeni başlayan bir motosiklet sürücüsü, ilk olarak 50 - 200 cc arasındaki motosikletleri en az 2 sene kullanmak zorunda. Ondan sonra yeniden sınava girip, yeterlilik sağladığı takdirde 2 sene de 200 - 400 cc arasındaki hacimli motosikletleri kullanıyorlar. Ondan sonra seneye göre motosikletlerini büyütüyorlar. Ancak her seferinde yeterlilik sınavına tabi tutuluyorlar. Eğer bu sınavlardan başarısız olurlarsa, küçük cc li motosikletleri kullanmaya devam ediyorlar. Taa ki eğitmenlerini ikna edene kadar. Ancak maalesef ki ülkemizde bizler kendi kendimize yeterlilik veriyor ve en kısa zamanda daha büyük motosikletleri almaya çalışıyoruz. Sonuç "GERİDE ACILI BİR AİLE, ARKADAŞLAR, TEHLİKELİ İMAJ"

    Sevgili arkadaşlar, 10000 -15000 - 20000 km ler tecrübe kazandırmaz. Bu km'lerle sadece kullanmış olduğunuz motosiklete adapte olursunuz. Onunla bütünleşirsiniz. Ancak yeni bir motosiklete geçtiğinizde ki bu büyük bir motosikletse, siz çok acemisinizdir. Ne motorun özelliklerini, ne karakterini bilmiyorsunuzdur. O motosiklet, sizin için POTANSİYEL BİR TEHLİKE 'dir. Şunu sakın aklınızdan çıkarmayın, ister 4 teker, ister 2 teker olsun her aracın bir karakteristik sürüş tarzı vardır. Bu aynı marka, model olsun farketmez. Şöyle deneyin, aynı model, aynı km.lerde, aynı marka bir başka arkadaşınızın motosikletini kullanın, farklı gelecektir size. Yabancılık çekeceksiniz. Hareket ederken, viraja girerken, fren yaparken çok büyük farklılıklar hissedeceksiniz. İşte o size yabancı bir motosiklet. Ve siz ona alışıncaya kadar sizin katiliniz olmaya aday. O ana kadar yapmış olduğunuz km'ler, o an için tamamen resetlenmiş olacaktır. Siz artık acemi durumunda olacaksınız. Ne zaman ki yeni motosikletinizle birkaç bin km yaparsınız, o zaman alışacaksınız. Ha burda eğer sizin yapmış olduğunuz km, eğer 10 -15000 km değil de 25-30000 km olsaydı, alışma süreciniz daha kısa olurdu. Daha fazlası olsa çok daha kısa süreler olurdu. Dikkat edin, tehlikede olduğunuz süreden bahsediyorum.

    Geçtiğimiz sene Yunanistan'dan gelen motosikletli dostlarımızla yapmış olduğumuz konuşmalarda, aynı motosikletle 100000 km ler yapanlar, bunu aşanlar vardı. Onlar bu işi gerçekten hobby amaçlı yaptıklarından altlarındaki motosikletlerin büyük yada küçük olması, onlar için birşey ifade etmiyordu. Sonuçta yine iki teker üstünde hareket ediyorlar ve hobby lerini gerçekleştiriyorlardı. Onlar bizden daha mı az tecrübelilerdi peki? Tabii ki hayır. Ama onlar bilinçli kullanıcılardı ve motosikletin onlar için tehlikelerini bertaraf etmenin yolunu biliyorlardı.

    Şimdi büyük bir motosikletin tehlikesinden biraz bahsedelim.

    Her insanın içinde adrenalin duygusunu yaşamak vardır. Bunun çeşitli yollarını arar. Elimin altında güç olsun ama ben bunu kullanmam diyen yalan söyler. Mutlaka o gücü kullanır.

    - Ya, uzun yolda araç sollarken, düşük gücü olan bir motor beni tehlikeye sokuyor. Bastım mı geçmem lazım ki tehlikeden kaçayım.

