Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

motosikletli tabutlar...

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - Beyoğlu
    Motosikleti
    tabanvay
    soru.: merhaba ben r6 alıcam sizce nası bi motor.. arıza nedenleri felan nelerdir?

    mt forumcana cevap vermiş... 125le başla

    sonra 250 500 600 750 1000 1100 1300 diye gidersin bak güzel bi yol

    ___________________________________

    bu yolla gidersen ölmessin 125 cclik bi makineyle can tehliken yok... istesende ölemezsin ... 125cc lik bi makinenin böyle özel efektleri var aksesuar vs. yandan taksi çıkınca otomatikmen üstünden zıplıyo.. çukurlarda asla denge kaybetmez... gaz kolunu çevirince yvaş yavaş kalkıyo... ondan sonra kazıklama frende disk felan kitliyo ama kaymıyo duruyo makine ayrıca üstünden uçmaman için koltuk tututyo seni... ondan sonra bi anda debriyajı bıraksan bile teker yapmıyo.. hatta istesen küçük bisikletlerin arka tekerlerine takılan yan denge tekerlerivar düşmemeneni sağlıyo onlar...

    kaza sebebbi motosiklet değil sürücüdür abi anlayamadınızmı.. dikkatli ol demek yerine küçük ccyle başla felsefesi ne saçmadırki ağustosta yağmur yağabilir yanına montunu al diyosun adama...


    yahu ******* siz ss süürücüsüne yürüyen tabut gibi davranıyosunuz..

    enfazla 5000 km sonunda sürücü motorunun tepkilerine alışır kendine güveni gelir... ve eminn olunki bu süre 5000dende azdır...

    motosiklet alan adamın bi eğitim alması yada bilen birinden fikir alması okuması araştırması gerekir o kadar...bunları basit yerlerde uygulaması farklı şartlarda tepkileri ölçmesi makine yüzünden ölmemesi için yeterli.. bunun adıda deneyim... trafik tecrübesi...

    aksi takdirde 18 yaşında bi çocuk pistte nası 1. olur o kadar antreman yapıp nası ölmez yoksa bu bir ilahi güçmüdür...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Metalgod kardeşim katılıyorum.BAzı insanların doğuştan bu motorlara kabiliyeti olduğu gibi bazılarınında reflexlerinin zayıflığı sebebiyle asla kullanmaması gereken makinalardır.Hatta motosiklet kullanması sakıncalı insanlar bile olabilir.Verdiğimiz tavsiyelerin tutar tarafı olması gerekiyor.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  3. #3
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Peki herşeyi geçtik sen her söylediğin de haklısın diyelim. Küçük CC ile başlamanın ne gibi zararları var? İnsanın kaybedeceği ne var? Biraz para kaybedeceği doğru ama ya canı???? Bence biraz daha düşün...
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...

  4. #4

    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - Beyoğlu
    Motosikleti
    tabanvay
    bu kadar keskin cevap vermek istemedim ama saçmalık..

    bırak adam istediği duyguyu tadsın.. küçük cc nin bi zararı yok...ama büyüğünde yok demek istediğim bu...

    bunun kararını ben yada sen değil o veriri adam büyük cc almak istiyo biz alma küçükle başla diyoruz... 120 ile sol şeritten seyrederken kolay kolay başına bişi gelmez ama orta şerit sağ şeritte seyrederken en ufak bi hatan seni öldürür sürat ölüm getirmez... sadece doğru zmanda uygularsan..

    hala aynı şeyi söylüyosun büyük cc=ölür...

    ve ayrıca büyük cc tartışması sadece ss makineler için yapılıyor.. neden bmw gs1200 alana ölürsün denmiyo yoksa 200 ün üstüne çıkabilen endurolar adam öldürmüyomu

  5. #5
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Büyük CC= ölüm demek değildir bende böyle düşünüyorum ama sende söylemişsin herşey kullanıcıya bağlı. Adam ömründe bisiklet bile sürmemiş sen bu adama nasıl istediği duyguyu tatsın diyebilirsin ki? O adam umrumda bile olmaz ama ya geride kalanlar onun için üzülenler? Ucu bize dokunmuyor mu sence? Sende söylüyorsun SSçiler için daha çok konuşuluyor sence bunun nedeni ne? Bilinçsiz ss sürücüleri değil mi? 125lik makinede istendiğinde ölümcül olabilir. Bizde sorun şu: her yüksek ss isteyene 125le başla demek. Oysa bilinçli bir insan pekala 600ilede başlayabilir. Ne edersen kendine edersen kendi kendine. Sen niye bu kadar sinirlisin anlayamadım. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın zihniyeti bize ancak zarara götürür unutmayalım. O yılan gün gelip bizide sokar. Allah korusun istediğin duyguyu tadsın dediğin adam senin bir yakınına çarpsa (bireysel bir hatadan dolayı) aynen bu şelikde düşünebilecekmisin?
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...

