Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

150 zatta kayış değiştirmek ??

    REKLAM ALANI
  1. #1
    gokhan150zat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2005
    Motosikleti
    Fiddle
    herkese selam eski bi üye olmama ve hemen hemen hergün siteye giriyorum fakat nedense elim klavyeye gitmiyor mesaj sayım az sadece topic leri okuyorum

    asıl konuma gelince benim oturdugum yer işyerime yakınn fakat otobüs ile gitmeye kalkarsam 1 saat sürüyo ama motorla 10 dakika bu yüzdende kar kış demeden motorumla işe gidiyorum

    bi kız arkadasım olmadıgı için motorumla her izinli günümde ugrasmayı seviyorum hareketli bi insanım yerimde durmadan yapamıyorum fakat bazende içine ettiğim günler oluyo bu haftaki izinli günümde motorumun kayışını değiştirmek istiyorum malum zattaki titremeler bu aralar zıplatmaya başladı sanırım kayıştan yada bu olayın motoru aldıgım gunden beri hiç eksilmemesi acaba benmi yanlış seyler yapıyorum kalkkışlarda falan cok mu gaz veriyorum diyede düşünüyorum şuana kadar 3 kez değiştirttim 4. ben yapmalıyım diye bi his oluştu içimde bunu nasıl yapıcagıma dair bi bilgim yok bu konuda siz değerli motoseverlere danışıyım dedim acaba bu konuda bana bilgi verebilecek olan birisi varmı dediğim gibi içine etmek istemiyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    aslında çok zor deil
    ilk olarak bi kayış olmalısın, motosikletinin ölçüsünü bilmiyorsan üzerindeki kayışı söküp öyle kayışçıya gitmen ii olur
    marka olarak bando yada dayco iidir..
    8 lokmayla kapağın saplamalarını sökmelisin, soora varyatör sökülmeli, ama dabeli olmadan sökmen zor olabilir..
    debriyaj tarafını elinle sıkarak kayışı yerleştirebilirsin, varyatörüde tarine takıp iice sıkıştırdıktan soora
    kontağı açıp marşa 1-2 tık basarsan yerine oturduğu göreceksin..
    kapağını kapat ve yola devam
    GKN MOTORS

  3. #3
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    o iş baya uğraşlı dostum.önce debriyaj kapağını söküyosun sonrada kayış yataklarının civatalarını gevşetiyosun felan ama baya uğraşırsın yine içine etmede benimkinide usta açmıştı söktü ama deyiştirmedim
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  4. #4
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    debriyaj vya varyatoru sokmen lazım ama ole kolay sokulecek vidalar degil onlar devmlı dondukleri için iice sıkısıyolar
    true love..

    Drift Religion

  5. #5
    By_DosT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2007
    Şehir
    mekan belli olmaz ama genelde istanbul içi...
    Motosikleti
    Motürü Sattım. Şimdilik Ticari TAXİ
    uzuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuun hikaye sanırım
    RUHUN BEDENİNDE, LASTİĞİNDE JANTININ ÜZERİNDE KALSIN......

  6. #6
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı By_DosT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuun hikaye sanırım
    yok aslında butun hikaye debriyaj yada vaoyatorden birinin vidasını acmaya bakıo
    true love..

    Drift Religion

  7. #7

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    zat montaj sistemi özellikle varyatör kayışı değişimine pek uygun sayılmaz.
    varyatör kapağını sökmek için neredeyse bütün arka kuyruk kısmını sökmen gerekecek.
    sadece sabır ve kolaylık diliyorum
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  8. #8
    By_DosT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2007
    Şehir
    mekan belli olmaz ama genelde istanbul içi...
    Motosikleti
    Motürü Sattım. Şimdilik Ticari TAXİ
    Alıntı mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok aslında butun hikaye debriyaj yada vaoyatorden birinin vidasını acmaya bakıo
    vaoyatorden ne kanka ben anlamaz .. ama 150zat'ta bi kankamın 1 ay felan beklediğini ve o bir ay boyunca ne duygular beslediğini iyi anlıyorum
    RUHUN BEDENİNDE, LASTİĞİNDE JANTININ ÜZERİNDE KALSIN......

