kymco 250cc chopper çokmu pahalı arkadaşlar? hyosung 250 cc vf ile kıyaslanabilirmi?
kymco 250 cc benım cok hosuma gıdıoda hyosungu bılemıorum kıyaslanırmı kıyaslanmazmı dıe
Yerli uretim, tamamen yerli, yerli mal, vs... bunlar kavram karmasasi. Dunya oyle bir yer oldu ki, su an hicbir ulke %100 yerli mal uretemez. Ama sen de haklisin, benim babamin toyota'si ne kadar yerli ise, kanuni de o kadar yerli. Hicbiri digerinden daha Turk degil.
Aradaki fark, biri diyor ki, birader biz bunun teknolojisini Japon labaratuvarinda yaptik ve buna saygi gostermeniz icin de Toyota ismini kullaniyoruz. Kanuni gibi "%100 yerli" markalar ise nereden aldiklarini soylemedikleri teknoloji patentlerini getiriyorlar, ulkemizde 450ytl olan asgari ucretten de yararlanarak mallarin uzerine kendi markalarini yerlestiriyorlar.
Ama dedigim gibi kavram karmasasi var. Bazi markalar Turk ismi tasidiklari icin, kendilerini digerlerinden daha Turk gosteriyorlar. Ki sen de, yerli degil de, TAMAMEN YERLI deme ihtiyaci hisetmissin.
Ben sana olacaklari soyleyeyim. Asya kitasinda bir suru ulke su an 5-10 yilin oncesinin teknolojisinin kullanim hakkini Japon, Kore, Avrupa, ve Amerika kokenlli sirketlerden satin aliyor ve araba uretiyor. Kanuni arac yapacaksa o da aynisi olacak, ve bu arac da AB kanunlarinda kabul edilen teknoloji standartlarinda olamayacagi icin sadece Turkiye'de %100 yerli mal diye bize satilacak.
AB standartlarinda motor dizayn edebilecek birikime sahip bir Turk sirketi bence su an yok. Enjeksiyon, katalizor, elektronik devre, vs gibi yillarin Ar&Ge birikimini gerektiren teknolojiler var yeni nesil motorlarda. Turk sirketler anca baska sirketlerin patentlerini kullanarak uretebilirler. TAMAMEN YERLI, yani icinde hicbir yabanci patent olmayan mal dunyada uretebilecek ulke nerdeyse yok. TAMAMEN YERLI cok buyuk bir iddia. En basit bir ornek, elektronik chip varsa aracta, chip buyuk olasilikla Avrupa teknolojisi, Kore yada Japon gelismesi ve Cin uretimi olur. Yani en az 3-4 farkli ulkenin teknolojisi var icinde.
Yan sanayisi ile olsun, yillarin birikimi olsun, su an Turkiyede araba yapmak cok kolay. Sagdan soldan 20-30 muhendis toplarsin 1 senede araba dizayn ederler, ama isin ince kisimlarina gelince, hepsi disaridan hazir alinacak.
Bak ben bunlari sana muhendis olarak soyluyorum. Benim Kanuni ile bir alip veremedigim yok. Insallah bir gun senin de iddia ettigin gibi tamamen yerli olurlar ve tamamen yerli bir arac uretirler. Ama tamamen yerli arac piyasaya cikana kadar da lutfen bir markayi diger markalardan daha Turk gostermeyin.
Bircok tuketici gibi, benim de karsi ciktigim bir konu var. Turk sirketleri dunya standartlarinda mal urettikleri zaman kaliteli mal yapiyorlar, zaten kalitesiz yaptiklari zaman satamiyorlar. Ama sadece Turkiye icin bir mal urettikleri zaman, ucuz iscilik, ucuz malzeme, vs kullaniyorlar ve mallar harbiden kalitesiz oluyor. Sanirim bundan onceki arkadaslarin derdi ve korkulari da bir Turk firmasinin Turkiye piyasasi icin mal uretirken kaliteyi dusurecekleri yonunde. Bak yine tekrar ediyorum, Kanuni ile bir alip veremedigim yok, Kanuni kalitesiz mal yapiyor da demiyorum, sadece genel olarak yerli mal diye bazen bize standart alti mallar satildigi icin bazi tuketiciler yerli maldan kaciyor demek istiyorum.
Anlayacagin sorun Kanuni ile degil, sorun Turk ureticisinin Turk tuketicisi ile dalga gecercesine kalitesiz mal satmasi.
kanuni gerçekten üretimi zamanla Türkiye ye kaydıracak mı diyorsun?
bu hem iyi hem kötü.. motorundan civatasına, türk tasarımı olmasada türk üretimi bir motosiklet olarak. bu iyi yanı..
ama kötü yanı da var.. bende 18 yıllık mz var. eskiden öğrenince yeni birşey alırım diyordum şimdi kıyamıyorum. o kadar iyi durumda yani.. halbuki burada yapılan mz ler 5 sene sonra dökülmeye başladı. hava kanalları orjinalindeki gibi yapılmayıp kolayına kaçıldığı için yolda kitleme yaptı. yok ateşlemesi yok bilmemnesi sorun çıkardı..
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)