  6. #6
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Alıntı metalgod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu kadar keskin cevap vermek istemedim ama saçmalık..

    bırak adam istediği duyguyu tadsın.. küçük cc nin bi zararı yok...ama büyüğünde yok demek istediğim bu...


    bunun kararını ben yada sen değil o veriri adam büyük cc almak istiyo biz alma küçükle başla diyoruz... 120 ile sol şeritten seyrederken kolay kolay başına bişi gelmez ama orta şerit sağ şeritte seyrederken en ufak bi hatan seni öldürür sürat ölüm getirmez... sadece doğru zmanda uygularsan..

    hala aynı şeyi söylüyosun büyük cc=ölür...
    Semih nedir seni bu kadar sinirlendiren anlamadım doğrusu...motosikletin üstünde oturmayı, dengede tutmayı, virajlara girmeyi, debriyaj ayırmayı ve fren yapmayı bilmeyen adam alsın bi tane 600rr çıksın trafiğe birkaç kere 100 km'lik bir yola gitsin ve birkaç kere 150-200 yapsın önüne çıkacak ilk tehlikede kaza yapıcak demektir...bunun sebebide motosikletin kullanımının arabaya kıyasla çok farklı olduğudur...ama düşük cc ile başladığında bu kadar yüksek hızlara istesede çıkamayacak ve kaza ve ÖLÜM riski daha azalıcaktır...insanlara küçük cc önermemizin sebebide budur...aynı şekilde direk 600 ss'le başlayacak birisi şeridinden 200 km ile giderken önüde aniden çıkacak bir aracı kıvırmaca tekniğiyle geçemeyecek belkide patlayacaktır...

    Söylediğin ikinci şıkka gelince eğitim alınınca tabiki başlanabilir ama hangimizin bu işe ayıracak zamanı var...günümüz TR'sinde motosiklete bakış açısı bu derecede dar iken çalıştığımız işyerine izin alırken çoğumuz ''şey ben motosiklet alıcamda bunun için eğitim almam gerekiyomuş,iki hafta belli sürelerde birkaç saat mesai saatlerinde basıp gidecem beni unutun'' diyemeyeceğimiz için eğitim işinide genelde askıya alırız canım kardeşim...
    şimdi anladınmı neden böyle bir düşünceye sahipmişiz...

    Alıntı metalgod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ve ayrıca büyük cc tartışması sadece ss makineler için yapılıyor.. neden bmw gs1200 alana ölürsün denmiyo yoksa 200 ün üstüne çıkabilen endurolar adam öldürmüyomu
    Bu sorunun cevabına gelince tork ve beygir gücü değerleri gereği SS'ler kadar ani hızlanamayacakları ve tasarım ,görünüş ve motor sesi olarak SS'ler kadar kullanıcısını gaza getirmediği için belkide böyle düşünüyoruzdur...
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  7. #7

    Üyelik
    26 Ağustos 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    B.S.A. 1950-52
    Alıntı Syriana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylediğin ikinci şıkka gelince eğitim alınınca tabiki başlanabilir ama hangimizin bu işe ayıracak zamanı var...günümüz TR'sinde motosiklete bakış açısı bu derecede dar iken çalıştığımız işyerine izin alırken çoğumuz ''şey ben motosiklet alıcamda bunun için eğitim almam gerekiyomuş,iki hafta belli sürelerde birkaç saat mesai saatlerinde basıp gidecem beni unutun'' diyemeyeceğimiz için eğitim işinide genelde askıya alırız canım kardeşim...
    şimdi anladınmı neden böyle bir düşünceye sahipmişiz...
    dediklerinden yola çıkarak düz mantık kurduğumuzda,
    bu devirde eğitime ayıracak zamanı zor buluorus. akabinde ufak ufak başlayarak büüme yolunda ilerlioruz.
    ben bu görüşe katılmıorum. içki olayına benzior.
    "birader huop, ağır ol. şişede durduu gibi durmaz o" dendiğinde de genelleme yapılıo.
    e şahıs; agresif makinayı kontrol edebilecek düzeydeyse nie fondip yapmasın ki?
    herkes motoru alınca uzay aracı gibi takılmayı planlamıo ki.
    biliorum, kimsenin zarar görmemesini istiosunuz. üzüntüler çok oluo.
    lakin eğitim alamıosa kendini en kötü ihtimal videolar sayesinde trafiğe kapalı alanlarda deneyebilir.(şehir dışındaki karayollarıda mümkündür)
    çok zor bişi olmasa gerek die düşünenlerdenim..
    Alıntı metalgod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet alan adamın bi eğitim alması yada bilen birinden fikir alması okuması araştırması gerekir o kadar...bunları basit yerlerde uygulaması farklı şartlarda tepkileri ölçmesi makine yüzünden ölmemesi için yeterli.. bunun adıda deneyim... trafik tecrübesi...
    düşüncemide beyan etmişler zaten.

  8. #8
    345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    MUĞLA/Milas
    Motosikleti
    cbr 600f,hyosung gt250r
    Bu konuyu sadece burda değil motosiklet camiasında önde gelen yılların motorcuları dünyanın her yerinde söylüyor.Çoğu avrupa ülkesinde bile kademeli ehliyet var. 125 cc belli bi yıl binmeden daha güçlü motorları kullandırmıyorlar.Neden acaba?bu kanunlar boş yeremi konmuş?Bu yılların motorcusu abilerimiz ,binmediği motor kalmayan abilerimiz boş mu konuşuyor?Yada ileri sürücü teknikleri veren kurslar niye 1000rr yada 600rr la eğitim vermiyor?hadi onlar grenajlı masrafı çok olur gsr600 ,z1000 bunlarla verseler ya eğitimi...Bu olayın tartışmaya açık yanı yok büyük hacimle başlamak büyük hatadır istisnalar kaideyi bozmaz...Kimisinin parası vardır sabrı yoktur hemen alır 600cc makineyi hiç kaza da yapmayabilir ama ilk virajdada uçabilir hemde çok yüksek hızda uçabilir sonuç hüsran...Kaza tabiki 100cc 125cc ile de olur ama üstünden araba geçmedikten sonra ,tam korumalı bi şekilde ölme olasılığın yok gibi bişeydir kaldıki virajı alamayacak kadar hızlanamz zaten...konu sadece viraj meselesi değil sürüşle ilgili onlarca şey var ve çoğu ustalık istiyor...Bi yazıda okumuştum bana bişey olmaz deyip büyük cc ss motosiklet alanların çoğu hep acemi kalıyorlarmış ama bunun farkında değillermiş tabiki. Bunu nerden okudum hatırlamıyorum ama bi araştırma sonucuydu galiba... benim düşüncem paran olsada olmasada kademeli olarak motor binmek en doğrusudur.125 olmasa bile 250 ile başlamak ve 600cc ss motor 3. hatta 4. motorun olacak şekilde gitmek en doğrusu büyüklerimiz her cc de 10000 km den bahsediyorlar boş konuştuklarını sanmıyorum.Birde tourist tropy diye bi oyun var gerçege en yakın oyunmuş duyduğum kadarıyla o oyunda direk zx10r alın yarışa girin yada pisti belli bi sürede bitirmeye çalışın bakalım.sonrada ilk virajı kaç kere dönemediğinizi burda açık yüreklilikle söyleyin...Birde tam tersi ,eğitimlerden sırayla, oyun hangi motoru verirse onla başlayın; sonra zx10a geçin yarışın aynı virajı nasıl döneceksiniz bide ona bakın.

    Yanlız hayatın oyun olmadığını orda yaptığınız hatayı gerçek hayatta yapınca nelere malolabileceğini hep aklınızda bulundurun...

  9. #9
    oFLuAlper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2007
    Şehir
    Muğla Marmaris/Ortaca
    Motosikleti
    Hyosung GT650R
    Alıntı kenya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük CC= ölüm demek değildir bende böyle düşünüyorum ama sende söylemişsin herşey kullanıcıya bağlı. Adam ömründe bisiklet bile sürmemiş sen bu adama nasıl istediği duyguyu tatsın diyebilirsin ki? O adam umrumda bile olmaz ama ya geride kalanlar onun için üzülenler? Ucu bize dokunmuyor mu sence? Sende söylüyorsun SSçiler için daha çok konuşuluyor sence bunun nedeni ne? Bilinçsiz ss sürücüleri değil mi? 125lik makinede istendiğinde ölümcül olabilir. Bizde sorun şu: her yüksek ss isteyene 125le başla demek. Oysa bilinçli bir insan pekala 600ilede başlayabilir. Ne edersen kendine edersen kendi kendine. Sen niye bu kadar sinirlisin anlayamadım. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın zihniyeti bize ancak zarara götürür unutmayalım. O yılan gün gelip bizide sokar. Allah korusun istediğin duyguyu tadsın dediğin adam senin bir yakınına çarpsa (bireysel bir hatadan dolayı) aynen bu şelikde düşünebilecekmisin?
    güzel arkadaşım 125cc lik bi ss ten 600cc lik bi ss e geçmek öldürür insanı....

