Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklette Kategori Değişimi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    HaYaLeT01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Çim Biçme Makinesi
    Kafama takılan bir konuyu özellikle de uzun yıllardır farklı motorlar kullanmış olan arkadaşlara danışmak istiyorum.

    Ben küçük CC ile başlayıp tecrübe kazandıkça motosiklet değiştirilmesi gerektiğine inanıyorum. Bu konu zaten yeterince tartışılıyor, yeni bir tane başlatmayayım.

    Benim karşıma hiç çıkmayan ve merak ettiğim başlık ise, eğer benim gibi motosiklette gerçekten hangi sınıfı beğendiğinize karar veremiyorsanız, yaşınıza, eşinize, işinize, paranıza, yolunuza göre farklı sınıflarda motorlar arasında gidip geliyorsanız, cruiser/chopper sınıftan enduro'ya veya standart/naked sınıftan sport'a geçmek veya hatta imkanlar elveriyorsa aynı anda birden fazla sınıfa ait motora sahip olarak gününe göre, havasına göre karar vermek...

    kullanım dinamikleri gözönüne alındığında, tehlikeli midir, değil midir?

    teker teker (2teker) sevgilerimle...

    sayin mod,

    bu basligi guncellemek mumkun olabilir mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    paran varsa bi kullanmalık işler için,bide zevkine kullanacağın gezmelik makina alman güzel olur bence.elim rahatlarsa ben öyle yapmayı düşünüyorum
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  3. #3

    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    geçmişim 2 silindir geleceğim 4 silindir olacak:))
    fazla mal göz çıkarmaz. al sen al
    LasTiği YaK, RuhUnU deĞiL:cat:

  4. #4
    HaYaLeT01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Çim Biçme Makinesi
    konu sanirim gozden kacmisa benziyor

    cevap veren iki arkadasim beni yanlis anladi galiba, sorun almak - tercih etmek degil

    bir Honda Shadow kullanan tutup Suzuki V-Strom'a da ayni kolaylikla binebilir mi, veya V-Strom'dan inip Yamaha R6'ya gecebilir mi

    binmesine biner, gecmesine gecer tabii, ancak motosiklet camiasinda, bu konuda genel kani nedir, profesyonel dusunce nedir, tartismak istedigim nokta burasi...

  5. #5

    Üyelik
    03 Kasım 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX 750F
    ben 4 aydır motor kullanıyorum ve super sport ıle basladım sımdı sport touring motorum var arkadasta chopper dıye yazılıyor sanırım ondan var onada bınıyorum bana gore en tehlıkelisi en hızlı olanıdır super sport kullanan dıgerlerınde fazla sıkıntı cekmez yada hızlı motoru olan desem daha dogru olur sonucta hepsı ıkı teker bır aractan baska araca bınerkende acemılık cekebılıyoruz kımınınkı debrıyajı alttan kavrar kımınınkı ustten vb.. az bir tecrubeyle alısılabilir benım fazla tecrubem yok yanlıs yazdıysam duzeltin
    gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )

  6. #6
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Hepsi nede binip geze bilir. İş kullanmakta, her motorun sürüş modeli farklıdır. Alışmak gerekir. Sadece sürüş modeli değil, gaza verdiği tepki, yana yatma limitleri vs....
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  7. #7

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    temel özellikleri baz aldığında bir sakıncası yok bence.neticede
    hepsi temelde aynı.ama tabi her tarzın kendine has özellikleri olur.yol tutuş,fren mesafesi,hızlanma,kompresör hepsi birbirinden farklı.insan bunlara kullandıkça alışır benimser.bir süre sonra otomatiğe bağlar.bence iyi şöförse insan tarz farkı sorun yaratmaz diye düşünüyorum.

  8. #8

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Sürekli kullandığın motosikletten inip, aynı model, aynı cc., aynı yıl üretim kısacası birebir aynı ama sana ait olmayan başka bir motosiklete bindiğin anda bile sana değişik gelir fakat kısa sürede yeni bindiğin motoruna adapte olursun... Bu çok normal çünkü kendi motosikletine insan ister istemez alışır, huyunu suyunu tanır, yeni motorun en ufak değişikliğini hissedersin kısa bir süre için. Mesela onun debriyajı sertse hemen beyin bunu algılar. Çünkü beyin, sürüşte asıl kullanılan makina ile otomatikleşen hareketler kazanmıştır.

    İki motosikleti, tip olarak farklı olmalarına rağman sürekli değiştirerek kullanıyorsan sadece yukarıdaki örnek gibi ilk 5-10 dakika farkı hissedersin sonra beyin önceden öğrenilmiş, alışkanlık haline gelmiş hareketleri vucüduna iletmeye başlar ve hemen adapte olursun. Bu sebeple bence (ki işin profesyoneli değilim) hiçbir sorun olmaz... Çünkü öğrenme iki motosiklet içinde ayrı ayrı gerçekleşmiştir, tek sorun mesala (racingten curisere geçerken) o 5-10 dakikalık adapte zamanıdır.

    Fakat uzun süre racing kulanmış ve cruiser modelini hiç kullanmamış veya çok az kullanmışsan tabi baştaki bocalama süresi ayları bulabilir. Öğrenme meşakatli bir iştir öğrenmek yetmez hareketlerin refleks haline gelmesi de istenir... Burada Kenan Sofuoğlun'unun bir senesini 1000cc.'lik yeni makinaya alışma süreci olarak kullanacak olmasını örnek gösterbiliriz. Tabi biz onun gibi limitlerde kullanmaycağımıza ve çok tecrübeli rakiplerimiz olmayacağına göre bu süreyi daha az tutabiliriz... Sonuçta o yarışıyor biz ise güvenliğimizi düşünüyoruz ama örnek örnektir.

    Kısacası eğer zaman içinde tip, cc. değiştireceksen en az ilk 1000 km. tam bir acemiymiş gibi davranmalısın motoruna. Fakat sürekli değiştirerek kullanıyorsan adapte olduğunu rahat hissettiğin anı bulana kadar çok daha dikkatli olmalısın. Zaten bu zaman oldukça kısa gelecektir. Benim fikrim doğrusu ile yanlışı ile böyle. Hatam olabilir, mutlaka değişik fikirler eklenecek ve kafanda olay daha iyi canlanacaktır.

    Unutmadan ne kullanırsan kullan zaten maksimum dikkat etmek gerekiyor o yüzden çok düşünmenin de alemi yok bence...

  9. #9

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    bende 200 lük caracal ile basladım ve cruıser kullanımı zordur dıgerlerıne gore manevra ve donus kabılıyetı kucuk olan makınelerdır ama kendıne guven yeter dıyorum
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  10. #10
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    bence fark etmez ruh haline göre hepsini sürebilirsin ama bazı motorlarda ufak tefek farklılıklar vardır yani sürüş teknileri onlarıda ögrenmek motosikleti zaten süren biri için cok zor olmaz bence bilen birisi her tür motosikleti kullanabilir bence dedim ya imkanın varsa keyfine göre bugün bunu kullanmak istiyorum de ve bin git bu kadar basit
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA

  11. #11
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    650cc chooper 250cc chooperdan daha güvenli araç geçerken daha rahat geçersin birde bu tür motosikletler cok seri makinalar değil super sport gibi makina olursa en fazla 250ccden başlıyacan.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)