bu konu hiç bi zaman fosil olamayacak heralde
12 sene geçmiş yamaha 250 ve 535 in yedek parça bulunabilirliği hala varmı ?
yerinde olsam en 500 alırdım en 500 gerçekten sesi olsun hızı olsun tam chopper karakteri taşıyor.chopper kullanan adamın videosunu izlersen beni daha iyi anlarsın diğerleride iyi makina ama bir en 500 olamazlar.
muhtemelen konu sahibi emekli olmuş, deniz kenarında oltasıyla takılıyodur
Konu sahibi, foruma en son 2006'da girmiş.
bu konu açıldığında hala en500 sıfır üretiliyordu virago 535 lerde 2004 e kadar geldi yani o zamanlar 1-2 yaşında tertemizini bulurdu..
şimdi bu motorların ikisininde temizini bulmak çok zor alırım restore edip binerim dersen en500 derim..
aynı motorun o yıllarda kle500,gpz500,er5 gibi motorlarda kullanılmasının önemi yok kawa şu andada 650cc lik motorunda aynı şeyi yapıyor versys,er6n,er6f, vn650 (vulcan s) hepsinde aynı motoru kullanıyor.. hondada cruiser segmentinde rebel500 var şu anda 500 lük grupda kullandığı aynı motoru kullanıyor honda, yada ctx700 var nc deki motoru dct şanzımanı koymuş honda..
ona fazla takılmayın aynı motoru koyabilir fabrika ama verilere bakarsanız ya farklıdır yada veriler aynı olsada koca mühendislik kadrosu cruiser ise cruisera yada enduro ise enduroya uyumlu bir map harita yada eski nesil ise devir geçişlerini egzos sistemini ona göre yapar yapıyor zaten.
arkadaşımda kawasaki versys 300 var top limit 160-165 falan aynı motor ninja 300 de 199 ları görüyor.. adamlar enduroya göre yendiden map yazmışlar ona göre gidiyor torku üstte tutmuşlar performansı altta diğerinde tam performans Allah ne vediyse..
Neden en500 yada vulcan500 avrupadaki ismiyle denirse uzun uzun anlatırım bendede vardı çünkü güzel motordur.
İkisinide kullanmış biri olarak kesinlikle Kawasaki en.500 konfor,denge,performans hepsi en 500 de var.
2001 yilindan beri, 1992 model bir virago 250 kullaniyorum. Hic yolda kalmadim. Cok saglam bir motor oldugunu soyleyebilirim. Sehir icinde 100km'de 3lt yaktigi icin de ekonomik bir motordur. Agirlik merkezi yere cok yakindir, hafiftir (130kg). Kullanimi da keyiflidir. Tek karburatorlu oldugu icin de basit bir motoru vardir denebilir. Tamirat islerini kendiniz yapip, ogrenebilirsiniz yani. Eski model alip toplamaya da uygundur bence.
Japonya'da ve Amerika'da hala sifiri satilidigi icin yedek parca sorun degil ama pahali tabi, ayrica Çin taklitleri oldugu icin buradan da ucuza yedek parca bulunabilir.
Bu arada, En500'u hep merak etmisimdir.
İki makineyide kullandım. Virago bana çok ufak ve kozmetik olarak düzgün gelmediğinden ön yargılı olabilirim ama En500 hem ağırlık, hem denge, hemde performans açısından bana daha uygun geliyor. Son birkaç senedir elimizde olan bir makine var. Bir kere bugüne kadar sorun yaşamadık. Kayışlı modeller sorunluymuş ama zincirli makineden ben hiç sorun yaşamadım. Yakıt açısından gidişine göre harika bir makine.
Virajları dengeli, ağırlığı çok fazla olmadığı için frenajı harika, bakım aralıkları uzun. En500 tam bir cruiser değil evet. Power cruiser denilen makinelere daha yakın. Vereceği maksimum torku daha yüksek devirde veriyor zaten en büyük farkıda bu. Bunun yanında 1000cc altı herhangi bir makinede tam bir cruiser değil zaten. Karakteristik olarak büyük cc cruiserlarla elbette farkı var ama 800cc - 1000cc altı diğer cruiserlarla karşılaştırıldığında gömmek çok saçma olur. Bu biraz sürüş stiliyle alakalı. Ben cruiserda olsa canım istediğinde agresif kullanmayı seviyorum. Bu yüzden bana hitap ediyor diyebilirim. Değiştire değiştire kullandığım dragstar 650, dragstar 1100, vn800, vt750 shadow, gv250 gibi makineler arasında en500'den daha fazla keyif aldığım 2 makine var. VN800 ve Dragstar 1100. Tabi çevremdeki arkadaşların motorlarını kullandığımdan uzun bir deneyim sonucu kesin bir çıkarım yapamıyorum.
Artçılı kullanım konusunda da birşey diyemem bendeki makine bobber.
en500 cruiser segmentinde güç dengesi açısından normal 800 hatta 1000cc lik cruiselara eşdeğer güç üretir.. en500 50 beygirdir aynı oranda bir marauer 800 de 50 beygirdir misal dragstar 1100 de misal 62 beygir falandı yanlış hatırlamıyorsam... kayış yada zincir olayıda a kasalar kayışlıdır 99 sonu üretime başlanan c kasalar zincir aktarmalıdır. almanyada bazı c kasalar özel müşteri istediği doğrultusunda kayışlı olarak yollanmış misal.. Türkiye dede benim bildiğim sonradan zincirden kayışa çevrilmiş 2 tane vardı..
en500 türkiyede en500 deniyor... asıl vulcan 500 yani vn serisidir.. vn500 yani vulcan500 diye geçer avrupada .. en500 diye aratırsanız zaten çoğunlukla öncelik google da hep türk siteleri çıkar kaşınıza.. vn500 dedinizmi motorun a dan z ye her tür parçasını tedarik edebilirsiniz.. çünkü 2009 da üretimden kalkdı yasalara göre 20 yıl kawasakinin ona parça üretmesi lazım. buda 2029 kadar en 500 ün parça sorunu çekmiyceği anlamına gelir..
hani türkiyede bir krişe varya parçasını bulamassın falan aslında çok rahat yurtdışı sitelerde a dan z ye her tür parçası var..
vn800 yani vulcan 800 en500 ün abisidir.. vn500 ,vn800.vn900,vn1500,1600,1700 diye gider yurtdışında sıralama o yıllarda..
bu arada en500 arka çamurluğu ile vn800 sport versiyonun arka çamurluğu aynıdır..
en500 ün o yıllardaki akranları cruiserlara göre çok artısı varda burda uzatmıycam fren sisteminden tut,yakıt sisteminden tut,şanzımandan tut ,soğutma sistemine kadar.. hatta şu yıllarda 500-600 lük üretilen sıfır bir cruiserın en500 den tek artısı olsa olsa bir enjeksiyon lu olması birde abs li olması olur başkada ekstra bir artısı olmaz..
bumootrun almanyada hastası çok neden bilmiyorum o yıllarda almanyadada çok satmış en500.. o yüzden üstünde custom olsun teknolojik olsun uğraşan çok insan var.. bir tanesi motoru enjeksiyonluya çevirmişdi misal.. almancası olanbumotorada merak salan bakabilir.
Kısaca en500 iyidir güzeldir ama temizini bulamassınız.. elinde temiz olanda asla satmaz.. satarsada çok sağlam para ister normal en500 fiyatlarında satmaz..
Gerçi logaritma söylenecek herşeyi söylemiş ama yine de merak edenler için aşağıda vereceğim linkte 10 sene En 500 kullanmış bir sürücünün yorumları var. Merak edenlere faydamız olsun.
https://www.youtube.com/watch?v=a8XwO3B56Mk
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)