Stajyer ehliyet hakkında ki görüşlerim
Reklamlar
-
Evet arkadaşlar bi kaç senedir bu stajyer ehliyet geyiği durmak bilmeden dönüpduruyor bende bu konu hakkında ki görüşlerimi yazmak istedim..Kısaca anlatacak olursam,
Öncelikle bu işlerin paraya baktığını unutmayalım.. Duyarlı olan sürücü kurslarımız da lütfen üzerine alınmasın onları tenzih ederim..Sürücü kursları da devletin mükellefidir.Onlar da devlete vergi öderler. Bu kıstası unutmayalım.
Motosikletler de ÖTV diye bir olay var. Bu araçlarda bu kadar ötv, kdv, gümrük vergisi,kurumlar vergisi, gelir vergisi, yıllık gelir vergisi, harcı,(daha saymıyım) vs.vs. varken bana kalırsa bu yasa daha uzunca bir süre daha önceki yıllarda olduğu gibi rafa kalkar.. Çünkü düşük motorlu motosikletin parasının az olacağı gibi vergiside az olur masrafıda..böylelikle fazlaca bir para dönmez..Kısacası nisan ayı geldiğinde safsata mı? yoksa ciddiler mi anlıyacağız çünkü son bir kaç yıldır millet bu şekilde kandırılıyor!?.. Şunu merak ediyorum, motosiklette cc artışı olayına ehliyet gruplandırıyorlar da araba da neden böyle bir uygulamaya geçilmiyor anlamış değilim?Sanki araba pembeler içindeki bir balerin, motosiklet burnundan alev püskürten katil bir ejderhaymış gibi muamele yapmaları inanın beni çileden çıkarıyor, sanki arabalar hiç ölümlü kazalara yol açmıyor.. Hadi 2 yıl boyunca 150 cc ye kadar stajyer ehliyet, 151 ve üstünde de A3 deseler anlarım da bu gruplandırmanın faydadan çok zararı olur.. Açık konuşayım ki daha üst model kullanmak isteyen bir kişi 2 yıl bekleyip 0 dan sınava giripte 125 cc den 250 ye geçiş için sınava girmez.. İnsanlarda da bir irade vardır ve çoğu zaman isteklere karşı yenik düşer. Yani adam 125 den doğru 600 lüğe atlar ve kullanır.. Şayet 125 cc kullanmak için alınan ehliyette 600cc de işe yaramayacağı için çöpe gider ve böylelikle bilinçli bir arkadaş nasıl olsa işe yaramıycak diyerek ehliyet bile almaz..Ne gerek var masrafa değil mi? Buda faciaya yol açar.. Denetimin dahi bu kadar yetersiz olduğu ve İstanbul harici bazı ehliyet kurslarının "bizde motosiklet yok senin varsa gelirsin onunla eğitimini de alırsın sınava da girersin!?" makarası halen uluorta söyleniyorsa ben bu yasaya fıs derim..bazı kurslarımız 125cc motosikleti kullanmaya hak kazandırıcak ehliyet için, öğrenciyi kıytırık bir motor ile sınava tabii tutacak ve o motorla eğitecek hadi onu anladım.. Ya 600 cc lik motosiklet için ehliyet almaya kalkan öğrenciyi neyle eğitime!? tabii tutacakları tartışılır.. kıytırık motorlara bile masraf yapmak istemeyen bazı kurslarımız büyük hacimli motorlara ne kadar masraf yapar orasıda tartışılır.. Herhalde süper extreme roketli bi mobilet modifiye ederler..Kısacası Nisan ayını bekliyorum..Bakalım o zaman görücez..
Reklamlar
-
Türk insanı pratik zekalıdır, her zaman kısa yolu sever ve seçer..
Hasan'ı Hans yapar, Almanya'ya vizesiz gider.
-
Yakında yolda yürümek için bile ehliyet sorarlarsa şaşmam.Bu gidişat iyi değil.Bunların gözünü para hırsı bürümüş...
-
dediklerinde çok haklısın arkadaşım özellikle şu arabalar konusunda bunun bin motorlu olanı var gidip 6 bin motorlu olanıda var... inş. haklı çıkarsında arkadaşım bu iş rafa kalkar çünkü ben ehliyet alana kadar bu uygulama getirilirse ben yandım... ben zaten şu an ehliyetsiz 150 lik kullanıyorum ehliyet aldığımda napıcam bunu satıp 125 lik mi alıcağım...ayrıca ehliyet kurslarının öle 600 lük motor alacağınada inanmıyorum...
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:
-
bu uygulama hiç hoş bi uygulama değil 2 yıl sadece 125 cc scotor binecekmısız kım biner
-
-
Türkiyede Trafik kurallarına kimse uymuyor, cehalet çok fazla, heryer maganda dolu diyenler bunun önlenmesi için gelişmiş medeni ülkelerde uygulanan sistemi kabullenmekte direniyorlar.
Bu stajyer sistemi çok güzel bir uygulamadır.
Motorlu Taşıt kullanmak, teorik bilgi ile donatılmış fiziksel ve zihinsel bir aktivitedir. Doğuştan gelmez ve her fiziksel aktivite de olduğu gibi tecrübe ve idman gerektirir.
Ehliyet bir Motorlu Taşıt kullanabilmek için bir AMAÇ olmalıdır Sadece bir kart parçası almak için ve araç kullanma hakkı elde etmek için bir araç değil.
İnsanlar öncelikle kendilerini bilmeliler. Bu sistem, bu konunun uzmanları tarafından hazırlanmış insan bünyesi, zekası ve hareketlerin düşünerek yapmaktan omurilik otomasyonuna geçme süreçleri incelenerek hazırlanmıştır.
Kanun ve denetimlerin yeterli olmaması , ehliyetsiz insanların çok olması, Ehliyet kurslarının kalitesinin düşük olması bu sistemin veya " eğitim gereksiz maddi zarar" düşüncesinin gerekçesi olamaz.
İnsanlar ehliyetimi alayım da ne olursa olsun zihniyetinden vazgeçmelidir. " Abi sen şurayı imzala şu belgeleri getir sınav gününü sana haber verices ehliyetini vericez " diyen yerlerden değil kendi iradeleri ile ciddi eğitim veren Motosiklet ve arabaları olan kurumları tercih etmelidirler.
Eğitim Şart diyen fakat uygulama olduğunda tepki koyan bir milletiz.
Bir insan 17 de ehliyet alıp hemen 600lük te kullanabiliyor olabilir. Veya gerçekten çok yetenekli de olabilir. Fakat bu durum ona ayrıcalık tanımaz. Bütün sistemin düzeni için kurunun yanında yaş ta yanar ve onlar da aynı kurallara tabi tutulacaktır. Çok iyi motor kullandığını sanan veya kullanan da herkes gibi aynı eğitime ve kurallara tabi tutulmalıdır. Belki de sandığı kadar çok iyi kullanmıyordur veya bilmiyordur.
Buradaki temel nokta sistem anlayışıdır. Sistem, ehliyet almadan kimsenin motosiklet kullanamayacağı üzerine kuruludur. Eğer ki biri 25 yaşında ve gerçekten çok iyi motosiklet kullanıyorsa " Abi ben 10 yıldır motor kullanıyorum ben de mi şimdi kademeli cc kuralına tabiiyim ayıp yaa " diyorsa asıl ayıbı kendisi yapmaktadır . Sen 10 yıldır ehliyet almamışsın , kanunsuz bir şekilde motorlu taşıt kullanıyorsun bukadar şukadar tecrübem var diye yaygara çıkarıyorsun .
Sonuç olarak burası Türkiye burda bu işler sökmez yürümez mantığını artık zihinlerimizden çıkarıp biraz kurallara uyma eğilimini kendimiz gösterelim. Ancak ozaman " Burası Türkiye " sözlerini daha az duymaya başlarız.
-
Motosiklet Eğitmeni
Harika yazmışsın. Ellerine sağlık. Anlatmak istediğin şey yani konunun özü budur.
Bir tek şu satıra katılmıyorum.
emocan adlı üyeden alıntı
Bu sistem, bu konunun uzmanları tarafından hazırlanmış insan bünyesi, zekası ve hareketlerin düşünerek yapmaktan omurilik otomasyonuna geçme süreçleri incelenerek hazırlanmıştır.
Bizim ülkemizde hangi yasa söylediğin kriterlerle yapılmış ki bu da öyle olsun.
Yasayı hazırlayanlar, maalesef ben yaptım oldu mantığıyla hareket edip, bir çok şeyi eksik ve geçersiz hale getirmişler. Bu nedenle bazı arkadaşların yazdıkları sitemlerde haklılık payları var.
Halbuki yasayı hazırlayanlar;
"yahu biz bu yasayı AB kriterlerine uymak için hazırladık ama onlar nasıl yapmışlar acaba?"
sorusuna azıcık zahmet edip kafa yorsalar ve araştırsalardı, bu komedi ortaya çıkmayacaktı.
Stajın ne anlama geldiğini herkes bilir. Basit bir anlatımla, bir işi bilen birinin yanında öğrenmek diyebiliriz.
Yani bir sürücü staj yapıyorsa, yanında bu işi bilen biri olmalı, onun kontrolünde yapılmalıdır.
Peki bizim uyum sağlamak adına yaptığımız komedinin orjinali nasıl?
Diğer avrupa ülkelerini tam olarak bilmemekle beraber, Fransa ile yaklaşık aynı olduğunu biliyorum.
Burada 16 yaşında otomobil ehliyeti için başvurabilirsiniz. Size ancak ailenizin yanında kullanma şartıyla bir belge verirler. 18 yaşınıza kadar ailenizden biri yanınızda olduğu sürece dilediğiniz gibi otomobil kullanabilirsiniz.
18 yaşınızı doldurdunuz ve ehliyet aldınız. Kullanacağınız arabanın arkasına ve görünecek şekilde A harfi yapıştırılır.(2yıl) Bu harf yapıştırılmamış bir aracı kullanırken yakalanırsanız, hem sizin hem de araç sahibinin başı büyük belaya girer ve bir daha ehliyet sahibi olamama gibi bir riskle karşı karşıya kalırsınız.
Tabii ehliyetinizin olmaması araba kullanmanıza engel değildir. Ehliyetsizler için üretilmiş özel otomobiller vardır.
Neyse biz asıl konumuz olan motosiklete gelelim.
B sınıfı ehliyetinizle, 125 ya da 150 cc (tam bilemiyeceğim) motosikletleri kullanabilirsiniz.
Scooter (belli bir hacme kadar) mopet türünden motosikletler için ehliyet şartı aranmaz. Yani küçük yaşlardan itibaren bu tür motosikletleri ehliyetsiz olarak kullanabilirsiniz.
Motosiklet ehliyetinizi yeni aldığınızda öyle kafanıza göre, bir motosiklette alıp kullanamazsınız. 2 yıl belli bir güce kadar olan motosikletleri kullanmanıza izin verirler.Daha sonra sınıf atlayabilirsiniz.
Şimdi gelelim, zurnanın zırt dediği yere.
Adam ehliyeti aldı. 2 yıl hiç motosiklet kullanmadı. 2 yıl sonra gitti bir Hayabusa aldı, daldı trafiğe.
Şu an çıkarılan kanun adındaki komedi zaten burada başlıyor.
Adamı nasıl kontrol edeceksin?
Bunun için de Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok.
Sigorta sistemini değiştireceksin.
Eğer bu iki yıl içerisinde adamın adına açılmış bir poliçe yoksa, ehliyetini değiştirmeyeceksin.
Yani sigorta şirketleri aracı değil, kişiyi sigortalayacak. Tabii bir araç için 2-3 kişiyi kayıt etmek mümkün olacak.
Örneğin benim bri otomobilim var. Sigorta şirketine bu otomobili zaman zaman eşim de kullanabilir diye bildirdim. Aynı şeyi, eşim kendi otomobili için bana yaptı. Eğer bildirmezsem ve eşim kaza yaparsa, sigorta tek kuruş ödemez.
Hedeflenen nokta, kaliteli sürücü ise, bazı kısıtlamalar yapılması kaçınılmazdır.
Vatandaşa para yumurtlayan tavuk zihniyetiyle bakan devlet anlayışı değişmedikçe bir yere varılamayacağı açıktır.
Mopet ve Scooter türü motosikletler, daha çok öğrenci yani gelir sahibi olmayan genç kesimin tercih ettiği motosikletlerdir. Herhangi bir gelire sahip olmayan gençlerin, ehliyet,ruhsat,plaka gibi şeylere de para ayıramayacağı gün gibi ortadadır. Sen adamın 300 liraya aldığı motosikletine 500 liralık devlet masrafı ve 1000 liralık ehliyet masrafı çıkarırsan, bu kaçıp kovalamaca sonsuza kadar böyle sürer gider.
Yazılacak çok şey var ama, dileyen arkadaşımız olursa, soru-cevap şeklinde gidelim.
-
yazı çok güzel çok gereksiz bir uygulama bence
-
Ben 6 sene almanyada yaşadım .
Türkiyenin nihayi hedefi Avrupa Birliğidir. Avrupa Birliği için Kopenhag (Copenhagen-1993 ) ve Türkiyeye uygulanan 36 başlık kriterleri vardır.
Bunlar Eğitim Öğretim, İnsan Hakları , Ticatet kuralları, fıkri mulkiyet hakları, kamu idaresi, vs birsürü konu içermektedir.
Türkiye ne yazık ki cog arkadaşımızında değindiği gibi bu kriterlerle ilgili kurallara ilişkin kanun üretebilecek kapasitede değildir.
Bu durumda ne yapacak ? Kopya edecektir .
Bizim bu Stajyer ehliyet sistemi ve motosikletteki Kademeli cc arttırma sistemi Türk'lerin bir icadı değil avrupalıların ürettiği birşeydir. Ve inanın bana o insanlar her ayrıntıyı titizlikle inceleyerek çalışıyorlar. Almanya'da bir yaya yoluna adımınızı atın bakalım ta 50 metredeki adam frene basıp size yol veriyor. Türkiye de yaya geçidinden sağ çıkabilmeniz mucize olur nerdeyse.
Sonuçta inanın bana samimiyetimle söylüyorum bu kurallara uyalım. Kurallar uyulmadıktan sonra bir anlam ifade etmez. Cezalar da yetersiz kalır. Şimdi her kırmızıda geçene her hız ihlali yapana her hatalı minibüse ceza kessen başedemezsin adamlar birgünde milyarlarca cezaya maruz kalırlar. Demek ki kurallara uymak ceza ile yaptırımla olmaz . Milli bilinçle kütlürle eğitimle olur.
Bu stajyer sistem faydalı işte bunu görmezden gelmenin anlamı yok. 1300 CC 170 beygir lik bir Hayabusa kullanma hakkını 17 yaşında hayatında motor kullanmamış heves etmiş ehliyet alan bir gence vermenin mantığı nedir ?
Bu gence sıralı cc kademesiyle bir vade sonunda bu hakkı vermenin mantıksızlığı nedir ? Böyle güzel bir uygulama neden tepki görüyor?
Kurallara uyalım arkadaşlar kurallar uymak için vardır. Eğer mantıksız ise gerekli mercilere başvuru yapılır. ( Mesela bu motorlu taşıtların yeni hız limiti uygulaması ve motosikletlere ilişkin kurallarla ilgili bu sitede bir kampanya başlatabiliriz ve bir taslak hazırlayıp direk Meclise ilgiili bakanlığa sunabiliriz.)
-
Bence gereksiz bir uyguluma değil. Aslında amaçlanılana bakılırsa gayet olumlu bir uygulama hedefleniyor. (hatta anormal hızlarla yakalanan abilerden de ehliyeti geri alsalar daha da iyi olur!)
Çıkar mı,çıkmaz mı bilinmez ama 17 yaşındaki birinin scooterdan atlayıp,250 cc'ye,ondanda hemen(hakkaten hemen!) zıplayıp 600 cc veya 1000 cc'ye geçmeyi istemesi mantıklı değil bence (18'li,20'li yaşlar kanın kaynadığı zamanlar zaten)
17 yaşında bir arkadaşta msn'de konuşmuştuk önceleri. "Abi biz modifiyeciyiz,ara sokakta da gaz kesmeyiz" diyordu!
Bu arkadaş gibi birçok arkadaş var bu mantıkta.
Benim düşündüklerim yazıma yansıyor,herkes aynı şeyleri düşünmeyebilir ama scooterı bile limitlerine kadar zorlayıp "abi daha nasıl hızlanırım" diyenlerin birden yüksek cc'li motorlara geçmesinden korkuyorum.
Bazı iri yarı,güçlü,boyu uzun,yetenekli 17,18 yaşındaki arkadaşlar sabretmekte zorlanacak ama kural herkes için kuraldır.
Olan yaşı ileri ama ehliyet almamışlara olacak ama elden ne gelir?
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
emocan adlı üyeden alıntı
Türkiyede Trafik kurallarına kimse uymuyor, cehalet çok fazla, heryer maganda dolu diyenler bunun önlenmesi için gelişmiş medeni ülkelerde uygulanan sistemi kabullenmekte direniyorlar.
Bu stajyer sistemi çok güzel bir uygulamadır.
Motorlu Taşıt kullanmak, teorik bilgi ile donatılmış fiziksel ve zihinsel bir aktivitedir. Doğuştan gelmez ve her fiziksel aktivite de olduğu gibi tecrübe ve idman gerektirir.
Ehliyet bir Motorlu Taşıt kullanabilmek için bir AMAÇ olmalıdır Sadece bir kart parçası almak için ve araç kullanma hakkı elde etmek için bir araç değil.
İnsanlar öncelikle kendilerini bilmeliler. Bu sistem, bu konunun uzmanları tarafından hazırlanmış insan bünyesi, zekası ve hareketlerin düşünerek yapmaktan omurilik otomasyonuna geçme süreçleri incelenerek hazırlanmıştır.
Kanun ve denetimlerin yeterli olmaması , ehliyetsiz insanların çok olması, Ehliyet kurslarının kalitesinin düşük olması bu sistemin veya " eğitim gereksiz maddi zarar" düşüncesinin gerekçesi olamaz.
İnsanlar ehliyetimi alayım da ne olursa olsun zihniyetinden vazgeçmelidir. " Abi sen şurayı imzala şu belgeleri getir sınav gününü sana haber verices ehliyetini vericez " diyen yerlerden değil kendi iradeleri ile ciddi eğitim veren Motosiklet ve arabaları olan kurumları tercih etmelidirler.
Eğitim Şart diyen fakat uygulama olduğunda tepki koyan bir milletiz.
Bir insan 17 de ehliyet alıp hemen 600lük te kullanabiliyor olabilir. Veya gerçekten çok yetenekli de olabilir. Fakat bu durum ona ayrıcalık tanımaz. Bütün sistemin düzeni için kurunun yanında yaş ta yanar ve onlar da aynı kurallara tabi tutulacaktır. Çok iyi motor kullandığını sanan veya kullanan da herkes gibi aynı eğitime ve kurallara tabi tutulmalıdır. Belki de sandığı kadar çok iyi kullanmıyordur veya bilmiyordur.
Buradaki temel nokta sistem anlayışıdır. Sistem, ehliyet almadan kimsenin motosiklet kullanamayacağı üzerine kuruludur. Eğer ki biri 25 yaşında ve gerçekten çok iyi motosiklet kullanıyorsa " Abi ben 10 yıldır motor kullanıyorum ben de mi şimdi kademeli cc kuralına tabiiyim ayıp yaa " diyorsa asıl ayıbı kendisi yapmaktadır . Sen 10 yıldır ehliyet almamışsın , kanunsuz bir şekilde motorlu taşıt kullanıyorsun bukadar şukadar tecrübem var diye yaygara çıkarıyorsun .
Sonuç olarak burası Türkiye burda bu işler sökmez yürümez mantığını artık zihinlerimizden çıkarıp biraz kurallara uyma eğilimini kendimiz gösterelim. Ancak ozaman " Burası Türkiye " sözlerini daha az duymaya başlarız.
+ 1000
Hava kuvvetlerinde 10.000 saat uçup ayrılan savaş pilotu ne yapıyor sizce?
Paşa,paşa 500 saat uçuş ve yer dersi alıp,SHGM nün sınavına girip askeri lisansının sivil denkliğini onaylatıyor..( CPL+ATPL+ME) üzerinede dudak uçuklatan rakamlar ödüyor uçuş okullarına
Çıkıp ben F-4 veya F 16 ile su kadar uçtum bune saçmalıktır demiyor,kurallar böyle,uyacaksın,uymaz isen uçamazsın.bu kadar basit
Bu işte böyle
LÜTFEN SOKAKLARA TÜKÜRMEYİN , ETRAFIMIZDA SURATINA TÜKÜRÜLECEK OKADAR ÇOK YÜZSÜZ VARKİ
-
24 Temmuz 2008, 21:12
#13
ya aga bn 15 yasındaım,16 yasında araba stajyerlik ehliyeti alamıommu?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler