[B]arkadaşlar ben bu aralar motora merak sardım hayatımda motor sürmedim gerçi ama yazın gelmesiyle bu scooterlerın az yakması ve hoş bi tipi olduğu için satın almak istiyorum ama motorlarla hiç bi fikrim yok özelliklerinden sadece motorsiklet olduğunu biliyorum
1-)bu scooterlerın viteslileri vitessizleri varmıs hangisini almalıyım?
cevap: scooter motorlar genelde vitessizdir ama cup tarzı büyük tekerlekli olan yarı otomatik vitesliler vardır. bir de maxiscooter makinalardan bazıları triptonik( dilersen otomatik, dilersen vitesli) olanları vardır.
2-)iki kişiyi taşırken cekme sorunu varmıdır.?(gitmesi son hızı)
cevap: çekme sorunu hızla değil torkla ilgilidir. yani yeni başlayan biri için bu soru normaldir. alacağın makina 50 ile 500 cc olarak değişebilir. neticede motor gücüne göre farklılık gösterir.
3-)yakıt durumu gercektende 2 litremidir.?
cevap: 50 cc bir makina ile 250 cc bir makina aynı yakmayacaktır. ama ortalama 100km de 3-4 litre olarak düşünebilirsin. bu yaptığın hıza ve yol durumuna göre değişir. düz yolda az yakarken yokuşta normal vitesli ve zincir aktarmalı bir motordan daha çok yakabilirsin. tabii ki bu motoruna göre değişir.
4-)ikinci el almayı düşünüyorum en cok nelere dikkat etmeliyim?
cevap: 2. el alacaksan önce iyice bir araştır bakalım. motorun dışına bakıp aldanma, km göstergesine de bakmayacaksın. rodajı iyi açılmış olmasına ve bakımlarının nasıl yapılmış olduğuna dikkat etmelisin. acele etmeden, iyi araştırarak almalısın. lırken de motor gücü ve torkuna dikkat etmeni tavsiye ederim. anladığım kadarıyla 2 kişi gezmeyi planlıyorsun.
5-)ortalama fiyat ne kadardır 2.ellerin?
400 ytl ile 15.000 ytl arasında değişir. ne alacağına bağlı. şu anda türkiye tam bir çinli scooetr çöplüğüne dönmüş görünüyor. bir arkadaşım ramzey 150cc lik scooter makinayı 600 ytl ye satamıyor. sebebi, çok pahalı bulyolar. pazar günleri oto pazarlarına git, oralarda motosiklet pazarı da kurulyodur muhtemelen..
son olarak söyleyeceğim şeyler şunlar, ki sen sormamışsın...
1- scooter motorların tekeri küçük ve sert olduğundan daha sık kayarsın. her tarafı palstik olan bu makinalar düştüpğü zaman daha çok masraf çıkartıyor.
2- vites kullanmaktan korkma, 1 haftada alışırsın emin ol daha zevklidir..
3- ehliyet konusuna hiç girmemişsin. eğer ehliyetin yoksa mutlaka hemen almanı tavsiye ederim
4- motosiklet kadar korumalıklarına da dikkat etmelisin. iyi bir kask al. trafik cezası yememek için değil, hayatın için kullanmalısın. zaten bunu bu forma katıldıkça okuyacaksındır.
ortalama olarak
bel korma 40 ytl
armode dizlik ( çifti) 30-40 ytl
armode dirseklik ( çifti) 30-40 ytl
kormalıklı eldiven 40-60 ytl
motobot 100-150 ytl
motomont 150 ytl
sakın pahalı deme. bir kazada emin ol çok daha fazla maliyet çıkabilir. ben ilk motorumu zealsun 125 lik motorumu 1750 ytl ye aldığımda 1000ytl lik korumalırımı da almıştım ve benle dalga geçmişlerdi. şimdi motorum suzuki gs 500 ve aynı korumalılarımı da kullanıyorum. can benim canım. çünkü korumalıkları motor için değil kendim için kullanıyorum. motoruma da koruma demiri ve takozu da bu hafta içinde taktıracağım.
önce tedbir, sonra iş.... ok?
haydi bakalım, tekerin düz bassın
neden mi bu kadar detaylı yazdım? keşke ilk başladığımda bana birileri de böyle anlatabilseydi diyorum.