Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Korkunç Gerçekler

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    BU ÇALIŞMA harbiturk TARAFINDAN ÜYE OLDUĞU FORUMLARDA YAYINLANMAK AMACI İLE YAPILMIŞTIR BU YAZIYI SİLMEDİĞİNİZ SÜRECE DİLEDİĞİNİZ YERDE DİLEDİĞİNİZ KADAR KULLANABİLİRSİNİZ

    Çevremdeki herkes motocular ve sevdalıları ve sempatizanları uzaktan yakıdan alakası olmayanlar bilen bilmeyen ben ve istisnalar hariç
    herkes motosikletlerin ÇOK tehlikeli olduğunu düşünmesi bir tesadüfmüdür bilmiyorum. Bu durumu abartıp Şeytan arabası diyenler Şeytan icadı diyenler
    ısrarla uzakduranların da sayısı azımsanmayacak bir dereceye ulamış olmasına rağmen ben sanırım cehalet içerisinde kıt aklımla motosikletin daha az tehlikeli olduğunu düşünerek hatamı yapıyorum diye kafamdan çeşitli düşüncelerle boğuşurken bu yaptığımın cok sacma olduğunu farkettim . Daha mantıklı olabilmem için teknik verilere ulaşmam gerektiğine karar vererek internetten kafamda oluşturabildiğim bütün sorulara tek tek cevap aramaya başladım

    Teknik veri bulamadığım yerde teorem üreterek gerçeğe yakın bir sonuca ulaşmak istiyorum ama bunun için birçok kişinin bu konu üzerinde kafa yorması gerekli ki ulaşılan nokta tatmin edici olabilsin

    Öncelikli amacım motosikletin düşünüldüğünün aksine otomobil kadar emniyetli olduğunu kanıtlamak
    Bunun için otomobil ve motosiklet kazalarının sayılara oranını değerlendirmek gerekli.

    Öncelikle araç sayılırını ve kazaya karışma sayılarını bilmemiz faydalı olacaktır


    Taşıt cinslerine göre trafiğe kayıtlı ve trafik kazasına karışan taşıtlar
    Registered motor vehicles, involved in accidents by type of the vehicle

    A. Kayıtlı taşıt sayısı - Number of registered vehicles B. Trafik kazasına karışan taşıt sayısı - Number of vehicles involved in accidents








    Kaynak: Emniyet Genel Müdürlüğü Source: General Directorate of Public Security
    (1) Jandarma sorumluluk bölgesindeki trafik kazaları dahil değildir (1) Data does not cover the number of road traffic
    accidents in area of gendarmerie responsibility.
    (2) Traktörler dahildir (2) Tractors is Included
    (3) Çekici ve Tankerler dahildir (3) Tractor Truck and Tanker are included.
    (4) Diğer motorlu taşıtlar ile motorsuz taşıtları kapsar (4) Includes motor vehicles and non-motor vehicles.


    AMANIN O DA NE HER ÜÇ ( 3 ) OTOBÜSTEN BİR ( 1 ) İ KAZAYA KARIŞMIŞ
    HER BEŞ ( 5 )MİNİBÜSTEN BİR ( 1 ) İ İ KAZAYA KARIŞMIŞ

    HER ON ( 10 ) MOTOSİKLETTEN BİR ( 1 ) İ İ KAZAYA KARIŞMIŞ
    HER ON ( 10 ) OTOMOBİLDEN BİR ( 1 ) İ İ KAZAYA KARIŞMIŞ

    RAKAM KÜSÜRATLARI SONUCU COK FAZLA ETKİLEMEDİĞİ İÇİN YUVARLAMALARDA BULUNDUM

    BU ÇALIŞMA harbiturk TARAFINDAN ÜYE OLDUĞU FORUMLARDA YAYINLANMAK AMACI İLE YAPILMIŞTIR BU YAZIYI SİLMEDİĞİNİZ SÜRECE DİLEDİĞİNİZ YERDE DİLEDİĞİNİZ KADAR KULLANABİLİRSİNİZ


    BU BİLGİYİ TOPLU TAŞIMA ARAÇLARINI KULLANAN VE SİZİN MOTOSİKLET ALMANIZI İSTEMEYEN BAŞTA AİLE REİSLERİ OLMAK ÜZERE DİĞER AİLE FERTLERİ VE TÜM TANIDIKLARA AKTARMAK
    EMİNİMKİ O KİŞİLERİN MOTOSİKLETE BAKIŞ AÇILARINI DEĞİŞTİRMEKLE KALMAYIP DİKKATLERİNİ TOPLU TAŞIMA ARAÇLARINA DA ÇEKMİŞ OLACAKTIR. BUNUNLADA YETİNMEYİP



    TOPLU TAŞIMA ARAÇLARINA BİNENLERLE HELALLEŞMEK TEHLİKENİN NERDE OLDUĞUNU YETERİNCE KAVRAMALARINA NEDEN OLACAKTIR.





    BU OTOBÜSTEN 33 KİŞİ ÖLDÜ




    MOTOSİKLETLERİN DETAYLI KAZA VERİLERİ ŞEHİRİÇİ



    ŞEHİRDIŞI VE TOPLAM



    OTOMOBİL ŞEHİR İÇİ




    OTOMOBİL ŞEHIRDIŞI VE TOPLAM




    VE OTOBÜS ŞEHİRİÇİ




    OTOBÜS ŞEHİRDIŞI VE TOPLAM





    6.686 motosiklet kazası olmuş ve 68 ( ben 78 topladım ) sürücü hayatını kaybetmiş bu da 100 motosiklet kazasında 1 motosiklet sürücüsünün hayatını kaybettiği anlamına gelir. Artçı ve yayalar dahil toplam ölü sayısı 92


    534.950 otomobil kazası olmuş ve bu kazalarda 875 otomobil sürücüsü hayatını kaybetmiş Nerdeyse 10.000 kazada bir otomobil sürücüsü hayatını kaybetmiş yolcu ve yayalarla birlikte ölü sayısı 2.112 ye çıkıyor

    36.980 otobüs kazasında 25 sürücü hayatını kaybederken toplamda hayatını kaybedenlerin sayısı 353 bu da 100 otobüs kazasında 1 kişinin hayatını kaybettiği anlamına gelir ki otobüslerin tehlike konusunda motosikletlerden geri kalmadığı anlamına gelir.


    araştırmalarıma devam etmekteyim şimdilik bu kadar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    -
    her 100 motorcudan biri ölüyor hee :(

  3. #3

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Araştırma güzelde otobüsle kıyaslama yapılması biraz yanlış nedenine gelince;
    şehirlerarası bir otobüs yılda ortalama 300.000 km yol kateder yasal sınır toplamda 9 saat olan sürücü kullanım saatlerine uyulmaz ve bir şöför bazen 22 saate kadar araba kullanabilir. e kaza sayısıda normaldir. kaç motosiklet yıllık uzun yolda 300.000 km yapıyor ve hangi motosiklet sürücüsü 22 saat motosiklet kullanabiliyor? ha otobüsler için ben doğal karşılarım çünki otobüs şöförlüğüde yaptık. ama motosikleti otobüsle değilde mesela motosikletlerin geneli gibi şehir içinde çalışan benzer km leri yapan otomobillerle karşılaştırmak daha doğru sonuç verir... otobüslerin karşılaştırma yapabilecek bir kara taşıtı malesef yok. tır yada kamyon sürücüsü uykusu gelince yarım saat uyur yolda o yarım saat arayı kapatır ama otobüs şöförü yolcu olduğundan uykusuz gider buda kazaya davetiye çıkarır...
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  4. #4
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Eveeeeet işte bu sayılar toplumsal önyargılarımızı umarım kırar,ama zor!!!!!!!!!!!

    Yaptığınız bu çalışma için sizi tebrik ederim,sevgiler saygılar.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  5. #5
    alper_satriani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2007
    Şehir
    Heaven
    Motosikleti
    Nokia 6300 Gri
    bu mükemmel çalışma için teşekkürler.
    çok emeğiniz geçmiş belli.
    bu motosiklet düşmanlarına bir belge niteliğinde neredeyse.bilinçlenmek için de iyi bir fırsat.

    tekrar teşekkürler
    BAŞKALARINI SIK SIK AFFEDİN, AMA KENDİNİZİ ASLA

  6. #6
    carzywindy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    istanbul uskudar / tatillerde konya
    Motosikleti
    kanuni windy 125
    yaptığınız çalışma için çok teşekkürler

    gerçekten ön yargılı konuşanlara çok iyi bi cvp olmuş
    ..::Bu Vatanın Gücü Ne Parasıdır Ne Tankları , Bu Vatanın Asıl Gücü İnanmış Evlatlarıdır::..

  7. #7
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Konu ile ilgili toplayabildiğim bütün bilgileri aktardım Umarım faydalı olacaktır

    Bende sizlere teşekkür ediyorum

  8. #8
    headhunter251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    FZ6 Fazer
    Tebrik ederim seni abicimÇok anlamlı bir paylaşım olmuş,Teşekkürler...
    ..:: Nerde O Eski Günler? ::..

  9. #9
    Marv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul/beykoz
    Motosikleti
    600f
    geçenlerde aklıma gelmişti böyle bir istatistik.ama ne yalan söyliyeyim üşendim ve uğraşmadım.siz yapmışsınız çokta güzel olmuş.ellerinize sağlık.umarın birileri görür bu bilgileri.
    Drift Religion

  10. #10
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    istatistik derlemesi güzel ve anlamlı olmuş teşekkürler.

    ama herkesin ve benim de paylaştığım yargı şudur ki, motosiklet kazaya diğer motorlu taşıtlardan oran olarak az karışsa da karşıtğı kazada sonuç ağır oluyor bu da motosikleti tehlikeli kılıyor insanların gözünde.

    en basit örnek ben otomobilimde ışıkda beklerken ışığı geç farkeden biri gelip arkadan gelip arabama çarpsa iner tampona bakar, gerek görüyosam tutanak tanzim ettirir giderim, hatta çarpan şahıs hoş bi hanımsa kusura bakmayın ben yanlış şeritti durmuşum der özür diler öyle giderim
    ama aynı kaza motorumda olsa mazaalah en iyi ihtimal ufak bi yaralanmadır.
    bu açıdan bakınca motosiklet hala tehlikeli bi taşıt. bunu kabullenip kullanmak ise riski azaltan bi faktör...
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  11. #11
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Bencede otobüsle motosikletler karşılaştırılmamalı biri 40'ın üzerinde yolcu alırken digeri sadece bir tane alabiliyor ayrıyetten bir otobüsün kaza yapmasından daha felaket olan şey vardır ki oda iki otobüsün aynı kazaya karışması

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2007
    her 1 motosiklet sürücüsünden birisi (ben oluyorum) 22.000 km. boyunca 1 kere araca çarpmış (hafif) bir kere mıcır da kaymış 1 kere ıslak zeminde kaymış. 2 kerede motorunu yere düşürmüştür.
    bu kazalardan hiçbirisi yaralanmaya sebebiyet vermemiştir.

  13. #13
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    harbitürk eline sağlık...ilgiyle okudum...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  14. #14

    Üyelik
    24 Nisan 2007
    güzel bi çalışma olmuş eline sağlık
    100 motosikletten 1 i kaza yaparsa max. 2 kişi taşıyabileceği için kazaya karışan kişi sayısı 2 oluyor
    100 otobüsten 1 i kaza yaparsa max. 50 kişi taşır dersek kazaya karışan 50 kişi oluyor ....

    ben bu sonucu çıkardım ve motor tehlikeli diyenler için bi özetleme olarak düşündüm ....

  15. #15
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    harbiturk; Çalışamanız mükemmel. Emeğiniz için teşekkürler.

    Otomobillerdeki hava yastılları, bariyerler,kabin ve emniyet kemeri gibi unsurlar herhangi bir darbe esnasında bir derece koruyucu görev yaparlar. Motosikletlerde bunlar olmadığı için kask,koruyucu elbise,dizlik,eldiven vs. ile korunmaya çalışırız. Teknolojinin insanların hizmetine sunduğu nimetleri kuralına uygun kullannası durumunda bundan faydalanmış olur. Traş olunan jilet de bir teknoloji ürünüdür. Kuralsız kullanılacak olunursa insan kendi kendini boğazlamış olur.
    Kısacası kuralsız kullanılan herşey tehlikelidir..

  16. #16
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    güzel yazı olmuş dostum ellerine sağlık
    [FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::

  17. #17
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    rakamlarla hersey ortada ama hala insanimizin motosikletin seytan araci ve bir olum makinasi fikrinden kurtulmasi daha zaman alir
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2007
    Şehir
    Bornova-İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Atlantic 500 Sprint Scooter'ların Atası
    İyi çalışma olmuş tebrikler.

  19. #19
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı osmanba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    harbiturk; Çalışamanız mükemmel. Emeğiniz için teşekkürler.

    Otomobillerdeki hava yastılları, bariyerler,kabin ve emniyet kemeri gibi unsurlar herhangi bir darbe esnasında bir derece koruyucu görev yaparlar. Motosikletlerde bunlar olmadığı için kask,koruyucu elbise,dizlik,eldiven vs. ile korunmaya çalışırız. Teknolojinin insanların hizmetine sunduğu nimetleri kuralına uygun kullannası durumunda bundan faydalanmış olur. Traş olunan jilet de bir teknoloji ürünüdür. Kuralsız kullanılacak olunursa insan kendi kendini boğazlamış olur.
    Kısacası kuralsız kullanılan herşey tehlikelidir..

    İlerki günlerde koruyucu sistemler ve elbiselerimizin kıyaslamasını yapacağım

  20. #20
    gokhan_307 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    2006 Ybr 125 (Mavi)
    Çok güzel bir çalışma.Ama 100 otobüs kazasında 1 kişi ölürken 100 motosiklet kazasında 1 sürücü ölüyor demişsin.Yani artçı ve yayalar hariç.Onun için hala motosiklet daha tehlikeli görünüyo araştırmaya göre.Herkes full koruma giyinse sonuç çok farklı olurdu ama.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)