Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

A'dan Z'ye Kıyafet ve Aksesuar Terimleri..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Kişin ne giysek sicak olur?
    Yazin ne tip mont serin tutar?
    Kevlar nasil bir maddedir?, gibi birçok sorunuza cevap bulacağiniz bu çeviriyi sizlerle paylaşmak istedim..

    Aytaç SUNAR arkadaşimiz tercüme etmiş, kendisine teşekkür ederiz..
    _________________
    Klima Membranlari
    Sympatex®, Wind-Tex®, Pura-Tex®, Shelltex®, Gore-Tex®, Impraperm®, Dry-Gate®

    Klima Membranlarin Özelligi
    -------------------------------
    Membranlar su geçirmez. Suyu geçirmeyen yüzeye bir su damlasi düştüğünde, akar gider. Su damlasi o kadar büyük kalir ki, ince gözenekli membrani aşamaz (Bir su damlasi, bir gözenekten yaklaşik olarak 20.000 kat daha büyüktür).

    Membranlar Solunum Yapar
    Membranin bir gözeneği, bir su buhari molekülünden yaklaşik olarak 700 kat daha büyüktür. Böylece bedensel nem su buhari şeklinde dişariya çikabilir (cm² başina neredeyse 1,4 milyar gözenek vardir).

    Membranlar Rüzgar Gecirmez
    Membranin yapisi, makilerden oluşan bir çit gibidir. Rüzgar çatallara takilir ve tamamen geri püskürtülür. Bedene yakin olan bölgelerdeki isitici hava katmanlari, soğuk hava ve firtinada bile muhafaza edilirler.

    HIPORA

    HIPORA poliüretan’dan meydana gelen bir iklim membranidir. Özel bir imalat işlemiyle üç boyutlu olarak üretilir. Bu nedenle ek yerleri yoktur. Kaynaklanarak yerleştirilen bu malzeme, deri eldiven ile astar arasina konur. Sayisiz gözenek sayesinde (cm² başina neredeyse 1,4 milyar gözenek), ri yağmur damlasi içeriye giremez; ancak bedensel nemin küçük su buhari molekülleri dişariya çikabilirler.

    HIPORA su korumasi, bu şekilde elleri içten ve diştan kuru ve ayni zamanda çepeçevre sicak tutar. Her hava şartinda konforludur.

    KEVLAR

    KEVLAR, özellikle isiya karşi yüksek mukavemet (erimez) ve kopmaya / kesilmeye karşi yüksek dirençle göz dolduran, çok sağlam bir Aramid elyafidir.

    PERÇiNLER

    Düşerken, her motosiklet sürücüsü içgüdüsel olarak ellerinin üzerine düşer. Bu bağlamdaki deneyimler gösteriyor ki, ister hobi sürücüsü olsun, isterse profesyonel olsun, en çok yipranan yer, eli kola bağlayan boğumdur. Eldivenlerin bu yerleri sadece deriden imal edildiğinde, bunlar çarpişma sirasinda “fren” etkisi yaparlar. Sonuç alt kol kiriklaridir. Yariş sporlari alanindan, “geniş düşme alanlari” tecrübesi geliyor. Yani sürücü, “kizak gibi kayabilmek” için geniş alanlara ihtiyaç duyuyor. Buradan çikan sonuca göre, eldivenin perçinli bölümü, kaydirici etkiyi destekliyor.

    Kaydirici perçinler - deri - KEVLAR-NOMEX dokusu (sürtünmeye ve 800 derece santigrat düzeyine kadar sürtünme isisina dayaniklidir) - Eldiven derisi]

    “Sürtünme ya da kayma” sirasinda, ortaya çikan kuvvet perçinleri deriden koparmaya çalişir. Bu nedenle bizim perçinler, geleneksel çalişma yönteminin aksine, özel bir makineyle yassi olarak eğilerek yerleştirilir deriye.

    THINSULATE

    Isi yalitimi, küçük bir teknoloji mucizesidir. Thinsulate’nin mükemmel teknik özellikleri, mikro ince elyaf dokusuna dayaniyor. Başka yalitim malzemelerine kiyasla, Thinsulate ayni kalinlikta iken, soğuğa karşi geleneksel büyük hacimli yalitimlardan (polyester dolgulardan ya da tüylerden) yaklaşik olarak iki kat daha fazla koruma sağliyor. Diğer avantajlar, iyi düzeydeki soluma yeteneği ve içeriye hemen hemen hiç nem almama özelliğidir.

    DERi

    Motosiklet giyiminin tipik malzemesidir. Özellikle sürtünmedeki avantajlar, “doku giyimi” adli yeni nesil tarafindan henüz geçilemedi. Ancak yeni ve geliştirilmiş malzemeler ve üretim yöntemleri, bu farki giderek dengeliyor.

    ÇOKLU işLEVLER

    Uygun malzemelerin kombinasyonu sayesinde, sihirli kelimeler şöyledir:

    - su geçirmez - rüzgar geçirmez - solunum özellikli

    CORDURA

    Bunlar hava özellikli naylonun 440 tipinden yapilma kumaşlar olup, sağlamlik, kalicilik ve doku konstrüksiyonu bakimindan yüksek verim sağliyorlar. Çok sağlam ve kalici, öte yandan da hafif ve bakim gerektirmeyen bir yapi olmak üzere, eşsiz bir kombinasyona sahipler. 1100dtex ipliğinden örülmüş bir “Cordura” kumaşinin sürtünmeye dayanikliliği, standart naylona göre üç kat ve pamuklu dokuya göre 30 kat daha yüksektir.

    Motosiklet giysilerinin işlenmesi bağlaminda, Cordura sira dişi sürtünme ve kopma dayanikliliğindan ve bağlantili olarak su geçirmeme işlevinden ve dokunulan kumaşlarin mükemmel tasarim olanaklarindan (renkler vs.) dolayi, vazgeçilmez bir malzemedir. Kolayca temizlenir ve çabuk kurur.

    DYNATEC-REFLEX®

    Bir schoeller dokusudur. 3M SCOTCHLITE lifleri, karanlikta mükemmel bir görülebilirlik sağliyor. Buna bağlantili olarak da, mükemmel koruma özellikleri sergileniyor.

    THERMOLITE®

    Ince, buna karşin olağanüstü iyi bir isinma sağlayan, DUPONT şirketine ait bir yalitim maddesidir. Bu özelliklerinin yani sira, çok uzun kullanim süreleri ve rutubet karşisinda da iyi yalitim özelliği, ikna ediyor.

    SCOTCHLITE

    Reflektörlü bir dokudur. Bu reflektörler, metal buharina tabi tutulan minik cam küreciklerinden oluşuyor. Aydinlatilmayan bir motosiklet sürücüsü, karanlikta ancak 30 metre mesafede görülebiliyorken, reflektörlü SCOTCHLITE maddeli bir motosiklet sürücüsü, 180 metre mesafeden görülebiliyor. Böylece SCOTCHLITE reflektör kullanimi, motosiklet kullanirken güvenliğinize belirleyici bir katki sağliyor.

    TEMPERFOAM

    Poliüretan’dan meydana gelen bir özel köpük olup, yoğunluğu alişilmadik yükseklikte bulunuyor. Mekanik sağlamlik ve en uygun darbe emiş özellikleri, ayrica yüksek taşima konforu sunuyor.

    REISSA-Z-LINER-MEMBRANI

    Bu ileri teknoloji membrani, bedeni diştan gelen neme karşi koruyor, seyir rüzgarini geçirmiyor ve beden terini dişariya taşiyor. Bu son özellik, bedene yakin iklim şartlarinin doğru olmasi bakimindan çok önemli, zira nem cildin üstünde kaldiğinda, isi dengesi bozuluyor ve insan üşümeye başliyor. Özellikle motosiklet kullanirken, insanin kendisini iyi hissetmesi, sürüş güvenliğinin önemli bir unsuru oluyor.

    REISSA-Z-LINER ceket ve pantolonlarin bütün iç kisimlarinda mevcuttur. Asil membran, taşiyici bir dokunun (Z-LINER) üzerine yerleştirilmiş olan çok ince bir folyodur. Su geçirmeyen bir iç cekette, diş malzeme ile astar arasina konulan türden yani. Diş malzemeden içeriye nem girdiğinde, membranin üzerinde birikir ve aşağiya doğru akar. Derhal gerçekleşen nem tahliyesi ve diş malzemenin hemen kurumasi için, ceketin ve yenlerin alt kenarlari ağsi bir yapidadir.

    Kullanim, yikama ve bakim uyarilari:

    Uzun süre yağmurda sürüş yapilacaksa, Z-LINER’li ceketlerde, suyu tahliye eden ağsi kenar nedeniyle, eldiven DAiMA ceketin altinda giyilmelidir. Ayni şekilde pantolon da çizmenin üstünde olmalidir.

    El temizliğinin, bizim özel “TEX-Wash” ürünümüzle yapilmasini ve akabinde “TEX tam koruyucu spreyle” bakim uygulanmasini öneriyoruz. Lütfen Z-LINER’li giysileri sikmayiniz ve merdaneden geçirmeyiniz.

    Kuru temizleme yapildiğinda, membrana özellikle işaret edilmeli. Ayrica daha önce, motosiklet giysilerinizdeki tüm reflektörleri de çikarin.

    Tactel
    Dokuma ve ilmikli ürünler için uygundur. PA 6.6 bazinda azami 100 filamentlik sonsuz bir ipliktir. Filamentler, bir iplik içinde bir araya getirilmiş olan münferit sonsuz liflerdir. Tactel sira dişi şekilde kopmaya ve aşinmaya dayaniklidir ve su almaz. Doku yoğunluğuna göre rüzgar ve şartli olarak su geçirmez.


    Cordura
    Kesilmiş Polyamid liflerinden oluşur (deste lifleri). Bunlar eğrilir. Sonuçta kivircik, hacimli bir iplik meydana gelir. Kopma dayanikliliği düşüktür, ancak aşinma dayanikliliği hissedilir biçimde fazladir (naylondan 4 kat ve sağlam pamuktan 20 kat fazla). Cordura ketene benzeyen bir görünüme sahiptir.

    Kevlar
    Polyamidler grubuna dahil olan bir Para-Aramid elyafindan meydana gelir. Bu madde uzaycilik araştirmalari için geliştirildi. Yüksek isiya dayanikli bir elyaftir ve aşinma ve sürtünme dayanikliliği çok yüksektir. Düşük bir ağirliğa sahiptir ancak sağlam tutulur.

    Nomex

    Isidan koruma malzemesi olarak kullanilir ve Kevlar gibi aromalaştirilmiş Polyamidlere dahildir. Erimez, ancak 400 dereceden itibaren kömürleşmeye başlar.

    Spor eldivenleri

    Hafif olmalidir, hissetmeyi engellememelidir ve kazalara karşi iyi bir koruyuculuk sağlamalidir. Tirmanma kilitleri ve elastikliği parmak orta eklemi bölgesini deri soyulmalarina karşi korur; fakat perçinler epey yüksek bir sürtünme sicakliği oluşturur, bu yüzdende buna ek olarak bir sicaklik koruyucusunun işlenmesi gerekir (Nomex-destekleri iyi bir sicaklik koruyucusudur).

    Ufak yüzeyinden (işlem zorluklari) ve taşima konforundan dolayi eldivenlere sadece oldukça ince koruyucular işlenebilir.

    Hava koruyucu eldivenler
    Bir mucize değerindedirler, çünkü başka hiçbir giysi parçasinda yüzey başina bu kadar çok dikiş yerleri bulunmaz; delikler oluşur, bunlar – gerçek deride dahi – su geçirir. Eldiven kapma durumuna uygun şekilde önceden hafif şekillendirilmiş olmalidir, bu eldivene yapilan özel bir kesim sayesinde elde edilir (iç el ayasi: Az malzeme, buna karşilik dişina malzeme eklenmiştir). Kolluğun bireysel olarak ayarlanabilir olmasi gerekir; eldivenin büyüklüğü, parmak uçlarindaki bastirilmiş iç kaplama yüzünden, bir soğukluk köprüsü oluşmayacak şekilde kararlaştirilmiş (ölçülmüş) olmalidir. izolasyon malzemesi olarak çoğunlukla Thinsulat kullaniliyor, bu çok iyi izolasyon değeri olan bir Vlies’tir. ince zarli eldivenler son baharda ve kişin avantajlidir; fakat 25 derecenin üzerindeki sicakliklarda bunlar yeterliliğin aşar ve görevlerini yerine getiremezler, çünkü buradaki ter üretimi çok yüksektir. Diş malzeme “deri” çok fazla nem etkisinde kalitesini yitirir. Yağmurda bundan başka eldivenlerin kullanilmasi tavsiye edilir.

    Bellikler

    Böbrekler en hassas organlarimizdan biridir ve hava cereyaninda “üşürler”, yaz aylarinda dahi ayni hassasliği gösterirler. Böbrek kemerinin görevi, böbreği sicak tutmaktir ve en çokta stabilize etme- ve destek fonksiyonunu yerine getirmektir. Buna yaparken önemli olan, kemerin her vücut hareketinde vücudu iyi sarmasidir. Böbrek kemerleri Neopren, deri ve Stetch’den (esnek kumaş) önerilir.

    Neopren kemerler

    Neopren spor alanindan (dalgiçlar/sörf yapanlar) gelir ve yüksek elastikiyeti sayesinde kemerin vücut şekline uymasini sağlar. Köpürtülmüş sanatkar kauçuk malzemesi islak durumlarda dahi sicak tutar. Kalitesinin farki yoğunluğuna ve kalinliğina bağlidir. Malzeme ne kadar ince gözenekli ve ne kadar kalin olursa, o kadar iyi koruma sağlanir; burada 5 mm iyi olarak görünüyor. Kenarlar ya yapiştirilmiş yada iyi çerçevelenmiş olmalidir; bu kemeri elastikliğinden dolay istediğiniz gibi ödünç verebilirsiniz.

    Deri kemerler

    Stretch epey ucuz bir malzemedir ve hava cereyani için iyi bir koruma sağlar. Çok rahat ve hafif taşinir. Destekleyici fonksiyonu Stretch kalitesine bağlidir ve bu koruyucularin tekrar işlenmesi sayesinde yükseltilmiştir. Çeşitli Stretch kalinliklari sayesinde kalibi ve taşima konforu en uygun hale getirilmiştir.

    Kilitler

    Kilitler genel olarak sağlam ve dayanikli olmalidir, fakat kaba görünümde de olmamalidir, yoksa öne doğru eğildiğinizde üzerine basabilirsiniz. Ufak plastik çengeller bunun için uygundur, zarar gördüklerinde çok kolay değiştirilebilirler. Yeterli sayida büyük sarici kilitler vücuda uyum sağlanmasi için yardimci olur.

    Böbrek kemerinin denenmesi oturma duruşunda (sürücü duruşu) yapilmalidir.

    Motosiklet çizmesi

    şu özellikler motosiklet çizmesinde çok önemlidir:

    1.Derinin dayanikliliği ve tabanla bağlantisi

    2.Ayağin destek fonksiyonu

    3.Baldir kemiği- ve ayak bileği kemiği korumasi

    Çizmeler için güderi (Toğ-Grain-derisi, veya siğir boks derisi) ve yarik(aralikli) deri, bu çoğunlukla kaplamalari yüzünden güderiye benzer bir yüzey alir, kullanilir. Çok iyi bir dayaniklilik elde etmek için derinin kalinliği önemlidir. Diğer tarafta vites değiştirmek ve fren yapmak için gerekli duygunun engellenmesi gerekir, burada 2 mm en az ölçü olarak geçerlidir.

    içine konulan farkli amaçli malzemeler çizmenin ağirlik, hareket serbestliği ve hava etkilerine karşi dayanikliliği gibi farkli talepleri talep eder. Ayak bölgesinde ter üretimi yüksek olduğundan dolayi, nefes alma aktivitesinin olmasi gerekir, bu normalde deride mevcuttur. PU-kaplanmiş yarik deri bu görevi az yerine getirebiliyor, burada nem nakil eden bir doldurma malzemesi temin etmek gerekir.

    Sert tabanlar darbeleri ve çarpmalari etkili bir şekilde frenler. Sağlam, neredeyse hiç bükülmeyen tabani olan Enduro çizmeleri, yürürken içinde ayağin yuvarlanmasi sağlanmasi için ön taraflarindan hafif büküktürler. Titreşimler bile iyi bir lastik taban sayesinde durdurulabilirler. Tabi bu tabanlar benzin- ve yağa karşi dayanikli olmalidir ve çok çabuk aşinmamlidir.

    şu siralar en iyi baldir kemiği- ve ayak bileği kemiği korumasini Endura çizmeleri sağlar, bunlar ek olarak güçlendirilmiş topuk- ayak parmaği bölgeleri ile donatilmişlardir. Fermuarlar kesinlikle içten örtülmüş (kapatilmiş) olmalidirlar; arkada bulunan fermuarlar yağmurda uygundur, fakat iyi bir topuk korumasi sağlamazlar ve yürürken rahatsiz edicidirler. Yan taraflara yerleştirilmiş kilitler (fermuarlar) diştan bir üst örtü ile yağmurdan korunurlar.

    Koruyucu kask

    Koruyucu kasklara olan talepler şunlardir:

    1.Pasif emniyet

    2.Aktif emniyet

    3.Mekaniğin kilitlenme kesinliği

    4.Çizmelere karşi dayanikli ve iyi havalandirmali yüz siperi

    5.Çok az gürültü oluşumu

    6.Rahat taşima özellikleri

    7.Emniyetli kilitler

    Diş kabuğu

    Diş kabuk sivri, kesmez veya keskin kenarli güç etkilerine karşi koruyuculuk sağlar. Sert diş malzemesi darbe- ve sizinti koruyuculuğunu üstlenir, ayni şekilde her yandan katilik ve sürtünme mukavemeti. Kabuk basinci katiliği sayesinde büyük bir yüzey üzerine dağitilir, fakat bunun şekil değiştirebilirliliği olmalidir, yani kendi başina enerji emmesi için olabildiğince elastik olmasi gerekir.

    Malzemeler iki bölüme ayrilirlar:

    1.Duro plastik

    2.Termo plastik

    Duro plastikler tamamen sentetik plastiklerdir, bunlar kimyasal reaksiyon sayesinde ağla örülmüştür. Kullanim görenler çoğunlukla polyester- veya Epoxid reçinelerdir; Duro plastikler genelde serttir, çabuk kirilabilirdir ve tekrar eritilemezler. Bu sebep yüzünden onlara uygun doldurma malzemeleri konur, bu malzemeler kirilabilirliği en aza indirir ve çok yönlü kullanilmasini sağlar.

