Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

japon motorlar japonya için daha kısa üretiliyor olabilir mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    arkadaşlar bildiğim kadarı ile japonlar üretip yurt dışına sattıkları motorları satış rakkamları doğrultusunda avrupaya göre dizayn ediyorlar.
    yani hedef kitle 180 cm ve yukarısı .
    şimdi doğal olarak ülkemiz avrupadan en az 5 ama ortalama 10 cm daha kısa.
    muhtemelen japonlar kendi ülkelerinde motorları biraz daha alçak yapıyordur diye düşünüyorum.
    acaba ülkemizdeki girişimciler bu konuda daha fazla ayrıntıya girip japonların kendileri için ürettikleri boylarda motorları ülkemize getirseler daha iyi olmaz mı?
    misal 165-170 cm boylu ve enduro tipi motor almak isteyen bir türkün boyuna göre F 650 GS den başka seçeneği yok neredeyse(illa kalite marka derse).


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Ya açılan başlıklarda genelde boyum 180 üzeri hangi motoru önerirsiniz diye oluyorhiç bi başlıkta 165 boyundayım küçük motor önerin diye görmedim. Demek ki toplumca boy ortalamamız bayağı yüksek

  3. #3

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    34353
    Motosikleti
    600cc
    600cc ve uzerindeki motorlarin suspansiyon, ayaklik ve gidon ayarlari vardir. bunu isteyen istedigi gibi degistirir. sirf uzun insanlara satmak icin motor boyu degistirilmez; japonyada satilan motorlarla avrupada satilanlarin hicbir farkli olmayacagini dusunuyorum.

    eger bir fark olsaydi, motordan cok daha fazla satilan araba markalarinda benzer yukseklik degisiklikleri yapilirdi.
    [COLOR="Sienna"]Acta est fabula.[/COLOR]

  4. #4

    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Alıntı 507rr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600cc ve uzerindeki motorlarin suspansiyon, ayaklik ve gidon ayarlari vardir. bunu isteyen istedigi gibi degistirir. sirf uzun insanlara satmak icin motor boyu degistirilmez; japonyada satilan motorlarla avrupada satilanlarin hicbir farkli olmayacagini dusunuyorum.

    eger bir fark olsaydi, motordan cok daha fazla satilan araba markalarinda benzer yukseklik degisiklikleri yapilirdi.
    saol bılgı ıcın cok makbule gectı.

  5. #5

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    japonları çinliler ile karıştırdınız sanırım
    çinliler kadar kısa değil hatta boy ortalamasının gittikçe artığını da duymuştum.
    bize gelince benim gördüğüm kadarı ile en büyük motosikletlere binenlerimizin yarısından fazlası kısa boylu olarak nitelendirebileceğim kişiler.

    ben yine de polemik açmış olmamak için, bunun boyla bir ilgisi olmadığı düşüncesinde olduğumu açıkca söyleyeyim de..

    İlla enduro diyen pek ala cross a da biner boyu uygun değilse, daha küçük enduroya da biner diye düşünüyorum.

  6. #6
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    motor kullanmak için iyi boy elbette etken bi faktördür,ama olmazsa olmaz değildir,üretilen motorların heryere standart gönderildiğini düşünüyorum
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  7. #7
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    arkadaşlar şimdi ben konuyu kendim açısından boyumu beğenmediğime açmadım.amacım ülkemiz marka model çeşitliliklerinin pazar payına bağımlı olması nedeniyle seçimde spesifik olunduğunda seçme şansını çok sınırlamasıdır.yani bir arkadaş illa enduroysa alçak boylu enduro seçilsin demiş.
    ki bu konu geçen gün bir arkadaşın boy nedeniyle ve kendine çok güvenemediğinden alçak boylu motor araması neticesinde bmw F 650 GS
    den başka bir şey alamamasıyla sınırlanması üzerine aklıma geldi.
    ayrıca boy genlere hastır,ancak gelişim süreciyle de uzayabilir.ama genler gene de son sözü söyler(avrupalıların 185-190 lara dayanması,japonların da o kadar uzayabileceği anlamına gelmiyor.)
    şimdi japonların sitelerine girip model ve teknik özellikleri bulabilmek çok zahmetli.ama kawasaki türkiye ile kawasaki japonya nın model leri sitede o kadar farklı ki bizde satılan hiç bir motoru japon sitesinde göremedim:
    http://www.kawasaki-motors.com/model/index.jsp
    şimdi dünyaya mal olmuş:
    yamaha-honda-kawasaki-suziki nin esas pazarı japonya mı yoksa bunlar evrensel firmalar olup belki de japon iç pazarda hakim olan başka markalar da olabilir,o nedenle bu markalar japonyada da dünyada da modelleri belki standart üretiyordur.ama iç pazarda mutlaka boy da belirleyicidir diye düşünüyorum.
    şimdi model eleştirisi değil ama :
    650 gs yi arkadaş sırf boy için alacak oysaki onun tercihi:
    yedek parçasının daha ucuz olacağını düşündüğü ve elektronik arıza durumunda daha kolay tamir ettirebileceği,gerekirse yan sanayi parça bulabileceği başka marka bulabilmek isteği idi.
    yani ben tecrübesizim,boyum kısa enduro istiyorum deyince karşıma alacak en azından 2 yada 3 model çıkmasını beklerdim(yani pek çok kişi tecrübeni arttır biraz yükseğe bin demesin bu tecrübeyle birlikte tercihi de getirir,yani ben tecrübem çok fazla da olsa parmaklarımın ucuyla zar zor üstünde duracağım bir şeyi almak zorunda kalmak istemiyorum.bunu istemeye hakkım yok mu yoksa?(türkiyede yok malesef.)

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Ya Bu japonlar bizim için burada gördüğünüz motorları üretiyorlar,kendileri pocket bike dedikleri minik motorlara biniyorlar.Ben gördüm Japonya'da tam da uyanmak üzereyken

  9. #9
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Biraz kurcalayınca Japoncayı çözdüm

    Şimdi mesela hem ülkemizde hemde japonyada satılan bir Kawasaki modelini ele alalım.

    KX 85

    Kendisi motocross olarak geçiyor.

    TR ölçüleri :

    1820 x 735 x 1055 (U-G-Y)

    JP ölçüleri :

    1820 x 735 x 1055 (U-G-Y)

    Yani aynı, sadece ölçüleri değil teknik verilerde aynı.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  10. #10

    Üyelik
    17 Şubat 2008
    valla mod abı yazından cok ımzam cok hosuma gıttı

  11. #11
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    enteresan bi soru nerde aklına geldi
    [FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::

  12. #12
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    vakit ayırıp biraz çançunca siteleri gezdim(yani japonların kendi vatandaşı için olan siteleri,avrupa-asya-amerika vs değil.) vardığım sonuçlar:
    1.kesinlikle ülkemizdeki modellerin japonya pazarı ile alakası yok.model listeleri çok çok değişik.
    2.motor hacimleri çeşitliliği bizden çok çok zengin.yani bizde 250 der sonra 500 der.400 cc lik tonla abs li model gördüm resmen ağzımın suyu aktı(ilk fırsatta japonyaya taşınacağım.)
    3.genelde 1200-1400 cc üstüne rastlamıyorsunuz.yasal sınırdan mıdır nedir bizdeki gibi 1600 yada 2000 cc lik şeyleri ben göremedim(yoktur diyemiyorum ama rastlamadım.)
    4.rakkam olarak bizim rakkamları kullanmakla beraber hangi rakkam neyi ifade ediyor çok kestiremedim.ama bikez.com da karşılaştırarak motor boylarını biraz incelemeye çalıştım.ama boy konusunda bir sonuca varamadım.
    5.boy konusunda sonuca varamama nedenim arkadaşın verdiği örnekte olduğu gibi cross motorlar yüksek,ama diğer modellerde 710 mm gibi alçak ta olabiliyor.ama alçak olanlar genelde chopper gibi geldi.diğer toring ,naked vs gibi özellikle boy vs ayrımı yapamadım/dediğim gibi her model bikez.com da yok.650 mm boy değil genişlik bile olabilir(attım 650 mm motor olmaz demeyin.)
    sonuç:
    ben inanıyorum ki mutlaka ama mutlaka bu kadar bol çeşitliliğin arasında türk insan boyuna daha yakın motorlar vardır.
    ama türkiyenin model tiplemesi japonlara göre sanki biraz racing görünümlü biraz daha alımlı,daha yüksek cc li daha güçlü aletler gibi duruyor.eğer türk kullanıcısı olartak bilinçlenmeyi kendi açımızdan başarırsak tercihlerimizi daha bilinçli hale getirirsek ithalatcı firmaları da belki bize daha uygun motorlar getirtmeye yönlendirebiliriz değil mi?

    yani bu konuyu araştırmamın dolaylı sonucu :
    her gün gördüğümüz abi ben 2500 km yaptım.300 lira verir ileri sürüş alırım şu 1100 cc de tam bana göre deme huyumuzdan vaz geçmemiz gerek(daha iki gün önce bir arkadaşla bu sohbet oldu ama ne diim parası çoktu biz basit kaldık yanında.)


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)