Hyosung GT 250 R ile 200 kmph üstü !!!
Reklamlar
-
14 Aralık 2007, 23:04
#61
aargh adlı üyeden alıntı
Orijinalini bozmamasi konusundaki tavsiyeniz hos ama forumda bilgi danışan birisine "sen en iyisi git bir ustaya sor" denilmez.
Arkadasimiz, tecrube sahibi uyelerin samimi gorusleri ve yonlendirlemeri ile bu ise karar verdiginde zaten ustaya gidecektir.
Motosiklette hiz arttirma konusunda akla gelen ilk yontem disli kucultmek oldugunu cokca okumustum mesajlarda. Hatta en fazla YBR125 ve CBF150 konu basliklari altinda bu konu tartisiliyordu. Hyosung GT250R icin uygun bir disli yada baska alternatif bir uygulama olup olmadigi konusunda bir fikrim yok. Bilenler var ise tavsiyelerde bulunacaklardir sanirim.
Not: Yardim talebinde bulunan arkadasimiz, motorunu hizlandirmak istemesi konusundaki makul nedeni izah etmis. "Ne geregi var kardesim?" ile baslayan mesajlar forumu uzatacak ve takip edenlerin ilgisini dagitacaktir. Teknik olarak tavsiyelerde bulunacak kisilerin mesajlarini ben de dikkatle takip ediyor olacagim.
Saygilar...
Yeni görevinde başarılar arkadaşım da sen teknik bilgi ver bende aklım neye yetiyorsa o yorumu yapayım.Burası forumsa düşüncesi sorulan herkes cevap verme hakkına sahiptir.Uyarma veya ceza verme yetkisi olanlarda bellidir.Takip işinide onlara bırakalım istersen.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
Reklamlar
-
15 Aralık 2007, 04:40
#62
ucanteneke5 adlı üyeden alıntı
arkadaşım MZ lerde 301 in ön dişlisi 22dir ben 24 takmıştım.
orjinali 4000dev.105km.cıvarında yapıyo.
sende ön dşliyi sadece iki diş artırsan 15km.fazla hız elde edersin motosikletinde zannedersem o yükü kaldırır ama tabi orjinaline göre daha çabuk yıpranır.
birde ön dişliyi büyütmek için dişlinin orası müsaitmi bi bak yani daha büyüğü sıarmı eer sığımasa bir diş önden büyüt iki diş arkadan küçült aynısı olur.
ben çok denemiştim önden bir diş arkadan iki dişe denk geliyo.
sana kolay gelsin umarım yardımcı olmuşumdur.
Hocam çok teşekkür ederim , Allah razı olsun ... Sayenizde kafamda biraz daha netleşmeye başladı ... Tabii dediğiniz olayı ben hiç düşünmemiştim yeterli yer de olmaya bilir tabii ki ....
-
17 Aralık 2007, 11:30
#63
hocam ben bu durumu çok araştırdım ve ciddi ciddi yapmaya niyetlendim...
ön dişliyi büyütmemeni şiddetle tavsiye ederim motor kalkmıyo yani 3. vitesteymiş gibi kalkıyo ... iki kişi hiç kalkmıyo
arka dişliyi küçültmek iyi bi çözüm.. sanayide azdırma adında bi tezgah.. o tezgahta dişli yaptırdım motoruma taktım.. ama aman aman bi fark göze çarpmıyo yine son hıza ulaşma süresi bayaa geç olduğu için extra bi adrenalin yok.. zaten dip gaz gitmekten piston segman anasını ağlattım motorun bu yüzden zorlamaya gerek yok bu tip makineleri... bana biraz pahalıya maloldu ama anladım...
bu yüzden motoru zorlicak şeyler yapmamanı tavsiye ederim.. sonuçta bu zımbırıklar 9 bin devirin üzerinde yağlamayı hemen hemen kesiyo redline da ise hiç yağlama yapmıyo gibi bişey..
