valla ben ergenlikte ısrar ediyorum gerçekten sırf kızlara hava atmak için basarlar gaza köklerler kendimden biliyom :D
valla ben ergenlikte ısrar ediyorum gerçekten sırf kızlara hava atmak için basarlar gaza köklerler kendimden biliyom :D
facebook.com/kaskafa
bana kalırsa şu hali çok iyi...olgun bir insan olarak düşünürsek tabii,yoksa biz yaşlardaki kime sorsan küçültülsün ister
..:: Nerde O Eski Günler? ::..
örneklerin güsel
bende bugün sadabad sürücü kursunu aradım 17/09/92 net olarak ne zaman alabilirim dedim seneye doum gününde gel dedi
yaş sınırının önemi yok ama ben ehliyetli gezmek istiyorum sakata gelmesin sonra yorumun için tşk.ler
evet sadabad sürücü kursuda bana öle dedi 17 den gün alınca alabilirsin ehliyet dedi
evet katılıyorum abicime trafikte ve hastanelerde baya bi eğitimsiz sürücü var yorumun için tşk.ler
çok doğru söylüyorsun abicim ama ben öle hava yapma hastası değilim bea yorum için tşk.ler
arkadaşlar ben bugün kağıthane deki sadabad sürücü kursunu aradım doğum tarihimi söledim (17/09/92) net olarak ne zaman alabilrim dedim konuştuğum şahıs bana 2008 doğum gününde gelebilirsin dedi acaba doğrumudurgerçi niye yalan sölesinki
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:
Kesinlikler küçültülmelidir..Bu devlet adama zorla suç işletir.17'yi doldurup alınabilir.17 yaşındaki bir insan imkanları dahilinde kendi motorlu taşıtını alabiliyorsa bunu ehliyetsiz kullanmamalıdır.Gerekli bilgiyi donanımı belgeye sahip olmalıdır.Motorda kaporta sensindir..Buna aklı ermeyen zaten bu işe girişmesin bile.
aksine büyültülmeli... ne o bacak kadar çocuklar motorlarla dolaşır oldu..
__To Be Or NoT tO be__
aynı kalmalı , ehliyet almak zorlaştırılmalı , motosiklet ehliyeti almak için verilen para azaltılmalı , kursa devam etmek zorunlu kılınmalı , kurslarda en az 5-6 saat motosiklet sürüş eğitimi zorunlu kılınmalı , direksiyon sınavı mantıklı bir şekilde yapılmalı , şehir içinde ve dışında denetimler arttırılmalı ve cezalar kesilmeli...
kesinlikle hayır aksine büyütülmeli çoluk çocuk motor üstünde çok saçma motorcuların kaybı millette bu lafı söylüyor ÇOLUK ÇOCUK MOTOR KULLANIYO 20 olmalı bence en sakat alet motor araba 18 ise motor 20 olmalı...
[url] www.myspace.com/kayku34 [url]
[url] www.herkesdinlesin.com/kayku34 [url]
Motorda olan sana olur.En azından karşındaki risk'e atmazsın.
evet kazalar cok oluyor artık sıkı yontemde egıtılmelı bu işler il gırdıgımde ehlyetımı alamadım ama sag sınya ver sola sınyal ver donuslerı duzgun ve kontrollu nerelere gırılır gırılmez gedıgım yerlerde hep öle yaptım ehlıyetsız gezdıgımde bile kuralları uydum olyle kazandım bence a2 de 18 yasında alınmalı cok kotu bısey gozumun onunde 2 tane cocuk oldu otobusun arkasına carparak kas yok bısey yok yazık oldu dıyorum ya 18 ıyı bence bırde kask bakkala gıderken bıle takıyorum neyın nerde gelecegı bellı olmaz...
bence de büyütülmeli bu çin motorları cıktı cıkalı ufacık cocuklarda bile motor var sözüm çin motorlarına deil yanlış anlaşılmasın.ama bilincsizce kullanıyolar ve sonucu üzücü oluyo.
arkadaşlar bence bizim ülkemiz için bu yaşlar zaten düşük..... dahada düşmesinin bi mantığı yok....
bana kalsa a2 yi 20 yaş b yi 22 c-d-e yi ise 25 yapardım.. nedenine gelince ülkemizde eğitim yok kursa gitme ehliyet al artı sen 17 yaşındaki adama öyle bi ehliyet veriyosunki adam bununla hayatında motorun üstüne çıkmasın 1100 cc lik bir makina kullanabiliyor.... ve altında ölüm makinası oluyor. sizce bu doğrumudur?