    Doldurma malzemeleri cam lif, Aramid lif, karbon lif ve yüksek modül-Polyethylen olabilir, bunlar minder, örgü veya ilmikli ürün şeklinde tam sentetik plastikler içine konmuşlardir. Malzemeler ya tek başina işlenir yada başka liflerle kariştirilir (mesela Kevlar’li cam lif). Cam lif genlikle kuvvetlendirici malzeme olarak kullanilir. Kaskin hafif olmasi talebi yüzünden daha hafif malzemelere de, Aramid lif veya karbon lif gibi, başvuruluyor. Lif kuvvetlendirilmesindeki avantaj, sağlamliğin yönlere bağli olarak yapilabilmesi ve bundan dolayi gerçek yük üzerinde bir oylama olanağinin gerçekleştirilmesidir.Doldurma maddeleri çoğunlukla elle üzerine koyma yöntemi ile üretilir, bu yapilirken kask ve kask yerine göre 3-7 tabaka üst üste konur (yapiştirilir).

    Cam lif çekme- ve yirtilma dayanikliliğina yönelik iyi değerleri birbirine bağlar, problemsiz işleme ile dayaniklilik ve elastikiyet. Yalniz cam lif diğer malzemelere göre daha ağirdir.

    Karbon lif çok iyi enerji üstlenmesinden dolayi kendini gösterir, fakat çok kirilgan ve hassasdir.

    Aramid lif çok fazla geçirme- ve aşinma dayanikliliğina sahiptir, fakat UV-hassasdir ve işlenmesi zordur. Aramid lif bir vernik sayesinde UV-işinlarindan korunabilir.

    Yüksek modül-Polyethylen en hafif ileri teknoloji lifidir ve yüksek bir enerji çekimine ve dayanikliliğina ulaşmiştir. Çok fazla düşük erime noktasi yüzünden dezavantajlidir, yani bu malzeme yüksek aşinma sicakliklarini kaldiramiyor.

    Duro plastiklerin genel avantajlari çözücü madde dayanikliliği ve problemsiz temizliğidir; fakat dezavantajlari da termo plastiğe göre olan fazla ağirliği ve el işi yüzünden olan yüksek fiyatidir.

    Aşağidakiler için duro plastiklerin ticari tanimi
    Cam lif: Fiberglas

    Aramid lif: Kevlar.Twaron, Technora

    Karbon lif: Carbon, Tenax

    Yüksek modül-Polyethylen: Dyeema, Spectra

    Termo lif

    Termo lifler tane şeklinde hararet etkisi altinda püskürtme döküm yönteminde üretilirler. Bu kasklarin taninma işareti ortada bulunan dikişi ve kask kabuğudur. Yalniz kask iki parça halinde kaynaştirilmamiştir, o bir döküm içinde şekillendirilmiştir; dikiş yeri püskürtme şeklinden gelmiştir, çünkü tamamlanmiş kaskin şekilden çikartilmasi için onun bölünmesi gerekiyordur. Bu günlerde zaman zaman dikiş yeri cilalaniyor ve bu yüzden görünmüyor. Termo lifler tamamen boyanmiştir, yani çizilmelerde dahi rengi kalicidir. Termo plastik plastiklerin basit işlenmesi sayesinde Duro liflerden oluşan kask kabuklari eşit bir kalite ve uygun fiyatla üretilebiliyor. Termo lifler Poly carbonat (PC), Polyamit (PA) veya Akrilnitril-Butadien-Styrol (ABS) temeli üzerinden üretilirler.

    Poly karbonatin en iyi özelliği direnimi ve 150’den +135 dereceye kadar olan sicaklik dayanikliliğidir. Fakat bu malzeme benzin, vernik ve yapiştirici maddelere karşi hassasiyet gösterir. Malzemenin tahrip edildiği dişindan belli olmaz. Bu yüzen PC sadece uygun verniklerle işlem görmelidir.

    Polyamid’de yüksek frenleme gücünün ve şekil dayanikliliğinin sicakta unutulmamasi gerekir. Fakat o hava koşullarina ve işiğa karşi çok fazla dayanikli değildir; bu yüzden koruyucu bir vernik burada yardimci olarak uygulanir.

    Acrylnitril-Butadien-Styrol (ABS)’ün çok yüksek bir darbe direnişi (düşük isilarda da) ve iyi bir ses frenleme yeteneği vardir.

    Aşağidakiler için termo plastiklerin ticari tanimi:

    Polycarbonat: Makroblend, ML 3400, Lexan, Antracol

    Acrylnitril-Butadien-Styrol: Ronfalin, Urtal, ,IMAC, Telloran

    Polyamid: Zytel, Grilon

    ABS, PA ve PC’nin kontrol edilmeyen yaşlanma davranişi kismen Grilon, Ronfalin, v.b.b. gibi maddelerle değiştirilerek gideriliyor.

    iç kabuk

    iç kabuk düşmelerde fren yapar ve enerjinin büyük bir kismini çeker. O çoğunluk olarak yoğunlaştirilmiş Polystyrol’den oluşur (en iyi durdurma değerleri), çok nadir olarak Polyurethan köpüğünden.

    iç doldurmasi

    Aslinda iç doldurmasi altinda ilk olarak konfor doldurma anlamamiz gerekir, bu sadece rahat taşinmasini ve kaskin siki oturmasindan dolayi yorucu olmadan taşinmasini sağlar. Doldurmasi ne kadar ince olursa o kadar iyidir, çünkü ancak bu şekilde uzun süre kullanimi için optimum uygun şekli elde edilebilir. Doldurma yumuşak köpük malzemesinden oluşur, bu köpük kirlenme önleyici ve nem nakil eden bir tekstil ürünü ile örtülmüştür.

    Kask sürgüsü

    Kask genel olarak kopmayan bir naylon kemerle tutulur, buda bir sürgü ile emniyete alinmiştir.

    Basit fakat daha emniyetli kilit (sürgü) sistemleri üzerinden geçilmiş- ve çift-D-yuvarlak sürgülerdir, yalniz bunlarin kullanimi daha zordur. Çift-D-yuvarlak-sürgü (bir kez açin, kemer eski pozisyonuna döner) iyi taşima konforu ile birlikte en yüksek emniyeti sağlar.

    1.Sürgü kilidi

    2.Çift-D-yuvarlak-sürgü (Double-D)

    Bastirmali tuş kilidi de bu anlamda kendini gösterdi. Kemerin doğru olan uzunluğu sadece bir kez ayarlanir, daha sonra “dili” kilide doğru ittirilir ve otomatik olarak kapanir; kilidin açilmasi ise düğmeye bastirilarak açilir.

    Buna benzer bir prensibe göre de manivela (kaldiraç) kilidi çalişir. Kilit kask kabuğunun yan tarafina yerleştirilmiş ve küçük bir manivela sayesinde açilir. Manivela kilitlerinin avantayi ise, çeneye bastirabilecek kaba bir kilidin olmamasidir.

    Burada yeni olan boyun halka sistemleridir. Kivrik, kask kabuğuna yerleştirilmiş bir sokma kilidine ittirilir. Bu kivrik kismen çene kayişi ile birlikte kismen de çene kayişi olmadan güvenli bir şekilde kaskin soyulmasina karşi önlem alir. Bu kilit sistemleri her zaman kolay görülmemelidir, çünkü bir kaza durumunda bu kilit dezavantajdir. Fakat eğer sistem artik taniniyorsa, temin edilmesi de çok kolaydir.

    Yüz siperi

    Yüz siperleri genelde cam gibi şeffafliği olan Poly karbonat’dan üretilirler. Yüz siperi olarak düz plan yüz siperleri, bükülmüş plan yüz siperi ve dişbükey (kabartilmiş) yüz siperleri vardir. Plan yüz siperleri kaska sabitleştirildiklerinden dolayi formda tutularak belli bir gerginlik altinda kalirken, önceden şekillendirilmiş yüz siperleri gerginlik olmaksizin monte edilir. Dişbükey 3D-yüz siperleri hava mukavemetini azaltma ve yüz siperini stabilize etme amaciyla yapilmiştir.

    Rahatsizlik verici biçim bozukluklarinin meydan gelmemesi için optik kalite çok önemlidir. Yüz siperleri çeşitli hafif renk kademelerinde, yüz siperlerinin kendilerine özel renklerinden güneş koruyucu yüz siperlerine kadar (kötü hava koşullarinda ve karanlikta uygun değildirler), satiliyorlar. Çiziklere (tirmalama) karşi dayanikli yüz siperleri diğer yüz siperlerine göre 4-5 kat daha fazla dayaniklilik süresine sahiptir. Daha fazla emniyeti, donanim sayesinde durdurma özelliği olan (çift cam; kaplama) donanimli yüz siperleri getiriyor.

    Büyük yüz siperinin veya yüz kisminin, rahatsizlik verici olmayan yüz siper mekanizmasi ve kademesiz veya katmerli kullanim olanaği vardir. Açilir kapanir çene- veya yüz siperi kismi, kaza aninda kask takili vaziyetteyken hemen önlem alinmasini sağlar.

    Membran

    Mikropöröz veya gözeneksiz membran rüzgara ve suya dayaniklidir ve teneffüs edebilir. Kaplama olarak dört ayri metotta işlenebilir.



    2-Tabaka kaplama: Membran üst kumaşa kaplanir. Bu işlem ile yüksek derecede su buhari geçirgenliği imkani sağlanmaktadir.

    3-Tabaka kaplama: Membran üst- ve alt kumaş arasina kaplanir.

    Z-Astar, ara kaplama: Membran ince taşiyici kumaş üzerine kaplanir ve gevşek olarak üst kumaş ve iç astar arasina asilir. Serbest seçimde iyi bir su buhari geçirgenliği sağlanir.

    S-Astar, astar kumaşi kaplama: Membran astar üzerine kaplanir. Bu ultra hafif olan giysi konstrüksiyon imkanini vermektedir.

    Mikropöröz membran

    Mikropöröz membran denince yaklaşik 0,02 mm kalinliğinda ve metrekare başina 1,4 milyar mikro gözeneklerden oluşan çok ince folyalar sözkonusudur. Bunun temel prensibi gözeneklerden çok küçük olmasindan suyun içeriye girmemesi, fakat su buharin dişariya çikmasidir. Mikropöröz membran ticari adlari şu şekildedir: Gora-tex, Helsapor ve Entrant (bir mikropöröz kaplama).

    Gözeneksiz Membran

    Gözeneksiz mebranlar kapali yüzeye sahiptir ve yaklaşik olarak 0,015 mm kalinliktadir ve su çeken polyester veya polyüretandan oluşmaktadir. Su buhari molekül zincirleri ile dişari sevk edilir. Hareket yönü isi farkliliğina bağlidir -”sicaktan soğuğa doğru hareket eder”. Genelde iç kisim diş kisimdan daha sicaktir ve bundan dolayi nem diş yüzeye doğru verilir. En fazla bilinen gözeneksiz membran Sypmatex dir.

    Kaplama 4.

    Kaplama, suya karşi dayaniklilik elde etmek için, taşiyici bir kumaş üzerinde film tabakasi oluşturan bir tabaka maddesidir. En yaygin olanlar polyvinilklorid, polyüretan ve silikon kaplamadir.

    Polyüretan kaplama, sifir derecenin altinda esnek kalir, hafiftir ve su geçirmez. Ne kadar çok kaplama tabaka üst üste gelirse, o kadar çok dayanikli oluyor. Normalinde naylon taşiyici kumaş olarak kullanilir; naylon çok esnek olduğundan, fakat polyüretan kaplama esnek olmadiğindan, sik sik yüksek gerilimde su geçirgenlik özelliği azabilir. Bu kaplama taşiyici kumaşin yirtilma dayanikliliğini düşürür!

    Polyvinilklorid kaplama aside dayaniklidir, fakat donuk yüzey nedeniyle çabukcak silinebiliyor. Polyvinilklorid sicakta yumuşar ve soğukta kirilgan olur.

    Silikon kaplama soğuk havada dahi elastiktir. Silikon ultraviyole işinlarina karşi dayaniklidir ve diğer kaplamalara nazaran taşiyici kumaşin yirtilma dayanikliliğini iki kat artirir. Silikonu taşiyici kumaşin her iki tarafina uygulayiniz. Yüksek değerde silikon kaplamanin dezavantaji, yüksek fiyatidir ve silikon dikişlerin kapatilmasinda problemlerin ortaya çikmasidir; çünkü silikon kaynak yapilamiyor, veya çok zor kaynaği yapilabiliyor.

    Akrilik kaplama sadece başlangiçta yüksek derecede suya dayaniklidir, çok ağirdir ve sifir derecede çivarinda kirilgandir; fakat ucuzdur.

    Mikropöröz ve gözeneksiz kaplama, kaplama (laminat) gibi ayni prensip ile çalişmaktadir, fakat solunum aktivitesi ve suya karşi dayanikliliği o kadar yüksek değerlere ulaşmiyor. En taninmiş kaplama Entrant dir.

    Tekstil sürücü giysisi

    Sürücü giysisi rüzgar ve hava koşullarindan korumalidir. Astar durumuna göre tüm yil giysisi olarak kullanilabilmeli. Diş malzeme olarak özellikle aşinmaya karşi dayanikli Cordura, fakat Tactel, Kevlar ve naylon gibi malzemelerde kullanilmaktadir. Naylonun yirtilmaya karşi dayanikliliği idare eder, fakat aşinmaya karşi dayanikliliği daha iyi durumda olabilir. Burada Cordura ve Kevlar malzemesi düzeltmeler sunmaktadir. Diş malzemenin ne denli iyi olduğu, iplik kuvvetine ve kumaş yoğunluğuna bağlidir. Böylece kaba ve sik dokunmuş malzemede çok iyi koruyucu değerler elde edildi, fakat üzerinde taşima konforu ile ilgili eksiklikler olduğu gibi kabul edilmelidir. Aşinmaya karşi daha iyi bir koruma elde edebilmek için, özellikle çok yipranan yerler çift malzeme tabakasi ile donanmalidir. Rahat bir binme ve inme önemli bir şarttir. Giysiler konfor açisindan çok geniş kesimli olduğundan, yüksek derecede hava direnci sunmaktadir ve uçuşma eğilimlidir. Kayabildiğinden, bu giysilerin geniş kesimi koruyucularin iyi oturmamasina neden olmaktadir. Bundan dolayi örneğin polyüretan-köpükten üretilmiş özellikle elastik koruyucular kullanilmaktadir.

    Yağmur kombinasyonu

    Yağmur kombinasyonu için tabakali malzemeler kullanilmaktadir. Fakat bu malzeme %100 suyu geçirmezse dahi, bu sürücünün tamamen kuru yerde oturduğu anlama gelmemektedir. Dikişlerin iyi ve sağlam sizdirmazliği önkoşuldur.

    PU-ve PVC-kapli malzemeler basinç ve isi yardimi ile su sizdirmaz şekilde kaynaklanabilmesi açisindan avantajlidir. Kombinasyonun ömrü ilave dikiş ile uzatilabilir. Bu durumda dikişler itinali bir şekilde bantlanmalidir, yani içten yapişkan bant ile sizdirmaz hale getirilmelidir. Sadece birbirine yapiştirilmiş dikişler yeterince su sizdirmazliği sağlamamaktadir.

    Yağmur kombinasyonlarda problemli bölgeler yaka-, kol- ve bacak dikiş yerleridir ve ayni zamanda ön fermuar yeridir. Sekunder şart ise günlük kullanimdir, yani kolay giyinip ve çikartmak. Yağmur kombinasyonun su buharini geçirmez, bundan dolayi hava sirkülasyonunu sağlamak amaciyla, çok fazla terden islanma meydana gelmemesi için muhtelif yerlere yerleştirilmiş delikler mevcut olmalidir.

    Kişlik giysiler

    Bizim bulunduğumuz eylem hattinda yağmurlu ve soğuk bir kiş bekleniyor. Bu sadece sicak tutan değil, ayni zamanda yağmurdan koruyan bir giysi gereksimini ortaya çikartmaktadir. Bu amaçla membranin kullanimi büyük bir avantaj sağlayacaktir.

    Donma derecesinin çok altinda bulunan uç bölgelerde suya karşi dayaniklilik tabiki gerekli değildir. Bu membrandan daha iyi teneffüs sağlayan, fakat suya karşi dayanikli olmayan malzeme kullanim imkanini vermektedir. Yüksek teneffüs aktivitesi nedeniyle hoş bir vücut isisi oluşur.

    Özellikle aşağida belirtilen şartlara dikkat edilmelidir:

    -Kapatma imkani

    -Ceplerle donatmak

    -Oturakta kayma durumu

    -Uçuşma eğilimi

    -Kirlenmeye karşi hassas olmayan kumaşlar

    Bazi sentetik malzemeler egozos ile temas halinde erir.

    Motorsiklet üzerinde otoruş nedeniyle diz bölgesinde bulunan malzeme gerilir. Bundan dolayi diz bölgesinde özel bir izolasyon yapilmalidir.

    Tüm motorsiklet koruyucu giysilerde olduğu gibi burada da kazadan korunma ihmal edilmemelidir.

    Termo iç çamaşir

    Bu iç çamaşirin görevi vücutu sicak tutarak, kuru ve güzel bir cilt sağlamaktir. Bu sadece vucütun teri doğrudan iletilerek, başka bir tekstil tabakasina nakledilirse sağlanabilir. Bu ikinci tabakanin görevi nemi dişari atarak, güzel bir taşima hissini sağlamakir.
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    Mete adamsın teşekkür ederim bu değerli bilgiler için yeni yılda belki işime yarar
    [FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::

  3. #3
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    harika bir başlık. teşekkürler.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  4. #4
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı kıllıtarkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mete adamsın teşekkür ederim bu değerli bilgiler için yeni yılda belki işime yarar
    Alıntı Gültekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    harika bir başlık. teşekkürler.




    MD de işgalim altındadır...Kaliteli paylaşım nasıl olur öğretmek amacım...alıntı malıntı düzgün şeyler peşindeyim...Konu dışı haricinde bi çızgım vardır...her ne kadar ikinizde ambiansı bozsanızda...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  5. #5
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    MD de işgalim altındadır...Kaliteli paylaşım nasıl olur öğretmek amacım...alıntı malıntı düzgün şeyler peşindeyim...Konu dışı haricinde bi çızgım vardır...her ne kadar ikinizde ambiansı bozsanızda...
    aferin sana...
    __________________________________
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)