-
17 Aralık 2007, 14:41
#64
arkadaşım hyosung ile bir çalışma yapmadık ama söylediğiniz mantıkla hareket ederek 2000 model bir honda titanın arka dişlisini küçülttük. ön dişliyi de büyütebilirdik ama aynı şey olacağı ve sökme takma işlemi daha kolay olduğu için arka dişli ile oynadık. sonuçta orijinal iken 6. vitesi isteyen motorumuz önden gelen hafif bir rüzğarda 5. vitese bile çıkamadı. inişte ve rüzğarı arkadan aldığımız zamanlarda son hızımız arttı ama araç sollama işleri ızdırap oldu. 90 km hızdan sonra rüzgar direncini yenemez hale geldik. esas motor gücü bu hızdan sonra gerekiyor çünkü; atmosfer direci bu hızdan sonra adeta duvar engeli yaratıyor. 100 km hız için 10hp yeterli ama 100 den 150 ye çıkabilmek için +15, 150'den, 200'e çıkabilmek için motorun ağırlığı ile doğru orantılı olarak belki +20 beygir daha koymanız gerekiyor. yani sizin motorunuz 29 hp değil 20+15+10= 45 olmadan bu hızı sağlıklı olarak yapabilmeniz çok zor. Ama, motorunuzun dişlisi ile beraber yanma odası basıncını artırarak beygir gücünü de artırmanız gerekiyor. bu işlem için önce özverili iyi bir torna freze ustası bulup silindir kapağını taşlatmanız ve artan basınçta daha iyi ateşleme yapabilen daha kaliteli ve (piston tepesine vurmaması için) daha kısa bir buji takmanız gerekiyor. Ayrıca hava emişinin daha rahat olması için hava filtresini de daha kaliteli ve daha geçirgen bir filtre ile değiştirmeniz gerekir. motoru sökmüşken siz en iyisi bir de titreşimi asgariye indirmek için krank milinin balans ayarını da yaptırın bu söylediklerim size en az 5 hp kazandıracaktır. Bu işlemlerden sonra deneme esnasında atmosfer engelini en aza indirebilmek için üzerinize çok iyi oturan profesyonellerin kullandığı bir tulum elbise giymenizi öneriyorum. İnşallah verimli olabilmişimdir. Size kolay gelsin. Çünkü şu anda sitede olduğu gibi her usta ve parçacıya derdinizi anlatabilmek için epey uğraş vermeniz gerekecek. çok afedersiniz deyim yerindeyse ben diyordum; hadımım. usta soruyordu; kaç çocuğun var?
-
18 Aralık 2007, 05:25
#65
metalgod adlı üyeden alıntı
hocam ben bu durumu çok araştırdım ve ciddi ciddi yapmaya niyetlendim...
ön dişliyi büyütmemeni şiddetle tavsiye ederim
motor kalkmıyo yani 3. vitesteymiş gibi kalkıyo ... iki kişi hiç kalkmıyo
arka dişliyi küçültmek iyi bi çözüm.. sanayide azdırma adında bi tezgah.. o tezgahta dişli yaptırdım motoruma taktım.. ama aman aman bi fark göze çarpmıyo yine son hıza ulaşma süresi bayaa geç olduğu için extra bi adrenalin yok.. zaten dip gaz gitmekten piston segman anasını ağlattım motorun bu yüzden zorlamaya gerek yok bu tip makineleri... bana biraz pahalıya maloldu ama anladım...
bu yüzden motoru zorlicak şeyler yapmamanı tavsiye ederim.. sonuçta bu zımbırıklar 9 bin devirin üzerinde yağlamayı hemen hemen kesiyo redline da ise hiç yağlama yapmıyo gibi bişey..
Olaya üzücü de olsa son noktayı koyup beni bilgilendirdiğiniz için size sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum ... Demek ki yapacak bir şey yok , kaderimize razı olacağız ...
