BU ÇALIŞMA harbiturk TARAFINDAN ÜYE OLDUĞU FORUMLARDA YAYINLANMAK AMACI İLE YAPILMIŞTIR BU YAZIYI SİLMEDİĞİNİZ SÜRECE DİLEDİĞİNİZ YERDE DİLEDİĞİNİZ KADAR KULLANABİLİRSİNİZ
Çevremdeki herkes motocular ve sevdalıları ve sempatizanları uzaktan yakıdan alakası olmayanlar bilen bilmeyen ben ve istisnalar hariç
herkes motosikletlerin ÇOK tehlikeli olduğunu düşünmesi bir tesadüfmüdür bilmiyorum. Bu durumu abartıp Şeytan arabası diyenler Şeytan icadı diyenler
ısrarla uzakduranların da sayısı azımsanmayacak bir dereceye ulamış olmasına rağmen ben sanırım cehalet içerisinde kıt aklımla motosikletin daha az tehlikeli olduğunu düşünerek hatamı yapıyorum diye kafamdan çeşitli düşüncelerle boğuşurken bu yaptığımın cok sacma olduğunu farkettim . Daha mantıklı olabilmem için teknik verilere ulaşmam gerektiğine karar vererek internetten kafamda oluşturabildiğim bütün sorulara tek tek cevap aramaya başladım
Teknik veri bulamadığım yerde teorem üreterek gerçeğe yakın bir sonuca ulaşmak istiyorum ama bunun için birçok kişinin bu konu üzerinde kafa yorması gerekli ki ulaşılan nokta tatmin edici olabilsin
Öncelikli amacım motosikletin düşünüldüğünün aksine otomobil kadar emniyetli olduğunu kanıtlamak
Bunun için otomobil ve motosiklet kazalarının sayılara oranını değerlendirmek gerekli.
Öncelikle araç sayılırını ve kazaya karışma sayılarını bilmemiz faydalı olacaktır
Taşıt cinslerine göre trafiğe kayıtlı ve trafik kazasına karışan taşıtlar
Registered motor vehicles, involved in accidents by type of the vehicle
A. Kayıtlı taşıt sayısı - Number of registered vehicles B. Trafik kazasına karışan taşıt sayısı - Number of vehicles involved in accidents
Kaynak: Emniyet Genel Müdürlüğü Source: General Directorate of Public Security
(1) Jandarma sorumluluk bölgesindeki trafik kazaları dahil değildir (1) Data does not cover the number of road traffic
accidents in area of gendarmerie responsibility.
(2) Traktörler dahildir (2) Tractors is Included
(3) Çekici ve Tankerler dahildir (3) Tractor Truck and Tanker are included.
(4) Diğer motorlu taşıtlar ile motorsuz taşıtları kapsar (4) Includes motor vehicles and non-motor vehicles.
AMANIN O DA NE HER ÜÇ ( 3 ) OTOBÜSTEN BİR ( 1 ) İ KAZAYA KARIŞMIŞ
HER BEŞ ( 5 )MİNİBÜSTEN BİR ( 1 ) İ İ KAZAYA KARIŞMIŞ
HER ON ( 10 ) MOTOSİKLETTEN BİR ( 1 ) İ İ KAZAYA KARIŞMIŞ
HER ON ( 10 ) OTOMOBİLDEN BİR ( 1 ) İ İ KAZAYA KARIŞMIŞ
RAKAM KÜSÜRATLARI SONUCU COK FAZLA ETKİLEMEDİĞİ İÇİN YUVARLAMALARDA BULUNDUM
BU ÇALIŞMA harbiturk TARAFINDAN ÜYE OLDUĞU FORUMLARDA YAYINLANMAK AMACI İLE YAPILMIŞTIR BU YAZIYI SİLMEDİĞİNİZ SÜRECE DİLEDİĞİNİZ YERDE DİLEDİĞİNİZ KADAR KULLANABİLİRSİNİZ
BU BİLGİYİ TOPLU TAŞIMA ARAÇLARINI KULLANAN VE SİZİN MOTOSİKLET ALMANIZI İSTEMEYEN BAŞTA AİLE REİSLERİ OLMAK ÜZERE DİĞER AİLE FERTLERİ VE TÜM TANIDIKLARA AKTARMAK
EMİNİMKİ O KİŞİLERİN MOTOSİKLETE BAKIŞ AÇILARINI DEĞİŞTİRMEKLE KALMAYIP DİKKATLERİNİ TOPLU TAŞIMA ARAÇLARINA DA ÇEKMİŞ OLACAKTIR. BUNUNLADA YETİNMEYİP
TOPLU TAŞIMA ARAÇLARINA BİNENLERLE HELALLEŞMEK TEHLİKENİN NERDE OLDUĞUNU YETERİNCE KAVRAMALARINA NEDEN OLACAKTIR.
BU OTOBÜSTEN 33 KİŞİ ÖLDÜ
MOTOSİKLETLERİN DETAYLI KAZA VERİLERİ ŞEHİRİÇİ
ŞEHİRDIŞI VE TOPLAM
OTOMOBİL ŞEHİR İÇİ
OTOMOBİL ŞEHIRDIŞI VE TOPLAM
VE OTOBÜS ŞEHİRİÇİ
OTOBÜS ŞEHİRDIŞI VE TOPLAM
6.686 motosiklet kazası olmuş ve 68 ( ben 78 topladım ) sürücü hayatını kaybetmiş bu da 100 motosiklet kazasında 1 motosiklet sürücüsünün hayatını kaybettiği anlamına gelir. Artçı ve yayalar dahil toplam ölü sayısı 92
534.950 otomobil kazası olmuş ve bu kazalarda 875 otomobil sürücüsü hayatını kaybetmiş Nerdeyse 10.000 kazada bir otomobil sürücüsü hayatını kaybetmiş yolcu ve yayalarla birlikte ölü sayısı 2.112 ye çıkıyor
36.980 otobüs kazasında 25 sürücü hayatını kaybederken toplamda hayatını kaybedenlerin sayısı 353 bu da 100 otobüs kazasında 1 kişinin hayatını kaybettiği anlamına gelir ki otobüslerin tehlike konusunda motosikletlerden geri kalmadığı anlamına gelir.
araştırmalarıma devam etmekteyim şimdilik bu kadar