  9. #9
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Yaa sorun o degıl sorun Servıste Darbelı havalı makına ıle sıktıkları ıcın elle sokmek neredeyse ımkansız ama sen sansını bı dene bakalım bu arada motor kac km de 4 kez kayıs degısıyorsun ?? Ben 14 bındeyım bır kere degıstım ılkıde kopmamıstı eskıdı onlem ıcın degısmıstım.
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  10. #10
    ünsal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    çanakkale/ Şuan istanbul
    Motosikleti
    SYM Gts 250
    dostum titreşimin sebebi kayış değil!!!
    debriaj balatasını türk malı olan ile değiştir yada balata çaktır eskilerini söküp. Titreşimin en büyük sebebi o dandik çin malı sert beton gibi balatadan ,ayrıca arkada ki varyatöründe bilyalar var içleri boştur sanırım 4 tane idi. onları değişrtir.tayvan malı taktır,ağır olursa ilk kalkışın hızlı olur hafif olursa son hızın artar.istersen ve paranda varsa polini marka tüm scooter lar için üretim yapıyor tüm yedek parçaları Ör:karbüratör (benzin memeleri büyük tür hız için),varyatör setleri ,varyatör bilyaları (değişik gramajda).
    kayış sağlamsa sakın değişme gereksiz masraf olur.10000km de 1 değişmelisin örneğin sym gts 250 nin kayışı orj.210 ytl.!!!!! ne gerek var bozulmadan değişmeye???
    Eğer uzun süre kullanmayacaksan motor yatacaksa ,kayışı çıkar,evde pudrala,karanlık güneş almayan çokda sıcak olmayan bir yere koy .Yazın tekrar takar kullanırsın .Sonuçda plastiği bozan deforme eden şey sıcaklık farkıdır.
    Kpt. Slm/Syg...
    nezaketin okulu yoktur.

  11. #11

    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda dylan
    uc kere degıstırdım dıyorsun.adam bı merak eder bakar nasıl degıstırıyor usta.tarıfle olmaz sen dorduncuyude ustaya degıstır.bı sonrakıne tecrube edın.

  12. #12
    tasarslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    Adapazar
    Motosikleti
    LX 150
    Alıntı ünsal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum titreşimin sebebi kayış değil!!!
    debriaj balatasını türk malı olan ile değiştir yada balata çaktır eskilerini söküp. Titreşimin en büyük sebebi o dandik çin malı sert beton gibi balatadan ,ayrıca arkada ki varyatöründe bilyalar var içleri boştur sanırım 4 tane idi. onları değişrtir.tayvan malı taktır,ağır olursa ilk kalkışın hızlı olur hafif olursa son hızın artar.istersen ve paranda varsa polini marka tüm scooter lar için üretim yapıyor tüm yedek parçaları Ör:karbüratör (benzin memeleri büyük tür hız için),varyatör setleri ,varyatör bilyaları (değişik gramajda).
    kayış sağlamsa sakın değişme gereksiz masraf olur.10000km de 1 değişmelisin örneğin sym gts 250 nin kayışı orj.210 ytl.!!!!! ne gerek var bozulmadan değişmeye???
    Eğer uzun süre kullanmayacaksan motor yatacaksa ,kayışı çıkar,evde pudrala,karanlık güneş almayan çokda sıcak olmayan bir yere koy .Yazın tekrar takar kullanırsın .Sonuçda plastiği bozan deforme eden şey sıcaklık farkıdır.
    Kpt. Slm/Syg...
    Aynen katılıyorum.Kalkıştaki problemin nedeni debriyaj balataları,tabi kullandığın kayışında kaliteli olması gerekir.....

  13. #13
    ünsal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    çanakkale/ Şuan istanbul
    Motosikleti
    SYM Gts 250
    gelişmeleri bekliyoruz dostum bizi de aydınlat.sonu cu yazıver.
    nezaketin okulu yoktur.

  14. #14
    gokhan150zat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2005
    Motosikleti
    Fiddle
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında çok zor deil
    ilk olarak bi kayış olmalısın, motosikletinin ölçüsünü bilmiyorsan üzerindeki kayışı söküp öyle kayışçıya gitmen ii olur
    marka olarak bando yada dayco iidir..
    8 lokmayla kapağın saplamalarını sökmelisin, soora varyatör sökülmeli, ama dabeli olmadan sökmen zor olabilir..
    debriyaj tarafını elinle sıkarak kayışı yerleştirebilirsin, varyatörüde tarine takıp iice sıkıştırdıktan soora
    kontağı açıp marşa 1-2 tık basarsan yerine oturduğu göreceksin..
    kapağını kapat ve yola devam
    teş ederiminşallah dediğin gibi yaparım elime yüzüme bulaştırmadan

    Alıntı nitrious81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaa sorun o degıl sorun Servıste Darbelı havalı makına ıle sıktıkları ıcın elle sokmek neredeyse ımkansız ama sen sansını bı dene bakalım bu arada motor kac km de 4 kez kayıs degısıyorsun ?? Ben 14 bındeyım bır kere degıstım ılkıde kopmamıstı eskıdı onlem ıcın degısmıstım.
    abi motorum 14.500 de aynı gidiyoruz senle anlıayacagın ,bu arada senn egzosa baylıyorum eğer göründüğü gibi tok bi sesi varsa mükemmeldir

    Alıntı ünsal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum titreşimin sebebi kayış değil!!!
    debriaj balatasını türk malı olan ile değiştir yada balata çaktır eskilerini söküp. Titreşimin en büyük sebebi o dandik çin malı sert beton gibi balatadan ,ayrıca arkada ki varyatöründe bilyalar var içleri boştur sanırım 4 tane idi. onları değişrtir.tayvan malı taktır,ağır olursa ilk kalkışın hızlı olur hafif olursa son hızın artar.istersen ve paranda varsa polini marka tüm scooter lar için üretim yapıyor tüm yedek parçaları Ör:karbüratör (benzin memeleri büyük tür hız için),varyatör setleri ,varyatör bilyaları (değişik gramajda).
    kayış sağlamsa sakın değişme gereksiz masraf olur.10000km de 1 değişmelisin örneğin sym gts 250 nin kayışı orj.210 ytl.!!!!! ne gerek var bozulmadan değişmeye???
    Eğer uzun süre kullanmayacaksan motor yatacaksa ,kayışı çıkar,evde pudrala,karanlık güneş almayan çokda sıcak olmayan bir yere koy .Yazın tekrar takar kullanırsın .Sonuçda plastiği bozan deforme eden şey sıcaklık farkıdır.
    Kpt. Slm/Syg...


    abi bilgilerin için saol cok teş. ederim bu arada benimkisi titreşimi geçti artık zıplatıyor heleki 2 kişi binmeyeyim servis dediki kayıştan olabilir sıyırıyosa yapar dedi ama motor kalkıştan sonra yine aynı bi titreşim yok servise gecen ay eleltrıgınde buyuk bı arıza vardı onu yaptırdım komple konjektör ampuller falan değişti çok yüklenmişmişim eleltriğe konjektör o yuzden ucmuş ne alakası var ben akü ye tesisata yüklenicek bişi yapmadım ki bnce su falan kaçtı

    ee bizede 280 ytl kaçtı tabi

    Alıntı departed adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uc kere degıstırdım dıyorsun.adam bı merak eder bakar nasıl degıstırıyor usta.tarıfle olmaz sen dorduncuyude ustaya degıstır.bı sonrakıne tecrube edın.
    baba sen bizim servisleri ne sandın adamlara motoru bırakıosun 1 hfta sonraya gel al diyo bi ton mondial var sokaklarda darülaceze dağıtmış gibi

    Alıntı ünsal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gelişmeleri bekliyoruz dostum bizi de aydınlat.sonu cu yazıver.
    saolasın,yazıcam zaten buraya

  15. #15
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    Alıntı ünsal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum titreşimin sebebi kayış değil!!!
    debriaj balatasını türk malı olan ile değiştir yada balata çaktır eskilerini söküp. Titreşimin en büyük sebebi o dandik çin malı sert beton gibi balatadan ,ayrıca arkada ki varyatöründe bilyalar var içleri boştur sanırım 4 tane idi. onları değişrtir.tayvan malı taktır,ağır olursa ilk kalkışın hızlı olur hafif olursa son hızın artar.istersen ve paranda varsa polini marka tüm scooter lar için üretim yapıyor tüm yedek parçaları Ör:karbüratör (benzin memeleri büyük tür hız için),varyatör setleri ,varyatör bilyaları (değişik gramajda).
    kayış sağlamsa sakın değişme gereksiz masraf olur.10000km de 1 değişmelisin örneğin sym gts 250 nin kayışı orj.210 ytl.!!!!! ne gerek var bozulmadan değişmeye???
    Eğer uzun süre kullanmayacaksan motor yatacaksa ,kayışı çıkar,evde pudrala,karanlık güneş almayan çokda sıcak olmayan bir yere koy .Yazın tekrar takar kullanırsın .Sonuçda plastiği bozan deforme eden şey sıcaklık farkıdır.
    Kpt. Slm/Syg...
    evet bende katılıyorum arkadaşa. bu arada polini marka demişsin. bunu nerden temin ederiz acaba. bendede tahriksilindir seti ve varyatör sorunu var. sürekli çabuk aşınıyor özellikle son takmalarımda. artık canımı sıkıyor. öyle motoru zorlayacak bi yolda gitmiyoruz.

    gokhan150zat

    dostum o kayışı bende sökmeye çalıştım elime ayağıma bulaştırdım. o somunları ordan çıkarmak için darbeli hava tabancalı lokma var ondan lazım. ben elle sıkmalı lokmaları yalama ettim.
    KIRMIZI BOĞA..

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)

    geçen hafta akşam hava limanına gidiyodum motor bagirmaya basladı çekişten düştü gaz veriyom fayda etmiyo sonra arkadan bi tangırtı geldi aha dedim kayış koptu bi tanıdığın kamyonetini arkasına atıp onun evine götürdük ertesi gün 15 ytl ye çin malı kayış aldım aksam variatör kapağını söktüm kayış pert olmuş otomobil bijon anahtarıyla yani artı biçiminde olandan çekiç yardımıyla debriyajı söktük sonrada variatörü söktük variatörü sökmek çok zor oldu
    bütün iplikleri temizledik kayışın hali ortada neyse herşeyi sıkıca geri taktık havalı vrench (lokma) olmadığından iyi sıkamadık diye düşündüm sabah olunca
    arkadasımın motor tamirhanesine götürdüm iyice sıksın diye adi herif bende 15 ytl aldı a.q. boğazında kalsın bidaha selam bile vermem

  17. #17
    gokhan150zat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2005
    Motosikleti
    Fiddle
    demin olayı babama anlattım kendisi eski kaportacıdır bana alet edavatları ver dedim oda bana napıcaksın diye olayı anlatırken aramızda gecen konusma

    babam- NAPICAKSIN napıcaksın anlamadım

    ben- baba kayışı değiştiricem

    babam-olmaz öyle şey ne kadar zor bişey biliomusun

    ben- (demin sizden öğrendiğim) biliyorum tabi varyetörü debriyajı sökücem kendim yapmak istiyorum dedim

    babam- lan oğlum manyaklaşma gel bizim oradaki motorcuya cok yapmak istiyosan söliyeyim birlikte yapın


    bende tamam dedim artık motorcularla yaparız bu konuşmadan ve burda okuduklarımdan sonra içimde olum gökhan bırak inada binme mundar ediceksin diye bi ses var içimde neyse p.tesi tamirciye gidiyimde orada halledeyim

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Aralık 2007
    Şehir
    DAVOS :p
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 --(SİYAH)
    Alıntı gokhan150zat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    demin olayı babama anlattım kendisi eski kaportacıdır bana alet edavatları ver dedim oda bana napıcaksın diye olayı anlatırken aramızda gecen konusma

    babam- NAPICAKSIN napıcaksın anlamadım

    ben- baba kayışı değiştiricem

    babam-olmaz öyle şey ne kadar zor bişey biliomusun

    ben- (demin sizden öğrendiğim) biliyorum tabi varyetörü debriyajı sökücem kendim yapmak istiyorum dedim

    babam- lan oğlum manyaklaşma gel bizim oradaki motorcuya cok yapmak istiyosan söliyeyim birlikte yapın


    bende tamam dedim artık motorcularla yaparız bu konuşmadan ve burda okuduklarımdan sonra içimde olum gökhan bırak inada binme mundar ediceksin diye bi ses var içimde neyse p.tesi tamirciye gidiyimde orada halledeyim

    iyi fikir benim o saate tamirciye götürme imkanım yoktu arka freni sıkarak bijon anahtarıyla debriyajı söktük kayısı taktık tekrar aynı sistemle debriyajı sıkıştırdık..

  19. #19
    -BSI- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    Çengelköy
    Motosikleti
    SH 300
    ayrıca arkada ki varyatöründe bilyalar var içleri boştur sanırım 4 tane idi. onları değişrtir.tayvan malı taktır,ağır olursa ilk kalkışın hızlı olur hafif olursa son hızın artar
    Ben tam tersi olarak biliyorum ama yanlışsam düzeltin. Belki de ben yanlış biliyorumdur. Ağır bilyalar ile kalkışlar biraz zayıflar ama son sürat yükselir. Bilyalar ağır olduğu için merkezden daha yavaş uzaklaşır ama daha çok uzaklaşır. Kasnak çapı daha büyük olur. Hafiftede tam tersi, bilyalar hafif olduğu için kasnağı çabuk genişletmeye başlar ama ağır bilyalar kadar genişletemez. Benim bildiğim bu şekilde. ???
    Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)