    Geçme o zaman kardeşim. Yol boşalınca geç sende. Niye riske atıyorsun ki kendini? Güç olduğu sürece risklerini de artırıyorsun. Nasıl olsa geçerim düşüncesi ile ona göre yol almaya başlıyorsun. Bunu bilinç altından yapıyorsun. Oysa gücünü bildiğin bir motosiklet olsa altında, risklerini en aza indirmeye çalışıyorsun. Yol boşsa geçiyorsun, daha düşük limitlerde gidiyorsun, daha yavaş virajlara giriyorsun. Yani tehlikeleri otomatikman minimuma indirgiyorsun. Gideceğin yere daha rahat gidiyorsun, yorulmuyorsun, etrafını görme fırsatlarını kaçırmıyorsun. Süre olarakta hızlı gidenden çok az bir farkla ulaşıyorsun gideceğin yere.

    Bir diğer nokta ise tehlike anında, tehlikeden mi kaçayım, motorun gücünü mü kontrol edeyim derken kaza zaten oluşuyor. Sadece büyük hacimli motosiklet değil sorun, ebatsal olarak daha büyük, ağırlığı daha fazla motosikletler de tecrübesiz insanlar için büyük tehlike oluşturuyor. Altınızdaki kütle ne kadar büyük olursa, kontrol etmeniz de o kadar zorlaşıyor. Bunu en kolay kaygan bir yolda hissediyorsunuz. Kendi cüsseniz ile altınızdaki kütleyi kontrol etmenin ne denli zor olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Yarış amaçlı üretilen motosikletlere dikkat edelim. Genelde çok hafif olurlar. Bunun sebebi sadece daha az ağırlık, birim kütleye düşen daha yüksek beygir gücü değil, kontrolü daha kolay bir kütle, daha az harcanan enerji, daha az yorgunluk vs. vs... Görüyorum ki 50 kg. olan bir bayan, 180 kg lık kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Sizce ne derece başarılı olabilir? Yada 70 kg olan bir adam, 240 kg lık bir kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Şöyle bir hesap vardı yanlış hatırlamıyorsam, bir insan, ancak kendi ağırlığı kadar olan bir kütleyi zorlanmadan kaldırabilir. Bunun üstündeki ağırlıkları, insan üstü bir çaba ile yapar. Ancak limitlerdir ve çok çabuk yorulur. (Halterciler hariç)

    Bir de diğer bir konu sele yükseklikleri. Bacak boyu 75 cm olan bir kişi, 85 cm sele yüksekliği olan motosiklet kullanıyor. Tecrübesi ise zayıf. Ayaklarını yere koyma isteği sürekli var. Yavaşlamalarda hemen ayaklar yere iniyor. Yere değecek mi? Belki parmak uçlarında. Peki o kütleyi parmak uçlarında nasıl taşıyacak? Hasbelkader taşıyor. Ama en ufacık zorlanmada motosiklet yerde. Şanslı ise ayakları altında kalmaktan kurtuluyor. Diyeceksiniz ki Cross motosikletlerinde adamların ayakları bile yere değmiyor ama bu adamlar yarışıyor. Sizde de o tecrübe olsa, sizde binin. Adamların işleri. Yada uzun yıllardır artık motosikletin üstünde olduklarından, ayaklarını yere indirme gereğini pek duymuyorlar.

    İşte arkadaşlar, yukarıda saymış olduğum bir çok sebep, motosikletleri kana susamış katillerden farklı kılmıyor. Ama bu cansız kütleler mi suçlu? Hayır. Buna sebep veren insanlar, yani yine bizler suçluyuz. Bu masum hobby amaçlı araçlarımızı, kana susamış cani yapan bizleriz, onlar değil. 1992 yılından beri bu motosiklet kullanıyorum. Toplam yapmış olduğum km, 300.000'e merdiven dayadı. Ama halen 650 cc bir motosiklet kullanıyorum. Bundan sonra alacağım da 650 cc olacak. Lütfen bu duyarlılığı sizlerde gösterin. Gösterin ki, artık bu mail guruplarında kaza haberleri, kaza sonucu ölüm haberleri olmasın.

    Biliyorum yazı çok uzun oldu. Belki çok ukalaca bir yazı oldu. Ama eminim ki bir çoğunuz okuduğunda bana hak verecektir.

