Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yokuş yukarı U dönüşü nasıl yapılır?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Benim apartmanı biraz geçince yokuşun sol tarafında bakkal var, akşamları bakkalın önünde U dönüşü yapıp parkedip, sigara ekmek ve gazete alıp eve dönüyorum. O dik yokuşta sola U dönüşü yaparken yüreğim ağzıma geliyor. Gerçek adrenalin bağımlısı iseniz deneyin.. Bunun kolay bir yolu var mı? Yokuşun sonundaki düzlüğe gitmeden becermeliyim bunu..
    Üç boyoz bir kola


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GeCe__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    ıstanbul
    Motosikleti
    K3 GSX R 600 YELLOW/BLACK
    soruya bak oda guzel vala

    yolu ortalarsın dıreksıyonu sağ kırarsın geri geri gıdersın sonra sola kırıp rahat bır sekılde donersın oldumu ? yada tam tersını yaparsın

  3. #3
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı GeCe__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    soruya bak oda guzel vala

    yolu ortalarsın dıreksıyonu sağ kırarsın geri geri gıdersın sonra sola kırıp rahat bır sekılde donersın oldumu ? yada tam tersını yaparsın

    Gece dostum, ben de tam olarak aynısını yapıyorum. Ama o bile sola devrilmek korkusu yaşatıyor. Bir kaç kez direk sola U döndüm, o kadar tırstığımı hiç hatırlamıyorum, ayağın da yere basamıyor direk dönerken, fren yaptığın anda sola, gaz verdiğin anda sağa yığılıyor makina..


    Birde şu kutulara kayalara filan çıkan adamlar (trial mı deniyordu ona..?) aklına geliyor o esnada küçülüp büzülüyorsun, benliğin mikrop kadar kalıyor, içindeki 3 gram özgüven gaz olup buharlaşıyor..
    romeo. ve spectre bunu beğendiler.
    Üç boyoz bir kola

  4. #4

    Üyelik
    18 Kasım 2007
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gece dostum, ben de tam olarak aynısını yapıyorum. Ama o bile sola devrilmek korkusu yaşatıyor. Bir kaç kez direk sola U döndüm, o kadar tırstığımı hiç hatırlamıyorum, ayağın da yere basamıyor direk dönerken, fren yaptığın anda sola, gaz verdiğin anda sağa yığılıyor makina..


    Birde şu kutulara kayalara filan çıkan adamlar (trial mı deniyordu ona..?) aklına geliyor o esnada küçülüp büzülüyorsun, benliğin mikrop kadar kalıyor, içindeki 3 gram özgüven gaz olup buharlaşıyor..
    motoru durdur
    sol ayağı yere koy
    sola kır....
    motoru hafif yan yatır
    aban gaza
    debriyajı boşalt
    bak nasıl dönüyor lastik yakarak....
    özgüven tavanda....
    herkes hasta olur

    demiyorum sakın ha,arka mahalleden dolaş öbür taraftan gel
    gezmiş olursun
    tozluklu ve MELİH bunu beğendiler.

  5. #5
    GeCe__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    ıstanbul
    Motosikleti
    K3 GSX R 600 YELLOW/BLACK
    haha haaaaaaaaaaa arka mhleden dolaş öbür taraftan gelirsin demek çok iyi yaa

    kardeş o zaman sende yan ayaklığı aç tut motoru ve döndür olurmu ?

  6. #6
    efsane_tt600e - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    YAMAHA TT 600 E
    en iyisi ayaklıkta çevirmek ayaklığı indir direksiyonu sağa çevir hafiften sana çekerrek kaldır önden ve arkadan tut motoru çevir teker yakmaya faln da gerek yok...

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ciddi olarak cevap veriyorum.

