Dayanıklılığın, sağlamlığın anlamı nedir?Neden?(Sizce)
Reklamlar
-
Forumda arattım da buna dair pek birşey bulamadım..Çoktandır düşündüğüm bir konu..Bir makinanın veya üretilen herhangi bir nesnenin dayanıklılığı üretildiği an mı bellidir yoksa üzerinden zaman mı geçmesi lazımdır ki 2. seçeneği ben deneme yanılma olarak tanımlıyorum..
Bunu ilgi alanımız olan motosiklet olayına indirgersek sorum daha iyi anlaşılacaktır galiba..Yeni çıkan bir modelin sağlam olup olmadığını, işçiliğine , malzemesine , desteklendiği teknolojisine bakarak anlayamaz mıyız( tabi en azından ustalarımız)? Yoksa illa üzerinden birkaç bin km gitmesi mi lazım üzerinden bir kaç yıl mı geçmesi gerekiyor?
Bir model rüştünü ispatlaması için illlaaa zamana mı ihtiyaç duyar?
Derdimi anlatabilmiş olmak dileğiyle
Yokmu fikri olan??? Bilgi dolu bir konu olmasını diliyorum
[B]O[/B]LMAZSA [B]O[/B]LMAZIN [B]O[/B]LMASIN:wiinkk:
Reklamlar
-
Motosiklet Eğitmeni
Sözlerini yokmudur fikri olan? gibi Türk insanı için gereksiz bir soruyla bitirmişsin.
Bir Türk, her konuda fikir sahibidir.
Eline uzay aracı ver uçurmazsa ben de birşey bilmiyorum.
Sabırküpü adlı üyeden alıntı
Bir makinanın veya üretilen herhangi bir nesnenin dayanıklılığı üretildiği an mı bellidir yoksa üzerinden zaman mı geçmesi lazımdır ki 2. seçeneği ben deneme yanılma olarak tanımlıyorum..
Üretildiği an bellidir. Fakat bunu sadece üretenler bilirler.
Sen ancak üzerinden zaman geçince fikir sahibi olabilirsin.
Sabırküpü adlı üyeden alıntı
Bunu ilgi alanımız olan motosiklet olayına indirgersek sorum daha iyi anlaşılacaktır galiba..Yeni çıkan bir modelin sağlam olup olmadığını, işçiliğine , malzemesine , desteklendiği teknolojisine bakarak anlayamaz mıyız( tabi en azından ustalarımız)? Yoksa illa üzerinden birkaç bin km gitmesi mi lazım üzerinden bir kaç yıl mı geçmesi gerekiyor?
Bir model rüştünü ispatlaması için illlaaa zamana mı ihtiyaç duyar?
Derdimi anlatabilmiş olmak dileğiyle
Yeni çıkan bir modelin sağlamlığı birinci soruna verdiğim cevapla paralel olarak algılanabilir.
Fakat bu modeli hangi markanın ürettiği de önemlidir.
Aslında bakılması gereken şey diğer markalara göre kapasitesinin hangi seviyede olduğudur.
Eğer sorunu yeni çıkan bir markanın sağlamlığını anlamak için zamana ihtiyaç varmıdır?
şeklinde değiştirirsek, kullanıcı bazında cevap evet olacaktır.
Ama bir çoğumuzun dedesinin doğum tarihinde bile var olan markalar için aynı şeyi söylemek biraz saçmalık olur.
Eğer aslında sormak istediğin şey şuysa,
Ben piyasaya yeni çıkan bir markanın ürettiği bir motosiklet modelini almak istiyorum ama şüphelerim var. Ne yapayım?
O zaman bu soruya
"Markaya temkinli yaklaş "
şeklinde cevap veririm.
Yani seni maddi yönden büyük hasara uğratacak bir fiyata satılıyorsa alma.
Fakat bunların dışında bir motosikletin kalitesini belli eden unsurlar vardır.
Bunu anlamak için bütüne değil detaya bakmak lazım.
Fakat uzun bir konudur.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
-
honda cup dır...................
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
[B]O[/B]LMAZSA [B]O[/B]LMAZIN [B]O[/B]LMASIN:wiinkk:
-
Motosiklet Eğitmeni
Sabırküpü;
yazdığın mesajı akıllıca bulup ciddiye aldım ve biraz da kendi üslubumla eğlenceli bir şekilde cevaplamaya çalıştım.
Fakat bana cevap veriş tarzın yazdığın mesajla aynı seviyede değil.
Keşke bir şey yazmasaymışım.
Cevap yazında yazdığın herşeyi ben son satırda zaten söylemiştim.
Senin yazdıkların tekrar olmuş.
Sanırım benim gibi sonuncu kadehtesin.
Sabah yazdıklarımı bir daha oku...
Yeni çıkan bir makina da usta ehli insan diye bir şey yoktur.
Yeni çıkarılan bir makinanın ustası olduğundan bahseden insan dolandırıcı olma ihtimali yüksek insandır.
Daha yeni çıkmış bir makinanın nerede ne sorunu yaratacağını çizen ve hesaplayan bir mühendis bilir ancak.
Ben son satırda da belirttiğim gibi detaylara bakmak lazım gelir diye tekrar ediyorum.
İşte onu usta bilir.
Ama bu işin bir püf noktası vardır.
Bir motosikletin üzerine koyduğunuz her bir parça(Bir civata somun bile) dünyanın en saygıdeğer üreticileri tarafından üretiliyor olsa bile,bunların tamamı, kaliteli bir motosiklet oluşturur diye bir yargıya varamazsın.
Uyum sözkonusudur.
Ve daha önce yazdığım gibi uzun bir konudur...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
-
Sabırküpü adlı üyeden alıntı
Forumda arattım da buna dair pek birşey bulamadım..Çoktandır düşündüğüm bir konu..Bir makinanın veya üretilen herhangi bir nesnenin dayanıklılığı üretildiği an mı bellidir yoksa üzerinden zaman mı geçmesi lazımdır ki 2. seçeneği ben deneme yanılma olarak tanımlıyorum..
Bunu ilgi alanımız olan motosiklet olayına indirgersek sorum daha iyi anlaşılacaktır galiba..Yeni çıkan bir modelin sağlam olup olmadığını, işçiliğine , malzemesine , desteklendiği teknolojisine bakarak anlayamaz mıyız( tabi en azından ustalarımız)? Yoksa illa üzerinden birkaç bin km gitmesi mi lazım üzerinden bir kaç yıl mı geçmesi gerekiyor?
Bir model rüştünü ispatlaması için illlaaa zamana mı ihtiyaç duyar?
Derdimi anlatabilmiş olmak dileğiyle
Yokmu fikri olan??? Bilgi dolu bir konu olmasını diliyorum
sağlamlıkla dayanıklılık ufak bir cizgiyle ayırılmalı bence...Dayanıklılık süreyle ilgili bir olgu. Bir obje sağlam olabilir, aldığı darbelere karşı kendini koruyabilir; fakat bu sağlamlığı ne kadar süre koruyabildiği dayanıklılıkla adlandırılır. Konu motor olunca zaten belirli bir süre baz alınabilir. Bu da olsa olsa 10 -15 senedir bu süreyi fazla maraz çıkarmadan doldurabilen bir motosiklet kanımca kendini ispatlamıştır zaten.
-
kalidor adlı üyeden alıntı
sağlamlıkla dayanıklılık ufak bir cizgiyle ayırılmalı bence...Dayanıklılık süreyle ilgili bir olgu. Bir obje sağlam olabilir, aldığı darbelere karşı kendini koruyabilir; fakat bu sağlamlığı ne kadar süre koruyabildiği dayanıklılıkla adlandırılır. Konu motor olunca zaten belirli bir süre baz alınabilir. Bu da olsa olsa 10 -15 senedir bu süreyi fazla maraz çıkarmadan doldurabilen bir motosiklet kanımca kendini ispatlamıştır zaten.
Güzel bir bakış açısı bak bahsettiğin bu ince çizgiyi hiç düşünmemiştim
Ben yine de bir parçanın hammaddesinin özelliklerinden sağlamlık ve dayanıklılık derecesinin ölçülebileceği kanaatindeyim..
[B]O[/B]LMAZSA [B]O[/B]LMAZIN [B]O[/B]LMASIN:wiinkk:
-
Sabırküpü adlı üyeden alıntı
Güzel bir bakış açısı bak bahsettiğin bu ince çizgiyi hiç düşünmemiştim
Ben yine de bir parçanın hammaddesinin özelliklerinden sağlamlık ve dayanıklılık derecesinin ölçülebileceği kanaatindeyim..
İşte o laboratuvar konusu. Motosiklet firmaları uygun materyalleri seçebilmek için ar-ge'ye milyonlarca dolar para yatırıyor. Detayı zaten senin dediğin gibi oluyor; fakat yine de motosiklet kümülütif bir bilginin ürünü, bir geçmişi var, bu geçmişi oluşturan bir teknoloji var.İşte bu noktada yine zaman karşımıza çıkıyor, uygun materyali bulmak ve kullanabilirliğini test etmek yine zamana kalıyor.
-
Abicim bi motordaşım olarak kendi fikrimi söyleyeceğim,örnek 600rr ne zaman çıktı 2003 te eğer o zaman da param olsaydı 600rr'ı çıktığı sene almazdım,çünkü yeni seri üretime geçen bir aracın nerde nasıl sorunlar çıkaracağını kimse bilemez,mühendisleride dahil,zaten bilseler önlemini alırlar ,o yüzden ilk defa üretilip piyasaya sürülen bi makinaya para bağlanmaz,ama motor 1999 da piyasaya çıkmıştır o motorun 2008 sıfırı alınır çünkü oluşabilecek bütün problemler ve şikayetler ilgili mercilere ulaşmış vede sorunlar her seneki yeni üretimlerde düzeltilmiştir,tam olarak modelini hatırlamıyorum ama ilk çıkan O 403 otobüslerde problem vardı ,araç giderken kendi kendine alev alıyordu vede yanıyordu,ilgili firma bu sorunu çözdü daha üst modelllerinde böyle bi problem yaşanmadı,ama yinede o yılda üretilen otobüsler piyasada tutulmuyoo,honda accord'un yeni kasasında sol far su alıyodu,araba kör gibi duruyodu,bunun için honda firması tüm accordları servise çağırdı ve farlarını tekrardan değiştirdi,ama nedendir bilinmez bu işlem türkiyede yapılmadı,markasını modelini hatırlamadığım bi sürü yeni üretim araçlarda bu tür problemler yaşanıyo ve yaşanmasıda çok doğal,benim fikrim her zaman 2. el bilinen bi makina almaktır,yada seri üretimi çok daha önceden başlamış,halen sıfır üretimi yapılan makinalara para bağlamaktır,yoksa uğraşırsın sıfır motor aldım düştüğüm duruma bak dersin ,motordan gıcık alırsın
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
Sadece motor da değil her aracın '' bebeklik hastalığı ''denilen birtakım sorunları zaman içinde çıkabilir ve bunların sayısı ne kadar az ise kendi sektöründe başarılı olarak kabul görür.
Ama çıkan hastalıklardan ders alıp ürünün bu yönünü düzeltmek veya modifiye etmek ise ciddi firmaların davranış biçimidir,hele türkiyede ise bu durum tama
men pişkinliğe ve yüzsüzlüğe kadar varan düzeydedir.
14. ayında biten yuasa akümün ölçüm raporlarıyla ülke distribütörüne başvurdu
ğumda ''yamaha nın kar ortağımıyız ki değişelim'' denmiş ve '' bize mi sorup aldın
kardeşim ''diyerek de alay edilmişti.
Zaten her tasarımın özünde ''dayanıklılık-güvenilirlik-uzun ömür ve kullanışlılık '' yatar ama her firma bunu hedeflemesine rağmen sadece belli yüzdelerde tutturabilir,işte bu yüzden ürünleri geri çağırır firmalar ve aksayan yönlerini
değişerek saygılarını gösterirler.Bizlerde malının arkasında duran bu firmalara saygı ve hayranlık duyarız doğal olarak...
Tam tersi olarak da aaaa ilk defa sizden bu sorunu duyuyoruz diyerek sürek
li yalan konuşmayı ve ticari ahlakı yerlerde sürünenleri de her platfporm da
miilete anlatıp ne mal olduklarını izah ediyoruz....
binbasi nayman x-max ''06
Yamaha Touching Your Heart.
Safety First,then RIDE..!
-
-
satoyama adlı üyeden alıntı
honda cup dır...................
Arkadas pek ciddiye alinmamis ama kesinlikle dogru cvp'lardan birini vermis (belkide farkinda olmadan )
Yaklasik 3 ay once Discovery'de pazar gunleri yayinlanan bir program vardi motosiklet, gelisimi ve tarihi uzerine (hala varmi bilmiyorum) o programda bir bolumde adamlar tarihte en cok uretilen, EN DAYANIKLI MOTORU secmek uzere iki ayri konuda ciddi ve profesyonel bir arastirma yapmislardi. Liste TOP 10 seklinde 10 numaran 1 numaraya dogru iniyordu. Listede cogu herkesin tahmin edebilecegi "klasiklesmis ve kült olmus modeller vardi ancak en sonunda TARİHTE EN COK URETİLEN VE EN DAYANIKLI MOTOSİKLET ODULUNU KİM KAZANDI BİLİYORMUSUNUZ; "HONDA CUP!!
Evt bu sonucu kesinlikle beklemiyordum ve ben dahil o an eminim bircok motorsever bu sonuca ve secime hayretleri icnde bakmislardir. Adamlar honda cup'i bircok zorlu testten gecirdiler ve hepsinden yuzunun akiyla cikmayi bildi bu celimsiz canavar!
1- Motorun yagini tamamen bosaltilar ve yagsiz olarak motor sehir icinde hic sorun cikarmadan km'lerce yol gitti! (Amaclari motorun o sekilde en yakin servis noktasi veya tamirhaneye gidip-gidemeyecegini test etmek idi ama honda cup beklenin cok cok uzerinde mesafe kat edebildi hic sorun cikarmadan)
2- Ardindan BİLDİGİNİZ SİVİYAG (AYCİCEK YAGI) koydular motora ve bu sekilde honda cup yine hic sorun cikarmaksizin dere-tepe yoluna daha uzun km'lerce devam etti.
3- Motoru bir binanin catisindan yaklasik 30mt mesafeden adamlar hic acimadan yere biraktilar! Sonra inip asagi baktiklatinda Honda Cup'in sadece birazcik on jant'i yamulmustu ve govdede vuruk-cizik vs olusmustu biraz. Ancak beklenen an; MARŞ'A BASTİLAR VE HONDA CUP INANILMAZ BİR SEKİLDE TEK MARŞTA CALİSTİ!
4- Honda Cup'a istap haddinden kg'larca fazla yuku ozel yaptiklari bir yukleme kasasiyla birlikte motorun sirtina yukleyip o sekilde iki hafta boyunca zor sartlarda horca kullandilar. İki hafta sonunda on takımlar, segman, piston, frenler vs gibi bircok yerde temel incelemeler yaptilar ancak "kayda deger hic bir probleme rastlanmadi" Bu'da cok enteresandi!
5- Dunyada hergun bi-fiil, aktif olarak kullanilan (en cok cin, hindistan, tayvan, malezya ve viatnam'da bu motor yuksek rakamlarda kullaniciya sahipmis) tahminen 9 kusur milyon Honda Cup varmis ve honda hala bu modlein uretime devam ederek her gecen gun bu sayi artiyormus.
Kisaca Honda Cup bakimi en kolay (hatta bakim dahi gerektirmiyor denilebilir), ucuz, basit ve ksinlikle cok guvenilir bir motosiklet olarak o programda birincilik ipini goguslemisti!!
Ne diyelim, Tebrikler Honda Cup brawo sana
-
"titreşimi az motor sağlam motordur" diyecek oluyorum, ktm ler titriyor du değil mi
ohalde ekleyeyim "her titreyen motor sağlam değil diye bir kaide de yoktur".
-
tigermbz adlı üyeden alıntı
"titreşimi az motor sağlam motordur" diyecek oluyorum, ktm ler titriyor du değil mi
ohalde ekleyeyim "her titreyen motor sağlam değil diye bir kaide de yoktur".
Sen de haklısın töbe töbeee
[B]O[/B]LMAZSA [B]O[/B]LMAZIN [B]O[/B]LMASIN:wiinkk:
-
bence dayanikli saglam demek fazla ariza cikarmayan her kosulla bas edebilicek iyi kalite anlamina gelir
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler