jawa 350cc yi debriyajsızda kullanabilirsinizz
desenize ben asmisim bu isi vitesli motosikletle debriyajsiz kalkabilirmisiniz ??? eger motoru biraz ittirip 1e atarsaniz kalktiniz demektir
ayrica cogu zaman arabada bile orta vitesleri debriyajsiz degistirirdim,kulagim sese alismisti,gerekli ses tonunu yakaladigimda debriyajsiz arabada bile vites degistirilebilir,
ayrica kroscular asla kullanmazlar debriyaji (benim su an kullandigim CZ 500 te istesende kullanamiyosun kalktiktan sonra )
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
Slm,
GP, SB, SS yarislarinda olsun vitesler büyültülürken debriyaj kullanilarak zaman kaybedilmez; malzemenin ömrünü uzatmak icin atesleme milisaniyelik olarak kesilir! Buda vites kolu üzerine yada kol-sanzinam arasindaki cubugun üzerine takilan basinc yada cekis kuvveti üzerine ayarlanmis olan elektromekanik cihaz-parca yardimi ile gerceklesir!!
Bu donanim Ducati icin Fabrika satislarinda bile aksesuar olarakta satilmaktadir.
Kücültülürken de TV deki mopetyarislarinda bile ara gaz verildigini Sizlerde görmüszünüzdür.....http://www.itaduc.homepage.t-online.de/ 8. resimde bu parcayi görebilirsiniz...
kolaygelsin
Acemilik esnasında boyle vites atan birkaç kişiyi görmüştüm motorları hala sorunsuz ve problemsiz...
[B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:
Pek problem yaratmadığını öğrenmiş olduk. İş birazda tecrübeye bakıyormuş.
Arkadaşımda Yamaha RX115 vardı. Satın almak isteyen çocuk parasını ödeyemeyeceğini söyleyerek motoru tekrar arkadaşa teslim etti. Kullandığı süre içinde vitesleri debriyaj kullanmadan değiştirdiği için, vites mili kırılmıştı. Tabi daha sonra parça getittirip değiştirdik.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
ee neden koymuşlar madem o debrajı dişlileri ayırıo bence zararı olur tabi arabada gaza basıp bırakınca gecio :D:D debrajsız :D
bende diğer geyik yapan arkadaşların yazdığı gibi konudan bişey anlaşılmasın diye boş boş yazmak istiyorum oh kullan arkadaşım kullan, boşuna mı koymuşlar kolu oraya, sol elin mi zayıf niohahaha nio hahahahahaha
gereksiz yazılarınız yerine bişeyler öğrensek ne güzel olurdu deymi gençler
Debriyaj kullanmayanlar araba olarakda otomatik vitesi seçerler sanırım.
Her vites arasında bir aragaz vermedikten sonra
ne zevki kaldı motor kullanmanın?
şimdi debriyaja basmazsa debriyaj balataları çok daha hızlı bir şekilde aşınmazmı?
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
Debriyaj kullanıyo musunuz, ön tekeri kullanıyo musunuz, aynaları çıkaranınız var mı, ön frensiz duran var mı, arka freni kullanmasak????? şeklinde gereksiz gördüğüm bi konu için gereken yorumu yaptım.. Fakat karşılığında mesajı alıntı yapıp senin gibi saçmalayan olmadı.. Haa bi tane densiz oldu o da banlandı... Pes yani ne diyim arkadaşım....
Konuyu soran arkadaş belli ki acemi.. Debriyajsız vites deiştirmeye özenmiş belli. Ama bunu öğrenene kadar kimbilir motorda ne gereksiz masraflar hasarlar olacak.. Bi sayfa önce bi arkadaşın söylediği vites kitlenmesini hiç yaşamadım ben mesela..
Haa yok biz böyle gereksiz atraksiyonlar yapıp gereksiz masraflar edinmek, motora gereksiz zararlar vermek istiyorum diyosanız benim mesajımı alıntı yapıp eğlenmenize gerek yok.. Yapın gereksiz zararlarınızı, gereksiz zararlarınızı öderken yeterince eğlenirsiniz zaten..
[B]Aptalların anlayacağı gibi yaz, akıllı olan ilk cümlede ne dediğini zaten anlar [/B]:cat:
[B][COLOR="DarkRed"]Ben Derdimi Hangi Dağa
Yüreğimi Hangi Suya Diyemiyorum[/COLOR][/B]
bizim hakan var gladio hakan o vites değişirken frene basıyor sonra arka koltuğa geçiyor başını sağa eğiyor o zaman daha sağlıklı vites değişimi oluyor debriyaj ne işe yarar ki........
Yok canım olur mu öyle şey? Zaten vitesli motosikletlerde debriyajı niye koymuşlar anlamıyorum.
Galiba millet arka fren sanıp sıksın, sonra fren tutmuyor diyip düşsün diye mi acaba?
Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..
öyle işmi olur yaaa...valla hem şaşırdım hem güldüm.süs olsun diye yapmamişlar heralde.bence kardeş senin dişliler yalama olmuş o yüzden farketmiyo debriyaj sıkıp sıkmaman
arkadaşlar arkadaş acemi galiba ,,,, krdeşim motoruna sakıncalı bir durum yapmaman gerekir deyip geçebilirsiniz . alay etmeye gerek yok
bende dün gece debriyaj telini kopardım yarı otomatık caracalımla eve geldim
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
bende çok kullandım 30-60-90 tekniği ile motorda km yada devir satine bakarak anlayabilirsin belli bir hız eriştiğinde çok rahat geçer ama düşük devirde biraz sesli geçer zarar verirmi tabiki verir ihtiyaç duyulmasa okadar baskı balatayı bir araya getirip de oraya koymazlardı yarışçılar kullanabilir sonuçta yılda yapılan bir yada iki yarışta kullanıyor bizim gibi hergün motora binmiyorlar bence sürekli kullanıldağı zaman zararlı karar size kalmış
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
debriyaj aktarma organlarını ayırmaya yarıyan bir komplike sistemdir, sanzıman ın içinde bulunan çarklar (vitesler) birbirine kenetlenerek maksimum kavramayı sağlarlar.
burda debriyajın görevi bu çarkların (viteslerin) değiştirilirken birbirinden ayrılmasını sağlamaktır, debriyazj sıkılmazsa dişliler birbirine sürterek ve sert bir oturum gerçekleştirirler..
bunu 1 kere yada 2 kere yapmak çok sıkıntı olmayabilir, uzun vadede mutlaka dişlilere zarar verecektir..
debriyaj ı sıkmadan yapılan vites değişimi yüksek ivmelenmemin ihtiyaç olduğu drag yarışlarında ve pist yarışlarında yapılabilir, debriyajı sıkma esnasındaki anlık dahi olsa zamn kaybını yok etmek için vites yükseltirken yapılır..
mesela teker yapıcaksınız, 1 de ön kaldırdınız, 2 ye geçip devam etme niyetindesiniz, doğal olarak debriyajsız vites atmak zorundasınız.. ordaki anlık boşluğu makina kabul etmez ve kafasını indirir, bunu 3 yaparsınız 5 yaparsınız bi süre soora motosikletinizin 2. vitesten attığnıı sabit duramadığını görmeye başlarsınız.. hatta internette satılık motosiklet ilanlarındada görürüz 2. vites dişlisi ağrızalı diye..
kısacası şanzımana bündirdiğiniz her + yük onun zorlanmasına yol açacaktır..
tamiri mümkündür tabi, bi çok makinada alttan sökülerek dişli değişimine gidiliyor, kimiside tornada tamir yöntemini seçiyor..
kısacası günlük yol kullanımı yapan arkadaşlarımızın debriyajını mutlaka kullanmasını tavsiye ederim..
önceki mesajında neden 'ben debriyaj kullanmıyorum' dedin demeyin, benim scooter ım var
GKN MOTORS
Yarış vs. gibi ortamlarda kullanılabilir, ama EVET zararı olur viteslere..
-turgut
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
Vites yükseltirken bende ( araba yada motor farketmez ) debriyaj kullanmıyorumm ,eğer uygun devirde yapılırsa bunun mekanik aksama bi zarar vermeyeceğini düşünüyorum,baskı balatayı yersin bilmem ne gibi cevaplarada sadece gülüyorum SAYGILAR
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
4. 5. ve 6. viteslerde bazen benim de kullanmadığım anlar oluyor; genellikle otoyolda...vites büyütürken debriyaj kullanıyor musunuz
ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)