Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 SonuncuSonuncu

siz olsaydiniz scooteri mi secerdiniz yoksa vitesli motorumu???

    REKLAM ALANI
  1. #81

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio, (Beverly 300i.e alma aşamasında)
    VITESLİ MOTOR TERCİH ETMİYORUM CUNKU;

    ** İst gibi dunyanin en kalabalik sehirlerinden birinde yasiyoruz. Bu memlekette trafigin nasil bir kesmekeş oldugu ise malum ve boyle felc bir tafigin ortasinda motosiklet kullanmak can ve mal guvenligi acisindan "extra dikkat" gerektiriyor. Extra gerekli olan dikkati vitesle, debriyajla, sanzimanla vs ile ugrasarak dagitmayi ve var olan dikkatin bir kismini bu noktalara rezerve etmeyi mantikli gormuyorum.

    ** Vitesli motorlar kullanimda daha fazla dikkat gerektiren, daha sik bakim periyotlarina sahip, yag kir icinde bakimi nispeten zor ve arıza orani daha yuksektir. Kimileri icin bunlarla ugrasmak bir zevk olabilir ancak benim icin tum bunlar sadece birer "DERTTİR. Ben motora "tamirci konsepti ile degil kullandigim aractan zevk, haz ve keyif almak icin biniyorum.

    ** Vitesli motora takim elbise vs ile binemezsiniz cok siritir. Bir scooter veya maxi-scooter'da ise asla bu tarz prezantabl sorunlar yasamazsiniz. Asin bond cantanizi orta askiya fragmanla opera konserine gidin kimse size donup garip-garip bakmayacaktir. Aksine cok'da sirin gozukursunuz.

    ** Vitesli motorda her daim debriyaj/vites/gaz ucgeninde savas verirsiniz. Yogun trafikte sol eliniz debriyajla cebellesmekten harap duser. Scooter'da ise bu ucgene ayiracaginiz zaman ile manzaranin keyfini cikarirsiniz )

    ** Maxi-scootar'lar istisnalar haric (gilera nexus gibi) konfora yonelik tasarimlardir. Sertlik dereceleri cok iyi ayarlanmis, surucu bel destekli, rahat ve konforlu selelere sahiptir. Bir maxi-scooter ile uzun yolda gucunuz tukenene degin sorunsuzca km'ler kat edebilirsiniz. Oysa cogu vitesli motorda (ozellikle kuriyecilerin kullandiklari turlerde allah onlara sabir ve saglik versin) daha en basta oturus pozisyonunuzdan dolayi 1.5 saat sonra basta beliniz olmak uzere her yeriniz baslar karincalanmaya.

    ** Surucu + artci yol konforu ve guvenliginde maxi-scooter'lar en iyi secimlerden biridir. Arkamdaki artcilar tasvip etmesemde cogu zaman iki ellerini birakip dk'larca farkli islerle ilgilenebiliyor, fotograf cekiyor vs yapabiliyorlar. Cunku kendinilerini evlerinde salon koltugunda kadar "rahat ve konforlu" hissediyorlar. (Bu durum ozellikle burgman, majesty, silverwing vs gibi modellerde dahada belirgindir)

    ** Zevkler ve renkler tartisilmaz subjektif konulardir gerci. Ancak kimilerinin begenmedigi scooter ve maxi-scooter belli bir tarzi olan, belli bir kullanici kesimine hitap eden, kisiligi ve tarzi olan BİR YASAM STİLİNİN İFADESİDİR. Örnegin piyasada bolca bulunan 150, 125 ve 250cc ybr, cbr, mbr, zbr, titan vs tarzi aids olmus racing gibi duran, çelimsiz, ciliz ve siradan gorunumlu kuriyeci motorlarida benim tarzim degil sahsen. Bu yuzden bu tarz öz-begenileri tartismak aslinda ne kadar manali orasi tartisilir?


    NOT; "Ara gazi" vermek seklinde haz alinan bir hareket gozume carpti aralarda. Kimse alinmasin ama bu hareket kime ne kazandiriyor, kime ne katiyor bilmiyorum. Ancak bu hareket acikcasi bana "amale, kıro isi" gelmistir daima (emin olun akli basinda bircok insanada oyle). Tipik kiraathane kulturu, siradan kamyoncu ve dolmuscu edebiyati. "Ara gazi veririm abi kizlar o bicim doner bakarlar" manasiz, anlamsiz, ucuz gosteri ve ego tatmini, komedi, ici bos seyler.

    Kisaca herkesin amaci, beklentisi, kullanim tarzi, hayata bakis acisi, ekonomik duzeyi ve ihtiyaci farkli. Bu yuzden baskalarini rahatsiz etmedigi surece secimlere saygi duymak gerekir diye dusunuyorum...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    scooter tehlikeli derler, acaba kaç kişi kolu bacağı vitesli motorda bırakmıştır kaç kişi scooter'da?

    scooterla 20.000km boyunca bir kez kaza yaptım, biraz dizim -kolum acıdı. benzer kazaları vitesliyle yapan arkadaşlarım alçı-platin kullanma ayrıcalığına sahip oldu.

    scooter kullanıp platinle yaşayan kaç tane tanıdığnız var?

    benim yok.

    scooter kullanıp kazada ölen kaç kişi tanıyorsunuz?

    tanımasamda gazetelerin 3. sayfalarında nerdeyse hergün vitesli motorla kaza yapıp ölen birilerini okuyoruz.


    neyse canım bunlar önemli değil,

    motordan süper anlayan arkadaşlar gibi ara gazı verin,

    ülkemin kaymak asfaltlı yollarında

    herbiri özel eğitimli,

    ikitekere karşı son derece saygılı şöförlerin arasında dibine kadar gaz açın.

    bunun zevki hiç birşeyde yoktur eminim...


    p.s. : bu forumda birşey çok hoşuma gitti, üç sene önce başka bir forumda scooter iyidir dedim diye herkes beni afaroz etmişti, şimdi görüyorum ki scooter kullanan bilen ve scooter savunan arkadaşlar da mevcut.

    p.s.2: her forumda olduğu gibi motoru bile olmayan ara gaz hayaliyle yanan, hariçten gazel okuyan genç kardeşlerim de bizi yanlız bırakmıyor.
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!

  3. #83

    Üyelik
    15 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul/Beşiktaş
    Motosikleti
    Zongshen GY_A200
    Tarz meselesi bu kimi vitesle uğraşmak istemez, scooter alır.

    Motora daha yakın olmak isteyenler vitesli kullanarak motora hükmetmenin keyfini yaşar.
    "Motosiklet Özgürlüktür."

  4. #84

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Scooterlar da motor mu diyenler ille de vitesle ve yolla kavga etmek istiyorlarsa tabii ki tercih onların ama bu ülkenin en sevilen araçları olan ve herkesin salyaları akarak iç geçirdiği jiplerin %90 nı otomatik demek ki otomaatik şanzımanın keyfini sürmek toplumun hoşuna gidiyor bırakın jipleri
    şantiyelerde çalışanlar iyi bilirler ki iş makinalarının tamamına yakını otmk tir

    Ama şunu söyleyebilirler özellikle küçük hacimli olan ve çocuksu görünen
    scooterllar baenim tarzım değil deniyorsa bunu anlarım ama kalkıp da
    sırf şanzımanı yüzünden bunları söylemek insafa da sığmaz ama ayağımın
    arası boş kalmasın diyenlere de APRILIA NA850 MANA yı tavsiye ederim.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  5. #85

    Üyelik
    18 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSR600
    arkadaşım biraz hazıra konmak gibi olacak ama senin yazdığın maddeler üzerinden yorum yapacağım,hoşgörüne sığınıyorum. İlk başta SYM scooter kullandım şimdi GSR kullanıyorum..İkisininde artıları/eksileri var...

    Alıntı pininfarina adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    VITESLİ MOTOR TERCİH ETMİYORUM CUNKU;

    ** İst gibi dunyanin en kalabalik sehirlerinden birinde yasiyoruz. Bu memlekette trafigin nasil bir kesmekeş oldugu ise malum ve boyle felc bir tafigin ortasinda motosiklet kullanmak can ve mal guvenligi acisindan "extra dikkat" gerektiriyor. Extra gerekli olan dikkati vitesle, debriyajla, sanzimanla vs ile ugrasarak dagitmayi ve var olan dikkatin bir kismini bu noktalara rezerve etmeyi mantikli gormuyorum.

    Katılıyorum, vitesli kullanmak tabi ki daha yorucu. Ama kullanıcının gittiği yol yoğunluğuna bağlı. Katılmadığım nokta ise vites,debriyajın dikkat dağıtması, bi süre sonra alışınca hiç bu durum ile karşılaşılmaz.

    ** Vitesli motorlar kullanimda daha fazla dikkat gerektiren, daha sik bakim periyotlarina sahip, yag kir icinde bakimi nispeten zor ve arıza orani daha yuksektir. Kimileri icin bunlarla ugrasmak bir zevk olabilir ancak benim icin tum bunlar sadece birer "DERTTİR. Ben motora "tamirci konsepti ile degil kullandigim aractan zevk, haz ve keyif almak icin biniyorum.

    Zevk/tarz meselesi tamamen.. Ben scooter kullanırken vitesliye göre çok daha sık servise gidiyordum. Motorun bakımı daha fazla (ör: zincir yağlama) ama arıza oranı daha düşük bence

    ** Vitesli motora takim elbise vs ile binemezsiniz cok siritir. Bir scooter veya maxi-scooter'da ise asla bu tarz prezantabl sorunlar yasamazsiniz. Asin bond cantanizi orta askiya fragmanla opera konserine gidin kimse size donup garip-garip bakmayacaktir. Aksine cok'da sirin gozukursunuz.

    Buna kesinlikle katılmıyorum. Hergün işe takım elbise ile gidiyorum,ve naked bir motor kullanıyorum. Tek yaptığım ceketimi sırt çantama atıp yola çıkmak, işe vardığımda motosiklet montum ile ceketin yerine değiştirmek(eldiven,dizlik vs..saymadım) Bence bir enduro motosiklette,yan ve arka şık çantalar takarak çok daha prezantabl görünüş olabilir.

    ** Vitesli motorda her daim debriyaj/vites/gaz ucgeninde savas verirsiniz. Yogun trafikte sol eliniz debriyajla cebellesmekten harap duser. Scooter'da ise bu ucgene ayiracaginiz zaman ile manzaranin keyfini cikarirsiniz )

    Tabi ki normal olarak debriyaj,vites kullanıyoruz daha fazla yoruluyoruz ama tamamen zevk meselesi, şahsen ben ne arabada ne de motosiklette otomatik tercih etmem...

    ** Maxi-scootar'lar istisnalar haric (gilera nexus gibi) konfora yonelik tasarimlardir. Sertlik dereceleri cok iyi ayarlanmis, surucu bel destekli, rahat ve konforlu selelere sahiptir. Bir maxi-scooter ile uzun yolda gucunuz tukenene degin sorunsuzca km'ler kat edebilirsiniz. Oysa cogu vitesli motorda (ozellikle kuriyecilerin kullandiklari turlerde allah onlara sabir ve saglik versin) daha en basta oturus pozisyonunuzdan dolayi 1.5 saat sonra basta beliniz olmak uzere her yeriniz baslar karincalanmaya.

    Katılmıyorum çünkü; scooter tek bir kavram, vitesli motosiklet çok çeşitli bir kavram. Racing kullanan adam konfor aramaz,güç/hız ister.. Enduro tarzı hatta naked kullanan kişiler konfora daha düşkünlerdir. Naked bir motor kullanıyorum gayet konforlu bence. Haa bu arada tabi motorun kalitesine göre konfor durumu değişir hem scooterda hem viteslide...

    ** Surucu + artci yol konforu ve guvenliginde maxi-scooter'lar en iyi secimlerden biridir. Arkamdaki artcilar tasvip etmesemde cogu zaman iki ellerini birakip dk'larca farkli islerle ilgilenebiliyor, fotograf cekiyor vs yapabiliyorlar. Cunku kendinilerini evlerinde salon koltugunda kadar "rahat ve konforlu" hissediyorlar. (Bu durum ozellikle burgman, majesty, silverwing vs gibi modellerde dahada belirgindir)

    Katılmıyorum.. Ufak vitesli motorları pek bilmiyorum ama yüksek cc lerde artçılar gayet konforlu.. Motor tipine göre sisi bar veya çanta takarak çok rahat ediliyor. Artçı için scooter neyse vitesli de o bence..

    ** Zevkler ve renkler tartisilmaz subjektif konulardir gerci. Ancak kimilerinin begenmedigi scooter ve maxi-scooter belli bir tarzi olan, belli bir kullanici kesimine hitap eden, kisiligi ve tarzi olan BİR YASAM STİLİNİN İFADESİDİR. Örnegin piyasada bolca bulunan 150, 125 ve 250cc ybr, cbr, mbr, zbr, titan vs tarzi aids olmus racing gibi duran, çelimsiz, ciliz ve siradan gorunumlu kuriyeci motorlarida benim tarzim degil sahsen. Bu yuzden bu tarz öz-begenileri tartismak aslinda ne kadar manali orasi tartisilir?

    Tamamen katılıyorum, herşey tarz meselesi.. Keyif için kullanan var, hız/güç/performans için kullanan var. Motoru araç olarak gören var, motoru uzun yol yapmak için kullanan var...


    NOT; "Ara gazi" vermek seklinde haz alinan bir hareket gozume carpti aralarda. Kimse alinmasin ama bu hareket kime ne kazandiriyor, kime ne katiyor bilmiyorum. Ancak bunu yapanlar, bu hareket acikcasi bana "amale, kıro isi" geliyor arkadaslar (emin olun akli basinda bircok insanada oyle). Tipik kiraathane kulturu, siradan kamyoncu ve dolmuscu edebiyati. "Ara gazi veririm abi kizlar o bicim doner bakarlar" manasiz, anlamsiz, ucuz gosteri ve ego tatmini, komedi, ici bos seyler.

    aynı durum arabalar içinde geçerli..orda yapan adam burda da yapabilir. Dediğim gibi biraz ses seven adam yapabilir. Ama abartıldığı zaman bencede durum pek hoş görünmüyor.

    Kisaca herkesin amaci, beklentisi, kullanim tarzi, hayata bakis acisi, ekonomik duzeyi ve ihtiyaci farkli. Bu yuzden baskalarini rahatsiz etmedigi surece secimlere saygi duymak gerekir diye dusunuyorum...

    cat:

    SOnuç olarak bu seçim tamamen zevk/tarz meselesidir bence..
    Önemli olan saygılı,güvenli ve kazasız/belasız sürüşler yaşanmasıdır..

    Sevgiler

  6. #86
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter vitesli değil mi yahu?
    Kullanmayalı yıllar oldu.
    Ama ben de bir Honda Kinetic vardı.
    (Taş devrinde)
    vitesliydi.
    Otomatik falan ama olsun.
    O da vitesli.
    Nasıl karşılaştırma bu?

    Ben olayı vitesli-vitessiz mevzuundan çıkarıp, scooter mı? Yoksa bildiğimiz ayakla vites değiştirilen motosiklet mi?
    şekline çevireceğim müsadenizle.

    soruya bu şekilde cevap vermek gerekirse, scooter evlerden uzak olsun diyorum.
    Neden böyle diyorum?

    Çok tehlikeli bir motor.
    Küçücük tekerlekler, kontraya izin vermeyen bir direksiyon yapısı, dengesiz ve sürücü için korumasız bir alet.
    Oturuş pozisyonu da çok tehlikeli.

    Bu nedenle mopeti tercih ederim scooter'ı tercih etmem.
    Düşmeden kullanabilen sürücüleri gıptayla izlerim.
    Ve takdir ederim.

    Aslında sürüş uzmanları,
    scooter kullanıcılarıdır desem çok abartmış olmam.

    Zor motosikletlerdir.

    Kullanmayı beceren zevk almasını da bilir.
    + 10.000 kesinlikle katılıyorum...bencede tek kelimeyle vitesli...

    Alıntı pininfarina adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    VITESLİ MOTOR TERCİH ETMİYORUM CUNKU;

    ** İst gibi dunyanin en kalabalik sehirlerinden birinde yasiyoruz. Bu memlekette trafigin nasil bir kesmekeş oldugu ise malum ve boyle felc bir tafigin ortasinda motosiklet kullanmak can ve mal guvenligi acisindan "extra dikkat" gerektiriyor. Extra gerekli olan dikkati vitesle, debriyajla, sanzimanla vs ile ugrasarak dagitmayi ve var olan dikkatin bir kismini bu noktalara rezerve etmeyi mantikli gormuyorum.
    Bir kere vitesli motorun dikkati dağıttını konusunuda nerden çıkardın. Bu bir beceri meselesidir. Zamanla bütün bu hareketler kronikleşir zaten.

    Alıntı pininfarina adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ** Vitesli motorlar kullanimda daha fazla dikkat gerektiren, daha sik bakim periyotlarina sahip, yag kir icinde bakimi nispeten zor ve arıza orani daha yuksektir. Kimileri icin bunlarla ugrasmak bir zevk olabilir ancak benim icin tum bunlar sadece birer "DERTTİR. Ben motora "tamirci konsepti ile degil kullandigim aractan zevk, haz ve keyif almak icin biniyorum.
    Bir kere vitesli motorların tamir derdi olduğunuda nerden çıkardın. Evet scooter'a göre metal aksamları daha çok kirlenir ama daha fazla bakım gerektirmez.Periyodik bakımlarıda zevk içinde yapılır.

    Alıntı pininfarina adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ** Vitesli motora takim elbise vs ile binemezsiniz cok siritir. Bir scooter veya maxi-scooter'da ise asla bu tarz prezantabl sorunlar yasamazsiniz. Asin bond cantanizi orta askiya fragmanla opera konserine gidin kimse size donup garip-garip bakmayacaktir. Aksine cok'da sirin gozukursunuz.
    Bana kalırsa hiçbir motora sadece takım elbise ile binilmez. Takım elbise ile gitmek istiyosan ağırlıkta araba kullanmalısın. Sizi bu tarz düşünceler iten scooter reklamlarının takım elbise ile yapılıyor olmasıdır. Ama illede takım elbise ile binmek istiyosan üstüne bir adet şeffaf takım giyersin olur biter.

    Alıntı pininfarina adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ** Vitesli motorda her daim debriyaj/vites/gaz ucgeninde savas verirsiniz. Yogun trafikte sol eliniz debriyajla cebellesmekten harap duser. Scooter'da ise bu ucgene ayiracaginiz zaman ile manzaranin keyfini cikarirsiniz )
    İnan bu savaş sadece senin beyninde var arkadaşım. Hiçbirimizin böyle bir savaşı yok buna emin olabilirsin.

    Alıntı pininfarina adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ** Maxi-scootar'lar istisnalar haric (gilera nexus gibi) konfora yonelik tasarimlardir. Sertlik dereceleri cok iyi ayarlanmis, surucu bel destekli, rahat ve konforlu selelere sahiptir. Bir maxi-scooter ile uzun yolda gucunuz tukenene degin sorunsuzca km'ler kat edebilirsiniz. Oysa cogu vitesli motorda (ozellikle kuriyecilerin kullandiklari turlerde allah onlara sabir ve saglik versin) daha en basta oturus pozisyonunuzdan dolayi 1.5 saat sonra basta beliniz olmak uzere her yeriniz baslar karincalanmaya.

    ** Surucu + artci yol konforu ve guvenliginde maxi-scooter'lar en iyi secimlerden biridir. Arkamdaki artcilar tasvip etmesemde cogu zaman iki ellerini birakip dk'larca farkli islerle ilgilenebiliyor, fotograf cekiyor vs yapabiliyorlar. Cunku kendinilerini evlerinde salon koltugunda kadar "rahat ve konforlu" hissediyorlar. (Bu durum ozellikle burgman, majesty, silverwing vs gibi modellerde dahada belirgindir)
    Konfor konfor diyip duruyorsun. Benim bildiğim kadarıyla çoğu scooterlar 1 yada 2 silindirli ve titreşim durumu rahatsızlık veren motorlar.Sen hayatında hiç 4 silindirli bir motora binmemişsin sanırım.SS dağıl çoğu 4 silindirde titreşimden eser yoktur.Sürüş rahatlığıda istiyosan alırsın bir tane Sport-Turing yada Turing motosiklet tadından yenmez.Şu kuryecilerle uğraşmayıda bırak artık.Emin ol çoğu scooterlardan daha konforludur.

    Alıntı pininfarina adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ** Zevkler ve renkler tartisilmaz subjektif konulardir gerci. Ancak kimilerinin begenmedigi scooter ve maxi-scooter belli bir tarzi olan, belli bir kullanici kesimine hitap eden, kisiligi ve tarzi olan BİR YASAM STİLİNİN İFADESİDİR. Örnegin piyasada bolca bulunan 150, 125 ve 250cc ybr, cbr, mbr, zbr, titan vs tarzi aids olmus racing gibi duran, çelimsiz, ciliz ve siradan gorunumlu kuriyeci motorlarida benim tarzim degil sahsen. Bu yuzden bu tarz öz-begenileri tartismak aslinda ne kadar manali orasi tartisilir?
    Sende demişsin zevkler ve renkler tartışılmaz yazmaya gerek bile yok.


    Alıntı pininfarina adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    NOT; "Ara gazi" vermek seklinde haz alinan bir hareket gozume carpti aralarda. Kimse alinmasin ama bu hareket kime ne kazandiriyor, kime ne katiyor bilmiyorum. Ancak bunu yapanlar, bu hareket acikcasi bana "amale, kıro isi" geliyor arkadaslar (emin olun akli basinda bircok insanada oyle). Tipik kiraathane kulturu, siradan kamyoncu ve dolmuscu edebiyati. "Ara gazi veririm abi kizlar o bicim doner bakarlar" manasiz, anlamsiz, ucuz gosteri ve ego tatmini, komedi, ici bos seyler.
    İşte burda yine basitliğini göstermişsin arkadaşın o kadar güzel yazıyıda mahvetmişsin. Senin bu yazına istinaden birçok vitesli arkadaş karşına dikilip sana hakaret edebilir.Kendi fikirlerini sanki insanların genel fikirleri gibi aşılamayı bırak artık. Ara gazını belkide insan sadece o müthiş 4 silindir ve eksoz sesini duymak için veriyodur nerden biliyosun. Genelleme yapman çok yanlış. Ayrıca veremedin için kıskanıyorsun gibi genel bir kanı oluşuyor...
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  7. #87

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio, (Beverly 300i.e alma aşamasında)
    Alıntı Syriana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıca aragazı veremedin için kıskanıyorsun gibi genel bir kanı oluşuyor...
    Evt aragazi veremedigim icin o kadar kiskaniyorum ki sorma! Hatta geceleri uyku girmiyor gozume sirf aragazi veremedigim icin

    Bu yuzden gidip 9.000Ytl verip "vitessiz bir motor satin aldim" (ki, bu paraya hatiri sayilir bircok vitesli motor satin alabilecekken) Bence olusan o genel kani ve basitlik sadece senin beynine özel gibi sevgili "horoz dogusturucusu" arkadasim.

    Mumkunse biraz öngörü ve empati yetenegi lutfen (tabi bu konularda fukara degilsen)

    Saglicakla

  8. #88

    Üyelik
    17 Şubat 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Piaggio X9 Evo 500
    Alıntı pininfarina adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evt aragazi veremedigim icin o kadar kiskaniyorum ki sorma! Hatta geceleri uyku girmiyor gozume sirf aragazi veremedigim icin

    Bu yuzden gidip 9.000Ytl verip "vitessiz bir motor satin aldim" (ki, bu paraya hatiri sayilir bircok vitesli motor satin alabilecekken) Bence olusan o genel kani ve basitlik sadece senin beynine özel gibi sevgili "horoz dogusturucusu" arkadasim.

    Mumkunse biraz öngörü ve empati yetenegi lutfen (tabi bu konularda fukara degilsen)

    Saglicakla
    Böyle bir konu için birbirimizi kırmak ne kadar üzücü. Herkes rahat ettiği hoşuna giden motoru alır. En ucuz scooter fiyatına vitesli motor da var, atıyorum 26,000 ytl'de scooter var. Demek ki bu seçimde tek değişken kişinin ihtiyaçları ve zevkidir.

    16 sene vitesli otomobil kullandıktan sonra 2 senedir otomatik vites kullanıyorum, bir daha düz vitesli bir otomobil almam. Aynı sonuca motosiklette varmak için bir 16 sene daha beklemeye gerek yok diye düşündüm, kendi ihtiyaç ve zevkime göre en doğru olan yaptığımı düşünüyorum.

  9. #89
    atlantic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2008
    Şehir
    IsταηвuL
    Motosikleti
    SYM Adx 125
    Arkadaşlar neyin kavgasını veriyosunuz ben anlamadım ki? Bu tamamen zevk meselesi. Viteslinin yeri ayrı, otomatik şanzımanın yeri ayrı. Kimi insan vitesliden zevk alıyodur, kimi insan otomatik şanzımanlı bir scooterdan. Bu konu sizi birbirinize düşürecek, hatta hakaret boyutlarına getirecek kadar derin bir konu mudur? Ben de scooter kullanıyorum ve vitesli motorları yorucu buluyorum, hatta sol elimdeki uyuşmadan dolayı kullanmayı tercih edemiyorum diyebilirim. Napıyım şimdi? Oturup ağlıyım mı? Önemli olan iki tekerleğin verdiği keyif değil mi? Zaten azınlığız, siz de birbirinize girerseniz yanmışız biz...
    Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!

  10. #90
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Alıntı pininfarina adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evt aragazi veremedigim icin o kadar kiskaniyorum ki sorma! Hatta geceleri uyku girmiyor gozume sirf aragazi veremedigim icin

    Bu yuzden gidip 9.000Ytl verip "vitessiz bir motor satin aldim" (ki, bu paraya hatiri sayilir bircok vitesli motor satin alabilecekken) Bence olusan o genel kani ve basitlik sadece senin beynine özel gibi sevgili "horoz dogusturucusu" arkadasim.

    Mumkunse biraz öngörü ve empati yetenegi lutfen (tabi bu konularda fukara degilsen)

    Saglicakla
    yazdıklarımın arasından sadece bunu bulup çıkarabildin sanırım cevap verecek...

    9.000 YTL'ya alabileceğin adam akıllı motosiklet modellerini say bakalımda motosikletten ne kadar anlıyomuşsun görelim...13.000 YTL altı adam gibi birşeyler çıkar bakalım ortaya...

    bu kadar yazıdan sonra vitesli motosiklet almamaya yemin etmiş olman gerek...çünkü alırsa aldığına pişman ettirecek bir sürü insan edindin forumda gereksiz yere...

    Alıntı atlantic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar neyin kavgasını veriyosunuz ben anlamadım ki? Bu tamamen zevk meselesi. Viteslinin yeri ayrı, otomatik şanzımanın yeri ayrı. Kimi insan vitesliden zevk alıyodur, kimi insan otomatik şanzımanlı bir scooterdan. Bu konu sizi birbirinize düşürecek, hatta hakaret boyutlarına getirecek kadar derin bir konu mudur? Ben de scooter kullanıyorum ve vitesli motorları yorucu buluyorum, hatta sol elimdeki uyuşmadan dolayı kullanmayı tercih edemiyorum diyebilirim. Napıyım şimdi? Oturup ağlıyım mı? Önemli olan iki tekerleğin verdiği keyif değil mi? Zaten azınlığız, siz de birbirinize girerseniz yanmışız biz...
    atlantic söylediklerin konusunda sonuna kadar haklısın ama arkadaşın hitap tarzına taktım ben...çok bilmiş kendini bir halt sanan,kendisi dışında herkes salak ve herkese birşeyler öğrettiğini sanan itici bir uslüpla yazıyor...


    ve son olarak ekliyorum bir daha bu arkadaşın yazdığı hiçbir yazıya cevap verme gereği duymuyorum...genel olarak hakaret tarzına varan yazılarının cevabını ilgili yönetici arkadaşlarım verecektir zaten...daha öncede bu tiplerden çok türemişti forumda ama hepsi birer birer yok oldu...forumun seviyesini düşürmeye ve motosiklet severleri ayrımcılığa itecek tarz tartışma yaratacak yazıların yazılmasının hiçbir zaman motosiklet kültürüne ve MT sitesine bir katkısı ve yeri yoktur...
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  11. #91

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio, (Beverly 300i.e alma aşamasında)
    "Surekli birseyleri ispat etmeye cabalaman" benim icin sadece bir zaman kaybi aslinda burada. Kimi vitesli sever, kimisi vitessiz KİME NE?

    Herkesin kendine gore nedenleri ve gerekceleri var. Ornegin vitesli bir motoru neden sevmedigimin belirttigimde kalkip birileri "manasizca, illa birseyleri kabul ve ispat ettirmeye kasarsa bu iş cocuk oyuncagina doner. Benim icin vites + debriyaj tamamen gereksiz bir detay ve kulfettir. Zira bu tamamen benim secimim ve tercihimdir BASKALARINI ASLA ALAKADAR ETMEZ. Ayni sekilde bir baskasi icin vites + debriyaj buyuk zevk olabilir ve BU TERCİHE'DE SAYGI DUYARIM.

    Yoksa kalkip karsimdakine işi "beceri vs ile ilişkilendirecek boyutlarda kucuk dusunerek" anlamsiz, komik elestirilerde bulunmam.

    İşte kimileri ile aramizdaki fark bu olsa gerek

  12. #92
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul florya
    Motosikleti
    yamaha süper tenere 1200cc ZE
    arkadaşım eger mevzu zevkse bu tartısılmaz ben hem vitesli kulanıyorum hemde otomatik ama ben şehir içinde vitesliyi tercih ederim atak oldugu için he birde vitesli kadar otomatikte pahalı olan var onuda söyleyeyim ne demek istedigimi yantarafa bakarsan anlarsın benim söyleyeceklerim bu kadar sen acaba hiç vitesli motora bindinmi sadece merak ettim

    Alıntı eskici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dragstar 1100 den inip burgman a binen çok sevdiğim ve saygı duyduğum bir hocam var...
    motorculuğu türiyedeki motosiklet tarhi kadar eskidir...
    bunu bende yaptım aynısı hemde 1100 den inip burgman 650 ye bindim
    Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim
    Olurya kalp durur..Akıl unutur...Ben dostlarımı ruhumla severim O ne durur ne de unutur....(MEVLANA)

  13. #93
    Marv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul/beykoz
    Motosikleti
    600f
    benim scooterdan sonra kullandığım ilk viteslide aklım gitmişti.halada öyledir,vitesli daha zevklidir motora tamamen hakim oldugunun hissini verir.
    Drift Religion

  14. #94
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2007
    Şehir
    Bornova-İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Atlantic 500 Sprint Scooter'ların Atası
    Yaw millet şaşırmış yaw hangi tarz olduğuna bakmayın istediğinize binin gerçi artık insanlar spor olsun diye yürüşüş yapacaklar benzin 3 lira 30 kuruş olmuş ne güzel demi bizim sağlıklı olmamızı istiyolar onun için zam zam zam canım ülkem benim ha gayret yaza kadar 4 lira.

  15. #95

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    6 ay scooter kullandım ve tekrar vitesliye geçiş yaptım. Aralarındaki en büyük fark bana göre scooterların dengesizliği oldu.Çok dengesiz bir motosiklet.Ufacık tekerlekleri var.Bana asıl kaza yaptıracak makine scooter dedim kendi kendime.Sonra çekişide çok fark ediyor, o da ayrı bir konu.Cup motosikletler dahi scooter'dan daha dengeli.
    [COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P

  16. #96
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2007
    Şehir
    Bornova-İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Atlantic 500 Sprint Scooter'ların Atası
    Kullanmasını bildikten sonra bütün motosikletler insana keyif verir önemli olan kullanmasını bilmek ve tekrar söylüyorum scooter a dengesiz diyenler demekki İtalyan malı scooter a binmemiş yazık çok şey kaçırmışlar,dünyanın en dengeli scooterları mükemmel diyazn edilmiş tam bir yol makineleri e tabiki ne kadar ekmek o kadar köfte

  17. #97
    atlantic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2008
    Şehir
    IsταηвuL
    Motosikleti
    SYM Adx 125
    Alıntı SAKİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanmasını bildikten sonra bütün motosikletler insana keyif verir önemli olan kullanmasını bilmek ve tekrar söylüyorum scooter a dengesiz diyenler demekki İtalyan malı scooter a binmemiş yazık çok şey kaçırmışlar,dünyanın en dengeli scooterları mükemmel diyazn edilmiş tam bir yol makineleri e tabiki ne kadar ekmek o kadar köfte
    Aynen katılıyorum. Bi kere scooterlar dengesiz olsaydı Vespa 1946'dan beri üretemez, bırakın üretmeyi bu kadar ün sahibi olamazdı. Scooter var, scooter var.
    Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!

  18. #98

    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    IsταηвuL Αv©ıLaя
    Motosikleti
    2007 Honda CBF 150
    her ikiside..... 25 karakterr
    [B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]

  19. #99
    imacosfx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Minsk
    dostum tecrübene göre motor al .
    acemi isen skuturu seç

  20. #100
    muratx22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni 2v - WindyS 125

    -

    farkını bilmem te bu var bence biri vitesli biri normal
    ama benim tarzım vitesli
    MuraD THSDLN


5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)