Birakin beni ... Olmek istiyoruuum..!
Reklamlar
-
Alttaki mektup siklikla yazistigim Turkiyedeki bir arkadasimizdan geldi. Degistirmeden ekliyorum.
Anlatmaktan dilimizde tuy bitti ama bu dikkafali keciler ille "birak beni kardesim ben duvardan duvara vuracagim" diye diretiyor.
Yahu yapmayin etmeyin...aklinizi basiniza alin genc arkadaslar, butun omrunuz boyu motora binip keyfini almak varken niye genc yasta (sansiniz varsa) tekerlekli sandalyeye mahkum kalasiniz?
SS motorlar ciddi egitim + YETENEK + egitim + cesaret + egitim + bilgi + saglikli vucut, berrak bir zihin ve aydinlik bir mentalite + egitim ister...
Motosiklet kullanmasini daha onceden butun ayrintilarina vakif olacak sekilde bilmek ister...
Ve Hayir kardesim... Allah korumaz... isi gucu yok senle mi ugrasacak? sen ustune duseni yaptinmi once ?
selam D.D.
Cok kisa bir sey anlatacagim ...
Cok sevdigim bir arkadasim benden ozenip 2 sene evvel bir dragstar650 aldi... 2 senede 20.000km yol yaptı bu motosiklet ile.. sonra bir anda bu motor bana yetmiyor ben oldum artık demeye basladi.. ve kendine vstorm 1000 bakmaya basladi... ben ne kadar parmagini fise sokuyorsun 50hp ye benzemez bu vstorm desemde beni takmadi hatta beni ukalalikla sucladi.. neyse kisa lafin ozu, aldiktan 12 saat sonra buyuk bir kaza gecirdi.. kaza bos yolda park eden arabalara carparak gerceklesti...yani ne yol hatasi ne motosiklet hatasi nede baska surucunun hatasi var bu olayda tamamiyle pilotaj olayi vede kontrol edememekten kaynaklanan birsey.. bende gecenin2sine kadar polislerle ve diger hasar goren araclarin sahipleriyle ugrastim..
yani bu ben oldum konusunun biraz daha ustune basarmısın....
inanki cok uzuldum bu olayda... vede bu pskolojinin ne kadar tehlikeli oldugunu bir kere daha gordum malesef ki.
Reklamlar
-
Admin
Gelelim motorun hacmine, gucune…50cc den baslamak uzere butun motosikletler (scooter ler de dahil olmak uzere) size trafikte yetecek guc ve hizi saglayacak yetenektedir. O yuzden aman 50HP den asagi olmasin, bu 25 oburu 35 o zaman 35 HP alalim filan gibi bir kaygiya kapilmayin. Bu kaygi yarinin problemidir ve yarin sizden 10,000 km uzaktadir. Kaba bir olcutle, alacaginiz motosiklet 250 cc den buyuk olmamalidir. Bununla beraber 125 yada 250cc “baslangic motosikleti” degildir, tum omur boyu zevkle kullanabileceginiz, her isinizi gorebilecek bir makinedir.
Motosiklete giris yazısında yazan ufak cc ile baslama ilgili bolumle , bu ornek biraz ters dusuyor gibi.
Yazıda benim gozumden kacti mi bilmiyorum ama farklı tarz motorlar arasında gecis yapmak mesela cruiser bir motordan spor bir motora gecmek gibi durumları da yazıya eklemek lazıım mıı acabaa?
-
İlla da çok hızlı bir motosiklet alarak hava atmaya ne gerek var?
Bence de 250 cc bir motosiklet normal ebatlardaki bir vatandaş için yeterlidir.
*********************Edited by moderator.
Off topic. Disturbing comments, porn, racism, religious and politics not allowed. Site etics are under enforcement.
*********************
-
Allah herkesi kazalardan korusun,
Bende bir tanıdığımın yaptığı kazadan örnek vereyim, ders alınacak şeyler var
Yeni aldığım Honda VFR 800 motorum ile gezmek üzere geçtiğimiz hafta sonu bir organizasyon yaparak Eskişehir ve Ankara'dan bazı arkadaşlarla Eskişehir üstünden Bolu'ya gittik.C.tesi günü 500 km yaptık ve sağsalim otele vasıl olduk.Pazar günü sabah saat 11.00 de otelden Seben yaylasına doğru hareket ettik.Yağmur çok hafif çiselemekteydi.Yaklaşık 10 km sonra yağmur şiddetini biraz daha arttırdı.Barış arkadaşım 1150 GS Adventure motoru ile bana önderlik ediyordu.Yaklaşık 20. km'de benim motorum yağmur sebebi ile oluşan şartların bize uygun olmayan şartlar olmadığının sinyalini iki kez vermişti ancak almış olduğumuz bütün eğitimlere rağmen durum değerlendirmesi yapmakta beynim tembellik ediyordu.Bu da konsantrasyonumun yetersizliği ve beyinsel olarak yapacağım yolculuğa kendimi iyi hazırlamamış olmamdan kaynaklanıyordu.Yolumuzun 33.km sinde Barış sola doğru viraja girerken tam viraj ağzında fren yaptı,yakın takipte olduğumdan bende fren yaptım ve motorum kaydı , kayınca freni bıraktım ve aniden viraj içinde bir köprü olduğunu fark edip demir korkuluklarına baka kaldım.İşte buda son hatam oldu zira köprü korkuluklarına kitlenmiştim.Süratim oldukça düşmüş olmasına rağmen sağ taraftan korkuluğu sıyırtırken sağ elimi demirler ve gidon arasında kalmasın diye insiyaki olarak çektim ve korkuluk demirlerine sarıldım.Motor bacaklarımın arasında geçip yaklaşık 2 metre öteme sağ tarafına düşmüştü(Bu süratimin fazla olmadığını gösteriyor).Bende demirler asılı kalmış sağ baş parmağım ve sol ayağımdan gelen acı ile bulunduğum yere oturmuştum.Barış çoktan motorunu park etmiş ve bana yardım etmek için yanıma gelmişti.Eldivenimi çıkartıp parmağıma baktığımda verdiği acı kadar sorun olmadığını anladım ancak ayağımın sancısı her geçen saniye artıyordu.Çizmemi çıkartmadım.Bu sırada Barış motoru kontrol etti ve sadece sağ dış kabuğunda oluşan çizikler harici yürür aksamında bir şey olmadığını söyledi.Ayağımdaki ağrıya rağmen geldiğimiz yoldan Bolu'ya inip otoban yolu ile kendimi İstanbul Acıbadem hastanesine kaldırıp tedavimi yaptırdım.Bu kaza neticesinde topuk kemiği ve tarak kemiği arasında bulunan kemiği kırmışım ve 6 hafta ayağım alçıda kalması gerekiyor.
1.HATA;
Öncelikle benim motorum ,sürüş sırasında takip ettiğim diğer 1150 GS adventure'a göre yapısı gereği daha dezavantajlar taşıyordu.Benim önde gidiyor ve sürüş süratini kendime göre ayarlamam gerekiyordu.
2.HATA;
Yukarıda belirttiğim sebeplerden ötürü olsa gerek Barış'ı yakın takip ediyordum ve çok iyi bilmeme rağmen yola değil Barış'a odaklanmıştım.Oysa ki benim kesintisiz olarak yolu takip etmem gerekiyordu.
3.HATA;
Defalarca bunun üstünde çalışmama rağmen kendimi hedefe kilitlenme hatasından alıkoyamadım.
-
Skullhunter adlı üyeden alıntı
Motosiklete giris yazısında yazan ufak cc ile baslama ilgili bolumle , bu ornek biraz ters dusuyor gibi.
Burada ters dusen bir sey gormuyorum.
Skullhunter adlı üyeden alıntı
Yazıda benim gozumden kacti mi bilmiyorum ama farklı tarz motorlar arasında gecis yapmak mesela cruiser bir motordan spor bir motora gecmek gibi durumları da yazıya eklemek lazıım mıı acabaa?
Evet dogru, bunu eklemem lazim. Uyarin icin tesekkurler.
-
valla bişiy diyim mi arkaadaşlar ..bzıları hızlı arabayı motoruma tercih ederim diyor.amaç hız diyor.onu arabada da yaşarız diyor?
ben yinede motoru tercih ederdim ne de olsa tutku meselesi..
ya sizz???
-
ben salt hız yapmak için arabayı tercih ederim zaten mecburi motor alana kadar lugatımda motorsiklet diye bi kelime yoktu ama alınca lugatıma motorsiklet ve motorsiklet tutkusu kelimeleri eklendi ve keyif'in anlamlarına bi tane daha anlam eklendi
hız için araba keyif için motor derim ben çünkü arabada hız nispeten güvenli motora ise kazada adrenalin korumazdan başka bişi diyemem ama tabi bu düşüncem bi hız motorsikletine binince değişebilir henüz o iğneyi tatmadım
-
Bunların Hepsi Bize Ders olmalı
-
sadece kendini aşmak kelimesi insanı yapamayacağı ama yapmak istediklerine sürükler ve bu içinden çıkmaz bir hal alr.tıpkı ilk örnekteki arkadaş gibi..
Dikkatli ve tedbirli davranmakta fayda var..
-
arkadaslar bence motor zevk amaclı kullanılmalı örneğin ben yaklasık 4 yıldır motor kullanıyorum fakat suanda hala 100 cclik bi motor aldım sonra suandada hevesim aprilia rs125 lik race tipi motor tamam biraz daha hızlı olabilir ama bana vede tüm kişilere yetecegini sanıyorum alacagım rs125 bile 180 km hıza cıkabılıyor bu hız bence adama oldukca yeter zaten arabalar bu hıza bıle ulasmakta zorlanıyor
-
ewt
aşırı hız=felaket ve yorgunluk
uygun hız = keyif ve güven
-
Aşırı hız yaparsak tehlikeli olur. *********************************************
-
motor keyiftir.aşırı hız makinası değildir arkadaşlar..lütfen hız yapmayın motorda yüksek hızla düştüğünüzde hiçbir şansınız yok...
-
yakın zamanda, önce fuarlar, sonra da yaz gelecek...
kurtlarımız kaynamaya başlayacak. (hiç eksik olmadılar ya, neyse )
bu sezon motorunu büyütmeyi düşünen arkadaşların okuması için, güncellemek istedim.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
Motosiklet Eğitmeni
Gültekin adlı üyeden alıntı
yakın zamanda, önce fuarlar, sonra da yaz gelecek...
kurtlarımız kaynamaya başlayacak. (hiç eksik olmadılar ya, neyse
)
bu sezon motorunu büyütmeyi düşünen arkadaşların okuması için, güncellemek istedim.
Çok iyi etmişsin Gültekin.
Bizim binmeden önce en az 15 dakika ısınma hareketleri yapıp vücudumuzu esnettiğimiz ve sonra bindiğimiz motosikletler bunlar.
Kimileri içinse üstüne atlayıp binip gidecekleri bir araç.
Ama nereye gittiklerinin farkında değiller.
Tabii ki insanoğlu herşeyin en iyisine layık.
Fakat herşeyin de bir adabı var.
Maalesef bizim millet fırsat versen uzay mekiği kullanmaya çalışır.
Yapımız böyle.
Neden böyle? sorusu ise çoook eskilere dayanıyor.
Taaa Osmanlı zamanına.
İşin kötüsü ölüm kavramını da algılayamıyoruz.
Yani ölümün nasıl bir şey olduğunu ve ciddiyetini düşünecek kapasitede değiliz.
Bunu kavrayamadığımız için de yaptığımız hataların korkunç sonuçlarını düşünemiyor, ileriye dönük planlarımızın bir heves uğruna yitip gidebileceğine inanmıyoruz.
DD hocamın bu yazısını gözden kaçırmışım.
Görüp paylaştığın için saol.
Ben de DD hocama bir sorayım bakayım, yıllar önce yazdığı bu yazıya ekleyeceği bir şeyler var mı?
-
coq adlı üyeden alıntı
...
Bunu kavrayamadığımız için de yaptığımız hataların korkunç sonuçlarını düşünemiyor, ileriye dönük planlarımızın bir heves uğruna yitip gidebileceğine inanmıyoruz.
"bana bişey olmaz" düşüncesi gözlerimizin, aklımızın önüne inmiş bir perdedir adeta.
olur işte... bir gün, bize de bişey olur.
hiç kafamız basmıyorsa dahi, geçen sezon kaybettiklerimizi, hala tedavi gören arkadaşlarımızı hatırlayalım.
125 yada 250cc “baslangic motosikleti” degildir, tum omur boyu zevkle kullanabileceginiz, her isinizi gorebilecek bir makinedir.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler