VITESLİ MOTOR TERCİH ETMİYORUM CUNKU;
** İst gibi dunyanin en kalabalik sehirlerinden birinde yasiyoruz. Bu memlekette trafigin nasil bir kesmekeş oldugu ise malum ve boyle felc bir tafigin ortasinda motosiklet kullanmak can ve mal guvenligi acisindan "extra dikkat" gerektiriyor. Extra gerekli olan dikkati vitesle, debriyajla, sanzimanla vs ile ugrasarak dagitmayi ve var olan dikkatin bir kismini bu noktalara rezerve etmeyi mantikli gormuyorum.
Katılıyorum, vitesli kullanmak tabi ki daha yorucu. Ama kullanıcının gittiği yol yoğunluğuna bağlı. Katılmadığım nokta ise vites,debriyajın dikkat dağıtması, bi süre sonra alışınca hiç bu durum ile karşılaşılmaz.
** Vitesli motorlar kullanimda daha fazla dikkat gerektiren, daha sik bakim periyotlarina sahip, yag kir icinde bakimi nispeten zor ve arıza orani daha yuksektir. Kimileri icin bunlarla ugrasmak bir zevk olabilir ancak benim icin tum bunlar sadece birer "DERTTİR. Ben motora "tamirci konsepti ile degil kullandigim aractan zevk, haz ve keyif almak icin biniyorum.
Zevk/tarz meselesi tamamen.. Ben scooter kullanırken vitesliye göre çok daha sık servise gidiyordum. Motorun bakımı daha fazla (ör: zincir yağlama) ama arıza oranı daha düşük bence
** Vitesli motora takim elbise vs ile binemezsiniz cok siritir. Bir scooter veya maxi-scooter'da ise asla bu tarz prezantabl sorunlar yasamazsiniz. Asin bond cantanizi orta askiya fragmanla opera konserine gidin kimse size donup garip-garip bakmayacaktir. Aksine cok'da sirin gozukursunuz.
Buna kesinlikle katılmıyorum. Hergün işe takım elbise ile gidiyorum,ve naked bir motor kullanıyorum. Tek yaptığım ceketimi sırt çantama atıp yola çıkmak, işe vardığımda motosiklet montum ile ceketin yerine değiştirmek(eldiven,dizlik vs..saymadım) Bence bir enduro motosiklette,yan ve arka şık çantalar takarak çok daha prezantabl görünüş olabilir.
** Vitesli motorda her daim debriyaj/vites/gaz ucgeninde savas verirsiniz. Yogun trafikte sol eliniz debriyajla cebellesmekten harap duser. Scooter'da ise bu ucgene ayiracaginiz zaman ile manzaranin keyfini cikarirsiniz
)
Tabi ki normal olarak debriyaj,vites kullanıyoruz daha fazla yoruluyoruz ama tamamen zevk meselesi, şahsen ben ne arabada ne de motosiklette otomatik tercih etmem...
** Maxi-scootar'lar istisnalar haric (gilera nexus gibi) konfora yonelik tasarimlardir. Sertlik dereceleri cok iyi ayarlanmis, surucu bel destekli, rahat ve konforlu selelere sahiptir. Bir maxi-scooter ile uzun yolda gucunuz tukenene degin sorunsuzca km'ler kat edebilirsiniz. Oysa cogu vitesli motorda (ozellikle kuriyecilerin kullandiklari turlerde allah onlara sabir ve saglik versin) daha en basta oturus pozisyonunuzdan dolayi 1.5 saat sonra basta beliniz olmak uzere her yeriniz baslar karincalanmaya.
Katılmıyorum çünkü; scooter tek bir kavram, vitesli motosiklet çok çeşitli bir kavram. Racing kullanan adam konfor aramaz,güç/hız ister.. Enduro tarzı hatta naked kullanan kişiler konfora daha düşkünlerdir. Naked bir motor kullanıyorum gayet konforlu bence. Haa bu arada tabi motorun kalitesine göre konfor durumu değişir hem scooterda hem viteslide...
** Surucu + artci yol konforu ve guvenliginde maxi-scooter'lar en iyi secimlerden biridir. Arkamdaki artcilar tasvip etmesemde cogu zaman iki ellerini birakip dk'larca farkli islerle ilgilenebiliyor, fotograf cekiyor vs yapabiliyorlar. Cunku kendinilerini evlerinde salon koltugunda kadar "rahat ve konforlu" hissediyorlar. (Bu durum ozellikle burgman, majesty, silverwing vs gibi modellerde dahada belirgindir)
Katılmıyorum.. Ufak vitesli motorları pek bilmiyorum ama yüksek cc lerde artçılar gayet konforlu.. Motor tipine göre sisi bar veya çanta takarak çok rahat ediliyor. Artçı için scooter neyse vitesli de o bence..
** Zevkler ve renkler tartisilmaz subjektif konulardir gerci. Ancak kimilerinin begenmedigi scooter ve maxi-scooter belli bir tarzi olan, belli bir kullanici kesimine hitap eden, kisiligi ve tarzi olan BİR YASAM STİLİNİN İFADESİDİR.
Örnegin piyasada bolca bulunan 150, 125 ve 250cc ybr, cbr, mbr, zbr, titan vs tarzi aids olmus racing gibi duran, çelimsiz, ciliz ve siradan gorunumlu kuriyeci motorlarida benim tarzim degil sahsen. Bu yuzden bu tarz öz-begenileri tartismak aslinda ne kadar manali orasi tartisilir?
Tamamen katılıyorum, herşey tarz meselesi.. Keyif için kullanan var, hız/güç/performans için kullanan var. Motoru araç olarak gören var, motoru uzun yol yapmak için kullanan var...
NOT; "Ara gazi" vermek seklinde haz alinan bir hareket gozume carpti aralarda. Kimse alinmasin ama bu hareket kime ne kazandiriyor, kime ne katiyor bilmiyorum. Ancak bunu yapanlar, bu hareket acikcasi bana "amale, kıro isi" geliyor arkadaslar (emin olun akli basinda bircok insanada oyle). Tipik kiraathane kulturu, siradan kamyoncu ve dolmuscu edebiyati. "Ara gazi veririm abi kizlar o bicim doner bakarlar" manasiz, anlamsiz, ucuz gosteri ve ego tatmini, komedi, ici bos seyler.
aynı durum arabalar içinde geçerli..orda yapan adam burda da yapabilir. Dediğim gibi biraz ses seven adam yapabilir. Ama abartıldığı zaman bencede durum pek hoş görünmüyor.
Kisaca herkesin amaci, beklentisi, kullanim tarzi, hayata bakis acisi, ekonomik duzeyi ve ihtiyaci farkli. Bu yuzden baskalarini rahatsiz etmedigi surece secimlere saygi duymak gerekir diye dusunuyorum...