Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
Orijinalini bozmamasi konusundaki tavsiyeniz hos ama forumda bilgi danışan birisine "sen en iyisi git bir ustaya sor" denilmez. Arkadasimiz, tecrube sahibi uyelerin samimi gorusleri ve yonlendirlemeri ile bu ise karar verdiginde zaten ustaya gidecektir.
Motosiklette hiz arttirma konusunda akla gelen ilk yontem disli kucultmek oldugunu cokca okumustum mesajlarda. Hatta en fazla YBR125 ve CBF150 konu basliklari altinda bu konu tartisiliyordu. Hyosung GT250R icin uygun bir disli yada baska alternatif bir uygulama olup olmadigi konusunda bir fikrim yok. Bilenler var ise tavsiyelerde bulunacaklardir sanirim.
Not: Yardim talebinde bulunan arkadasimiz, motorunu hizlandirmak istemesi konusundaki makul nedeni izah etmis. "Ne geregi var kardesim?" ile baslayan mesajlar forumu uzatacak ve takip edenlerin ilgisini dagitacaktir. Teknik olarak tavsiyelerde bulunacak kisilerin mesajlarini ben de dikkatle takip ediyor olacagim.
Saygilar...
= = = Be Aprilia racer! = = =
ben yokus asagı 200 km yı gecıpte,krank kestıren hyosung kullanacısıyla tanıstım gecen..sonuc motoru elıne almıs:D:D:D
Motosiklet bir tutkudur..vazgecilmez
arkadaşlar uzman değilim, hatta orta okuldan sonra fizik dersi bile görmedim ama şunu söyleyebilirim ki sadece dişli değiştirerek o motora 200kms yaptıramazsınız. Motorun ürettiği beygir gücü belli, hava direnci belli. 200kms için mutlaka motor gücü arttırılmalı. nasıl bir dişli sistemi takarsanız takın 29 beygir ile o motora 200kms yaptıramazsınız.
200 km/h Hyosunglara yaptırılması (250'likler tabiki) pek mantıksal gelmiyor.Race modellerinin dizaynları 650'lerin ki gibi neredeyse ama hava direncinin nasıl olduğunu bilmiyorum.
Denildiği üzere ben de hızlanmanın insana zevk vereceği kanaatindeyim.Ara hızlanma arabalardan kurtarır.
29 beygire de cidden 200 Km/h yaptırmak pek sağlıklı bişey değil aslında.Dişli ile oynanırsa makine daha fazla zorlanır.Aktardığı güç azalır ama son hızı artar.Bisikletteki mantık.
Gerek yok,iyi bu iyi.Hocam dürtme güzel makina işte.
:pr::pr::pr:
İşte ben bu matematiğin mantığı çözemiyorum! O motor veya bu motor fark etmez; 10 beygir ile 100 km/h yapılabilirken, 29 beygir ile 200 km/h neden yapılamaz? Yapılamaz mı sanıyorsunuz gerçekten? Yani hesap meydandadır, 125 cc ve 10 beygirlik bir motosiklet 100 km hızı görebiliyor mu? Kesinlikle görüyor... Öyle ise 250 cc ve 20 beygirlik motosiklet de 200 km hızı görebilir. Bu işin matematiği var ise görebilir. Mümkündür, ancak bazı fizik kuralları metematiğin bu gücünün ortaya çıkmasına imkan vermiyor diyebilirsiniz.29 beygir ile o motora 200 km yaptıramazsınız.
Peki, o zaman 20 ye 9 daha ilave ettik; oldu 29 beygir... Yine mi fizik engeli ile karşı karşıyayız dersiniz? Hayır dostlarım, mesele bu değil. Mesele üreticinin ürettiği motor için en uygun bulduğu devir limitleridir ve yine bu motor için uygun bulduğu şanzuman dişli oranlarıdır. Hacmi ne olursa olsun, motorun devrini daha da arttırmak veya dişli oranları ile oynamak mümkündür. Ancak üreticiler bu oranları tespit ederlerken motorun ömrünü de hesap etmek durumundadırlar.
Şimdi sorarım size: Motosikletinizin son hızını %20 arttırmak uğruna, motor ömrünün %80 ini feda edebilir misiniz? Bence oynamayın motorlarınızla, bırakın orijinal halleri ile kalsınlar!
ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!
@cumoni, rüzgar direncinin vb. şeylerin hızlandıkça değişmediği bir ortam bulursanız sizin dedikleriniz geçerli olabilir (10 hp 100 km/h 20 hp 200 km/h hız örneği)
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
Dişli oranlarını değiştirerek 20 km daha arttırabilirsin son hızını belki ama esas avantajını kaybedersin. Arabalara karşı en büyük avantajımız akselerasyon, son hız değil. 650'lik motorum 1.6 bir arabayla aynı son hıza sahip ama ben 0-100'e 4 sn'de, araba 11 sn'de çıkıyor. Çok gerekli bir durum yoksa 120 üstüne çıkmam. Eski 250'lik motorumun son hızı 140'dı. Ama bu hıza çok yavaş ulaştığı ve arabalardan kaçmakda problem yaşadığım için 650'liğe geçtim. Sen dişli değişimi yapsan bile, sen 180'e çıktığında hala araba kuyruğunda olacak.
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
"akselerasyon"
otomobil dergilerinde ısrarla "ivme" yerine kullanılan kelimemsi.
bu kelimenin anlamı budur. lütfen kullanmayalım. "ivmelenme" daha karizma.
200 yapar mı yapmaz mı bilemem anlamam. yalnız bu motorun 200 km için yapılmadığı aşikar. şüphesiz bir takım modifikasyon ile yapabilitesi var motorun. lakin motorun gelecekteki performansını ve zorlanması durumunda problem yaşanması kaçınılmaz gibi duruyor.
zaten harcanak paraya biraz daha eklenip 200 km hıza çıkabilecek motor alınması ayrıca 200 km hız ile problem yaşandığında hayatta kalmanızı sağlayacak ekipmana sahip olunması mantık çerçevesinde.
Bi takım değişikliklerle 200 km yi görebilirsin belki ama gerçek olarak o hızı yapman zor.bence dişli değişimden çok daha ciddi değişiklikler yapman gerek buda baya bi maddi külfet.Motorunu hor kullanmadığına göre iyi fiyata gider üstüne 2-3 bişeyler ekle gt 650 al derim yapacağın değişikliklerle hemen hemen aynı paraya gelecektir...Senin sorunun zaten aradada olsa 200 km yi görmek gezilerde yüksek hacimli motorlardan fazla geri kalmamak bence en sağlıklı çözüm gt650...
ne gerek var bu kadar kasmaya anlamadım yani 200 yapsan ne olur yapmasan ne olur..?? çok istiyosan al gt650 yap 200..ama onada 400 filan yaptırmak istersiniz herhalde..
ne kadar hızlı gittiğini ancak fren yapınca anlarsın..:cat:
Ya beyler abıler ablalar adam nasıl yaparım demıs onun malını sız neden dusunuyosunuz hekez kendı kuyruguna baksın...
Sİz nasıl yapılır onu soyleyın yeter aaa...Adam sadece sormus....Yazı yazmak ıstıyenlerıde ıgrendırıyosunuz yazmıolar...
Hayır sorunum o değil , zaten bildiğiniz gibi en küçük hacimli motorlar bile kalkışta arabalara fark atabilirler ki bizim oğlan 100 km ye 7 sn civarında çıkıyor şu haliyle ...
Ama ben bu modifikasyonu yaparsam belki 7 değilde 9 sn olur ( ki sanmıyorum 100 km ye kadar bir performans düşüklüğü hissedeceğimi ... )
Asıl sorun son hız da ; evet belki 200 km ye çıkması için 600 lük bir makineye göre oldukça uzun bir süre gerektirir ama bir arabanın o sürate çıkma süresinden daha az olacağını düşünüyorum ... Yani her halükar da kazançlı olacağım ... 9 sn de 100 km yi görebilen kaç araba var ki ???
200 km yi standart haliyle geçebilmesi için en az 14.000 devir çevirmesi gerekir ki zaten red line 10.500 de ... O arkadaş bile bile lades demiş ... Benim de zaten tüm amacım bu , motorumu redline a sokmadan ya da hiç diilse 11 000 lerde 200kmph lara çıkartabilmek ...
Hay ağzını seveyim güzel kardeşim allah razı olsun senden , arkadaşlarımız kırılmasın diye ben yazamıyordum ama sen yazmışsın çok teşekkür ederim ....
Hocam görüyorum ki aynı motorlara sahibiz ... Lütfen söylermisiniz motosiklet sizce de bir 6. vites istemiyor mu ... Benim izlenimlerim bir 6 . vitesi çok rahat kaldırabileceği yönünde ama koymamışlar işte ...
Ayrıca bir dişli modifikasyonunun da çok yüksek bir meblağ tutacağını sanmıyorum ( yani bir 600 lük parası kadar ) Neticede bahsi geçen dişli 7-8 cm çapında bir metal parçası , ne kadar pahalı olabilir ki ???
Ha bir konu daha var tabii şayet bütçem elverseydi de 600 cc ye geçebilseydim kesinlikle 4 silindirli bir tercih yapardım ya da 2 silindir ama enduro tercih ederdim ...
Hocam gerçekten DL 650 4 sn de 100 km ye çıkabiliyor mu ??? Yani tamam torku yüksek bir alet ama 2 silindir o kadar seri olabiliyor mu gerçekten ??? Eğer öyleyse Fazer la başa baş bir kalkış yapabiliyor olmanız lazım ... İlginç gerçekten şaşırdım ...
Bende düşündüklerimi yazayım;
Her motor faklı krank kolu uzunluklarına sahiptir.
Motorda tork istiyorsanız krank kolu uzun hız az; yani şöyle oluyor krank kolu uzun piston gömleğide uzun böylece bir ateşlemede krank kolu uzun bir mesafe itiyor buda hızdan kayıp torktan avantaj oluyor tabi küçük cc motorlara uygun değil düşünseniz ya 125 cc bir motorda böyle bir sistem var 60 km hızı geçmiyor ama yüklü iken de çok rahat kalkıyor ama hızlanması birden olmuyor.Bu motor sistemi tam bir cruiser sisteminde motor.Cruiser modeller hantal ağır ve de yüksek cc.Dikkat ederseniz cruiser modellerin teknik özelliklerine torku motor hp yüksek veya eşit olur.
Gelelim spor modellerde kullanılan krank kolu kısa tork az hız fazla;Buda şöyle oluyor krank kolu kısa aynı zamanda piston gömleği kısa olduğu için bir ateşleme sonucu krank kolu çok kısa sürede turunu tamamlıyor.Bunun sonucunda atak hızlı bir alet ortaya çıkıyor.Tabi bu söyledekilerim 4 zamanlı motor için geçerli.
Bu söylediklerim fabrikada yapılması gerekiyor.
Bize ise sadece binmek kalıyor.
Sizin olaya gelince hyo ların krank kolu çok zayıf aşırı yüklenmeye dayanamıya bilir.Dişli büyütme küçültme bir nebze işinize yarasada motoru aşırı zorlamış ve yıpratmış olursunuz.Sizin terciğiniz
Paslanacağına yıpransın diyorsanız eyvallah
Pardon hocam bu krank kolu dediğiniz piton kolu mu acaba ..??? Ben krank mili diye bişey biliyorum ama tabii kastettiğiniz piston kolunun krank miline bağlandığı kısım da olabilir . Her neyse yalnız hyosung larda bu kolun zayıf olduğunu nerdenbiliyorsunuz ??? Siz teknik servissiniz de bir hyosung mu açtınız yoksa kulaktan dolma bilgilere dayanarak mı söylüyorsunuz ...
Benim gördüğüm kadarıyla Hyosung'un işçilik kalitesi oldukça iyidir ve bu adamlar yıllardır Suzuki gibi bir firmaya çalışmış ve onlara parça üretmişlerdir halen de üretiyorlar bildiğim kadarıyla ...
Ama gerçekten bunu bizzat görerek değerlendirdiyseniz bilemem tabii ... Yine de aklımda hep şu var ; bu motoru oldukça hor kullananlar , birden gaza yüklenip debriyajı bırakanlar var ve bu esnada bahsettiğiniz parçalara olabilecek maksimum yük biniyor zaten ... Benim böyle bir modifikasyonla krank'a binecek yükün , bu tip hareketlerde kranka binen yükten daha fazla olacağını sanmıyorum ... Dediğim gibi zaten motosikleti oldukça yumuşak zorlamadan kullanan birisiyimdir ...
Çeşitli yazılan çizilenler olmuş. Motoru fazla tanımıyorum ama bildiğim kadarıyla krank kolu ve krank zayıf deniliyor. Çıkmak istediğin hız için modifiye yaptığında
Örneğin; Dişli küçültün vb.
Bu bile motosikleti bir nebzede olsa zorlayacaktır. Birde üstüne 200km/h gibi rakamlara çıkmak için yine krank ve krank koluna haddinden fazla yük binecektir. Buda bence pek sağlıklı olmayacaktır. ilerde problem çıkara bilir. Yardımcı olabilirim inşallah.
Not; Tamamen kendi düşünceerimdir.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
her şey tadında kalsın. bence ileride kap bir cbr 600rr. kafan rahat etsin
brindar der ki bezen motosiklet hız tutkunlarına hayat, yalnızlığada ilaç gibidir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)