Motosiklette Kategori Değişimi
Reklamlar
-
Kafama takılan bir konuyu özellikle de uzun yıllardır farklı motorlar kullanmış olan arkadaşlara danışmak istiyorum.
Ben küçük CC ile başlayıp tecrübe kazandıkça motosiklet değiştirilmesi gerektiğine inanıyorum. Bu konu zaten yeterince tartışılıyor, yeni bir tane başlatmayayım.
Benim karşıma hiç çıkmayan ve merak ettiğim başlık ise, eğer benim gibi motosiklette gerçekten hangi sınıfı beğendiğinize karar veremiyorsanız, yaşınıza, eşinize, işinize, paranıza, yolunuza göre farklı sınıflarda motorlar arasında gidip geliyorsanız, cruiser/chopper sınıftan enduro'ya veya standart/naked sınıftan sport'a geçmek veya hatta imkanlar elveriyorsa aynı anda birden fazla sınıfa ait motora sahip olarak gününe göre, havasına göre karar vermek...
kullanım dinamikleri gözönüne alındığında, tehlikeli midir, değil midir?
teker teker (2teker) sevgilerimle...
sayin mod,
bu basligi guncellemek mumkun olabilir mi?
Reklamlar
-
paran varsa bi kullanmalık işler için,bide zevkine kullanacağın gezmelik makina alman güzel olur bence.elim rahatlarsa ben öyle yapmayı düşünüyorum
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
-
fazla mal göz çıkarmaz. al sen al
LasTiği YaK, RuhUnU deĞiL:cat:
-
konu sanirim gozden kacmisa benziyor
cevap veren iki arkadasim beni yanlis anladi galiba, sorun almak - tercih etmek degil
bir Honda Shadow kullanan tutup Suzuki V-Strom'a da ayni kolaylikla binebilir mi, veya V-Strom'dan inip Yamaha R6'ya gecebilir mi
binmesine biner, gecmesine gecer tabii, ancak motosiklet camiasinda, bu konuda genel kani nedir, profesyonel dusunce nedir, tartismak istedigim nokta burasi...
-
ben 4 aydır motor kullanıyorum ve super sport ıle basladım sımdı sport touring motorum var arkadasta chopper dıye yazılıyor sanırım ondan var onada bınıyorum bana gore en tehlıkelisi en hızlı olanıdır super sport kullanan dıgerlerınde fazla sıkıntı cekmez yada hızlı motoru olan desem daha dogru olur sonucta hepsı ıkı teker bır aractan baska araca bınerkende acemılık cekebılıyoruz kımınınkı debrıyajı alttan kavrar kımınınkı ustten vb.. az bir tecrubeyle alısılabilir benım fazla tecrubem yok yanlıs yazdıysam duzeltin
gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )
-
Hepsi nede binip geze bilir. İş kullanmakta, her motorun sürüş modeli farklıdır. Alışmak gerekir. Sadece sürüş modeli değil, gaza verdiği tepki, yana yatma limitleri vs....
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
temel özellikleri baz aldığında bir sakıncası yok bence.neticede
hepsi temelde aynı.ama tabi her tarzın kendine has özellikleri olur.yol tutuş,fren mesafesi,hızlanma,kompresör hepsi birbirinden farklı.insan bunlara kullandıkça alışır benimser.bir süre sonra otomatiğe bağlar.bence iyi şöförse insan tarz farkı sorun yaratmaz diye düşünüyorum.
-
Sürekli kullandığın motosikletten inip, aynı model, aynı cc., aynı yıl üretim kısacası birebir aynı ama sana ait olmayan başka bir motosiklete bindiğin anda bile sana değişik gelir fakat kısa sürede yeni bindiğin motoruna adapte olursun... Bu çok normal çünkü kendi motosikletine insan ister istemez alışır, huyunu suyunu tanır, yeni motorun en ufak değişikliğini hissedersin kısa bir süre için. Mesela onun debriyajı sertse hemen beyin bunu algılar. Çünkü beyin, sürüşte asıl kullanılan makina ile otomatikleşen hareketler kazanmıştır.
İki motosikleti, tip olarak farklı olmalarına rağman sürekli değiştirerek kullanıyorsan sadece yukarıdaki örnek gibi ilk 5-10 dakika farkı hissedersin sonra beyin önceden öğrenilmiş, alışkanlık haline gelmiş hareketleri vucüduna iletmeye başlar ve hemen adapte olursun. Bu sebeple bence (ki işin profesyoneli değilim) hiçbir sorun olmaz... Çünkü öğrenme iki motosiklet içinde ayrı ayrı gerçekleşmiştir, tek sorun mesala (racingten curisere geçerken) o 5-10 dakikalık adapte zamanıdır.
Fakat uzun süre racing kulanmış ve cruiser modelini hiç kullanmamış veya çok az kullanmışsan tabi baştaki bocalama süresi ayları bulabilir. Öğrenme meşakatli bir iştir öğrenmek yetmez hareketlerin refleks haline gelmesi de istenir... Burada Kenan Sofuoğlun'unun bir senesini 1000cc.'lik yeni makinaya alışma süreci olarak kullanacak olmasını örnek gösterbiliriz. Tabi biz onun gibi limitlerde kullanmaycağımıza ve çok tecrübeli rakiplerimiz olmayacağına göre bu süreyi daha az tutabiliriz... Sonuçta o yarışıyor biz ise güvenliğimizi düşünüyoruz ama örnek örnektir.
Kısacası eğer zaman içinde tip, cc. değiştireceksen en az ilk 1000 km. tam bir acemiymiş gibi davranmalısın motoruna. Fakat sürekli değiştirerek kullanıyorsan adapte olduğunu rahat hissettiğin anı bulana kadar çok daha dikkatli olmalısın. Zaten bu zaman oldukça kısa gelecektir. Benim fikrim doğrusu ile yanlışı ile böyle. Hatam olabilir, mutlaka değişik fikirler eklenecek ve kafanda olay daha iyi canlanacaktır.
Unutmadan ne kullanırsan kullan zaten maksimum dikkat etmek gerekiyor o yüzden çok düşünmenin de alemi yok bence...
-
bende 200 lük caracal ile basladım ve cruıser kullanımı zordur dıgerlerıne gore manevra ve donus kabılıyetı kucuk olan makınelerdır ama kendıne guven yeter dıyorum
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
bence fark etmez ruh haline göre hepsini sürebilirsin ama bazı motorlarda ufak tefek farklılıklar vardır yani sürüş teknileri onlarıda ögrenmek motosikleti zaten süren biri için cok zor olmaz bence bilen birisi her tür motosikleti kullanabilir bence dedim ya imkanın varsa keyfine göre bugün bunu kullanmak istiyorum de ve bin git bu kadar basit
BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA
-
650cc chooper 250cc chooperdan daha güvenli araç geçerken daha rahat geçersin birde bu tür motosikletler cok seri makinalar değil super sport gibi makina olursa en fazla 250ccden başlıyacan.
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)