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
1990 ocak dogumluyum 2007 ocaktan ıtırabaren A2 ehlıyet alabılırdım ama almadım. 17 nın dolmasına gerek yoq 17ye gırdıgın an alabılırsın . 5 gun once basladım kursa bakalım alabılcekmıyım
2009 dogum gununde alabılıon olması lazım 2007 nın 9. ayında 15 yasına 2008ın 9. ayında 16 2009un 9. ayında 17 yasına gırıon yanı 2009da alabılıon
ya mıllet bana kızcaksınız belkı ama bence gucultulmesınde fayda var hadı 16 olsa yıne ıyı olur cunku 16 artık tamamen yetısgın oluolar!!onun ıcın 1 yas kucultmekte fayda var dıe dusnuyorum bıde o bısey deıl gecen hgafta daha cocuq tas catlasın 9 yasında yoq moturun ustune cıkmıs suro ce deh deh dıe tepıno bıde aceyp hızlı gıdo ve cocuqu ılerıde yakaladım once kızdım sonra anladım motr askını ama dıkat lı olmasını soledım
Onun ıcın 1 yıl yada 2 yıl kucultmekte fayda var!!!
korhan kanka sende 2009 bekle bakam :D
Yha bıde bısey sorcam yıne sızler kucuk olsaydınız bu lafları demezdınız :D yoq 20mı olamlı yoq buyutulmelı motora asık olan duzguncene ve dıkketlı surer ama motorla hava yapmak ısteyen dengesız ve esseq qıbı surer onun ıcın 18 yas altı cocklar zaten motara asıktır !!! ben tam 5 yıl oldu surelı ama asıktan oteyım onun ıcın sızlerde bıraz kucuk olup dusunun bı!!
bence 16 'lara da ızın verılmelı fakat bır kılo ve boy'a bakılmalı dıye dusunuyorum...
Valla arkadaslar bu konu daha cok tartısılır ama benım fıkrımı sorarsanız zaten bu cocuklar buna bınıyorlar 16 - 17 yaslarında barı egıtımını alsınlar ehlıyetını alsınlar belırlı CC den yukarıda ızın verılmeden 18 yasına kadar bınsınler.Zaten cırıt atıyorlar ehlıyetsız sekılde.
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
nitrous81 haklı belli bir cc ye kadar küçültülmeli belli bir cc den sonra büyültülmeli örn:17 yaşında adam ehliyeti aldı babasının parası var cektı altına cbr 1000rr tam da yaşı gittiği kadar basacak şehir içinde bile sonra ertesi gün gazatelere manşet sonra aileler tabi izin vermez motor almamıza
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
Otomobilden bile fazla sorumluluk isteyen bir alet için kesinlikle küçültülmemeli bilakis yapılabiliyosa biraz daha artırılmalı b ile aynı seviye olmalı bana göre.
Ehliyet alma yaşından ziyade, ehliyet sisteminin değişmesi gerekiyor.
17 yaşında zaten A1 ehliyet alabiliyorsunuz.
Bu da yeterli bence.
A2 ehliyet daha büyük motosikletleri kullanabilmenize olanak sağlayan bir basamak olmalı ve motosikletlerin tip ve vasıfları açıkça belirtilmeli.
Türkiye'de iki tekerlekli ve üzerinde motor bulunan her araç motosiklet adında genel bir tarifle geçiştiriliyor.
Bir tek mopet türleri A1 ile ayrılmış.
Bence yanlış bir uygulama.
A1 en azından 150cc motosikletlere kadar kullanma belgesi,
A2 ise daha üst sınıfları kullanma belgesi haline getirilmeli.
Bu üst sınıf motosikletler de kendi aralarında kategorileştirilmeli ve bazı modellerin, belli bir süreye kadar A2 ehliyet olsa bile kullanılması engellenmelidir.
(Örneğin Hipersport modeller için en az iki yıl A2 ehliyet sahibi olma gibi şartlar aranmalıdır.)
Gerçi kısa süre içerisinde bunlar yapılacak sanıyorum.
Bunların dışında kalan, mopet ve belli bir hacme kadar Scooter türündeki motosikletler için ehliyet belgesi aranmamalı.
Okullardan bir yeterlik belgesi ile bunlar kullanılabilmelidir.
Dünyanın gelişmiş bir çok ülkesinde sistem bu şekilde işler.
Benim görüşüm de budur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)