    Motorla yokuşta sağdan sola U dönüşü nasıl yapacağınızı açıklıyorum.
    Motor dik duruyo yokuştasınız sabitsiniz duruyorsunuz.
    Sonra direksiyonu sağa çeviriyorsunuz.
    Geri geri hafif kayarken motoru olabildiğince sağa yatırıyorsunuz.
    Bu şekilde geri giderek 90 derece dönüyorsunuz. hatta az daha gidin 110 olsun
    Bir bakıyorsunuz sol ayak boşta havada ama motor dengede
    Ve sağ ayağınızda çok ağırlık yok belki şaşırıyorsunuz. sonra direksiyonu sola çevirip
    yokuştan salın aşağıya . Gaz vermeyle ilgisi yok motor çalışmasa bile böyle
    dönebilirsiniz. Bu yöntemle çok anormal dik yokuşlarda bile güvenle U dönüşü
    yapabilirsiniz.
    spectre, mehmetenis ve Naked01 bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    16 Kasım 2007
    yol U dönüşünü tek seferde yapabilecek kadar geniş ise en güzeli ayağı hiç yere koymadan, gidonu tam çevirip dönmektir. Bu tip durumda mutlaka gazı çok verip hızı debriyaj ile ayarlamak gerekir çünkü o pozisyonda başa gelebileek en kötü olay motoru stop ettirmektir.
    Metin Koca
    Istanbul
    R1200GS ADV '08

  9. #9
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Her gün bu kadar stres yaşamaktansa bir üst sokaktan dolaş..... Ya da bakkalı değiştir......
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı metinkoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yol U dönüşünü tek seferde yapabilecek kadar geniş ise en güzeli ayağı hiç yere koymadan, gidonu tam çevirip dönmektir. Bu tip durumda mutlaka gazı çok verip hızı debriyaj ile ayarlamak gerekir çünkü o pozisyonda başa gelebileek en kötü olay motoru stop ettirmektir.
    Bide ani fren yaparsın dönüş çapının fazla büyük olduğunu anlayınca sonra
    motoru iki sokak aşağıda bulursun . kayıp düşeceğiniz için.
    Naked01 bunu beğendi.

  11. #11
    Guwencin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz Yok
    güzel bir konu belliki herkez eğleniyor :D en sağlamı önce geri sonra ileri manevra ile dönmek olsa terek.. acele etmez isen bence sorun olmaz... ama ben senin yerinde olsam motora biraz daha binmek için bahane kabul edip bir kaç semt ileriden döner gelirdim :D
    motosiklet kullanmak maharet işidir, mazaret kabul etmez... ::tutkuy::

  12. #12
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    U dönüşü yapacağın yerin genişliği ve bindiğin motorun manevrasıyla alakalı eğer choppere biniyorsan 2 sefer git gel yaparsın enduro ise iyice yolun sağ tarafına yanaşıp gidonu tam sola çevirip içten girersin goldwingse anaryası var, racingse tanıdık bir vinç çağır çünkü racingle hiç u yapmadım
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  13. #13
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    ilginc bir soru
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  14. #14
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı euphrates adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru durdur
    sol ayağı yere koy
    sola kır....
    motoru hafif yan yatır
    aban gaza
    debriyajı boşalt
    bak nasıl dönüyor lastik yakarak....
    özgüven tavanda....
    herkes hasta olur

    demiyorum sakın ha,arka mahalleden dolaş öbür taraftan gel
    gezmiş olursun

    Öfrat'çım, öyle bikaç kere döndüm, ses ve duman oldu, komşulardan şikayet geldi!

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ciddi olarak cevap veriyorum.

    Motorla yokuşta sağdan sola U dönüşü nasıl yapacağınızı açıklıyorum.
    Motor dik duruyo yokuştasınız sabitsiniz duruyorsunuz.
    Sonra direksiyonu sağa çeviriyorsunuz.
    Geri geri hafif kayarken motoru olabildiğince sağa yatırıyorsunuz.
    Bu şekilde geri giderek 90 derece dönüyorsunuz. hatta az daha gidin 110 olsun
    Bir bakıyorsunuz sol ayak boşta havada ama motor dengede
    Ve sağ ayağınızda çok ağırlık yok belki şaşırıyorsunuz. sonra direksiyonu sola çevirip
    yokuştan salın aşağıya . Gaz vermeyle ilgisi yok motor çalışmasa bile böyle
    dönebilirsiniz. Bu yöntemle çok anormal dik yokuşlarda bile güvenle U dönüşü
    yapabilirsiniz.
    İşte istediğim teknik cevap teşekkürler Mengü..

