MotoGP araçlarının,seri üretimdeki araçlardan farkı?
Reklamlar
-
Arkadaşlar konu kesinlikle meraktan açılmıştır , soruyu aptalca bulanlar direk söylesinler vallaha bozulmam
Şimdi bu milyondolarlık yarış canavarları, o kadar hassas ,bi o kadarda kaliteli üretilmelerine rağmen ,pilotların geleceğiyle oynayacak şekilde pisstte bozuluyolar, merak ettiğim şuki bi tane sıfır R1 (yav bu R1 dedik ama R6 olabilir bilmiyorumm ) alsak ,en az 30000 km anahtar deydirmeden bine biliriz ama aynı R1, 2006 MotoGP'de valentino rossi'yi iki kere yüzüstü bıraktı, şöyleki seri üretimde 30000+ km giden 30 milyarlık makina piste neden yan çiziyo, bide dünya kadar paralar harcanıyo onlara, bizim yaptığımız yağını filtresini değiştirmek
Örneği yamahadan verdim ama tüm markalar için geçerlidir marka polemiiğine girmek değil amacımm SAYGILAR ( çatlıyorum meraktan )
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
MotoGp çok yakar kardeş alma
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
direk aptalca
BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA
-
MotoGP'de yarışan makinalar prototiptir;senin de belirttiğin gibi sadece o yarışlar için üretilir, başka bir yerde göremessin bu motorları.Superbike'dan en büyük farkı budur zaten, superbike'da seri üretim (gavurcası production bikes) motorların modifiyeli halleri yarışır(Honda CBR 1000RR, Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R).
MotoGP'de seri üretim motorlara oranla daha fazla arıza yaşanması gayet olağan.F1'e bakarsan mesela, oradaki arabalara da milyonlarca dolar para harcanıyor ama yılda en az 1-2 sefer yarış esnasında arıza yapıyorlar.Bunun iki sebebi var: Birincisi bütün parçalar prototip, çok detaylı testlerden geçirseler de yine de yarışta sorun çıkartabiliyor.İkinicisi ise performans/dayanıklılık dengesi.Her parçadan azami performans almak istiyorsan parçaları limitlerinde üretmelisin(mesela en basitinden olabildiğince hafif yapmalısın), yani dayanıklılıktan feragat etmelisin.Bu da çok detaylı bir mühendislik meselesi, birsürü ince hesap var işin içinde.Gözden kaçan en ufak detay yarışlara ve şampiyonalara mal oluyor.
Sana şöyle bir örnek vereyim daha net anlaşılsın konu: Yamaha motoGP takımı motorun bağzı parçalarını diyelim ki 1 yarış değil de 4 yarış dayanacak kadar sağlam yapsın.O zaman performansdan verdikleri ödün sürekli ilk 10'un dışında kalmalarına sebep olur, motoru süren Rossi olsa bile.Anlatmak istediğim bütün takımlar azami performans için eldeki bütün imkanları sonuna zorluyor.Her viraj çıkışında 5 metre önce veya 5 metre sonra gazlamak 1.'like sonunculuk arasındaki fark.
Not: Şimdi gördüm, MotoGP'de yarışan makinaların isimleri seri üretim yol motorlarıyla aynı değildir, çünkü alakaları yoktur.Yamaha'nın MotoGP'de kullandığı motorun ismi YZR-M1 yanılmıyorsam.Mesela Honda'nın da RCV212.
Bu vesileyle Boy'un da kulağını çınlatalım nerdesin be abi gel de toparlayıver şu konuyu
Bayağı karışık oldu ama umarım yardımcı olabilmişimdir
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
Shrieker adlı üyeden alıntı
MotoGP'de yarışan makinalar prototiptir;senin de belirttiğin gibi sadece o yarışlar için üretilir, başka bir yerde göremessin bu motorları.Superbike'dan en büyük farkı budur zaten, superrbike'da seri üretim (gavurcası production bikes) motorların modifiyeli halleri yarışır.
MotoGP'de seri üretim motorlara oranla daha fazla arıza yaşanması gayet olağan.F1'e bakarsan mesela, oradaki arabalara da milyonlarca dolar para harcanıyor ama yılda en az 1-2 sefer yarış esnasında arıza yapıyorlar.Bunun iki sebebi var: Birincisi bütün parçalar prototip, çok detaylı testlerden geçirseler de yine de yarışta sorun çıkartabiliyor.İkinicisi ise performans/dayanıklılık dengesi.Her parçadan azami performans almak istiyorsan parçaları limtilerinde üretmelisin(mesela en basitinden olabildiğince hafif yapmalısın), yani dayanıklılıktan feragat etmelisin.Bu da çok detaylı bir mühendislik meselesi, birsürü ince hesap var işin içinde.Gözden kaçan en ufak detay yarışlara ve şampiyonalara mal oluyor.
Sana şöyle bir örnek vereyim daha net anlaşılsın konu: Yamaha motoGP takımı motorun bağzı parçalarını diyelim ki 1 yarış değil de 4 yarış dayanacak kadar sağlam yapsın.O zaman performansdan verdikleri ödün sürekli ilk 10'un dışında kalmalarına sebep olur, motoru süren Rossi olsa bile.Anlatmak istediğim bütün takımlar azami performans için eldeki bütün imkanları sonuna zorluyor.Her viraj çıkışında 5 metre önce veya 5 metre sonra gazlamak 1.'like sonunculuk arasındaki fark.
İşte mt'yi bunun için çok seviyorumm teşekkür ederim Arkadaşımmm çok açıklayıcı oldu
aYe adlı üyeden alıntı
MotoGp çok yakar kardeş alma
zion1 adlı üyeden alıntı
direk aptalca
bakın aslanımmm soru aynı soruu ama bi diğer abinin cevaplarına bakın bide yazdıklarınızaa yuh diyorum başka da bişey demiyorum sayın seyirciler
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
iso RR aldıktan sonra çok degişti hyosung varken yoktu boyle sorular sende ((((((: ama shrieker açıklamayı yapmış bence yeterde artar bile
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
-
ben her zaman ağırlık güç oranına bakarım...
GP de makinalar 250 beygir civarında ve seri üretim olanlardan daha hafifler..
bunun en basitinden frenlere nasıl bir yük bindirdiğini düşünürsek..
bu gücü elde etmek için sıkıştırmanın da aşırı olduğunu hesaba katarsak herbir parçaya seri üretim modellerden katvekat fazla yüklenilmiş olur..
benimkisi düz mantık biraz da..
teknik olarak bir bilen anlatsa da dinlesek mesela ne gibi farklı modifikasyonlar içeriyor motorlar..
-
pistte tam performans kullanılıyo o yüzden hatalar ortaya çıkar normal yaşamda kullanılırken öyle deil
-
longinus adlı üyeden alıntı
ben her zaman ağırlık güç oranına bakarım...
GP de makinalar 250 beygir civarında ve seri üretim olanlardan daha hafifler..
bunun en basitinden frenlere nasıl bir yük bindirdiğini düşünürsek..
bu gücü elde etmek için sıkıştırmanın da aşırı olduğunu hesaba katarsak herbir parçaya seri üretim modellerden katvekat fazla yüklenilmiş olur..
benimkisi düz mantık biraz da..
teknik olarak bir bilen anlatsa da dinlesek mesela ne gibi farklı modifikasyonlar içeriyor motorlar..
evet buda ayrı bi merak konusu 600 cc bi makinayı nasıl 250 beygir güce çıkarıyolar bak bunun içinde konu açılır aslında ama birbilen cvp veriri umarım
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
MotoGP 600cc değil ki abi MotoGP'de cc standart 800cc.2006 sonuna kadar 1000cc idi, ancak 1000cc makinaların ulaştıkları aşırı yüksek hızların ölümcül bir kazaya yol açabileceği endişesi motor hacimlerinin 800cc'ye düşürülmesine sebep oldu.
Tamam İlkay abi geldi o halleder
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
İsmail, 600cc. makinayı 250bg'ne çıkarmıyorlar, arkadaş da onu kastetmemiş zannedersem.
Yarışan bildiğim kadarıyla üç katagori var; "Supersport" 600cc. (Seri üretim makinalarının piste uyarlamış halleri yarışıyor yani, farları, aynaları sökülmüş, performans için motoruyla egzozuyla ıvırıyla zıvırıyla oynanmış aletler bunlar). Senin bahsettiğin r1 1000rr vs. Shrieker'inde dediği gibi aynı supersportta olduğu gibi seri üretim halinin üzerinde oynanarak "Superbike" katogorisinde yarışıyor. "Motogp" de yarışanlar ise bildiğim kadarıyla bu sene 800cc. hacimli idiler. Seri ürertimde gördüğün motorlar ile alakaları yok, tipi birbirini andırabilir ama alakasızlar.
Mesela Hondanın efsane yarışçısı Rcv212'nin üç silinirli v tipi motora sahip olması lazım. Motogp ayrı bir kulvar. O yüzden o hassaslıkla üretilen makinaların yani safkan yarış motorlarının cadde için üretilen replica veyahut benzerlerine oranla arıza vermesi doğal. Yani o motogp de yarışan motorların çoğu parçası kullan at tipi tek yarışta tükenecek cinsten. Fakat cadde motorlarının üretim mantığı bunun gibi değil performansın yanında dayanıklılık da önemli...
Shrieker'e katılıyorum Mehmet(boy) abi olaydı daha güzel anlatırdı. Bunlar benim bildiklerim yanlışım olabilir varsa zaten düzeltilir...
-
Bu konuyu anlatmıştık aslında.
Shireker dersine çalışıp gelmiş.
Biraz bildiğimiz kadarıyla ekleme ve toparlama yapalım.
MotoGp arkadaşımızın da dediği gibi prototip motosikletlerin yarıştığı bir mecra.
Yamaha, Honda gibi fabrika takımları, bu platformda son ürettikleri teknolojileri test etme imkanı buluyorlar.
Burada kullandıkları teknolojiler, işe yarar bir geri dönüşüm sağlarsa bunu piyasaya sürdükleri motosikletlerde de kullanıyorlar.
MotoGp de yarışan motosikletler, sokakta gördükleriniz değil.
Ne isimleri aynı, ne teknolojileri.
Üzerlerindeki bütün aksam, tamamen performansa odaklanmış bir yapıda hazırlanmış.
Doğal olarak sadece bir yarış kullanılan ve sonra çöpe atılan parçalar var.
Bu çeşit bir çalışmayı, 2 yıl fabrika garantisi verdiğiniz bir cadde motosikletine uygulayamazsınız.
Bu nedenle, M1 ile R1'i yada CBR ile RCV yi kıyaslamak yanlış olur.
SBK; piyasada satılan motosikletlere izin verilen modifikasyonları uygulayarak yapılan yarışlar. Fakat bu modifiyeler sınırlı. Her türlü modifiyeye izin verilmiyor.
Bu nedenle aslında biz son kullanıcıyı daha fazla ilgilendiriyor. Çünkü bizler orada yarışan motosikletleri satın alıyor ve burada sidik yarıştırıyoruz.
Benim bu yarışları otomobil yarışlarına göre kıyaslamam şöyledir.
MotoGP-F1
SBK ve SS - Nascar
gibi.
Tam yerine oturmasa da F1 araçlarını nasıl ki yollarda göremiyor ve bunu anlayışla karşılıyorsanız,
MotoGp araçlarını da yollarda göremeyeceksiniz.
Ama her iki organizasyonun teknik sonuçları, mutlaka yeni üretilen modellerde kendini gösteriyor.
Arıza konusunda da şunu özellikle eklemek istiyorum.
Saatte 260 km ortalama hızla yüzküsür kilometre yarışmayı kolay bir şey zannetmeyin.
Altınızdaki stok motorlarla bunu yapmaya kalkarsanız, emin olun, Rossi'nin yaşadığı sorunlardan çok daha fazlasını yaşarsınız.
Biz burda 45er dakikalık üç pist antremanından sonra, normalde yılda bir kez değiştirdiğimiz tüm parçaları değiştirmek zorunda kalıyoruz. Daha detaylar da var yazılacak ama sıkmayayım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler