arkadaşım yapmasına yapılır ama huyo zaten alçak devirlerde gücü nerdeyse yok gibi bişey hissedilmiyo birde dişliyi deiştirirsen bu sefer her kalkışta fazladan devirlendirmek gerekeceinden bu sefer debryaj balatalarını çok çabuk bitirecen.
sana bi örnek vereyim bende 99mod.MZ fun 301 vardı benzin tasarufu yapmak için ön dişliyı 2 diş büyüttüm ve arka dişliyi 5 diş küçültüm maksatım son sürati yükseltmek deildi benzini düşürmekti ve baktım ki kalkışta biraz bol gazla kalkıyo ve gayet iyi gidiyodu yani 4000 devirde 130km.h yapıyodu ve şehir içinde yüzde 3 lt.geçmiyodu.
bir gün istemeden ikinci köprüye doğuru biri durdurdu ve kaçla gittimi sordu bende 160km.dedim ama 180km.peşimden gelmiş baya oda motorcu ve merak etmiş bir MZ nasıl böyle gider diye.
neyse gitmesine giderdi ama yaklaşık bir sene sonra volant dişlisi dediğimiz dişli sıyırdı ve anladımkı orjinalden şaşmamak lazımmış.
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
''Pardon hocam bu krank kolu dediğiniz piton kolu mu acaba ..??? Ben krank mili diye bişey biliyorum ama tabii kastettiğiniz piston kolunun krank miline bağlandığı kısım da olabilir .''
Öncelikle buna cevap vereyim;Evet sizinde dediğiniz gibi pistonu krank miline bağlayan kol.Krankın çevirdiği mil krank mili oluyor.
''Her neyse yalnız hyosung larda bu kolun zayıf olduğunu nerdenbiliyorsunuz ???''
Vallah hyosung sitesi var .'' http://www.hyosungfanclub.com/ '' Burdan takip ediyorum motor hakkında hatalar eksiklikler diye genel bir başlık var.Orda belli başlı problemler vardı; vitese geçmeme, benzin göstergesi, lastik .... falan filan uzuyor böyle.Orda krank(piston)kolu diğer japon motorlarına rağmen krank kolunun dağa ucuz çelikten imal edilmiştir ibaresi var.Bu motorun düşük km krank kırmasının nedenleri arasında.Birde link vereyim araştırma yaparsan daha fazla bilgiye hatta çeliğin kalitesine kadar bilgi var.Link http://www.hyosungfanclub.com/forum/...ead.php?t=2404
Siz teknik servissiniz de bir hyosung mu açtınız yoksa kulaktan dolma bilgilere dayanarak mı söylüyorsunuz ...
Ben hyo filan açmadım sadece hyonun forumunu 1 yıldan beri takip ediyorum ve genel olarak aynı sorunlar.Gt 250 r yakından inceledim görüntü var.Dikkat çekici.Yani hyo açamsamda yakinen inceledim forum biliglerimle karşılaştırdım doğru olduğunu gördüm.
gördüğüm kadarıyla Hyosung'un işçilik kalitesi oldukça iyidir ve bu adamlar yıllardır Suzuki gibi bir firmaya çalışmış ve onlara parça üretmişlerdir halen de üretiyorlar bildiğim kadarıyla ...
İşçilik kalitesi ne iyi ne kötü çin japon arası kore oluyor her halde.Eski mühendisler tarafında üretildiğini biliyorum.
Sizin nasıl kullandığınızı görmeden bilemem herkes iyi kullanıyordu kendi içinde.Sonuçta race bir motor alıyorsunuz ve sakin kullanmak alan kişinin seçtiği motorla uyumlu değil.Race motoru alan bir kişi kısa mesafede hızlanmasındanda ön kaldırmaya kadar limitte kullanmak isteyecektir.
Sonuç olarak;
Bir eşeği aşırı yüklemek gibi bişe eşeği fazla karnını doyurup iyi bir hız beklerseniz o eşek çatlar.En basit örneği bu herhalde.
Yani bu durumda bir sürü hyo nun servislerde yatıyor olması gerekmezmiydi ... 20.000 km devirmiş bir sürü sorunsuz hyo var ... Benim bildiğim kadarıyla o krank kıran arkadaşların yanlış kullanımıyla ilgili bir durumdu bahsedilenler ... Malum sizin de dediğiniz gibi performans isteyen ve yeni kullanıcı bir sürü arkadaş hyo yu tercih etti ... Bunların arasında da yanlış kullanım kaynaklı bu tip sorunlar yaşayanlar olması çok doğal ... Ayrıca bahsettiğiniz kalitesizlik 20-25 milyarlık SS makinelere göre kıyaslanıyor ... tabii ki en son teknolojiyle üretilmiş ve yarışlarda kullanılan bu makinelerde kullanılan parçalar da ona göre olacaktır ...
yukarıda bir arkadaş MZ sine yaptığı modifikasyondan bahsetmiş ... Öylesine ağır bir modifikasyonla MZ krank kırmıyorsa daha hyo da kırmaz diye düşündürdü bana ... Kaldı ki ben sadece ön dişliyi 2 dişli kadar büyütmakle istediğim sonucu alacağımı düşünüyorum ... tabii önce son dişlinin kaçlı olduğunu öğrenip bir hesap yapmak gerek ...
4.000 devirde 130 km çok yüksek bir sürat ben 7.000 devir de 130- 140 görsem bana yetecek ... Acaba daha önce 4.000 devir de kaç yapıyordu ???
Bana bir fikir vermesi açısından soruyorum ....çünkü 7000 de 140 kmph demek redline sınırı olan 10500 de 210 kmph demek olur ki bu da bana fazlasıyla yeter ...
Sizin modifikasyon biraz ağır olmuş sanırım ben daha azıyla istediğim sonucu elde edebilirim ve motora da fazla zararım olmaz diye planlıyorum ...
Haaa bir de MZ nin öndeki dişlisi kaçlıydı ???
Bu arada kitapcığından edindiğim bilgileri de yazayım sizlere ;
Debriyaj : Islak çok plakalı tip
Redüksiyon oranı : 3,290
Şanzıman
1. vites : 2,460
2. : 1,560
3. : 1,190
4. : 0,960
5 : 0,840
bu değerler inç olarak dişli çapları mı acaba ??? Hoş gerçi bizim bu dişlilerle işimiz yok aslında bunlar şanzımanın içinde ki dişliler ... Bize son dişlinin değerleri lazım .... Her neyse fikir olsun diye yazdım belki yorumlarınız da işe yarar ...
Saygılar ....
dostum hevesını kırmak ıstemem ama kaç senelık mazısı varkı o motorun yapmayın boyle seyler ya o paarayı ona verene kadar al bi 600 lük sık gıtsın
ön dişli küçültmek sana hız kazandırır ama moora zarar verebılırsın o yuzden neyse o bence een dogrusu
ya hep söylicektim unutuyordum
sızın gt 250 r değil yani r harfi konamaz çünkü 5 vites colbadan r hesabı
Neyse şimdi söylemişsiniz içinizde kalmamış , rahatlamışsınızdır ... şişkinlik yapmaz artık ... Ama siz bunu Hyosung Kore ye söyleyin bence , çünkü bu modelin adı bu ... Siz Hyosung yetkililerine alfabemizden beğendiğiniz bir harfi önerirsiniz değiştirirler ... Biz de ''R'' demeyiz ....
Yani inanamıyorum arkadaşlar ; ben böylesine boş bir lafı söylemeye üşenirim bazı vakti bol arkadaşlarımız yazmaya üşenmiyor hakikaten ilginç yani ... Bize de boş laflara boş cevaplar vermek kalıyor ...
Moderatör arkadaşlar artık kitleyebilirsiniz konuyu , bu gidişle amacına ulaşabilecek gibi görünmüyor , bari lüzumsuz geyik yapılmasın ... Saygılar ...
bana bak sen bi konuşmalarına dikkat et istersen bilmem anlatabildimmi ?
ayrıca bunu bu kadar ciddiye aldıysan yaran varki gocunuyorsun
sana bi şişkinlik yaparım ondan sonra kendine gelemezsin, seviyesiz
kawasaki ninja 250 yi bekleyin, 250 cc ama 15bin devir saati var ve redline devrinde 185 kmh yapar diye hesapladık, 200 kmh yi görebilir belki.
o motora 200 yapamaz derim,fakat bi kaç araştırma yapıp döneceğim
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
Sayeniz de hepimiz gördük seviyeyi ...
Neyse buyrun siz devam edin konu o kadar alakasız yerlere geldi ki zaten şimdi de ZZ ''R'' 250 yi konuşmaya başlamışsınız ... Şöyle bir dönüp başlığa bakın isterseniz konu neydi acaba diye , belki hatırlamanıza yardımcı olur ...
Not : Sayın moderatörler lütfen kitleyin artık konuyu ...
Arkadaş espri yapmış eğer hoşuna gitmediyse yoruma cevap vermessin olur biter.. Ortamı neden gereksiz geriyosunuz? hoş mu oluyo böyle...
[B]Aptalların anlayacağı gibi yaz, akıllı olan ilk cümlede ne dediğini zaten anlar [/B]:cat:
[B][COLOR="DarkRed"]Ben Derdimi Hangi Dağa
Yüreğimi Hangi Suya Diyemiyorum[/COLOR][/B]
arkadaşım MZ lerde 301 in ön dişlisi 22dir ben 24 takmıştım.
orjinali 4000dev.105km.cıvarında yapıyo.
sende ön dşliyi sadece iki diş artırsan 15km.fazla hız elde edersin motosikletinde zannedersem o yükü kaldırır ama tabi orjinaline göre daha çabuk yıpranır.
birde ön dişliyi büyütmek için dişlinin orası müsaitmi bi bak yani daha büyüğü sıarmı eer sığımasa bir diş önden büyüt iki diş arkadan küçült aynısı olur.
ben çok denemiştim önden bir diş arkadan iki dişe denk geliyo.
sana kolay gelsin umarım yardımcı olmuşumdur.
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
kesinlikle katılıyorumasm adlı üyeden alıntı
..::Bu Vatanın Gücü Ne Parasıdır Ne Tankları , Bu Vatanın Asıl Gücü İnanmış Evlatlarıdır::..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)