    bunu söylememin sebebi 2 ss arasındaki manevra ivme farkları. bence senin sölediğin başından sonuna kadar saçma!

    bu arada dokunmadığın yılan seni durup dururken sokmaz arkadaşım. ben hep şuna inanmışımdır. eyer bişeyleri değiştirmeyi düşünürsem ilk önce kendimden başlarım!!!! anlayan anlar umarım
    GT650R

  10. #10
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Alıntı 345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu sadece burda değil motosiklet camiasında önde gelen yılların motorcuları dünyanın her yerinde söylüyor.Çoğu avrupa ülkesinde bile kademeli ehliyet var. 125 cc belli bi yıl binmeden daha güçlü motorları kullandırmıyorlar.Neden acaba?bu kanunlar boş yeremi konmuş?Bu yılların motorcusu abilerimiz ,binmediği motor kalmayan abilerimiz boş mu konuşuyor?Yada ileri sürücü teknikleri veren kurslar niye 1000rr yada 600rr la eğitim vermiyor?hadi onlar grenajlı masrafı çok olur gsr600 ,z1000 bunlarla verseler ya eğitimi...Bu olayın tartışmaya açık yanı yok büyük hacimle başlamak büyük hatadır istisnalar kaideyi bozmaz...Kimisinin parası vardır sabrı yoktur hemen alır 600cc makineyi hiç kaza da yapmayabilir ama ilk virajdada uçabilir hemde çok yüksek hızda uçabilir sonuç hüsran...Kaza tabiki 100cc 125cc ile de olur ama üstünden araba geçmedikten sonra ,tam korumalı bi şekilde ölme olasılığın yok gibi bişeydir kaldıki virajı alamayacak kadar hızlanamz zaten...konu sadece viraj meselesi değil sürüşle ilgili onlarca şey var ve çoğu ustalık istiyor...Bi yazıda okumuştum bana bişey olmaz deyip büyük cc ss motosiklet alanların çoğu hep acemi kalıyorlarmış ama bunun farkında değillermiş tabiki. Bunu nerden okudum hatırlamıyorum ama bi araştırma sonucuydu galiba... benim düşüncem paran olsada olmasada kademeli olarak motor binmek en doğrusudur.125 olmasa bile 250 ile başlamak ve 600cc ss motor 3. hatta 4. motorun olacak şekilde gitmek en doğrusu büyüklerimiz her cc de 10000 km den bahsediyorlar boş konuştuklarını sanmıyorum.Birde tourist tropy diye bi oyun var gerçege en yakın oyunmuş duyduğum kadarıyla o oyunda direk zx10r alın yarışa girin yada pisti belli bi sürede bitirmeye çalışın bakalım.sonrada ilk virajı kaç kere dönemediğinizi burda açık yüreklilikle söyleyin...Birde tam tersi ,eğitimlerden sırayla, oyun hangi motoru verirse onla başlayın; sonra zx10a geçin yarışın aynı virajı nasıl döneceksiniz bide ona bakın.

    Yanlız hayatın oyun olmadığını orda yaptığınız hatayı gerçek hayatta yapınca nelere malolabileceğini hep aklınızda bulundurun...

    Tebrikler arkadaşım diyemediklerime tercüman olmuşsun...
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  11. #11
    heytbecom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma
    basamakları ne kadar hızlı çıkarsan düşme ihtimalinde o derece artar...
    - bebeğin emeklemeye başlamadan koşmasını istemekten farksız.
    * Benim motorum yok ama sürekli buradan bilgi alıyorum - belirli kişilerin yorumlarını takip ediyorum. yeni başlayacaklara ilk ne yazılıyor. düşük cc ile başla - zamanla o motor sana yetmeyecek büyütmek isteyeceksin. Yetmemesinin nedeni ise kendisine uygun olan motoru buluna kadar tecrübe et ve en son kendini iyi hissettiğin motorunu bul demek oluyor. Kalkıp 1000lik bir makina aldığında ne olacak. aferin iyi yapmışsın mı diyecekler. yoksa ertesi günü Taziye tebrik bölümünde geçmiş olsun mu diyecekler?

    - ya da kendini iyi bilen biri ilk motor olarak gidip büyük cc almaya kalmaz çünkü karşısında nasıl bir makinenin olacağını tahmin bile edemez. O yüzden buraya gelip büyüklerine soruyor nasıl bir makina almalıyım diye? zaten belli bir deneyimi olsa burada bile sormadan o makineyi alır.

    -
    Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi

  12. #12

    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - Beyoğlu
    Motosikleti
    tabanvay
    abi yapmayın etmeyin gözünü seviyim ya siz benim yazımı okumadınızmı.. bu nası cevaptır bisiklete binmemeiş adamın altına ss ver bak nooluyo böyle bişeyden bashetmediğimi pek ala biliyosunuz...


    kaza sebebbi motosiklet değil sürücüdür abi anlayamadınızmı.. dikkatli ol demek yerine küçük ccyle başla felsefesi ne saçmadırki ağustosta yağmur yağabilir yanına montunu al diyosun adama...


    ....

    enfazla 5000 km sonunda sürücü motorunun tepkilerine alışır kendine güveni gelir... ve eminn olunki bu süre 5000dende azdır...

    motosiklet alan adamın bi eğitim alması yada bilen birinden fikir alması okuması araştırması gerekir o kadar...bunları basit yerlerde uygulaması farklı şartlarda tepkileri ölçmesi makine yüzünden ölmemesi için yeterli.. bunun adıda deneyim... trafik tecrübesi...

    söylediklerinizin her birinin cevabı burda hocam... araştır dene diyin...

    ben ss alan adama aferin koçum iyi yapmışsın gaz aç yardır millet sana baksın demiyorum...

    farklı alanlarda tepkileri ölç belli bi haddeye geldikten sonra bir bilene danış... sonra yap yapacağını...


    kenya_
    tmm doğru söylüyosunuz onların kılına en ufak bi zarar gelse yüreğimiz sızlıyo ama küçük ccle başlamayıp yıllarca ss bile kullansan... sonuç aynı bana dokunmayan yılan yaşasın demiyorum.. sözlerimi çarpıtma...

  13. #13

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Metalgod, umarım ülkemizde'de gelişmiş ülkelerde olan motosiklete başlangıçta 2 yıl boyunca beygir gücü veyahut silindir hacmi sınırlaması gelir de senin gibi insanlar neden öyle neden böyle diye sormayı bırakırlar. Çünkü bu kanunlar o ülkelerde vatandaşlarının can güvenliğini korumak için; ilimin, bilimin, istatistik verilerin, analitik yorumların, rasyonel düşüncenin, ışığında hazırlanmıştır. Bizim gibi forumlarda eksik veyahut hatalı kişisel öngürülerle ya da eksik bilgilerle tartışılarak değil. Sen nasıl bir istatistik rapor tuttunda bu kadar alaycı ve net konuşabiliyorsun Semih kardeşim... Hangi bilimsel verinin ışığında ahkam kesiyorsun. Evet Türkiye gelişmekte olan bir ülke bazı şeylerin b.kunu çıkarmak için yarışan birçok bireyi var. Bir fonksiyonu bile işine yaramayacak cep teline dünyanın parasını verende biziz. Daha müsbet bilimlerden yararlanmadan kural, kanun koyan hatta motosiklet konusuna hiç eğilmemiş bakanlar kurulumuz var... Sen de bu açıklıktan yaralanıp insanalrın zevkine karışmayın diyorsun. Nasıl olsa konu üzerine büyük araştırmalar yapan, vatandaşlarının can güvenliğini düşünen geçmiş hükümetlerin, bakanları izin vermiş e bize de can sağlığı dilemek düşer. Sen al kardeşim bin, Ahmet'te binsin Mehmette nasıl olsa biz kanun değiliz zaten bilinçli insanlar ne kadar yanlış bu derse desin, aklına bu işi düşüren yapıyor. Sen de yap başkaları da alsın bu ortalama 1 kg. başına 1 bg. 'ün düştüğü makinalara bilinçsizce binin...

