Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

koruyucu kıyafetleri alırken neden kazıklanıyoruz?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mondıal 125 zn
    bu arada benim bi mont almam lazım 125zn kullanıcısıyım ist da bildiğiniz uygun bi yer var mııı )))
    bu deli kız der ki ; kimine göre yalanım kimini göre kralım.. herkez rahatına baksın ben adamına göre adamım ;)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mkirdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Altunizade / İstanbul
    Motosikleti
    HONDA INTEGRA NC700D
    Ebay kıyaslama yapmak için yanlış adres. Amerika ile Avrupa fiyatlarını kıyaslamak da çok yanlış. Amerikada herşey Avrupadan ucuz. Türkiye'deki fiyatlarla Avrupayı karşılaştırmak daha doğru olur. O zaman da çoğu şeyin fiyatının aynı olduğunu görürsünüz. Hatta bazı ürünler Türkiyede daha bile ucuz çıkar. Bunun için www.louis.de adresine gidip kıyaslama yapabilirsiniz. Mont, Bot, eldiven gibi şeyler genelde aynı fiyatlar. Çanta, aksesuar vs biraz farklılık gösterebiliyor.

  3. #23

    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İzmir,Bornova / Berlin,Schöneberg
    Motosikleti
    06" Honda Cbr 125 R(Satıldı) / BekleniyoRR :)
    www.polo-motorrad.de Siteside almanayada ün yapmış bir site hein gerickeninde bakın almanya fiyatıan ama ebayden şaşmayın deirm
    [B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]

  4. #24
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Olcay"a katılmıyorum. Türkiyede motor kullanıcıları gün geçtikçe artan bir ivme ile artmaktadır ..ha buda bir etmendir ama asıl iş yerli üretimin yok denecek düzeyde az olmasıdır..

    Tekstilde tüm dünya devlerine kafa tutan Türkiye diğer konularda olduğu gibi çinden tokadı yemiştir. Amerikadan sipariş verilip gelen ceket pantolon ve eldivenlerin %90 ınında made in PRC yazmaktadır.. amerikada satılıyo veya avrupada satılıyo olması hatta ve hatta büyük markalara ait ürünler olması malesef çinde yapıldığı gerçeğini değiştirmemektedir..


    Ürünün fiyatının çok pahalı olması gezmekten kaynaklıdır.. Ürünün onaylanmış markası siparişi çine geçmekte ürün oradan avrupa veya amerikaya gitmekte ve oradan her türlü vergi yükünü ve kargo maliyetini + karını üzerine alıp ülkemize gelmektedir. burada satan esnafta bu işi babasının hayrına yapmadığı için karını üzerine koymakta ve fiyat işte ucu yontulmuş son halini almaktadır.

    çözüm kafası çalışan bir müteşebbüs arkadaşın derhal bu büyük markalara çalışan fason çin imalathaneleri ile teşviki mesai yapıp X bi isimle aynı malı direk türkiyeye getirmesi ile mümkün olacaktır.

    Malın çinde üretilmesi kalitesiz olduğu anlamına gelmez.. zira amerikadan gelen ve biladerin 2 senedir kullandığı (marka) mont bizzat made in PRC dir.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  5. #25

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı gurseltekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum sonuna kadar haklısın.
    Güzelim ülkemizin vazgeçilmez kurallarından biriside bu ithal ürün fiyatları. Hem sen daha ne koruyucu kıyafetine bakıyorsun anlamadımki. Zaten tam takım geziyorsun. Haa bide motor konusunda ciddimisin değiştirmeyi düşünüyormusun? Ciddiysen hemen senide scooter clup üyesi yapıverelim mi?....


    Not: Bu arada senin bu saatte nette ne işin var? yarın iş yokmu?
    uyku tutmadı. ve evet ciddiyim tabiki. ama bu yaz mı yoksa önümüzdeki yaz mı düze çıkarım bilemiyorum.

  6. #26

    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    bir zamanlar 2 tane vardı..
    eyong kardeşim..

    dediklerinizin bir bölümüne katılmamak elde değil ama bir taraftan da söyle düşünün avrupadaki adam 100 mal satıp 1000 lira kazanıyor (toplam

    100 parçanın maliyeti 50 lira olsa ) bizde ise 30 mal satılıyor 1000 kazanıyor( toplam 30parçanın maliyeti 20 lira olsa hani vergi ötv hava parası

    derken) ee sonuçta ne oluyor biri 50 lira kazanıyor çok satmasına rağmen türkiyedeki az satmasına rağmen 80 lira kazanıyor

    yani kısacası 30 lira haksız kazanç ee buda kolay yoldan zengin olma felsefesi

  7. #27

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    imkanım olsa alabileceğim örnek ürünleri deneyelim.

    örnek 1:
    (model numaraları farklı bunun için shoei sayfasını da inceleyeceğim ama ürün aynı sanıyorum)



    http://www.feyizoglu.com/alisveris/p....php?pID=43852
    kredi kartı ile 740 ytl yaklaşık olarak 580 usd diyelim..

    peki yurtdışında ne kadar?
    orjinal fiyatı ise 332 usd..



    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Shoei...QQcmdZViewItem

  8. #28

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar;

    Bir müddettir giysi ve motosiklet seçimi konusuna kafa yoruyorum. Yaşadığım aksiliklerden sonra koruma giysilerine oldukça önem vermeye başladım. Ancak bulduğum kıyafetlerin fahiş fiyatları (yada bana göre fahiş gelen fiyatları) yüzünden hep ortalama tercihlerle alışveriş yaptım.

    En sonunda yurtdışı sitelerini incelemeye başladım. Ama aynı ürünlerin gerçek fiyatlarını gördükçe sinirimden çatlayasım geldi.

    Örneğin ebay de 46 dolarlık bir back protector ülkemizde indirimli fiyat olarak bir firmada 50 eurodan satılıyor. daha önce Ankara da bir bayide 60 euroya almaktan son anda vazgeçmiştim.

    Bir deri mont 140 usd den satılırken ülkemizde bu fiyat yaklaşık 200-300 euro oluyor. cordura bir pantolon için pazarlık yapmaya çalışıyorsunuz adam 175 eurodan aşağı inmemek için diretiyor. halbuki bu paranın daha azına iyi bir deri pantolon alınabiliyor.

    Bir arm pad takımı bir sitemizde 25 euro, daha iyisi ve fazla sayıdaki ebay da (reklam yapmış olmuyorumdur umarım) 14 dolar.. bu nasıl bir ticaret mantığıdır bilmiyorum. diğer ürünü satan kar etmiyor mu? ediyor elbette..

    Biz motosiklet kullanıcıları, bayiler tarafından kerizcan olarak mı görülüyoruz; yoksa ülkemizdeki ticaret mantığı mı bu, anlayamıyorum.

    O kadar sinirlendim ki ya dedim oturup kendim yapacağım giysilerimi yada yurtdışından sipariş edeceğim. mantıklı olanı bundan sonraki her alışverişimi yurtdışından yapmak. Hatta daha ucuza malolması için herseferinde bikaç arkadaşım ile birlikte sipariş vermeyi bile düşünüyorum. haketmeyenlere daha fazla para kazandırmak istemiyorum. böylece düzgün ürünü düzgün fiyata alabileceğim. buradaki satıcıya iki katı para vereceğime 20 30 dolar nakliye ücreti veririm daha iyi.

    Ben mi subjektif düşünüyorum ne dersiniz?
    türkiyeye gelen malları o fiyatlara getiremiyorlar.maliyetleri gerçekten yüksek..kimsenin bizi kerizcan yerine koyduğu filan yok.

    ekonomileri farklı,enflasyon oranları farklı,faiz oranları farklı ,işsizlik oranları farklı ,iş güçleri farklı, çalışan nüsuf oranları farklı 2 ülkedeki aynı malları karşılaştırıp yorum yapıyorsunuz..çok güzel araştırmışsınız filan ama yorumunuz yanlış...

    nedenine gelince amerika'daki benzin fiyatlarıyla türkiyedekileri karşılaştırıp,buradan hareketle,çıkış noktanız bu olması kaydıyla araştırmalarınıza devam etseydiniz bence daha anlaşılabilir bir hal alırdı sizin açınızdan..

    atıyorum istanbuldaki bi ürünün fiyatıyla ankaradaki farklı olsa : işte o zaman kerizcan yerine koyuluyoruz diyebilirdik gönül ferahlığıyla..ama ekonomileri farklı 2 ülkedeki fiyatları karşılaştırmak yanlış olur..

    TÜRKİYE=VERGİ demek.. hemde soluduğumuz havadan bile..

  9. #29

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    örnek 2: back protector

    http://www.mcamotor.com/Pro.asp?id=105

    bizdeki fiyatı 50 euro..


    yurtdışındaki aynı markanın çok benzer bir ürününün fiyatı.. sıkı durun.. sadece 26 dolar..



    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ALPIN...QQcmdZViewItem

    doğal olarak bire bir ekipman koyamadım,
    muphy yasaları gereği..
    aramadığınızda gözünüzün önünde olur. aradığınızda ise bulmanız zorlaşır..
    çaba harcamak ta şu yorgunlukla zor geliyor. merak edenler kendileri de bakabilir.

    söylediklerime çok benzer şeylerle karşılaşacaklarını düşünüyorum herkesin.

  10. #30
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Aramızda ithalat işi ile uğraşan varsa doğrulayacaktır; vergi nakliye vs. pek para tutmuyor (hatta komik kalıyor). O zaman Eyong'un dedikleri olayı tam olarak anlatıyor.

    Ama bu yerli firmalar 100 mal satacağına 1000 mal satmaya çalışmıyor ki. Mal satmamak için sanki yemin etmişler.

  11. #31

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı muratd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    türkiyeye gelen malları o fiyatlara getiremiyorlar.maliyetleri gerçekten yüksek..kimsenin bizi kerizcan yerine koyduğu filan yok.

    ekonomileri farklı,enflasyon oranları farklı,faiz oranları farklı ,işsizlik oranları farklı ,iş güçleri farklı, çalışan nüsuf oranları farklı 2 ülkedeki aynı malları karşılaştırıp yorum yapıyorsunuz..çok güzel araştırmışsınız filan ama yorumunuz yanlış...

    nedenine gelince amerika'daki benzin fiyatlarıyla türkiyedekileri karşılaştırıp,buradan hareketle,çıkış noktanız bu olması kaydıyla araştırmalarınıza devam etseydiniz bence daha anlaşılabilir bir hal alırdı sizin açınızdan..

    atıyorum istanbuldaki bi ürünün fiyatıyla ankaradaki farklı olsa : işte o zaman kerizcan yerine koyuluyoruz diyebilirdik gönül ferahlığıyla..ama ekonomileri farklı 2 ülkedeki fiyatları karşılaştırmak yanlış olur..

    TÜRKİYE=VERGİ demek.. hemde soluduğumuz havadan bile..
    sevgili arkadaşım,

    öncelikle ben de yanılıyor olabilirim. ben fikrimi söyledim bu bir

    ama benzin fiyatı gibi bir bağlantı gerçekten garip..

    ülkemizdeki benzin fiyatlarının üstündeki vergi aşikar.. ama giyeceklerde öyle birşey yok..

    ki kaldı ki amerikada da insanların vergiden yıldığını duymuştum.. ne kadar doğru bilmiyorum ama orada da ciddi bir vergi söz konusu sanırım.

  12. #32

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    bir ülkenin ekonomisine bakacaksan ya benzin fiyatlarını karşılaştırırsınız en basitinden yada ekmek..
    onun için bu örneği vermiştim pek bi garipliği yok yani

    ABD'de bir litre benzin fiyatı vergi dahil 0,727 dolar.

    TR'de=2,6 dolar..

    işin en sonu siyasi politikalar ve malesef vergiler..

  13. #33

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Şehir
    Bu dunya hepimizin
    Yurt disindan gelen mallar hediye ise gumrukten vergisiz geciyor. Fakat yurt disindan para karsiligi satin alinan mallarda gumruk vergisi var.

    Ebay'deki incelik de mal aldiginiz zaman gonderen adama gumruk foruma hediye esya yazmasini rica etmeniz. Tabi bu hediye olayinin da limiti var, limitleri fazla zorlamayin derim. Hediyelik deyip pahali elektronik esya aldiniz diyelim, gumruk yakalar bu uyanikliliginizi.

    Motosiklet aksesuarlari bence biraz riskli olur. Ceket, t-shirt, vs, hediyelik olabilir, ama ornegin kim kime motosiklet kaski hediye gonderir ki? Yani bazi esyalari vergisiz ve sorunsuz ebay'den satin alabilirsiniz, bazilarinda da yakalanirsiniz.

    Ebay'den bir suru kucuk paketler satin aldim, hicbirinde sorunla karsilasmadim, ama buyuk ve pahali birsey henuz denemedim, denemek de istemem.... Ama genel olarak gumruk vergisinin bir tek KDV olmasi gerekiyor, mesela 50 euroya satin aldiginiz malda, %18den 9 euro kadar gumruk vergisi olmasi lazim.

    Ana konuya donersek, Turkiye'de bazi mallarin pahali olmasinin sebebi kesinlikle kucuk stoklardan kaynaklaniyor. Batidaki gibi toptan alip toptan satamiyorlar, o yuzden daha pahali oluyor.

  14. #34

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı azgurbuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aramızda ithalat işi ile uğraşan varsa doğrulayacaktır; vergi nakliye vs. pek para tutmuyor (hatta komik kalıyor). O zaman Eyong'un dedikleri olayı tam olarak anlatıyor.

    Ama bu yerli firmalar 100 mal satacağına 1000 mal satmaya çalışmıyor ki. Mal satmamak için sanki yemin etmişler.

    çalıştığım şirketin yaklaşık, 20 markada türkiye distribütörlüğü var. en çok çalıştığımız dört beş markanın firma ürün temsilcisi benim. ve nakliye, gümrük masrafları çok fazla tutmuyor. ortalama %8-9 diyelim.. az bedelli ama çok anormal hacimli malzemelerde %12,5 oluyor...

  15. #35

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Alıntı ali777 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ana konuya donersek, Turkiye'de bazi mallarin pahali olmasinin sebebi kesinlikle kucuk stoklardan kaynaklaniyor. Batidaki gibi toptan alip toptan satamiyorlar, o yuzden daha pahali oluyor.
    abi asıl büyük stok yaparsanız daha pahalıya mal olur..
    just in time diye bir olay var,stoksuz üretim,biz üretim yapmadığımız için ithal ettiğimiz her ürünü ister 10 tane ister 10.000 tane alalım sadece satana yarar..tüketici kolay kolay karlı çıkmaz..aksesuarcılarda o kadar stok yapamayacağına göre tüketicinin karlı çıkması çok zor..

  16. #36

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Şehir
    Bu dunya hepimizin
    Alıntı muratd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir ülkenin ekonomisine bakacaksan ya benzin fiyatlarını karşılaştırırsınız en basitinden yada ekmek..
    onun için bu örneği vermiştim pek bi garipliği yok yani

    ABD'de bir litre benzin fiyatı vergi dahil 0,727 dolar.

    TR'de=2,6 dolar..

    işin en sonu siyasi politikalar ve malesef vergiler..
    Bu siyasi politikadan cok, sosyo-ekonomik kulturumuzun urunu. Ekonominin 3'te 2si kayit disi, yani insanlarin %66si gelir vergisini tam vermiyor. Aradaki acigi kapatmak icin de OTV denilen bir vergi sistemi uygulaniyor. Bu vergi heryerde var, ama Turkiye'de ozellikle enerji sektorunde cok yuksek.

    Ha olur ya, bizim gibi bordrolu calisansaniz, o zaman hem gelir vergisi hem de OTV vermis olursunuz, bu da insana 1 kere degil de, 2 kere koymus oluyor.

    Bu uzun zamandan beri Turkiye'de boyle, boyle de devam edecek gibi gozukuyor.

    Alıntı muratd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi asıl büyük stok yaparsanız daha pahalıya mal olur..
    just in time diye bir olay var,stoksuz üretim,biz üretim yapmadığımız için ithal ettiğimiz her ürünü ister 10 tane ister 10.000 tane alalım sadece satana yarar..tüketici kolay kolay karlı çıkmaz..aksesuarcılarda o kadar stok yapamayacağına göre tüketicinin karlı çıkması çok zor..
    Toptan esya satan firmalarin sitelerine bakarsan fiyatlandirma politikasinin satilan unite sayisina gore degistigini gorursun. Mesela bir maldan 1000 unite satin alirsan fiyati 100 unitelik bir siparisten %10-20 daha ucuz olur.

    Sonra 1000 unite satin alan adam bunlari satabiliyor ki satin aliyor, o yuzden dukkanda da kar marjinlerini %50 tutmaktansa, %20 gibi bir kar marjini ile surumunden kazanmayi tercih ediyor olabilir. Sonra internette satilan mallar genel olarak dukkan kirasi vermek zorunda olmadiklari icin, internet fiyatlari her zaman perakendeden daha dusuk olur.

    Bu fiyati bir suru faktor etkiler. Ama bir maldan dukkaninda 5 unite bulunduran bir esnaf hicbir zaman uygun fiyattan satis yapamaz.

  17. #37

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    belki birimiz, belki hepimiz haklıyız biraz..
    ama bir gerçek var gözümüzün önünde duran:

    kazığın ucu yine bize dönük arkadaşlar

  18. #38

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Alıntı ali777 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Toptan esya satan firmalarin sitelerine bakarsan fiyatlandirma politikasinin satilan unite sayisina gore degistigini gorursun. Mesela bir maldan 1000 unite satin alirsan fiyati 100 unitelik bir siparisten %10-20 daha ucuz olur.

    Sonra 1000 unite satin alan adam bunlari satabiliyor ki satin aliyor, o yuzden dukkanda da kar marjinlerini %50 tutmaktansa, %20 gibi bir kar marjini ile surumunden kazanmayi tercih ediyor olabilir. Sonra internette satilan mallar genel olarak dukkan kirasi vermek zorunda olmadiklari icin, internet fiyatlari her zaman perakendeden daha dusuk olur.

    Bu fiyati bir suru faktor etkiler. Ama bir maldan dukkaninda 5 unite bulunduran bir esnaf hicbir zaman uygun fiyattan satis yapamaz.
    dedikleriniz doğru başka bir ülkede yaşasaydık katılabilirdim fakat türkiyede bu iş pek böyle olmuyor ne yazıkki..

    sen 1000 tane mal alıp karını %50'den %20'ye çekip satmaya başlayana kadar,bir başka tüccar 2000 tane mal alıp %1 karla satıveriyor..elindeki mal da sana kalıyor,mevcut müşterinden de oluyorsun..
    stok yapmayla bu iş olmuyor ne yazık ki, türkiye'de artık olay peşin paraya döndü..türkiye'nin dalgalı kur sistemi ve dengesiz ekonomisi yüzünden perakendeciler arasında peşin para konuşuluyor.peşin ödeyen kar ediyor..
    yani ticaret yapanlar ödeme yaparken kar ediyorlar,aldıkları mal adedi peşin paranın yanında daha bi önemsiz kalıyor.

    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belki birimiz, belki hepimiz haklıyız biraz..
    ama bir gerçek var gözümüzün önünde duran:

    kazığın ucu yine bize dönük arkadaşlar
    o zaten değişmez canım..
    ekonomimiz bunun üzerine kurulmuş

  19. #39
    SSTEK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Arkadaşlar hepimiz koruyucu ekipmanların ne derece hayati öneme sahip olduğunu biliyoruz.Devlet kurumlarının da trafik kazalarında özellikle can kayıplarına karşı nasıl önlem alınması gerektiği ve bu kayıpları mümkün olduğunca azaltmak adına neler yapılabileceği şeklinde çalışmalar da sürekli yapılıyor.Ama ne var ki bu çok önemli ekipmanlar sanki lüks tüketim mallarıymış gibi vergilendiriliyor ve hedeflenen amacın tam tersi bir durum teşkil ediyor.Bununla ilgili MT olarak ilgili kurumlara ( EGM, Maliye Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı vb) başvurularak bir düzenleme yapılması konusunda mail göndersek sonuç alınabilir mi?Bu konuda başka ne gibi şeyler yapılabilir?Sizin fikirleriniz nelerdir?

  20. #40

    Üyelik
    29 Mart 2008
    Şehir
    Bu dunya hepimizin
    Alıntı muratd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dedikleriniz doğru başka bir ülkede yaşasaydık katılabilirdim fakat türkiyede bu iş pek böyle olmuyor ne yazıkki..

    sen 1000 tane mal alıp karını %50'den %20'ye çekip satmaya başlayana kadar,bir başka tüccar 2000 tane mal alıp %1 karla satıveriyor..elindeki mal da sana kalıyor,mevcut müşterinden de oluyorsun..
    Sen ekonomi yada isletme okuyorsun, yada okudun herhalde...

    Ne guzel serbest ekonomiyi tanimlamissin. Yurt disinda islerin daha farkli calistigini saniyorsan yaniliyorsun. Dunya oyle bir yer oldu ki, senin dedigin gibi karli bir alan acildigi zaman 2 gun icinde 10 tane sirket o alana yatirim yapar ve %50 kar marjinleri %1lere kadar geriler. Bu butun dunyada boyle.

    %50 kar marjinleri ile sadece kucuk sirketler calisiyor, cunku adamlarin cevirdikleri stoklar cok kucuk. Cok uluslu sirketler ise her sene milyarlarca dolar cevirdigi icin kar marjinleri daha kucuk olur.

    Turkiyedeki sirketlerin cevirdikleri stoklar da kucuk oldugu icin surumunden kazanma diye birsey yapamiyorlar, ve fiyatlar o yuzden daha yuksek oluyor. Bu namussuzluk, yada hirsizlik degil, adamin yemek parasi kazanmasi lazim, bu da tek yolu. Nitekim mahalleye buyuk bir dukkan acildigi zaman da, kucuk dukkanlarin kapanmasinin sebebi de budur.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler