Motosiklet kullanırken gaz kullanımı ile ilgili okuduğum makalelerde vites büyütürken debriyaj kullanılmaması öğütleniyor. Bu konu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Motosiklet kullanırken gaz kullanımı ile ilgili okuduğum makalelerde vites büyütürken debriyaj kullanılmaması öğütleniyor. Bu konu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Olurmu öyle bir şey Malesef motosikletin nasıl bir şey olduğunu bilende bilmeyende makaleler yazıyor..Bence inanma priapi.Ha evet bazı motosikletler yarı otomatik olabilir.Ama o zamanda genelleme yapması gerekirdi.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
Bahsedilen konu profesyonel motor kullanımı ile alakalıdır.Yarışlarda v.s pilotlar vites değişiminde debriyaj kullanmazlar.Ancak bu ileri sürüş tekniklerinin bir parçasıdır.Normal kullanım şartlarında uygulanmaz.Vites geçişlerinde gazın ayarlanması ile debriyajsız vites değiştirilebilir.Uzun yol kullanımlarında tercih ettiğim bir yöntemdir.Ancak üzerinde çalışılması gerekir
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
madem kullanılmayacak adam neden koymuş o kolu oraya....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
motosiklet yarışlarında vites yükseltirken debriyaj kullanmıyorlar,küçültürken yarım debriyaj kullanarak vites düşürüyorlar ve burada da amaç arka tekerleğin kilitlenmesini engellemek.ama sanırım standart şanzımanlardan biraz farklı onların kullandıkları.hatta yukarı doğru vites küçültüp aşağı basınca büyüyor vitesleri normalin tersine,viraj içinde vites büyütmeleri gerektiğinde daha rahat yapabilmeleri için.
bence vites değiştirirken debriyaj kullanmak daha doğru olur.hiç olmazsa dişlilerin üstüne aniden yük binmez bu sayede.
Mesela ben örnek vereyim 250 cc Jawa Lazerlerde Kalkış yaparken debriyajı kullanırsın kalktıktan sonra ise debriyajı kullanmana gerek olmaz çünki öyle bir şanzıman sistemi kullanılmışki vites pedalına yarım bir şekilde bastığınız zaman debriyaj vazifesi görüyor ve ayağımız pedaldan kaldırmadan tam bastığımız zamanda vitese geçiyor.Tecrübeyle sabittir. Ben 4 sene kullandım ve kullananlarda bilir.Ama o tip şanzıman günümüz motosikletlerinde şöyle diyelim çoğu motosiklette kullanılmıyor.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
Debriyaj kullanmadan vites değiştirmek belli bir tecrübe gerektiren bişeydir. Olmazsa olmaz diye bir şey yok. Debriyaj kullanmayan motor kullanıcıları biliyorum. Bununla alakalı bir çok topic var, hatta birisinde EYONG gerekli açıklamayı yapmıştı.
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Debriyaj kullanmayan arkadaşlara scooter a binmelerini tasviye ederim Bu işin zevki orada vites debriyaj arasında gidip gidip gelmek
Valla çok düşündüm ama ne açıkladığımı hatırlamadım bir türlü
Sadece motosiklette değil, arabalardada debriyajsız vites değiştirilir.
Kamyon otobüs tarzı büyük araçlrda çok daha rahat ve keyiflidir, ama alışıp bilinçli yapınca otomobillerde rahatlıkla yapılır.
Fakat trafikte ve şehiriçinde yapılması pek mantıklı değildir, çünkü aniden yapıldığında mekanik zarar doğurabilir. Yapılması planlamayla (devir,hız) olur, öyle zart diye istediğinizde değişemezsiniz.
Yarışlarda ve uzun yolda kullanılması normaldir, ama yarışlarda düşürürken yüksek devirden dolayı problem çıkabileceğinden shifter denilen bir aygıt kullanılır.
Normal kullanımda bir aciliyetimiz olmadığı için aracın devrini ayarlayarak rahatca debriyajsız vites değiştirebiliriz. Bir iki kez yapan birinden görmek ve bir iki kez kart kurt sesini duyduktan sonra debriyajsız vites yükseltmeyi öğrenmek çok kolaydır. Aynı şey vites düşürmek için geçerli değildir çünkü daha bir tecrübe ister.
Burada birazcık nedenelrini anlattım, nasıllara deyinmek saçma olur çünkü pratiğe ihtiyaç duyan bir hareettir teorisi olmaz.
Üşenmeyip ayrıntılı anlatacak olan arkadaşlara başarılar
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Dostum şimdi aratma bana topiği yaaa
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
debiryaj ile vites değiştirmek daha güvende olmanız sağlar ve motorsun mekanik aksamını korur.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
debriyaj kullanmadan vites değiştirilir tabii ama debriyaj telin koptuysa ve muhakkak sanayiye motorun yürüyerek gitmesi gerekiyorsa. bence vites ve debriyaj kullanımı olmayan bir motor motordan değildir (araba için de öyle). aracıma ben hakim olmalıyım her konuda. aracım değil ben düşünmeliyim vites değiştirip değiştirmemeyi.
AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür
Debriyaj kullanmadan vites yükseltilir uygun şartlarda yapılırsa herhangi bir sakıncası da yoktur. Fakat vites düşürmek hiç kimse tarafından tavsiye edilmez.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Bu konuyu bu forumda daha önce okuduktan sonra sırf merakımdan denedim ve evet, oldu. Ama bir daha asla denemem, riskli sonuçta ve NE GEREK VAR?
ben de bi yerde okumuştum, pratikte kapınca debriyajsız vites yükseltmek acayip pratik ve eğlenceli birşey benim için. Ama düşürmek içinse debriyajla birlikte yapılan gazı bi an açıp vitesi düşürünce (motosikletten çıkan sese bayılıyorum) vazgeçemediğim bi alışkanlığım.
eleman yatmış vitesi eliyle atıyor debriyajsız
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
ağırlık yapıyo diye ayakkabılarını çıkaran var
Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)