Bence de cenesi acılabilen kask almalıdır dostlar hem yaz hemde kış için ideal olur. Kaskın fiyatına gelirsek cebini biraz zorla 50 - 100 ytl ile alacagın kask sana nasıl faydalı olur bu bir muamma bence....
Bence de cenesi acılabilen kask almalıdır dostlar hem yaz hemde kış için ideal olur. Kaskın fiyatına gelirsek cebini biraz zorla 50 - 100 ytl ile alacagın kask sana nasıl faydalı olur bu bir muamma bence....
çene açılır kask diyorsunuz da, yine bu forumlarda bir arkadaş yazmıştı. motoruyla kaza yapmış ve çene açılır kask kullanıyormuş. çenesi hemen açılmış. iyi ki yüksek hızda kaza yapmadım diyordu. kilitmekanziması çok iyi olmak zorunda çene açılır alacaksanız.
May the Force be with McLaren Mercedes
Yazın sıcak havalarda da kaza yapılıyor, motordan düşülüyor. Terleyeceğime çenem burnum kırılsın daha iyi diyorsanız tercih sizin...
I'M BACK !!!
distinto ve hbgp kardeş,
biraz geç oldu ancak sonunda benim kaskın modelini öğrendim model AR300 BASIC
aşağıdaki siteden bulabilirsiniz
http://www.airoh.com/ENGLISH/apribil...ar300/AR02.htm
scooter motoruna bağlı bi runner war bide mondial war eğer hızlı makinan warsa kaliteli bişey al.ben kask pek takmam ama siz takın ölürsünüz mazallah yazık olur(ben doğarken ölmüşüm)
Kafandakiler nekadar değerliyse ona göre bir kask al
Boş kafalılar kask takmıyabilir, Kafasıdakilerle 3 lere kadar çarpım tablosu hesaplayabilenler sefbetin 50 liralık kasklarını kulanır. Eğer ilkokul 5 e kadar bitirebilirse bir insan okudukları öğrendikleriyle Gider standartlara uygun tam kapalı bir kask alır yada motosiklete binmez.
Ne Mutlu Turkum Diyene...
2003-2005 NX4 FALCON
2006 CBF600S ABS
peki çeneden açılabilenle mi yoksa tamamen kapalılar mı daha güvenli yada önemli bir fark var mı?
bir de buraya bakın
http://www.agv.it/gifs/taglie.jpg
çenesi açılanların düştüğünde çene kısmının açılması ve çenenin dağılması olasılığı var. ama kaliteli markalarda -ki zaten 500-600 euro ediyor- böyle birşey olacağını sanmıyorum. otobanda kaza geçiren bir sürücüye ait shoei marka kask gördüm. arka kısmında ciddi hasar vardı ama çene kısmı düşme anında açılmamış.
May the Force be with McLaren Mercedes
Kaskın faydası açıkca ortada tercih edilecek kaskında bir okadar önemi var.
Boyut: 1.99 mb
İzleyin...
http://rapidshare.de/files/10811432/Casque.mpg.html
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
Birkaç madde ekleyim, kaskın güvenlik standartlarına uyup uymadığına bakılabilir, aldığı sese bakılabilir, vizör kalitesine bakılabilir, içinin çıkıp çıkamadığına bakılabilir, vs vs
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
slm,
390 euroya bugun nolan marka kask aldım.. Camları bugu tutmuyor, gece uzun arac farlarını içeriye almıyor, içi çıkıp temizlenebiliyor. Tavsiye ederim.
KAWASAKİ ZX-6R
Sürmek İçin Yaşa, Yaşamak İçin Sür...
Kask'ın sağlam olanı alınmalıdır.
Diğer ekleyebileceim birşey alabiliyorsan çift vizörlü al. Güneşli günlerde güneş gözlüğü gibi olanı açarsın rahat yol yaparsın.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
‘Kask’ motosiklette hayat kurtarıyor
Trafiğin yoğun olduğu şehirlerde son yıllarda artan motosiklet yoğunluğuna dikkati çeken yetkililer, pratik bir araç olan motosikletin kesinlikle ehliyet ve kasksız kullanılmaması gerektiğini hatırlattılar.
“Kask kullanımının motosiklet kazalarında ölüm oranlarını yüzde 85 civarında önlediğini belirten Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Yunus Uçar, “temennimiz, sektörde gelişen teknolojiye bağlı olarak, kask takılmadan çalışmayan motosikletin üretilmesi” dedi.
Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Yunus Uçar, Çin’den ithal edilen ucuz motosikletlerin trafikte bu araçların sayısını hızla artırdığını, vatandaşların ulaşım kolaylığı nedeniyle motosiklete yöneldiklerini kaydetti. Federasyon olarak motosikletlerin her türünde hassasiyet ve titizlikle üzerinde durdukları konunun başında, kask kullanımı ve ehliyetin geldiğini anlatan Uçar, “En kısa mesafeye gidecek sürücülerin bile kask kullanmasını öneriyoruz. Hatta motosiklet üzerinde dururken bile kask takılmalıdır. Duran motorun üzerinden düşüp, başına aldığı darbeyle hayatını kaybedenlere bile rastlıyoruz”dedi.
Kazalarda, kask kullanılmasının istatistiklere göre yüzde 85 oranında ölüm riskini azalttığını vurgulayan Uçar, şöyle konuştu:
“Ölümle sonuçlanan kazalar motosiklet kültürüne de zarar veriyor.Biz kask ve eldiveni motosikletin anahtarı gibi görüyoruz. Bu nedenle sürücü ve yolcuların mutlaka kask kullanmalarını öneriyoruz. Hatta temennimiz, sektörde gelişen teknolojiye bağlı olarak, kask takılmadançalışmayan motosikletin üretilmesidir.”
EĞİTİMSİZLİK, KASK KULANIM ORANINI DÜŞÜRÜYOR
Kask kullanılmamasının en önemli nedenlerinden birinin eğitimsizlik olduğunu belirten Uçar, şöyle devam etti:
“Resmi rakamlara göre ülkemizde yaklaşık bir milyon 200 bin civarında motosiklet var. Kayıt altına alınmayanları da eklersek bu sayı 1.5 milyona çıkıyor. Ehliyetli sürücü sayısına bakıldığında ise bu rakam 120-130 bin civarında kalıyor. Son yıllarda sayısı hızla artan motosikletlerin fiyatı 1 ile 2 bin YTL arasında değişiyor. Ehliyet maliyeti ise 600-700 YTL lira civarında. Bu nedenle insanlar ekonomik olarak tercih ettikleri motosiklet için ehliyet almaktan kaçınıyorlar. Dolayısıyla eğitimden de uzak kalıyorlar. Yapılacak düzenleme ile bu fiyatlar makul miktara çekilirse, ehliyet için başvurunun artacağı, böylelikle de eğitimden geçecek kişi sayısında artış olacağını tahmin ediyoruz. Bu da kask kullanma oranına olumlu yönde gelişme sağlayacaktır.”
Mersin Emniyet Müdürlüğü Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürü Saim Gür de ekonomik olması ve park sorununu ortadan kaldırması gibi avantajları olan motosikletlerin dikkatsiz kullanıldığında tehlikelere yol açtığını, sürücü ve yolcuların can güvenliği açısından mutlaka kask kullanması gerektiğini bildirdi.
Motosiklet kullanıcı ve yolcularının karıştığı kazalarda baştan alınan darbelerin ölüme sebebiyet verdiğini, bunun da kask kullanımı yoluyla önemli ölçüde azaltılabildiğini ifade eden Gür, “Hangi model olursa olsun, her türlü motosikletin kullanımı için sürücü belgesi sahibi olunması ve kask kullanma zorunluluğu vardır. Sürücü belgesi vekask, kanuni zorunluluk olduğu kadar güvenlik için de şarttır. Bununlabirlikte motosiklet kullanırken güvenliği artıracak uygun kıyafet, eldiven gibi aksesuarların da olması gerekiyor” dedi.
Kent genelinde yaptıkları denetimlerle sürücüleri ehliyet almalarıve kask takma zorunluluğu konusunda uyararak, gerekli cezaları verdiklerini anlatan Gür, “Kask kullanımında özellikle şehirler arasıseyahat eden sürücüler daha hassas davranıyorlar. Şehir içinde ise bu kurala uyan sürücü sayısı oldukça az” diye konuştu.
Uzmanların, kaskın iyi fark edilen, parlak yeşil, sarı ve turuncu renkte olması gerektiğini belirttiklerini ifade eden Gür, kaskın aynı zamanda kulağı kapatacak ve çeneyi koruyacak özellikte olmasına dikkat edilmesini önerdi.
alıntı; http://www.ntvmsnbc.com/news/352244.asp
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
arkadaşlar kask fiyatları ile ilgili başlığı bulamadım (belki de yok) airoh sv 55 kask beğendim fakat 3 yere sordum biri 300 biri 305 diğeri ise 230 ytl fiyat verdi. aynı kaskta bu fiyat farkının sebebi ne olabilir?
türkiye ise normal. millet kafadan sallıyor. motosiklet sektörü oturmamış hala çünkü. bir diğer olasılık da şu olabilir. yine bu forumda okuduğum kadarıyla kaskların kullanım ömrü 5 yılmış. belki yıl geçtikçe millet elindekini çıkarmak için fiyat indiriyordur.
May the Force be with McLaren Mercedes
Ben C-2 yi 15 gün evvel aldım ve kullandım daha evvel ucuz bir markanın modeli vardı, satıcı bana Amerikan malı iyidir felan diye verdi ama çok rahatsız ediciydi. Devamlı buğu yapıyordu. Fakat C-2 muhteşem birşey, öncelikle buğu diye birşeyin varlığından haberdar olmuyorsun. Boğazında değişik bir kumaş parçası var bu içeriye rüzgarın girmesini ve inanılmaz bir sessizlik sağlıyor ( keza flip up kask kullanan arkadaşlar bilir hız artıkça ses de çoğalır). Hafif olması da çok hoş. En güsel özelliği ufak bir dokunuşla UV korumalı renkli vizörün önünüze düşmesi güneşli havalarda sizi çok rahatlatıyor.
Tabi fiyatı biraz yüksek gelebilir (ben 650 YTL 'ye aldım) ama bence her kuruşuna değer kaçırmamak lazım
Not : Havalandırma tertibatı çok başarılı
Baya da uzun yazdım umarım C-2 düşünen arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir
merhaba arkadaşlar force rr KBC kask aldım kalitesi hakkında bilgi verebilirmisiniz
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)