    KONTROL EDEBİLDİĞİN GÜÇ HER ZAMAN GÜLDÜRÜR, KONTROL EDEMEDİĞİN GÜÇ İSE BİRGÜN ÖLDÜRÜR.

    ÖLMEK İÇİN DEĞİL, ÖLENE KADAR MOTOSİKLETE BİNMEYİ DENEYİN.

    Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.

    Sevgiler

    Zafer Yangın
    Suzuki XF650 Freewind
    İstanbul

  16. #56

    Üyelik
    22 Şubat 2008
    gl 1800 goldwing en uygun sonra büyütürsün ybr 125 alırsınnnn

    yada hd herigate softailll 1800

  17. #57
    istanbulccc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    VFR 800
    Alıntı tolga.roland adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    butterfly 80 arkadasım benım eglenmek ve gulmek ıcın ssenın soyledıgın seylerı yapmaya ıhtıyacım yok ben yenı motosıklet merakımdan dolayı bana yapılan tavsıyelerı sızınle paylasıyorum her arkadasın yazdıkları kıymetlı benım ıcın daha oncekı gunlerde scooter tavsıye ettı bu sıteden bır arkadas bende bunun ıcın motor bayılerını dolastım ama dun arkadasım bana buyuk motor tavsıyesınde bulununca buraya yazdım .ayrıca bır seye meraklı olmak demek o konus hakkında herseyı bılmemı gerektırmıyor.
    en basıtınden sen bılgısayara meraklı olsan ve bana sorsan ben senınle bu sekılde konusmaz dıger arkadasların yaptıgı gıbı yol gosterırdım ama sanada saygım sonsuz tesekkur ederım
    Bende bilgisayara meraklıyım sistem yöneticiliği yapıyorum , o arkadaşınla arkadaşlığını kessen daha hayırlı olucaktır, bende muhtemelen önümüzdeki 1-2 ay içinde ilk motorumu alacağım ve 250cc olucak, sevdiklerine ve kendine biraz kıymet veriyorsan başlangıç için 250cc üzerine çıkma.

    Saygılar

  18. #58
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı tolga.roland adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet ilk motosikletim olacak scooter dusunuyordum ama bır arkadasım aklıma gırdı buyuk motorsıklet al abı dedı bunu tavsıye etttı, cokmu buyuk ?
    ahhahahaha bizle dalga geçiyo kesin

    eğer bu yazdıkların ciddiyse aklında motosikletle ilgili herşeyi lütfen sil. tekrar yardımcı olalım. kesinlikle orta veya düşük performanslı bir motosiklet ile başlamalısın. 125 cc bir vitesli veya 150-250 cc arası bir scooterla güzel bir başlangıç yapabilirsin.

    amaa 30.000 ytln varsa ve ben ilk veya ikinci binişimde oldukça kısayoldan öbür tarafı boylayayım dersen hemen bir hayabusa alabilirsin

  19. #59

    Üyelik
    06 Eylül 2007
    Şehir
    Hatay, Şanlıurfa & Alanya
    Motosikleti
    azıcık kaldı:)
    ben 14 senedir devamlı olmasada aralıkla motorsiklet kullanıyorum geçenlerde niyeti bozdum 600 alacağım diye ama az da olsa tereddüt vardı vazgeçtim uygun şartlar oluşunca bir ybr250 alacak onu en az 1,5 yıl kullandıktan sonra 600cc geçiş yapacağım

  20. #60
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Aralık 2007
    Şehir
    40° 56' 57sn N, 29° 06' 29sn E
    Motosikleti
    HyosunG GT 250 İsim : AraL
    Alıntı ragman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silverwing ve Burgman gibi motosikletleri kastediyorsan, Maxi Scooter olarak geçiyorlar.
    teşekkürler


    ayrıca bu topicin sonu nereye varcak çok merak ediyorum
    prof rider olanlar bile tırsarken hayabusa'ya geçmeye arkadaş ilk motorum hayabusa olsun diyo. ya dalga geçiyo, ya para basıyo ya da hayattan bi beklentisi kalmamış galiba


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)