Yokuş yukarı U dönüşü nasıl yapılır?
Reklamlar
-
Benim apartmanı biraz geçince yokuşun sol tarafında bakkal var, akşamları bakkalın önünde U dönüşü yapıp parkedip, sigara ekmek ve gazete alıp eve dönüyorum. O dik yokuşta sola U dönüşü yaparken yüreğim ağzıma geliyor. Gerçek adrenalin bağımlısı iseniz deneyin.. Bunun kolay bir yolu var mı? Yokuşun sonundaki düzlüğe gitmeden becermeliyim bunu..
Üç boyoz bir kola
Reklamlar
-
soruya bak oda guzel vala
yolu ortalarsın dıreksıyonu sağ kırarsın geri geri gıdersın sonra sola kırıp rahat bır sekılde donersın oldumu ? yada tam tersını yaparsın
-
GeCe__ adlı üyeden alıntı
soruya bak oda guzel vala
yolu ortalarsın dıreksıyonu sağ kırarsın geri geri gıdersın sonra sola kırıp rahat bır sekılde donersın oldumu ?
yada tam tersını yaparsın
Gece dostum, ben de tam olarak aynısını yapıyorum. Ama o bile sola devrilmek korkusu yaşatıyor. Bir kaç kez direk sola U döndüm, o kadar tırstığımı hiç hatırlamıyorum, ayağın da yere basamıyor direk dönerken, fren yaptığın anda sola, gaz verdiğin anda sağa yığılıyor makina..
Birde şu kutulara kayalara filan çıkan adamlar (trial mı deniyordu ona..?) aklına geliyor o esnada küçülüp büzülüyorsun, benliğin mikrop kadar kalıyor, içindeki 3 gram özgüven gaz olup buharlaşıyor..
Üç boyoz bir kola
-
Rigel adlı üyeden alıntı
Gece dostum, ben de tam olarak aynısını yapıyorum. Ama o bile sola devrilmek korkusu yaşatıyor. Bir kaç kez direk sola U döndüm, o kadar tırstığımı hiç hatırlamıyorum, ayağın da yere basamıyor direk dönerken, fren yaptığın anda sola, gaz verdiğin anda sağa yığılıyor makina..
Birde şu kutulara kayalara filan çıkan adamlar (trial mı deniyordu ona..?) aklına geliyor o esnada küçülüp büzülüyorsun, benliğin mikrop kadar kalıyor, içindeki 3 gram özgüven gaz olup buharlaşıyor..
motoru durdur
sol ayağı yere koy
sola kır....
motoru hafif yan yatır
aban gaza
debriyajı boşalt
bak nasıl dönüyor lastik yakarak....
özgüven tavanda....
herkes hasta olur
demiyorum sakın ha,arka mahalleden dolaş öbür taraftan gel
gezmiş olursun
-
haha haaaaaaaaaaa arka mhleden dolaş öbür taraftan gelirsin demek çok iyi yaa
kardeş o zaman sende yan ayaklığı aç tut motoru ve döndür olurmu ?
-
en iyisi ayaklıkta çevirmek ayaklığı indir direksiyonu sağa çevir hafiften sana çekerrek kaldır önden ve arkadan tut motoru çevir teker yakmaya faln da gerek yok...
-
Ciddi olarak cevap veriyorum.
Motorla yokuşta sağdan sola U dönüşü nasıl yapacağınızı açıklıyorum.
Motor dik duruyo yokuştasınız sabitsiniz duruyorsunuz.
Sonra direksiyonu sağa çeviriyorsunuz.
Geri geri hafif kayarken motoru olabildiğince sağa yatırıyorsunuz.
Bu şekilde geri giderek 90 derece dönüyorsunuz. hatta az daha gidin 110 olsun
Bir bakıyorsunuz sol ayak boşta havada ama motor dengede
Ve sağ ayağınızda çok ağırlık yok belki şaşırıyorsunuz. sonra direksiyonu sola çevirip
yokuştan salın aşağıya . Gaz vermeyle ilgisi yok motor çalışmasa bile böyle
dönebilirsiniz. Bu yöntemle çok anormal dik yokuşlarda bile güvenle U dönüşü
yapabilirsiniz.
-
yol U dönüşünü tek seferde yapabilecek kadar geniş ise en güzeli ayağı hiç yere koymadan, gidonu tam çevirip dönmektir. Bu tip durumda mutlaka gazı çok verip hızı debriyaj ile ayarlamak gerekir çünkü o pozisyonda başa gelebileek en kötü olay motoru stop ettirmektir.
Metin Koca
Istanbul
R1200GS ADV '08
-
Her gün bu kadar stres yaşamaktansa bir üst sokaktan dolaş..... Ya da bakkalı değiştir......
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
metinkoca adlı üyeden alıntı
yol U dönüşünü tek seferde yapabilecek kadar geniş ise en güzeli ayağı hiç yere koymadan, gidonu tam çevirip dönmektir. Bu tip durumda mutlaka gazı çok verip hızı debriyaj ile ayarlamak gerekir çünkü o pozisyonda başa gelebileek en kötü olay motoru stop ettirmektir.
Bide ani fren yaparsın dönüş çapının fazla büyük olduğunu anlayınca sonra
motoru iki sokak aşağıda bulursun . kayıp düşeceğiniz için.
-
güzel bir konu belliki herkez eğleniyor :D en sağlamı önce geri sonra ileri manevra ile dönmek olsa terek.. acele etmez isen bence sorun olmaz... ama ben senin yerinde olsam motora biraz daha binmek için bahane kabul edip bir kaç semt ileriden döner gelirdim :D
motosiklet kullanmak maharet işidir, mazaret kabul etmez... ::tutkuy::
-
U dönüşü yapacağın yerin genişliği ve bindiğin motorun manevrasıyla alakalı eğer choppere biniyorsan 2 sefer git gel yaparsın enduro ise iyice yolun sağ tarafına yanaşıp gidonu tam sola çevirip içten girersin goldwingse anaryası var, racingse tanıdık bir vinç çağır çünkü racingle hiç u yapmadım
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
-
ilginc bir soru
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
euphrates adlı üyeden alıntı
motoru durdur
sol ayağı yere koy
sola kır....
motoru hafif yan yatır
aban gaza
debriyajı boşalt
bak nasıl dönüyor lastik yakarak....
özgüven tavanda....
herkes hasta olur
demiyorum
sakın ha,arka mahalleden dolaş öbür taraftan gel
gezmiş olursun
Öfrat'çım, öyle bikaç kere döndüm, ses ve duman oldu, komşulardan şikayet geldi!
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ciddi olarak cevap veriyorum.
Motorla yokuşta sağdan sola U dönüşü nasıl yapacağınızı açıklıyorum.
Motor dik duruyo yokuştasınız sabitsiniz duruyorsunuz.
Sonra direksiyonu sağa çeviriyorsunuz.
Geri geri hafif kayarken motoru olabildiğince sağa yatırıyorsunuz.
Bu şekilde geri giderek 90 derece dönüyorsunuz. hatta az daha gidin 110 olsun
Bir bakıyorsunuz sol ayak boşta havada ama motor dengede
Ve sağ ayağınızda çok ağırlık yok belki şaşırıyorsunuz. sonra direksiyonu sola çevirip
yokuştan salın aşağıya . Gaz vermeyle ilgisi yok motor çalışmasa bile böyle
dönebilirsiniz. Bu yöntemle çok anormal dik yokuşlarda bile güvenle U dönüşü
yapabilirsiniz.
İşte istediğim teknik cevap teşekkürler Mengü..
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Her gün bu kadar stres yaşamaktansa bir üst sokaktan dolaş..... Ya da bakkalı değiştir......
Alpcim, stres değil de... Acaba ne zaman korkmadan dönerim diye takıntı yaptım, sanırım o zaman "öğrendim ben bu işi" deiyebileceğim gibi yanlış bir kanı oluştu..
Üç boyoz bir kola
-
18 Haziran 2015, 21:18
#15
-
18 Haziran 2015, 21:23
#16
beyle
-
18 Haziran 2015, 21:25
#17
Yokuş dikse kasmamak gerek zorunlu haller dışında.
1-yolun sağında durulur
2-sağ ayak ön frende, sol ayak yerde
3-gidon tam sol
4- hafifçe arka fren bırakılır ve dengeli gaz verilir
5-ön frene DOKUNMAK YOK !
6-yavaşça dönerken hafif gaz ve yarım debriyajla dönerken sol ayak yerde adımlar gibi dengeyi sağlamalı
7-dönüş bittiğinde sağ ayakla arka fren yaparken ön fren sıkılır
8-sağ ayak yere motor viteste iken stop ettirilir böylece sehpayı açana kadar kaymaz
9- sol ayak yan sehpayı açar ve mutlu son,
Bunu özellikle cruser chopper gibi gidon açısı geniş motorlarda düz yolda dar U dönerken de uygulayınız, güvenli bir tekniktir. Yalnızca yokuşta gaz/debriyaj ayarına dikkat etmek gerekir arka lastiğin yolu bırakıp kaydırma yapmaması için
-
18 Haziran 2015, 21:30
#18
7 sene önce yazdığım mesajı hatırlattın, beni duygulandırdın ah işte gençlik ya
O zamanlarda çok bi motosiklet deneyimim yoktu ama iyi mantık kurabilmişim.
-
18 Haziran 2015, 21:43
#19
zaferce adlı üyeden alıntı
kamera yamuk, o kadar eğimli değil..
-
18 Haziran 2015, 21:45
#20
versys adlı üyeden alıntı
kamera yamuk, o kadar eğimli değil..
Bence kesin ip var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)