Türkiyede Başlangıç motor açığı
-
Arkadaşlar Selam
Motosiklet karşıtı ben 2 ay önce Honda Beat alıp ikia yda 4000 km yapınca motosiklet dünyasının apayrı bir yer olduğu gördüm saatlerce araştırmalar ve görüşmeler yaptım.
Motosikletin hayatım olduğunu anladığımda hemen vitesli motosiklet kullanmam gerektiğini düşündüm ancak malasef tam anlamıyla racer tiği başlangıç motosikleti Tr'de neredeyse yok hepsinin de büyük eksikleri var.
Honda Cbr 125 =
Hepimiz biliyoruz en çok satıyor, 140 basıyor, servis ağı yakıt arça ekonomisi... Tamam ama Bisiklet gibi görüntüsü var. Yolda gece yanımdan geçtiklerinde sanki bi insan havada uçarak gidiyor altında motor yok gibi..
Honda 250cc lik bi Racer'i Tr ye getirecek biraz 600rr ye benzetecek max 9bin de fiyat çekecek işte olay bitmiştir tüm motosikletleri siler..
Yamaha ybr 125
Yine fazla bahsetmeyeceğim çünki herkes biliyor bence bu motosikletinde en büyük eksisi eskilerden kalma dedelerimizin kullandığı motor görüntüsü var. 20-30 yaşları arasında gençler için tamamen itici bir model
Dedik ki işte tamam Yamaha sesimizi duydu YZF 125 i getiriyor 4 - 4 lük motor bunu kaçırmamalıyız amaaa...Yamaha, malasef YZF125'İ Türkiye'ye getirmiyor eğer getirse tüm başlangıç motorlarını silecekti.. Sanki biri önümüzü kesiyor.. :(
Aprilia RS125
Bu motosiklet sınıfında gerçekten en üst seviyede motor gücü olsun sesi olsun racer tadı veriyor ancaaaak... İşte bi bahanesi var neden 2 zamanlı ? Evet biraz da pahalı ancak neden 4 zamanlı değil ve az yakmıyor bi 600 lük kadar yakıyor insanlarda uzak duruyor. Aprilia kardeşim yapsana bunun 4 zamanlı ve az yakanını ?
Aprilia bu dediğimi yapsa tüm başlangıç motorlarını siler...
Hyosung gtr250r
Kimi kalitesinin düşük olduğunu söylüyorii kimi çok yakıyor diyor kimide bunu alana kadar 600 lük al diyor. Ancaaak.
Bumotor bence en iyi alternatif
Görüntü olarak göz doldurucu
Hız olarak başlangıç için tatminkar
Yakıt olarak 100/4 lt bence hiçde fena değil
Servis ağı derseniz kötü değil
çin malı değil
ancaaaak.... Yağmurda bu motora binilemiyor, tekerleri kayıyor, yüksek hızda titreme yapıyor, vs...
eksiklerine rağmen yinede en iyi alternatif
Derby yine Aprilia gibi 2 zamanlı bir motosiklet aprilia için söylediklerim bunun içinde geçerli.
kawasaki ninja 250 yeni bi model ama eskilerden kalma KW gibi ve TR ye gelsede 10binden aşağı olmayacak. Yine tercih sebebi değil.
Ey büyük firmalar lütfen şu eksiklerinizi görün her kim daha önce davranır da Türkiye'ye
125-250cc
4 zamanlı
CıBıR durmayan
Torku yüksek
Az yakan
Fiyatı uygun
Servis ağı yaygın
bi motosiklet getirirse gerçekten ama gerçekten çok büyük şans elde edecek...
diyorum ki ya sil gitsin uğraşma 125 lik 250 lik
nasıl olsa bunlar geçiş motosikleti
git 2 ay motosiklet eğitimi al sonrada al bi tane YAMAHA r6 ömür boyu bin hiç olmazsa artık kararsızlıktan uykuların kaçmaz rahat edersin
Reklamlar
-
mybeat dediklerinde haklısın arkadaşım...
Yurt dışında bin bir çeşit motorlar var iken Ülkemizde alınabilecek sadece belirli motorlar var...
Yamaha YZF 125 çıktı ( ki bu gördüğüm en mükemmel 125lik, Türkiyeye gelse binlerce satar ) ama ülkemize getirilmiyor ?
vs vs vs...
DoCqueR | D C R | H4LuK... - "Motosiklet Gibisin, Binmek İstiyorum" Drift Religion
-
Evet ya Ben anlamıyorum bızın 3.sınıf ulke olarak gorduklerınden mı getırmıyolar hanı soyle "Bız sımdı Avrupa ve USA ya yanı modellerımızı gonderelımm" "eee eskı stoklar ne olacak" "Ne olcak canım Kakalarız türkiye ye nasıl olsa enayı bunlar" aynen durum bu.
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
-
Bence düşündüğün gibi bi eğitim alıp bi R1 veya R6 en mantıklısı...
-
Hyo'yu -listedeki-diğerleri ile kıyaslamam bile açıkçası (racing başlangıcı için)
Basmazsan az yakıyor hakkaten (çin malı scooterlar kadar yakabiliyor)
Yağmurda binilmiyor ama lastiklerden değil üst baş battığı için (diğer racinglerde de durum öyle)
Racing namına başlangıçta eksiklikler olduğu konusuna katılıyorum.250 sınıfında alternatifler mutlaka olmalı
Bu işin şimdilik başlangıcı da GT250R diyorum
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
_CHAYLAK_ adlı üyeden alıntı
Bence düşündüğün gibi bi eğitim alıp bi R1 veya R6 en mantıklısı...
Evet arkadaşım bunu yeni düşünmeye başladım. Nede olsa başlangıç motorlarını mutlaka ilerde satmak isteyeceksin. 3000 - 5000 km vs kendi kendine öğreneceğine bir kaç ay iyi ve profesyonel bir eğitim aldığında bence deneme yanılma yönteminden çok daha iyi kıvama gelir insan.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Senin gibilere motor beğendirmek çok zor be kardeşim!
Madem racinge sadece başlangıç yapmak istiyorsun; git Kanuni Racer 200 al. Ucuz yolla bak keyfine... Nasıl olsa son motorun olmayacak! Bir gün R6 ya da kavuşacaksın ama inan bana o R6 da son motorun olmayacak!
Ne alırsan al ama başlangıç olarak 250 cc den yukarı çıkma! Bu işin eğitimini almış olsan dahi çok güçlü motorlarla bu işe başlama! Motorculuğa hızlı başlayanların çoğu bu işi hızlı bitiriyorlar malesef! Sen onlardan olma; pişe pişe ilerle...
ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!
-
arkadaşlar yanlışlara kapılmayalım egitim alıp super sport veya super bike a binilmemesi gerkir tamam belki motorsiklet üzerinde ögrenebilinecek en güzel teknikleri ögretiyorlar kabul ediyorum ( ki bende bu egitimi almış bulunuyorum ) ama trafikte vakit geçirmek en büyük egitim ve teknik bilgisi... hiç birimiz profosyonel degiliz her gün yeni bir şey ogreniyor ve teknigimizi geliştiriyoruz .. emin olunki bindiğiniz küçük ccli motorlar la çok uzun yollar almalısınız ki başınıza gelen her aksilikle baş edebilmelisiniz unutmayınki büyük güç büyük sorumluluk getirir , eminim ki 1 hafta 125 cc kullanan bir arkadaşınız rahattlıkla 600 , 1000 ve üstü motorsikletleri kullanabilir ,, temelde prensip olarak hepsinin çalışma sistemi aynıdır ,, ama işin aslı oyle değill .. lütfen ve lütfen küçük cc motorlarla daha çok km kendiniz ve sevdikleriniz için ...
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
-
o bahsettiğiniz motorların gelmemesinin tek bir sebebi var PARA!!
fiyat büyük olunca kar payıda büyük olmazmı ? şimdi daha uygun fiyata motor getirirlerse daha az kazanacaklar sebep bu bu memlekette amaç hiçbir zaman insanlara hizmet etmek değildir para kazanmaktır
şimdi ben 1000cc motorla aynı kalıba sahip az yakan bi 250cc motor varken neden bi arabadan fazla yakan vergisi fazla motor alayım ki
[FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::
-
26 Aralık 2007, 12:58
#10
O yüzden çinli motorlar iyi satıyor ya. Hem düşük cc, hemde üst cc'ye geçişte fazla zarar etmeyeceğiniz modeller. 250 segmenti boş olduğu için çinliler satmaya devam edicek. Keşke kaliteli markalar bu boşluğu görüp 250-400 cc arasını uygun fiyatlı modellerle doldursalar. Ama bilerek bunu yapmıyorlar. 250 cc motorlara öyle fiyatlar koyuyorlar ki, müşteri biraz daha fazla verip bari 650 cc alırım diyor. Herkes 15-20 bg'lik motorlardan 80-100 bg motorlara zıplıyor. Sonuçlar ortada, kazalar, ölümler, acılı aileler...
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
-
26 Aralık 2007, 12:58
#11
kıllıtarkan adlı üyeden alıntı
şimdi ben 1000cc motorla aynı kalıba sahip az yakan bi 250cc motor varken neden bi arabadan fazla yakan vergisi fazla motor alayım ki
İşin tehlikeli yönü,kullanama yönü bir yana bende de aynı mantık mevcut
Orta halli biri için bu hakkaten külfet
250'liliğinde gösterişi aynı noktasına takılmıyorum(başkasına hava atmak için alanlar varsa bilemiyorum) ama 250'lik kesiyor mesela beni(vergisi de can yakmıyor)
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
26 Aralık 2007, 12:59
#12
cumoni adlı üyeden alıntı
Senin gibilere motor beğendirmek çok zor be kardeşim!
Madem racinge sadece başlangıç yapmak istiyorsun; git Kanuni Racer 200 al. Ucuz yolla bak keyfine... Nasıl olsa son motorun olmayacak! Bir gün R6 ya da kavuşacaksın ama inan bana o R6 da son motorun olmayacak!
Ne alırsan al ama başlangıç olarak 250 cc den yukarı çıkma! Bu işin eğitimini almış olsan dahi çok güçlü motorlarla bu işe başlama! Motorculuğa hızlı başlayanların çoğu bu işi hızlı bitiriyorlar malesef! Sen onlardan olma; pişe pişe ilerle...
arkadaşım sen neden sürekli ünlem ve karşı tarafı fırçalar biçimde konuşuyorsun dikkatimi çekti son bi kaç topicte
diğer konuya gelince walla bende başlangıç motorunun hikaye olduğuna inananlardanım. insan hayatında scooter bisiklet yada mobilet falan sürdüyse her motoru sürebilir diye düşünüyorum.
Canlı şahitleri mevcut bu dediklerimin..
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
26 Aralık 2007, 13:07
#13
nitrious81 adlı üyeden alıntı
Evet ya Ben anlamıyorum bızın 3.sınıf ulke olarak gorduklerınden mı getırmıyolar hanı soyle "Bız sımdı Avrupa ve USA ya yanı modellerımızı gonderelımm" "eee eskı stoklar ne olacak" "Ne olcak canım Kakalarız türkiye ye nasıl olsa enayı bunlar" aynen durum bu.
şöyle düşün burda sınır yok
orda sınır var
adamın burda 600-100lik makina satma şansı yüksek diğer ülkelerde düşük
onun için küçük makinaların bisiklet gibi olanlarını getiriyolar
-
26 Aralık 2007, 13:08
#14
Elmanın sapı , armudun çöpü falan dersen başlayamazsın ; elbette her motorun her modelin bi zaafı vardır ; kimi tipten kaybeder , kimi seri değildir ; kimi rüzgarda yalpalar , bunların içinde şıkları en aza indirgeyip artık sonunu düşünmeden alacaksın bi tane.
Türkiye nin en büyük motosikletinde yazışıyoruz ; her zaman aynı tartışmalar oluyor bu başlangıç motoru konusunda ; evet Türkiye nin en büyük Motosiklet paylaşım sitesinde eğer var ise direk 600-1000 lik motordan başlayan arkadaşlar buraya yazsınlar tecrübelerini paylaşsınlar ; bu tartışma bi sonuca bağlansın...
-
26 Aralık 2007, 13:13
#15
illede racing tipi makine mi almak lazım başlangıç için.piyasada birçok 250cc çinli yada 600-650-750cc japon cruiserler var.kullanma matığı aynı.al bi tane 250 çinli tepe tepe bin.nasıl olsa motoru değiştirmek gerekir sonra.git ondan sonra al r6 mı alacan 1000rr mı alacan...kullan gitsin.türkiye de durum böyleyken 125cbr ile yırtınmaya gerek yok bence.
unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:
-
26 Aralık 2007, 13:14
#16
Gelirse alacak mısın ¿ Söz ver alacağına, getirteceğim valla..
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
26 Aralık 2007, 13:19
#17
-
26 Aralık 2007, 13:19
#18
abi durum varsa(ytl )hiç durma git bi 4 al keyfine bak ne işin var 125 lik 250 likle
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
-
26 Aralık 2007, 13:22
#19
mybeat adlı üyeden alıntı
Hocam sen getir bu dediklerimden birini hatta YAMAHA YZF 125'i filsonu kurmazsam naberdim be
Hem alırım hemde o motoru herkesin alması yönünde öyle bi çaba gösteririm ki sonunda fan clubleri, MT gurupları vs vs sen gör o zaman...
Taklifinin ciddiyetini ikimizde biliyoruz..
saygılar
Hadi sen aldın diyelim ya diğerleri ¿
Herkesin alması için çaba değil başka şeyler göstermen gerek arkadaşım, para gibi....
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
26 Aralık 2007, 13:49
#20
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Paranın ne önemi var?
Mühim olan PARASIZLIK!
ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler