Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Kanuni'den Garanti Rezilliği

    REKLAM ALANI
  1. #1
    kayazaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2007 Kanuni Rokko 150 - 2012 MR Vulture
    Arkadaşlar kanuni rokko 150 marka bir motosiklet almış burada duyurmuştum.Hayalimdi hep,rüyalarıma dahi girerdi.Başkasında görür ah çekerdim.Öylesine bir sevda benim motosiklet sevdam.Maddi durumum iyi olmadığı için ucuz ama sağlam bir marka alayım diye Kanuni almıştım.
    Motosiklete binmeye başladıktan sonra motorun alt kısmına yağlar birikmeye başladı.Park ettiğim heryer yağ oluyordu ve artık esnaf bile kardeş buraya çekme motoru diyordu.Yetkili servise durumu anlattım,önemli değil tahliye dediler.Sonra herkesinkine baktım benim motor 1500 kmde onlarınki 7-8 bini bulmuş ama öyle bir olay yok.Benim orta sehpa,motor alt kısmı heryer yağ,bizim paçalar yağ.Baktım servis kabullenmiyor.sikayetvar.com a şikayette bulundum. (Siteye rokko yazdığınızda çıkar) Hemen beni aradılar gereken neyse yapılacak servise gidin durumu anlattık dediler.Servise gittim motorun yağına baktı kritik düzeyde,halbuki 1000 km oldu yağ çok az.Motor kalsın dediler.Akşam uğradım ne göreyim motoru indirmişler dağıtılmış toplanmış motosiklete montajlanmamış.Neyse dedik yeterki sorun hallolsun.100 ytl de para bayıldık. Allah belasını versin şu sorun düzelsinde artık napalım dedim.
    Ama bu duruma rağmen sorun devam ediyor hala yağı dışarı atıyor motor.Tekrar şikayet yazdım,garanti kapsamında motor kısmını değiştirin gereken neyse yapın benim 2500 kmde motorum indi dedim. Şikayet sonrası yine kanuniden aradılar.Cevap yine aynı servise durumu anlattık servise başvurun.Yani tekrar gidip paranızla tamir ettirin dediler.
    Şimdi ayıplı mal için nereye başvuralım kime diyelim ortada kaldık.Motosiklet heryeri yağ yapmaya devam ediyor.sizce ben ne yapmalıyım?

    Ayrıca bu yazıyı herkes okusunda anlasın kanuninin garantisininde ismininde bir işe yaramadığını.

    2 ve 3.sayfalarda servis maceralarımın devamı var.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    geçmiş olsun rezalet diyorum başka bişey demek gelmiyor içimden.servis değil de para tuzağı olan bi yere düşmüşsün. garantisini falan boşver. gereken parçaları sipariş et. kendin yapmayı dene daha iyi sonuç alacaksın. veya başka bir ustaya götür
    brindar der ki bezen motosiklet hız tutkunlarına hayat, yalnızlığada ilaç gibidir.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul-ümraniye
    Motosikleti
    inşallah dylan olcak
    kardesım bu rezalet ona verdıgın paraya yazık olmus ustune bıraz daha ekleyıp ıkıncı el bı honda alabılırdın

  4. #4
    GeCe__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    ıstanbul
    Motosikleti
    K3 GSX R 600 YELLOW/BLACK
    dostum başka servıs yokmu ? bırde bak olayında haklısın sakın eyw çekme kımseye konuş et savaş sesını duy parçala cok cıddıyım bak.cok gecmıs olsun.bunlar ıyıcene ısın b.. cıkarmaya basladılar garantı dıyorlar ee hanı nerde garantı serefsızler! uzuldum durumuna

  5. #5

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    yazıklar olsun şu bazı sözde türk firmalarına

  6. #6
    attraction - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2007
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    aprilia rs250
    başka bi ustaya götür ve neyi var neyi yok ögren parcaları sipariş et kendin yap yada başka bi motorcuya yaptır derim bence. bizim burda bi olay oldu yamaha bayisi ilgilenmemiş bildigin kadrı ile şikayet etmişler adamın elinden yamaha sevisi alıyodu az kaldı. rezalet diorum başka bişey demiyorum gecmiş olsun arkadaşım...
    .....

  7. #7
    planet58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    sattı...
    Sanayi Bakanlığı tüketici şikayet bölümü var şikayet et ve peşini bırakma.İki yıl garanti diye satıyorlar sonra tanıma beni havaları. Bende de rokko var daha yeni bakalım başımıza ne gelicek.

  8. #8

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbulun çekmeköyü
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250 İnternetli :)
    Asla peşini bırakma..Ankara valiliğinde hakem heyeti var.. hemen oraya git..durumu anlat..ancak serviste yapılanlarla ilgil iumarım bir servi sformu almışsındır.. birde kanuni den seni aradıklarında ne yapmanı istiyorlarsa lütfen fax olarak imzalı ve kaşeli iste..aksi taktirde inkar edebilirler ve maalesef halı çıkarlar.. yapılan her işlemi yazılı olarak iste ve eğer yapabilirsen fotoğrafla.. hatta sende servise servis formu dolurtum şikayetini ve sorunları servis formuna yazıp son satırının alt tarafını kağıdın sonuna kadar çiz.. aksi taktirde başka şeyler de yazıp seni haksız duruma düşürürler..
    anladın sen ne demek istediğimi.
    Kolay gelsin

  9. #9
    carzywindy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    istanbul uskudar / tatillerde konya
    Motosikleti
    kanuni windy 125
    ........ buraya o servise layık bişiyler yazarımda üyeliğim kitlenir

    benim de kanunım var ben servise götürmüyom sadece yağ değişiminde garanti kağıdıma kaşe basılması için gidiyom

    bunun dışında iyi bi usta buldum ona parasını vererek yaptırıyom
    ..::Bu Vatanın Gücü Ne Parasıdır Ne Tankları , Bu Vatanın Asıl Gücü İnanmış Evlatlarıdır::..

  10. #10

    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İZMİR-MENEMEN
    Motosikleti
    HACI MURTAZA (BİSİKLETİM)
    bu rezillik yni bişiy değil ki
    herkez kapmış motorunu iyi ama ben nasıl motor sahibi olucammmm.Ağlamak istiiiyomm ya motorum yokkkkkkkkkk:salut:

  11. #11
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Kayazaki, bu konuda seni çok iyi anlıyorum. Çünkü bende Simson,Yamaha,honda'dan sonra 5 senedir Kanuni kullanıcısıyım. Şu an elimde bulunan makine 2005 Kanuni Tiger. Ta ki motosikletimi ilk bakım için servise verdiğim ilk güne kadar herşey çok iyi gitti. Gittiğim değişik servislerden sonra farklı sorunlarla karşilaştim. Bu durumu Kanuni müşteri ilişkilerinden tutun ulaşabildiğim yetkiliye kadar ilettim. Cevap size verilenin aynısı oldu. Makine ilgi alanımım içinde olduğundan tamir bakımdan anlarım. Benim bütün gözlemim piyasadaki diğer markalara meydanı kaptırmamak için önüne gelen,kapılarını çalan herkese servis yetki belgesi vererek bu işin iyice suyunu kaçırdılar. Aslında Kanuni ülke içerisinde çok geniş ve modern yatırımlarla alt yapısı olan bir kuruluş. Firma bu tür yenilikleri yaparken teknik personelin yenilenmesinde gecikmiş veya unutmuş olmalı. Dileğimiz ben ve benim gibi gönlünü Kanuni'ye vermiş müşterilerin daha fazla tepkisini çekmeden gereğini yapmalari. Bu sanal yetkililer ancak klavyeden takip etmesini beceriyor.
    Kirki' nin dediği konuya katılıyorum.Yalnız valilikteki Tüketici hakem heyeti 1060 YTL. miktra kadar yetkili Bundan sonraki rakamlarda il tüketici koruma müdürlükleri devreye giriyor.
    Şimdiden size kolay gelsin. pire için yorganı yakmamak gerekli.

  12. #12
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Yargıtay Ayıplı Malların, Satıcıya İadesi Hakkında Ne Diyor?
    4077 s. Tüketicin Korunması Hakkında Kanun'un "Ayıplı Mal ve Hizmetler" başlığını taşıyan 4. maddesinde: Ambalajında, etiketinde tanıtma ve kullanma klavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen veya standardında tespit edilen nitelik veya niceliğe aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomi eksiklikler içeren mal veya hizmetler, "ayıplı mal veya hizmet" olarak kabul edilmiştir.
    Satılan malın ayıplı olduğunun anlaşılması üzerine tüketici, malı teslim aldığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde bu malı satıcıya geri vererek;

    a. değiştirilmesi,
    b. ödediği bedelin iade edilmesi,
    c. ayıbın neden olduğu değer kaybının, malın bedelinden indirilmesi,
    d. ücretsiz olarak tamir edilmesi,
    konusundaki seçimlik haklarından birini talep edebilir. Satılan maldaki ayıbın "gizli ayıp" niteliğinde olması durumunda tüketici 15 günlük süre ile bağlı değildir. Tüketici bu taleplerden herhangi birisini tercihte yine serbesttir. Satıcı, tüketicinin seçtiği talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
    Yargıtay 13. Hukuk Dairesi 9.11.1998 tarihinde verdiği kararında (1999/6654 E. 1998/8835 K. ) yukarıda belirtilen seçimlik haklardan birini tercih ederek, satıcıya bildiren tüketicinin sonradan bundan dönerek diğer seçimlik haklarından birini kullanamayacağını belirtmektedir. Ancak aynı yasanın 13. maddesinde "garanti belgeli mallar" bakımından tercih hakkını ilk olarak onarım yönünde kullanan tüketici bakımından sonradan malın yenisi ile değiştirilmesini talep hakkını tercih edebilme imkanı getirilmiştir. Buna göre ilgili madde ve tebliğ hükümlerine göre satıcı, malın garanti süresi içerisinde malın gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması durumunda, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında ücret talep etmeksizin malın onarımı için, kendisine teslim edildiği tarihten itibaren 1 ay içerisinde tamir ile yükümlüdür. Satıcı, bu yükümlülüğünü gereği gibi yerine getirmez veya tamir süresini uzatırsa veya onarım yapılmakla birlikte aynı arızanın ikiden fazla, farklı türden arızaların dörtten fazla ortaya çıkması ve malı kullanamamanın süreklilik kazanması veya malın onarımının mümkün olmadığının tespit edilmesi durumunda, tüketici başlangıçta onarım hakkını kullanmış olsa bile yenisi ile değiştirilmesini talep etme hakkına sahiptir.
    Tüketicinin yukarıda belirtilen haklarından birini veya 13. maddeden kaynaklanan yenisi ile değiştirilmesi hakkını kullanabilmesi, satın aldığı malın iade edilmesi ön koşuluna bağlanmamıştır. Söz konusu 15 günlük süre sadece ayıp ihbarı bakımından getirilmiştir.

    AŞAĞIDAKİ ALINTI DA AYNI KONUDUR..

    ________________________________________
    Merhaba arkadaşlar çin çinleri bilen bilir eskiden show tv de çıkardı ama gelin görün ki günümüzde çin çinlere artık biniyoruz J malüm bu günlerde arkadaşlar arasında çin çin diye hitap ettiğimiz çin malı motorlar tr de 2 yıl garanti ile satılmakta ve bizde bu motorlara yaz boyu çoğumuz 3 ay binebileceğimizi düşünüp fazla para vermeye gerek olmadığı kanaatine getirip satın almaktayız. Her nekadar bu mallar ucuz da olsa paramızı sokakta bulmadığımız gerçeği ve 2 yıl garanti adı altında satılan bu mallardan kimimizin ağzı yandı kimimiz isyan eder hale geldi . unutmayalım ki yeri gelip o paraları dişimizle tırnağımızla biriktiriyoruz veya kredi kartına borçlanarak alıyoruz.

    Olayı tecrübe etmiş ve yaşamış birisi olarak yapmanız gerekenleri izleyeceğiniz yolları yazıyorum. Bu arada ampul olsun ıvır olsun zıvır olsun her şey 2 yıl garantili garantiye girmeyen hiçbir yer yok eğer kullanıcı hatası değilse ve motoru başka bi tamirciye kurcalatmadıysanız. Örneğin asyalarda alarm taktırmak garanti dışı bir sebepmiş


    1. kural 30 gün içinde satıcıya malın ayıp durumunu yazılı yada sözlü olarak bildirmek zorundasınız tavsiyem iadeli taahütlü posta çekin mail olmaz.. ayrıca bayiye çekeceksiniz

    yasada ayıplı mal: bir ürün aynı arızayı 2 den fazla farklı arızaları 4 den fazla yapıyorsa o mal ayıplıdır
    motorunuz inneden ipliğe 2 yıl garantilidir ampul de dahil ...
    servise gittiğiniz zaman en küçük bişey için tutanak tutturun servis tutanağı kendisi ile firma arasında tutuyor bitane a4 kağıdına yaptırdığınız tamiratı yazın altına imza atıp kaşe bassın. ve motoru kesinlikle başkasına yaptırmayın

    2. 30 gün içinde bildirdiğiniz zaman 4 tane seçimlik hakkınız var
    a- değişmesi talebinde bulunabilirsiniz
    b- iadesi talebinde bulunabilirsiniz
    c- tamir hakkını kullanabilirsiniz
    d- tamir ücretini yada ayıplı olma oranı kadar malın bedelinden düşttürebilirsiniz

    bunlardan işinize geleni seçin eğer örneğin motoru değiştirmezlerse kaymakamlıklarda yada valiliklerde olan tüketici heyetine malın garanti belgesi ve faturalarıyla (fotokopileri) ayırca servisin olduğuna dair yeri de başvuruda fotokopi çektirin yani kitapcıkta ) birlikte başvurun oradan alacağınız dilekceye ayıp hallerini yazın heyet onlardan savunma alacaktır . mahkemelik bile olsanız heyetin verdiği karar bağlayıcıdır

    büyük şehirlerde özellikler kurulmuşu olan tüketici mahkemeleri vardır buralara direk gidip bavşurabilirsiniz

    bu iş için yapacağınız tek masraf fotokopi parası 50- 100 bin ... geri kalan tüm masrafları harç pul ıvır zıvır hepsi sanayi bakanlığına ait yani siz hiç bir masraf etmiyosunuz

    hakkınızı savununun çekinmeyin masrafınızda yok ayrıca avukat tutmanızada gerek yok bi sıkıntısı olan varsa bana sorabilir ne yapması gerektiğini yardımcı olmaya çalışırım


    eğer iade almak isterlerse sizin yapmış olduğunuz tüm plaka masraflarıyla dahil iade etmek zorundalar. Kullanma parası vs düşülmez çünki siz malı ayıbından dolayı iade ediyorsunuz. Birde malın iadesi ile ilgili size kurulması muhtemel olan tuzaklar var ki bu tuzaklara çok dikkat edin

    SATICININ MUHTEMEL TUZAKLARI : malın iadesini istediyseniz ve iade ettiyseniz malı sizden alıp sanayi bakanlığına göndereceklerdir Siz malı teslim edersiniz adamlar motoru yapar yaptırır ondan sonra gönderir sanayi bakanlığına mal sanayi bakanlığında incelenir bozukluğu varmı yokmu tespit edilir eğer sanayi bakanlığı motorda bir sorun bulamaz ise mal size geri gönderilir ve size iadeden ödedikleri para geri istenir ve ayrıca bu konuyla ilgili masraflarda.
    TUZAK TAN KURTULMANIN YOLU :
    MOTORU bayiye yada artık her neresi olursa olsun ama servis ama başka biyere teslim etmeden önce mahkeme açıp bilir kişiye problemlerle ilgili tutunak tutturun veya bir paket yaptırıp paketi de notere mühürletin . yani sanayi bakanlığına gitmeden önce motor açılmasın ve yaptırılmasın


    MALI VADELİ ALAN ARKADAŞLAR İÇİN
    Bu konuda sizin Borçlar Kanunu'na göre 3 hakkınız bulunmaktadır.
    1)Malı geri vermeye hazır olduğunuzu bildirerk sözleşmenin feshini isteyebilirsiniz.Bu durumda iki taraf da aldıklarını tam olarak geri verir,yani siz motosikleti geri verirsiniz,satıcı da aldığı paraları FAİZİYLE geri verir ve kalan vadelerinizde ödeme yapmazsınız"Borçlar Kanunu 205/2".Gene aynı maddeye göre satıcı,mahkeme masraflarıyla,alıcının mal için yaptığı diğer masrafları da ödemek zorunda olduğu gibi malın ayıplı tesliminden dolayı,alıcının doğrudan doğruya uğradığı(plaka masrafı gibi) diğer zararları dakusuru olmasa bile tazmin etmekle yükümlüdür.
    2)Malı vermeyerek,maldaki ayıp(problem) oranında satış parasından uygun bir indirim yapılmasını isteyebilir ve dava açabilirsiniz.Böyle bir durumda hakim bir bilirkişi atayacak ve motosikletteki ayıp oranını tespit edecektir.
    3)Malın ayıpsız çeşidiyle değiştirilmesini isteyebilirsiniz.

    Ayrıca Tüketicin Korunması Hakkındaki Kanuna göre 4. bir hak daha vardır...
    4)Ayıplı malın,ücretsiz onarımını isteyebilirsiniz.

    ________________________________________
    Bu bilgiler ışığında YAZACAĞINIZ İADELİ TAAHÜTLÜ MEKTUBA

    Borçlar Kanunu 205/2". maddeye göre; satıcı, alıcının mal için yaptığı masrafları ödemek zorunda olduğu gibi malın ayıplı tesliminden dolayı,alıcının doğrudan doğruya uğradığı(plaka masrafı gibi) diğer zararları da kusuru olmasa bile tazmin etmekle yükümlüdür.

    İbaresi gereğince ;

    Benim talebim;

    (PEŞİN ALDIYSANIZ )

    ÜRÜNÜ SATIN ALMIŞ OLDUĞUM FİYAT OLAN .......... YTL + PLAKANIN TRAFİKTEN SİLİNMESİ İÇİN GİDECEK MASRAFI, NAKDEN TARAFIMA ÖDMENİZ..

    YADA

    ÖDEDİĞİM TAKSİTLERİ NAKDEN TARAFIMA İADE EDİP KALAN TAKSİTLERİ İPTAL EDİP. + PLAKANIN TRAFİKTEN SİLİNMESİ İÇİN GİDECEK MASRAFLARI KARŞILAMANIZDIR.

    onlarla bir kez daha konuşun ve hukuka ve kanuna uygun davranmadıkları durumunda dava açacağınızı söyleyin,hakkınızı arayın...


    HA BİRDE İADE DURUMUNDA PLAKAYI TRAFİKTEN SİLDİRMELİSİNİZ YOKSA VERGİLERİNİ ÖDER DURURSUNUZ TABİ BUNADA PARA GİDİYOR BUNA 70 PAPEL CİVARI GİDİYOR BUNLARIN HEPSİNİ ONLAR ÇEKECEK


    Parayı kredi kartıyla ödemiş olmanız ne kadar para ödemiş olduğunuz konusunda bir ispat olacağından sizin işinize yarayacak bir durum.Önemli olan sözleşmede belirlenen ve gerçekte ödediğiniz miktardır.Firma aldığı parayı bankaya geri ödeyecek,bankada size tekrar ödeme yapacaktır.

    Öncelikle firmaya kanuni olan haklarınızı ve garanti belgesindeki garanti sözleşmesi hükümlerine göre onlarla anlaşma yoluna gidin,eğer kabul etmezlerse mahkemeye başvuracağınızı söyleyin.


    siz tamire götürdüğünüz zaman size nerelerde sorun olduunu yapılıp yapılmadığını yazan ve bunların masrafını ve masrafın garantiden karşılandığını vs ler yazan bi rapor mutlaka alın elinize yani yaptırdığınız her türlü tamire tutanak tutturun...

    Sizin aldığınız firma bayii mi?Siz ithalatçı firmaya değil BAYİİYE dava açacaksınız.Siz onların dediğine bakmayın yani ithalatcı firmaya açacaksın filan derlerse .ayrıca da Sakın sanayiye götürmeleri için de vermeyin tuzağa düşmeyin

    Yine ayrca
    Tüketici Hakem Heyetinin Kararını bekleyin.Bu heyet zaten bilirkişi incelemesi de yaptıracaktır.Ancak aracınızın değeri Hakem Heyetinin vereceği kararın bağlayıcı olduğu sınırın üzerinde olduğu için satıcı bu karara itiraz edebilir.Eğer itiraz ederse sizi bulunduğunuz yerde Tüketici Mahkemesine, yoksa Asliye Hukuk Mahkemsine Tüketici Mahkemesi sıfatıyla dava açarak Hakem Heyetinin verdiği kararıda delil olarak sunabilirsiniz...Bu ara Tüketici Mahkemesine açacağınız davanın da harç masarafından muaf olunğunu bilmenizde fayda var

    Ayrıca bakın şu linkte bi otomobili bile değiştirmişler bunlar yargıtay kararı http://www.ada.net.tr/hukuk/yargitay2.htm Bu linkteki 15 günlük süre sizi korkutmasın,orada da bahsedildiği gibi bu süre gizli olmayan yani mal teslim alındığında ilk bakışta yada ilk kullanımda farkedilebilecek olan ayıplar için sözkonusudur.

    Birde tüketici kanunu merak edenler için komplesi burda

    http://www.ttkd.org.tr/tuketicikanunu.htm

    ALINTIDIR....

  13. #13

    Üyelik
    24 Nisan 2007
    kayasaki bende kanuni rokko 150 kullanıyorum ve dediğin yağ akıtma olayını 3 kez yaşadım.
    motor şuan 3500 km de
    bakımlarını servise yaptırıyorum.
    ama sendeki sorun başka bişey bence.
    sen en iyisi servisini değiştir.
    araştır başka bi servise götür.

    ben motoru ilk aldığım yerdeki servise götürseydim şimdi hurda bi motorum olurdu gibi geliyo bana.

    çok şükür güzel 2 tane servis var biri olmazsa birine gidiyorum.

    olayı garanti kapsamı dahilinde değerlendirmeleri için elinden geleni yap.

  14. #14
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    dostum geçmiş olsun.bendede kanuni storm var ama şimdiye kadar öyle bir sorunla karşılaşmadım çok şükür.motorumda 10000km ye yaklaştı.bence motorda bi sorun var ustada yapamazsa bence servisle değil direk kanuni ile diyaloğa geç
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  15. #15

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Garanti kapsamında olan bir motosikletde hiçbir şekilde işcilik yada parça ücreti talep edemezler. Ben 3 ay kullandım kanuni scooter
    Tüm parçalarını servisten garanti kapsamında değiştirdim (ampulune kadar)
    Zaten servis online olarak parçaları sparis verirken garantili ürün olarak giriyor. 1-2 gün içinde parçalar onaylanıyor ve geliyor. İşcilik ise servise kanuni tarafından ödeniyor.

    Ya servis bundan haberdar değil (hiç sanmıyorum)
    Yada hem yedek parçalardan hemde işcilikden ayrı olarak ücret alıyor.

    Seni kanuni tarafından aradıklarında olayı bu şekilde anlat.
    Kesinlikle ve kesinlikle senden ne parçalardan nede işcilikden ücret talep EDEMEZLER

  16. #16

    Üyelik
    10 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    YZF R 6
    çin malı alırsan kardeşim böle olur iştee geçmiş olsunn

  17. #17

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı yamaha_gokhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çin malı alırsan kardeşim böle olur iştee geçmiş olsunn
    olay çin malı olması değil gökhan. firmanın tüketicisini müşterisini yarı yolda bırakması..sizde de hemen laf hazır. paramız vardı da bizmi yzf-r6 almadık



    benim motor da aynısı rokko. 10.000e dayandı motorda tek sorunum 85'i geçememem. bütün periyodik bakımını hep serviste yaptık (eskişehir'de) ustayla kanka olduk artık her gidişimde çay kahvesini ısmarlar.
    ben servise hava filtresi, yağ değişmi ve arka balata değişimi dışında gitmedim hiç.

    ama senin yağ akıtma olayını anlayamadım. elinden geldiğince hakkını ara...

    koltugun altını söküp sızıntı olan yere baktınmı hiç? grenajları söküp bi bakmanı tavsiy ederim. mesela evin müsaitse motorla havanın güzel oldugu bi gün çıkar bi 25-30 km gez. yağ gevşer o zaman. sonra evin önünde al tornavidayı 10-11 anahtarı koltugu ve altındki grenajları sökebilirsin. korkma yalama olcak parçalar değil. ben temizlik yapacağım zaman hepsini söküp yapıyorum. parçaları tektek siliyorum üstübüyle... dediğimi bi dene bakalım. ya yağ tapasındaki lastik conta kötü ya da o tapanın takıldıgı deliği (ki altını bi yere çarpmadıysan) kontrol et...

  18. #18
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Paşam ''kaldera'' arkadaşım en net ve doğru olanı yazmış..Bence iyi okuyup ona göre harekat etmelisin..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  19. #19

    Üyelik
    08 Nisan 2007
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    shanary 110 cup
    geçmiş olsun servisini değiştir bence bide tüketici koruma derneğine şikaye et.anladığım kadarıyla motoru park ettiğinde oluyo demekki
    yagın biriktiği yerde kaçak var karterde yani motoru iyi bi ustaya göster bence sitres yok herşey hallolur

  20. #20

    Üyelik
    29 Ağustos 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125+Kanuni Popcorn 90
    yaw herkes birşeyler yazmış ama çözum bulan yok başa gelen cekılır misali kardeş senini yapacagın iskitler kanunının yetkılı bayısı var sen gıt genc adam zaten ordakı halını durumunu anlar.şöyler tarıf edıyım akkopruyu gectıkten sonra samsun yolundan dumduz gıt sağ tarafta koprunun altında olacak...kafana takma buyuk ıhtımalle karter yağı yemıyordur ondan dışarı atabılıyor olabılır


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler