Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Trafikte hız limitlerinin arttırılması planlanıyormuş.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Gazetelerden okuduğum haberlere göre,Karayolu Güvenliği Yüksek Kurulu önümüzdeki günlerde toplanacakmış. Kurulun gündeminde hız limitlerinin düzenlenmesi konusuda varmış. Otoyollarda hız limitinin 120 km'ye çıkarılması tartışılacak konular arasında bulunuyormuş.

    Kurul,şehir içi mücavir alanda yer alan hız limitlerini saatte 50 km'den 70'e, otoyollar ve bölünmüş yollardaki limitleri ise saatte 90'dan 120 km'ye çıkarmayı hedefliyormuş.

    Şimdi bu değişikliğin fayda ve zararları hakkında ki görüş ve önerileriniz nelerdir?Tartışıp konuşalım derim.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Bence 10km fark için oturupta çalışmalarına hiç gerek yok...

    Tek trafik kuralını hız zanneden yurdum insanı ve yetkililerinin acınacak hali diyorum.

    Bu kafayla gittikçe bu trafik düzelmez.

    Yaya geçidinde kamera ile kayıt yapıp, durup yayalara yol vermeyen araçları ilerde çevirip ceza kesen kaç polis gördünüz diye sorarım ben.

    Kemer takmayana arabasında telefonla konuşana ceza kesen zihniyetin ayakta yolcu taşıyan minibüsleri nasıl görmediğini de sorarım, sorarım da sorarım.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  3. #3

    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    fethıye
    Motosikleti
    CBR 600 F
    Herseyden once yol kenarında sözüm ona bariyer die tabir ettigimiz fakat biz

    motorcular için giyotinden farkı olmayan demir parçaları kalkmadıkça ne yaparlarsa

    yapsınlar bence hiçbirişe yaramaz,konu ile alakası olmayabilir bu yazdığım şey

    fakat konu trafik kuralları olunca kendimi tutamıyorum
    carpe diem

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Yurdumun belli bir kesiminin seçtiği devlet yönetiminin parmaklarıyla bir yere gelmiş insanların, biz iş yaptık hız sınırlarını 10 km/h yükselttik demek için yaptığı çalışmadır bu. Böyle zihniyeti kınarım ben..

  5. #5
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Bugünkü gazeteden alıntı yaptım.

    Şehir içinde hız limiti değişiyor!

    İçişleri Bakanlığı hız limitini, şehir içinde 70 şehirler arasında 120'ye çıkarmayı planlıyor

    TRAFİK kazalarını önlemek, can ve mal kaybını en aza indirmek amacıyla 1997 yılında kurulan Karayolu Güvenliği Yüksek Kurulu, 10 yıl aradan sonra önümüzdeki günlerde yeniden toplanacak. 8 bakanlığın katılımıyla oluşan Kurul’un gündeminde hız limitlerinin yeniden düzenlemesi bulunuyor. Hız limitlerinin şehir içi mücavir alanda saatte 50’den 70 km’ye, otoyollar ve bölünmüş yollarda ise saatte 90’dan 120 km’ye çıkarılması planlanıyor. Yeni hız limitlerine uymayan sürücüler hakkında ise anında cezai işlem yapılması sağlanacak. Karayolu Güvenliği Yüksek Kurulu toplantısında ayrıca trafik polisleri ve sağlık personeline görevleri nedeniyle tazminat verilmesi ile TBMM’de bekleyen Karayolu Güvenliği Kanunu’nun da ele alınması bekleniyor.

    Görüldüğü üzere Motosikletlerle ilgili birşey yok galiba.

  6. #6
    istburak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2007
    Şehir
    istanbul
    bizim ülkede trafik kanunumu pu haaaaa gülüyorum sadece o dediğiniz kanun 1.dünya ülkeleri için bizim ülkeyee sayılmaz ve önce bizim polisimizi düzeltsinler sonra kanun

  7. #7
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    50 km/h hızla giden motosikletin durduğu yerden 70 km/h hızla giden motosiklet 48 km/h hızla geçmektedir.

    Yani hız limitleri değişirse duruş mesafemiz 2 katına yakın bir mesafeye çıkıyor. Sürücülerin buna alışması gerekecek.Ama diyorsunuzki biz zaten 50 km/h ile gitmiyorduk ki sadece polis ceza yazamayacak.

    Diğer taraftan otobanlarda hız limiti zaten 120 km/h küçük motorlarla (son hızı 90-120 km/h olan) giderken bile tehlikeli oluyordu.Duble yollarda 120 km/h ile hızla gelen aracın önünde 90 km/h ile gitmek her zaman tehlike yaratacak.

    O zaman ne yapacağız duble yola ve otobana girmek için motorlarımızı büyütecez ki akan trafik içinde varolalım.Ayak altında kalmayalım.
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR

  8. #8
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    iyileştirmenin başlangıcı olur kanısındayım
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  9. #9

    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - Beyoğlu
    Motosikleti
    tabanvay
    bencede fena bi başlangıç değil.. devamı gelirse güzel olur ama böyle kalırsa gene bi halt olmaz...

  10. #10

    Üyelik
    16 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul Köyü
    Motosikleti
    Fazer
    çok yanlış bir karar olur. Hiçbir uygar toplumun henüz böyle bir limite hazır olduğunu sanmıyorum. Bizim için düzenlenebilecek tek hız limiti, motosikletlerinki olabilir. Diğer araçlar için 120-130 km hız limitleri otoban dışında çok çok yüksek! Fren mesafesi korkunç uzun, facialara davet çıkarır nitelikte...
    Öncelikle trafiğimizin daha insani ve yaşanabilir olması için sıkı denetim gerekiyor.

  11. #11

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    Biz motosikletlilerin hız limiti kaç olacak acaba 80 mi 100 den aşşarı olmamalı bence
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  12. #12
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    HAngimiz 50km/h limitine uyuyoruzki?.İğneyi bi kendimize batıralımda çuvaldızı düşünürüz...
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  13. #13

    Üyelik
    09 Ağustos 2007
    Motosikleti
    ???
    bu bozuk yollarla ve eksik uyarı tabelaları ile hız sınırlarını artırmak tehlikeyi artırmaktan başka bişey olmaz bence. yol ve araç kalitemiz henüz buna uygun değil.

  14. #14
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Onu bunu bırakında aklıma bişey geldi şimdi;

    Diyelimki hıza uygun bir yol ve polis radar kurmuş bekliyor, 1000 lik bir race makina 300 km/h ile radarın yanından geçti.

    Otomatik foto çeken cihazlar bu hızdaki motoru resimleyebilir mi? (Plaka okunaklı çıkar mı?)

    Hız yaptığı bildirilen bir ilerdeki polis noktasında ki polisler bu motoru nasıl cevirecekler?

    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  15. #15
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Bence cok yanlis bir karar ben senelerce yurt disinda yasadim hiz limiti otobanda 100 du. Siki ise gec aninda otomatik kamera ceza keserdi. Ister git ferrari al istersen marutti onlari baglamiyor. Limit bu guvenli surus ve guvenli durus mesafesi icin bu hiz sart. Altinizdaki aracin ne kadar teknolojik oldugu etken degil. Aracinizin 100 km hizla carpma olasiliginda air bag ve koruyucu barlar ile sag cikma sansiniz var ama otesi hizlarda bu olasik dusuyor.

    Sunu unutmamak lazim ki sorun hiz limiti degil sorun Turkiyede ogretilen surucu dersleri. Insanlara haspen kader yolculuk etmek ogretiliyor resmen. Ne viraj teknigi var ne park teknigi nede fren teknigi . Vites degistiren ehliyeti aliyor.Bu sorumluluk egitimden baslar hiz limit tabelasindan degil. Bu karar sahsimca ancak yol serserilerine yarar.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  16. #16
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Onu bunu bırakında aklıma bişey geldi şimdi;

    Diyelimki hıza uygun bir yol ve polis radar kurmuş bekliyor, 1000 lik bir race makina 300 km/h ile radarın yanından geçti.

    Otomatik foto çeken cihazlar bu hızdaki motoru resimleyebilir mi? (Plaka okunaklı çıkar mı?)

    Hız yaptığı bildirilen bir ilerdeki polis noktasında ki polisler bu motoru nasıl cevirecekler?

    Motosikleti durdurmaya çalışmıyolar. Zaten takip etmeleride mümkün değil. Otomobil için yolu kısmen kapatarak durdurmak mümkünken motosiklet için yolu tamamen kapatmak gerekir. Bu nedenle motosikleti durdurmaya çalışmıyolar. Görebilirlerse plakaya yazıp gönderiyolar cezayı.
    Tabi buı dediklerim 300 le giden SS için. Yoksa ufak motoru durdururlar. Karşı koyarsan yakalayıp döverler birde adamı.

  17. #17
    airman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2006
    Şehir
    Osmaniye-kadirli
    Motosikleti
    VFR 1200X C/T
    Esas çelişki biz hızlı gitmeyi değil yavaş gitmeyi bilmiyoruz.böyle bir kültür oluşmamış.

    Hız sınırları bütün türkiye için standart değil her yol için ayrı ayrı belirtilmeli,her ilde bulunan trafik komisyonları oturup tek tek cadde cadde, sokak sokak, hız limiti belirlemeli işaretlendirmeler ona göre yapılmalı,
    örneğin şehir içi 70 km sürat belirtilmiş ama lamba veya yaya geçidi olmayan yerlerde sıkıysa karşıdan karşıya geçmeye çalışınız kesinlikle tehlikeli.

    bir diğer polemik konusu ise şehirlerarası yollarda yolun içine kadar inmiş 3-5 tane ev ve hemen önünde 50 km hız levhası,arkasında bir radar tuzağı,

    bir konuda karayolları trafik kanununda motosikletin detaylı bir tarifi yok hala sepetli motosikletlerden bahseden bir zihniyet var değişmesi geregir diye düşünüyorum.
    THICKHEADED MAN DOESN'T WEAR HELMET

  18. #18

    Üyelik
    15 Mayıs 2007
    Şehir
    kocaeli kandıra
    Motosikleti
    2006 fazer a
    hiç yoktan iyidir.
    zaten mavcut limitlere uyan mı var.bir de şu var.
    otoyol da motosiklet için hız limiti 80 sanırım.isterseniz bi gün deneyin bakalım
    şöyle ist. dan izmit e doğru max. 80 ile gitmeyi.bakalım neler oluyor. ben bunu gece ve yağmurlu bi hava da yaşamak zorun da kaldım.
    en sağ şeritten giderken yanınızdan hızla geçen büyük araçların rüzgarı bile ölüm sebebiniz olabilir.
    bu yolculuk bittikten sonra ilk fırsatta da cbf150 yi sattım.
    avrupa ülkelerinde ki limitler (motosiklet için)
    Şehiriçi Ş. Arası Oto Yol
    Avusturya 50 100 130
    Belçika 50 90 120
    Bulgaristan 50 90 100
    Hırvatistan 50 80 130
    Çek Cum. 50 90 130
    Danimarka 50 80 110
    Estonya 50 90 90
    Finlandiya 50 100 120
    Fransa 50 90 130
    Almanya 50 100 -
    Yunanistan 50 90 90
    Macaristan 50 90 130
    İrlanda 50 90 112
    Italya 50 90 130
    Litvanya 50 90 90
    Letonya 50 90 110
    Lüksemburg 50 100 130
    Makedonya 50 80 120
    Hollanda 50 80 120
    Norveç 50 80 90
    Polonya 60 90 130
    Portekizl 50 90 120
    Romanya 50 90 100
    Sırbistan 60 80 120
    İspanya 50 90 120
    İsveç 50 90 110
    İsviçre 50 80 120
    Slovakya 60 90 90
    Slovenya 50 90 130
    Turkiye 50 70 80
    İngiltere 50 90 112

  19. #19
    msoysarac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2006
    Şehir
    Ceyhan & Niğde
    Motosikleti
    YBR 125
    bu da bir gelişme diye düşünüyorum. en azından aman şurda radar var.. agır gidelim.. diye kagnı gibi gitmemiş olursunuz... örnegin altınızdaki 2000cc araba ile 90 km hızla gitmek sinir bozuyor...
    [B][COLOR="DarkRed"]Tecrübeler en iyi öğretmenlerdir. Yalnız masrafları biraz çoktur.[/COLOR][/B] :) :)

  20. #20
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Almanya ya! Otobhan'da motora adamlar sınır bile koymamış.Nereye kadar koparabilirsen...
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)