    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her gün bu kadar stres yaşamaktansa bir üst sokaktan dolaş..... Ya da bakkalı değiştir......
    Alpcim, stres değil de... Acaba ne zaman korkmadan dönerim diye takıntı yaptım, sanırım o zaman "öğrendim ben bu işi" deiyebileceğim gibi yanlış bir kanı oluştu..
    Üç boyoz bir kola

  15. #15

    Üyelik
    23 Mayıs 2015
    Şehir
    Adana
    Kafada canlandırınca bile çok mantıklı.Mükemmel anlatmışsınız elinize sağlık.Bu arada bende yakın zamanda Bajaj NS almayı düşünüyorum.Belkide şimdiden düşmekten kurtardınız Herşey gönlünüzce olsun iyi günler dilerim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ciddi olarak cevap veriyorum.

    Motorla yokuşta sağdan sola U dönüşü nasıl yapacağınızı açıklıyorum.
    Motor dik duruyo yokuştasınız sabitsiniz duruyorsunuz.
    Sonra direksiyonu sağa çeviriyorsunuz.
    Geri geri hafif kayarken motoru olabildiğince sağa yatırıyorsunuz.
    Bu şekilde geri giderek 90 derece dönüyorsunuz. hatta az daha gidin 110 olsun
    Bir bakıyorsunuz sol ayak boşta havada ama motor dengede
    Ve sağ ayağınızda çok ağırlık yok belki şaşırıyorsunuz. sonra direksiyonu sola çevirip
    yokuştan salın aşağıya . Gaz vermeyle ilgisi yok motor çalışmasa bile böyle
    dönebilirsiniz. Bu yöntemle çok anormal dik yokuşlarda bile güvenle U dönüşü
    yapabilirsiniz.

  16. #16

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    beyle


  17. #17
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Yokuş dikse kasmamak gerek zorunlu haller dışında.
    1-yolun sağında durulur
    2-sağ ayak ön frende, sol ayak yerde
    3-gidon tam sol
    4- hafifçe arka fren bırakılır ve dengeli gaz verilir
    5-ön frene DOKUNMAK YOK !
    6-yavaşça dönerken hafif gaz ve yarım debriyajla dönerken sol ayak yerde adımlar gibi dengeyi sağlamalı
    7-dönüş bittiğinde sağ ayakla arka fren yaparken ön fren sıkılır
    8-sağ ayak yere motor viteste iken stop ettirilir böylece sehpayı açana kadar kaymaz
    9- sol ayak yan sehpayı açar ve mutlu son,

    Bunu özellikle cruser chopper gibi gidon açısı geniş motorlarda düz yolda dar U dönerken de uygulayınız, güvenli bir tekniktir. Yalnızca yokuşta gaz/debriyaj ayarına dikkat etmek gerekir arka lastiğin yolu bırakıp kaydırma yapmaması için
    Naked01 bunu beğendi.

  18. #18
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Naked01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafada canlandırınca bile çok mantıklı.Mükemmel anlatmışsınız elinize sağlık.Bu arada bende yakın zamanda Bajaj NS almayı düşünüyorum.Belkide şimdiden düşmekten kurtardınız Herşey gönlünüzce olsun iyi günler dilerim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------



    7 sene önce yazdığım mesajı hatırlattın, beni duygulandırdın ah işte gençlik ya
    O zamanlarda çok bi motosiklet deneyimim yoktu ama iyi mantık kurabilmişim.
    Naked01 bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kamera yamuk, o kadar eğimli değil..

  20. #20

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı versys adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kamera yamuk, o kadar eğimli değil..
    Bence kesin ip var.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)