niyazierk adlı üyeden alıntı
arkadaşım hyosung ile bir çalışma yapmadık ama söylediğiniz mantıkla hareket ederek 2000 model bir honda titanın arka dişlisini küçülttük. ön dişliyi de büyütebilirdik ama aynı şey olacağı ve sökme takma işlemi daha kolay olduğu için arka dişli ile oynadık. sonuçta orijinal iken 6. vitesi isteyen motorumuz önden gelen hafif bir rüzğarda 5. vitese bile çıkamadı. inişte ve rüzğarı arkadan aldığımız zamanlarda son hızımız arttı ama araç sollama işleri ızdırap oldu. 90 km hızdan sonra rüzgar direncini yenemez hale geldik. esas motor gücü bu hızdan sonra gerekiyor çünkü; atmosfer direci bu hızdan sonra adeta duvar engeli yaratıyor. 100 km hız için 10hp yeterli ama 100 den 150 ye çıkabilmek için +15, 150'den, 200'e çıkabilmek için motorun ağırlığı ile doğru orantılı olarak belki +20 beygir daha koymanız gerekiyor. yani sizin motorunuz 29 hp değil 20+15+10= 45 olmadan bu hızı sağlıklı olarak yapabilmeniz çok zor. Ama, motorunuzun dişlisi ile beraber yanma odası basıncını artırarak beygir gücünü de artırmanız gerekiyor. bu işlem için önce özverili iyi bir torna freze ustası bulup silindir kapağını taşlatmanız ve artan basınçta daha iyi ateşleme yapabilen daha kaliteli ve (piston tepesine vurmaması için) daha kısa bir buji takmanız gerekiyor. Ayrıca hava emişinin daha rahat olması için hava filtresini de daha kaliteli ve daha geçirgen bir filtre ile değiştirmeniz gerekir. motoru sökmüşken siz en iyisi bir de titreşimi asgariye indirmek için krank milinin balans ayarını da yaptırın bu söylediklerim size en az 5 hp kazandıracaktır. Bu işlemlerden sonra deneme esnasında atmosfer engelini en aza indirebilmek için üzerinize çok iyi oturan profesyonellerin kullandığı bir tulum elbise giymenizi öneriyorum. İnşallah verimli olabilmişimdir. Size kolay gelsin. Çünkü şu anda sitede olduğu gibi her usta ve parçacıya derdinizi anlatabilmek için epey uğraş vermeniz gerekecek. çok afedersiniz deyim yerindeyse ben diyordum; hadımım. usta soruyordu; kaç çocuğun var?
Beni anladığınız ve gerekçeleriyle bu olayın olamayacağını açıkladığınız için size de sonsuz teşekkürler ... İşte cevap vermek böyle birşeydir ... Saygılarımı sunuyorum ...
Not : Topic de yaşadığım sıkıntımı özetleyen espriniz de müthişdi gerçekten ... Espri yapmak da böyle birşeydir ... (anlayan anlamıştır heralde ... )
-
18 Aralık 2007, 09:17
#66
cumoni adlı üyeden alıntı
İşte ben bu matematiğin mantığı çözemiyorum! O motor veya bu motor fark etmez; 10 beygir ile 100 km/h yapılabilirken, 29 beygir ile 200 km/h neden yapılamaz? Yapılamaz mı sanıyorsunuz gerçekten? Yani hesap meydandadır, 125 cc ve 10 beygirlik bir motosiklet 100 km hızı görebiliyor mu? Kesinlikle görüyor... Öyle ise 250 cc ve 20 beygirlik motosiklet de 200 km hızı görebilir. Bu işin matematiği var ise görebilir. Mümkündür, ancak bazı fizik kuralları metematiğin bu gücünün ortaya çıkmasına imkan vermiyor diyebilirsiniz.
Peki, o zaman 20 ye 9 daha ilave ettik; oldu 29 beygir... Yine mi fizik engeli ile karşı karşıyayız dersiniz? Hayır dostlarım, mesele bu değil. Mesele üreticinin ürettiği motor için en uygun bulduğu devir limitleridir ve yine bu motor için uygun bulduğu şanzuman dişli oranlarıdır. Hacmi ne olursa olsun, motorun devrini daha da arttırmak veya dişli oranları ile oynamak mümkündür. Ancak üreticiler bu oranları tespit ederlerken motorun ömrünü de hesap etmek durumundadırlar.
Şimdi sorarım size: Motosikletinizin son hızını %20 arttırmak uğruna, motor ömrünün %80 ini feda edebilir misiniz? Bence oynamayın motorlarınızla, bırakın orijinal halleri ile kalsınlar!
Yok siz o matematiği biraz yanlış anlamışsınız. yani ben ilkokuldan sonra hiç fizik görmedim ama azıcık düşününce mantık oldukça basit. motorun yüzeyi karedir ya hani (santimetrekare gibi birimlerle değerlendiririz) bu nedenle havaya uyguladığı direnç de karesi gibi artar. yani "10 beygir ile 100km yapılıyosa 20 beygirle de 200km yapılır" diye bişey yok. öyle olsa 120 beygirlik bir 600cc'nin 1000 kilometre hızı geçmesi gerekirdi.
taa başlığın ilk sayfasında dediğim gibi, sadece dişli ile oynayarak o motora 200kmh yaptıramazsınız. 29 beygirin elde edebileceği hız bellidir. o hıza ulaşmak için önce motor gücünü arttırmak gerek.
-
18 Aralık 2007, 11:34
#67
[B]Aptalların anlayacağı gibi yaz, akıllı olan ilk cümlede ne dediğini zaten anlar [/B]:cat:
[B][COLOR="DarkRed"]Ben Derdimi Hangi Dağa
Yüreğimi Hangi Suya Diyemiyorum[/COLOR][/B]
-
18 Aralık 2007, 19:09
#68
Pınarr adlı üyeden alıntı
6-7-8inci sınıflarda fizik yok muydu yau? yanlış hatırlıyorum sanırım.. tabi ben ortaokula geçtiğim zaman ilköğretim 8 sene olmuştu. neyse konu dağılmasın
-
18 Aralık 2007, 19:10
#69
ketchup adlı üyeden alıntı
6-7-8inci sınıflarda fizik yok muydu yau? yanlış hatırlıyorum sanırım.. tabi ben ortaokula geçtiğim zaman ilköğretim 8 sene olmuştu. neyse konu dağılmasın
7-8 de var ama fen olarak gecıo heheh :D
-
Arkadaşlar topik eskimiş ama bede de aynı sorun var. Önü 1 dişli büyütme yada arkayı 2 dişli küçültme düşünüyorum. İşlemi yapan ve olumlu-olumsuz sonuç alan varmı?
Kazasız belasız.
-
konu hakkinda bilgisi olan varmi?bana uzun yolda bagirmadan 140 yapsa yeter istiyorum...200 gibi takintim yok uzun yolda sikmasin beni 140-150 km/h ile giderken cok bagiriyo motor disli buyurse diyorum acaba hani devir dusecek ya ne dusunuyorsunuz bu konuda ayrica lastiginide eskiyince 130 luk yapacagim ki zorlanma azalsin..fikir gorus ve oneri bekliyorum
yokmu bilgi verecek kimse
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
-
arkadaşlar bu motorlar 120 km hızın üstü resmen aptallık bence 80 den yukarı çıkmayın bu motorlarla,aslında almayın diyicem de alanlar bari düzgün kullansınlar
[B]King is back baby!King is back![/B]
-
aboooooo.. hortıngen olmus buda..
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
possi adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu motorlar 120 km hızın üstü resmen aptallık bence 80 den yukarı çıkmayın bu motorlarla,aslında almayın diyicem de alanlar bari düzgün kullansınlar
Gece gece işin yok mu senin
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
viper17 adlı üyeden alıntı
Gece gece işin yok mu senin
O arkadaş anti-hyocu herhalde dostum
Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)
-
yil olmus 2013' hala hyosunga 200 yaptirma yolu tartisliyor vay arkadas :D eski kasada 117ye sabitleyip gidiyosunuz en titresimsizi fazlasi zarar, yeni kasada disli orani farkli o 120nin biraz daha ustunde daha rahat gidebilir :D
Haa 117 dediysek aslinda o 106 falan ediyo. yani otobandayken o hizda radara da girmiyorsunuz.
-
bugay senin bu sölediklerin bana öküz öldü ortaklık bozuldu sözünü hatırlattı :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
kardeş bırak motorun orjinal kalsın yoksa sevdiğin motorundan olursun eğer tavsiye dinlemezde yabtıüğın motorunda değişiklleri pişman olacağını tecrübem le sabittir yani kesin pişman olacaksın motorun düzeni allak bullak oluyoır dahada tparlayamazsın
05428381357 mustafa minyas kahraman maraş merkez şimdiye kadar motor geçmişi +++ mobilet +mz 150cc++150cccelik coper +250cc regal rabtor+vf750c honda magna++er6 n++125cckymco++er5++şimidlik suziki bandit650s ve 150cckmt çelik sport
-
Alper Kaya adlı üyeden alıntı
bugay senin bu sölediklerin bana öküz öldü ortaklık bozuldu sözünü hatırlattı :D
hyo kullanirken de bunu soyluyordum ben merak etme :D objektif olmak lazim. hatta eski postlarimi(hyo varkenki) iyice karistirirsan aldiktan sonra da benzer yorumlarimi gorursun.
Haa su kisim yanlis anlasilmasin, ben 117 dedim de 7.7 devirde yaptigi icin. Titresimsiz konforlu seyahat icin diyorum, kotu anlamda demedim. sonucta o motor 11bin devirde mi ne rede giriyordu.
Gps ile olctugumde de tam olarak %10 fazla gosterdigini gormustum, bunu da daha once soylemistim, kendimizi kandirmanin anlami yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)