    O zaman herhalde sorun çözülmüş olur. Neden bu kadar pervasızca araştırma yapmadan yazılıp çiziliyor anlamış değilim. Bu ilk motora başlamak isteyen şahısların 2 yıl boyunca "trafikte" belli bir beygir gücünün üzerinde veyahut belli bir silindir hacminin üzerinde motor kullanmalarını sınırlayan devletlerin, kendi vatandaşlarının zevklerine kastı mı var?, Yoksa onların ülkelerinde Valentino Rossi'ler, Schumacher'ler, Melandiri'ler, Raikonen'ler, birçok vs.'ler yetişmiyor mu?, yoksa bu devletlerin gerçekten ticaretten gelecek vergiye ihtiyaçları yok mu? Ya da bu adamlar insan hayatına bizden az mı değer veriyorlar? Bu soruların kendine verdiğin cevapları, sana ve bu mantığana umarım ışık tutar ve aklında ki anlamsız soruları siler atar.

    Ayrıca unutma ki kanunlar genellemelere ve toplumdaki çoğunluğun eğilimlerine göre yapılır, bu yüzden ilk motoru şuydu ölmedi, düşmedi, bayğı bayağı kullanıyordu gibi istisnalar beni hiç mi hiç alakadar etmez. Genel eğilim için tehlikelidir.

    Sport makinalar ölüm makinası kesinlikle değildir. Adam gibi kullanılır ve öğrenilirse, tecrübelere dayandırılarak sürülürse. Tabi bunun içinde her insanın belli bir zamana ihtiyacı vardır. Öğrenme zaman isteyen bir iştir ve tartışılmaz. Şimdi sana matematiği sondan başa öğretmeye çalışsam bana "ne aptal herif bu ya, ne kadar ters iş yapıyor" dersin. Bocalar, inanılmaz derecede zorlanırsın, muhtemelen de bir halt anlamazsın. Peki bana bu örnekte "aptal" derken, kendini nasıl bu kadar "akıllı" görüp böyle bir yazı yazdın anlamak mümkün değil...?

    Bu konuda yazacak o kadar çok şey var ki... Bu yazdıklarım sadece Metalgod gibi bu tip soruları soran arkadaşlara yazılabilecek bir kitap için önsöz olur. Araştıralım, bilinçlenelim, sonra itiraz edebilelim. Bence azıcık araştırma yapsaydın Semih, gerçekten kafanı yorsaydın, böyle çocuk hırçınlığıyla ve gayet alaycı bir üslupla 125'likler öldürmüyor gibi enteresan bir tez yazmazdın...

  14. #14
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    bu konuyu defalarca tartışmısızdır sitede.
    anlamadığım nokta acemilerin kafasına sakın büyük motor almayın diye silah mı dayıyorlar burda
    bir bilene danışayım diyenler girip soruyor ve bilenlerin de bu konuda ne düşündükleri ortada. almayı kafasına koyanı da tutan yok.

  15. #15

    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - Beyoğlu
    Motosikleti
    tabanvay
    Alıntı dgrmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Metalgod, umarım ülkemizde'de gelişmiş ülkelerde olan motosiklete başlangıçta 2 yıl boyunca beygir gücü veyahut silindir hacmi sınırlaması gelir de senin gibi insanlar neden öyle neden böyle diye sormayı bırakırlar. Çünkü bu kanunlar o ülkelerde vatandaşlarının can güvenliğini korumak için; ilimin, bilimin, istatistik verilerin, analitik yorumların, rasyonel düşüncenin, ışığında hazırlanmıştır. Bizim gibi forumlarda eksik veyahut hatalı kişisel öngürülerle ya da eksik bilgilerle tartışılarak değil. Sen nasıl bir istatistik rapor tuttunda bu kadar alaycı ve net konuşabiliyorsun Semih kardeşim... Hangi bilimsel verinin ışığında ahkam kesiyorsun. Evet Türkiye gelişmekte olan bir ülke bazı şeylerin b.kunu çıkarmak için yarışan birçok bireyi var. Bir fonksiyonu bile işine yaramayacak cep teline dünyanın parasını verende biziz. Daha müsbet bilimlerden yararlanmadan kural, kanun koyan hatta motosiklet konusuna hiç eğilmemiş bakanlar kurulumuz var... Sen de bu açıklıktan yaralanıp insanalrın zevkine karışmayın diyorsun. Nasıl olsa konu üzerine büyük araştırmalar yapan, vatandaşlarının can güvenliğini düşünen geçmiş hükümetlerin, bakanları izin vermiş e bize de can sağlığı dilemek düşer. Sen al kardeşim bin, Ahmet'te binsin Mehmette nasıl olsa biz kanun değiliz zaten bilinçli insanlar ne kadar yanlış bu derse desin, aklına bu işi düşüren yapıyor. Sen de yap başkaları da alsın bu ortalama 1 kg. başına 1 bg. 'ün düştüğü makinalara bilinçsizce binin...

    O zaman herhalde sorun çözülmüş olur. Neden bu kadar pervasızca araştırma yapmadan yazılıp çiziliyor anlamış değilim. Bu ilk motora başlamak isteyen şahısların 2 yıl boyunca "trafikte" belli bir beygir gücünün üzerinde veyahut belli bir silindir hacminin üzerinde motor kullanmalarını sınırlayan devletlerin, kendi vatandaşlarının zevklerine kastı mı var?, Yoksa onların ülkelerinde Valentino Rossi'ler, Schumacher'ler, Melandiri'ler, Raikonen'ler, birçok vs.'ler yetişmiyor mu?, yoksa bu devletlerin gerçekten ticaretten gelecek vergiye ihtiyaçları yok mu? Ya da bu adamlar insan hayatına bizden az mı değer veriyorlar? Bu soruların kendine verdiğin cevapları, sana ve bu mantığana umarım ışık tutar ve aklında ki anlamsız soruları siler atar.

    Ayrıca unutma ki kanunlar genellemelere ve toplumdaki çoğunluğun eğilimlerine göre yapılır, bu yüzden ilk motoru şuydu ölmedi, düşmedi, bayğı bayağı kullanıyordu gibi istisnalar beni hiç mi hiç alakadar etmez. Genel eğilim için tehlikelidir.

    Sport makinalar ölüm makinası kesinlikle değildir. Adam gibi kullanılır ve öğrenilirse, tecrübelere dayandırılarak sürülürse. Tabi bunun içinde her insanın belli bir zamana ihtiyacı vardır. Öğrenme zaman isteyen bir iştir ve tartışılmaz. Şimdi sana matematiği sondan başa öğretmeye çalışsam bana "ne aptal herif bu ya, ne kadar ters iş yapıyor" dersin. Bocalar, inanılmaz derecede zorlanırsın, muhtemelen de bir halt anlamazsın. Peki bana bu örnekte "aptal" derken, kendini nasıl bu kadar "akıllı" görüp böyle bir yazı yazdın anlamak mümkün değil...?

    Bu konuda yazacak o kadar çok şey var ki... Bu yazdıklarım sadece Metalgod gibi bu tip soruları soran arkadaşlara yazılabilecek bir kitap için önsöz olur. Araştıralım, bilinçlenelim, sonra itiraz edebilelim. Bence azıcık araştırma yapsaydın Semih, gerçekten kafanı yorsaydın, böyle çocuk hırçınlığıyla ve gayet alaycı bir üslupla 125'likler öldürmüyor gibi enteresan bir tez yazmazdın...

    ya anlatamadım derdimi yada sen anlamadın

    aslında benim söylemek istediklerim sport makineler diye başlayan paragrafınla aynı...

    bi istatistik tutmadım... bazı işlerde rakamlar doğru sonu vermez...

    bence ülkemizde cc sınırlamaması yapılmaması güzel insan kendini bilir diyorum kendi idare eder başakaları idare etmemeli... fikir beyan ederken ölürsün denememeli demek istediğim bu ... kazayı motosiklet yapmaz sürücü yapar... sadece motosiklet alan adamın bu yönde bilinçlendirilmesi gerekir... 100 m ilerde ölmekmi önemli yoksa 100 m öncesinde gaz açıp dikkatleri üstüne çekmekmi... bilinçsiz olduğumuz konu bu... bu yüzden 125le başla demek yada benzeri bi uslup kullanmak saçma geliyor bana

  16. #16

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Metalgod, seni çok çok iyi anladığıma eminim. Evet rakamlar doğru sonuç vermez bazen, ama işlemi yanlış yaparsan. 125-250 cc. arası ile başlamak doğrudur, mantıklıdır. 600cc. ve üzeri bir sport makina ile başlmak yanlıştır, tehlikelidir.

    İstisnalar muhakkak olur. İnsanını kendini bilen bir varlık olduğundfan bahsetmişsin. Hayır insan kenidini bilmeyen, tebelliği seven, yırtıcı bir memelidir, insanlar hep kendini bilseydi, sorunsuz cennet gibi bir dünyada mutlu mesut yaşardık. Kendini bilen insanlar olduğu gibi kendini bilmeyen insanların da olduğu bir toplumda her iki tip insanında can güvenliğinden devlet sorumludur. Bu sebeple, kişilik, mezhep, ırk, renk, yaş, vs. gözetmeksizin doğru kanunları koyabilmelidir. Kanunlar dogmalara değil ilim ve bilime dayandırılmalıdır. Kendine dikkat et. Çıkmalıyım...

  17. #17

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    YBR 125
    Kullanılan araç ne olursa olsun trafiğe çıkan herkes kaza ihtimali karşı
    karşıyadır, aracın türü ve kullanılış biçimi bu ihtimalin artması ve azalmasında
    önemli bir yer tutar.
    Motosiklet ile gerçekleşen kazalarda hangi tip motorlarda ölümün ve ağır
    yaralanmaların daha çok rastlandığı ortada, birilerinin hoşuna gitmeyebilir ama
    kaza konusundaki haberler birazcık araştırılırsa acı gerçek görülecektir.
    Diğer yandan ciddi bir çelişki de var trafiğe çıkan araçların belli standartlara
    sahip olması gerekiyor ve bunlar ülkeden ülkeye değişmekle birlikte zaman
    zaman da denetleniyor, ancak hız limitleri konusunda iki yüzlülüğün daniskası
    yaşanıyor, hız limitinin iki kat fazlası ile yol alabilen araçların hangi standart
    içinde değerlendirilmesi söz konusu olabilir, bunun yanıtı kapitalizmin borusunun
    devletlerin egemenliğinin üstünde ötmesi biçiminde verilebilir.
    "Hızlı yaşadı genç öldü" sözü dilimize neden yerleşmiş acaba?
    [COLOR="Red"] Özgürlük ona bağımlı olunduğu sürece diğer bağımlılıklardan uzak tutandır[/COLOR]

    [B] [COLOR="navy"]Bu dünyada çok güzel yaşanabilir, yeterki isteyelim![/COLOR][/B]

  18. #18
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı kenya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah korusun istediğin duyguyu tadsın dediğin adam senin bir yakınına çarpsa (bireysel bir hatadan dolayı) aynen bu şelikde düşünebilecekmisin?
    Bir yolun kenarında durup saymaya başla, bin otomobil saydığında kaç motosiklet geçmiş olacak.

    Tecrübe etmeye bile gerek yok, sayıca kat ve kat yüksekler.

    Peki nedir bu otomobilleri kullananların tecrübesi? Başlangıç cc'leri kaçtır?
    Bir yakınıma çarpma ihtimalleri, motosikletli birinin bir yakınıma çarpma ihtimalleriyle mukayese edilebilir mi?

    Çok bilen avrupa otomobil için de bir cc kriteri getirmişmidir?

    Sadece bayram süresince otomobil kazalarında ölenlerin sayılarıyla, motosiklet kazalarında ölenlerin sayıları da mukayese dahi edilemez.

    Semih'in demek istediği ve benimde hep yakındığım konu ortak.

    Tabi herkes bunu 600'lükle de başlanabilir dedi olarak yorumluyor ama sözün özü şu ki;

    Bu ve diğer forumlardaki yazıları okuyan kişiler 125cc makinelerin tecrübe gerektirmediğini, bunların üzerinde kaza yapıp ölmenin mümkün olmadığını vs. vs. düşünüyor.

    Motor 125'lik olunca kimse aman haa sakın eğitim almadan binme demiyor.

    Zaten ona binen adam ölsede olur, 125 cc lik adam nasılsa.

    Ama 600cc ve 1000cc kullananların canları bizim için çok önemli, sonra çok üzülüyoruz.

    Burda bir gariplik yok mu???

    Yazdıklarımın kalıp cümlelerle veya görmeze gelinerek yine üstünün örtüleceğine eminim ama yine de yazdım, belki 125'likle hatta Today50 ile başlayacak birisi durumun ciddiyetini sayemde kavrar.

  19. #19

    Üyelik
    18 Aralık 2006
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    suzuki burgman AN 400
    metalgod.kusura bakma ama bunu buraya yazman o kadar anlamsız olmuşki anlatamam

  20. #20
    ShowDown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok
    ya bişey dicem büyük cc alıp hız yapmamak küçük cc alıp hız yapmaktan daha güvenli değil midir.yoksa küçük cc güçsüz büyük cc çok güçlü bir makina mı oluyor yani gazı verince biri uçuyor biri yavaş yavaş mı kalkıyor.Bence cc farketmez önemli olan adamın hızı dengesi ve kabiliyetidir.Bi de hız yapma öfkesinin olmaması şartıyla büyük cc alıp küçük cc nin basabileceği kadar basmak en mantıklısı


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)