ancak bu kadar net ve açıklayıcı bir anlatım olabilir teşekürler eline sağlık
ancak bu kadar net ve açıklayıcı bir anlatım olabilir teşekürler eline sağlık
Çok teşekkür ederim size. Bu siteye üye olmadan bir çok yazı okudum ve faydalı bilgiler öğrendim. Artık üye olmaya karar verdim . Bu yazınızıda yeni ve kararsız olan herkesin okumasını tavsiye edeceğim.
Enduro motosiklet, arazi motosikleti ile gezi motosikleti arası bir motosiklet tipidir. Daha çok hem gezi ve hem de arazide motosiklet kullanmak isteyenlerin tercih ettiği bir motosiklettir.
Enduro motosikletler; doğa sporları konusunda uzmanlaşmış, yumuşak süspansiyonlu cross motorların, yasal olarak trafiğe çıkmak için gereken parçalarla donatılmış halidir. Motorları genellikle tek silindir 2 zamanlı 125 ile 300 cc arasında ya da 4 zamanlı 250 ile 650 cc arasındadır.
Enduro ve diğer off-road motosikleri ayıran bir diğer özellik ise, enduroların sinyal, stop lambası, far ve birtakım koruyucularının (elcik koruması, motor koruması) ve ses konusunda düzenlenmiş egzoz sistemlerinin olması, geniş vites aralıkları, iki ağaç arasından kolaylıkla geçebilecek kısa gidonlarının olması, ön ve arka süspansiyonlarının yolculuk için yumuşatılıp sertleştirilebilir olması (Böylelikle sürücü kendi psikolojisine göre süspansiyon ayarını değiştirebilir).......
diye gider bu.. (kaynak wikipedia ) yani enduro, kabaca cross motorun trafiktede surulebilsin diye uzerine sinyal,far falan takılmış ve modifikasyonu cadde trafiğine dost olarak ayarlanmış hali oluyor....
yani cross = jeep ise enduro = panelvan biraz saçma oluyor... ayrıca o kadar endurocuyum diye takılan motorcu bunu nasıl atladı anlamadım.. Yazıya bayıldım gercekten super bu arada.. tek takıldıgım nokta bu oldu.. yani enduro ve ticari sınıf gercekten bağdaştıramadım pek.. sonucta mx ve enduro aynı familya..
Wildgoose Rider - Transalp 650
hakikaten çok hoş anlatmışsınız, tebrik ediyorum, ellerinize sağlık.
YuSuF - YuZuF - YZF:wiinkk:
şimdi c sınıfı golf auris gibi beni ilgilendiren arabalar hangi motor sınıfına giriyor.
bilelim değilmi hangi arabaysa motorda odur
Benim sınıflamama göre 500cc üstü naked
Söylediginiz avantajların hepsine %100 katılılıyorum .Ama 5 bin cc lik cip le değil. Bu saydıgınız özelliklerin tamamını asfalt için üretilen Chraysler Grand V.,Mercedes GL Opel zafira gibi birçok üreticinin benzer modelleride bulabilirsiniz.
Bende senin gibi düşünerek örneği Jeep (cip) olarak verdim .
Dilin söylediği veya kalemin yazdığı bütün üzücü kelimelerin içinde en üzücüsü şudur,KEŞKE"
karsılastırmalar harıka ve anlatım super olmus..sankı resat hoca nın kıtabını okuyor gıbı hıssettım.yoksa...reşat hoca sizmisiniz??yazılarınızı takıp edıcemmm..
evet c sınıfı yüksek hacimli naked veya sport touring sınıfına girebilir
ama maxi scooter 'den uzak bence
Copperların motor cc hakkında bilgi verebilirmisiniz yazınızda göremedimde
Peki supermotolar ne oluyor?..
-hadi bakalım! =P
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
Yazı zaten yeteri kadar uzundu daha da uzamasın diye özet bilgiler verdim karşılaştırmalarda . Sorunuzla ilgili bilgim şöyle .Türkiyede 125 cc den başlayıp 1800cc kadar Chopper var. Adı üzerinde Costum oldugu için kişinin siparişinde vereceği alt ve üst sınır yok.Bu sınıfa kısaca CCC de denir Costum/Cruiser/Chopper in kısaltması
Yazımda da belirttigim gibi alt sınıf detaylarına girmedim. Sport (spor Modeller) .Spor modeller alt grubunda supersport , Hyper sport diye ayrılabiliyor.
800cc kadar sport
800cc ile 1100cc arası super sport
1100 ve üstü Hyper sport
Yazıda da geçen bu sınıf karşılaştırmasında tüm markaların spor ve coupe modellerini söyliyebiliriz, bunların içerisinde en babalarına bir kaç örnek istiyorsan.
Buyur
Lombarghini gallardo
Porsche boxter ve cayman
Maserati grand sport ve coupe
Ferrari spider ve coupe
Dilin söylediği veya kalemin yazdığı bütün üzücü kelimelerin içinde en üzücüsü şudur,KEŞKE"
al bi jeep, çıkar arazi lastiklerini, tak asfalt lastiğini oldu bitti işte.. ayrıca supermoto bir tür değil direkt olarak alt kategoridir.. hatta alt kategoriye ornektir..
şimdi bir motor firması atıyorum suzuki, xt 350 diye bi cross model çıkarıyor sonra ona yol lastiği takıp xt 350 'sm' diye piyasaya suruyorsa ki bu sm (supermoto) demek oluyor bildiğiniz gibi.. bu o motoru alt kategori yapar..
Wildgoose Rider - Transalp 650
Aynen katılıyorum bir tür olmadıgına. Alt kategori ve buna çok örnek var ,Scooter ,Maxi scooter gibi . Yinede Bu sınıfları keskin çizgilerle ayırt etmek günümüzde imkansız hale geldi o kadar çok ara model inşa edildiki kişiler kendi bakış açılarına göre yorumlayabiliyor. Bu sınıflama sadece benim bakış açımın tercihi, başkalarınınkine yanlış deme hakkım yok
Dilin söylediği veya kalemin yazdığı bütün üzücü kelimelerin içinde en üzücüsü şudur,KEŞKE"
7- Enduro: Arazi ile gezi motosikletleri arası bir modeldir. Ben hem asfaltta hem dağa bayıra çıkıp kelebek resimleri çekmek istiyorum diyenlerin idealidir. En çok satılanları 125 ila 600 cc arasındakilerdir. Kısa gidonludurlar dar aralıklardan geçme avantajı verir. Bunu abartıp gidon aralığından daha az olan yerden geçmeye çalışan birçok Endurocu arkadaşımız olmuştur. Kask üretim firmalarının velinimeti de bu sınıftaki arkadaşlarımızdır. Değiştirilebilir süspansiyon ayarları vardır. Kullanacağınız yol için bir avantaj. Düşük hızlarda da manevra kabiliyetine ve denge tutmaya sahiptir. Şehir içinde ondan daha iyi birçok tercih edilebilecek sınıf vardır.
Otomobil karşılaştırmasında hem arazide hem şehir içinde kullanılabilen cipleri örnek verebiliriz Toyota land cruiser , Opel frontera, Mitsubishi pajero ,Land Rover
anlatımın gercekten harika olmus ellerine ve emeğine sağlık hiç sıkılmadan sonuna kadar okudum herkeze iyi bi bilgi olur
[COLOR="Red"]RÜZGARI RUHUNDA HİSSET....![/COLOR]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)