Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

motosikletli tabutlar...

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Semih'in demek istediği ve benimde hep yakındığım konu ortak.

    Tabi herkes bunu 600'lükle de başlanabilir dedi olarak yorumluyor ama sözün özü şu ki;

    Bu ve diğer forumlardaki yazıları okuyan kişiler 125cc makinelerin tecrübe gerektirmediğini, bunların üzerinde kaza yapıp ölmenin mümkün olmadığını vs. vs. düşünüyor.

    Motor 125'lik olunca kimse aman haa sakın eğitim almadan binme demiyor.

    Zaten ona binen adam ölsede olur, 125 cc lik adam nasılsa.

    Ama 600cc ve 1000cc kullananların canları bizim için çok önemli, sonra çok üzülüyoruz.

    Burda bir gariplik yok mu???
    Murat bizde 125cc ile başlayan hayatta kaza yapmaz ölmez vs.falan filan demiyoruz zaten...bizim söylemek istediğimiz 125cc ile başlayan birisi motorun üstünde kaba tabirle ne kadar azıtırsa azıtsın yinede çıkacağı süratin belli olduğu (100-110) ve bu sürate 600 veya 1000'lik makinalar gibi 3-5 saniye içinde değilde daha uzun bir sürede 4-5 vites birden değiştirerek ancak gelebileceği ve tecrübesiz olmasına rağmen bunun sürücüyü kazaya itecek sebeplerden bir nevi kurtaracağı düşüncesindeyiz...125cc ile başlayınca eğitim almak gerekmiyo, trafiğe kapalı alanlarda en aşşağı 15-20 gün denge gaz kolu açma manevra fren ve debryaj ayırmayı çalıştıktan sonra kendinden emin olduktan sonra pek hala trafiğe çıkıp tecrübe kazanabilir arkadaşımız...ama 600 ve 1000cc motorlar boy-mehmet'in de dediği gibi eğerki başlangıç motoru olarak seçilicekse ciddi bir eğitim aldıktan sonra başlanması gerektiğidir...bununda üstünde bu kadar durmamızın yinelememizin ve tekrarlamamızın sebebi kimsenin canının yanmasını istemememizden ileri gelmektedir...yoksa pek hala kim hangi motoru alırsa alsın nasıl kullanırsada kullansın herkesin kendi seçimidir ama ciddi bir kaza geçirdiğinde yine üzülen biz oluyoruz sonuçta anlatmak istediğimizde budur...
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Crash testleri ortalama 55kmh hız ile yapılır, ki bu testlerden çoğu araç geçemez, yarısını duvarda bırakır.

    Piyasada 55kmh hız yapamayan motosiklet var mı?

  3. #23

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Edirne/Keşan
    Motosikleti
    07'Transalp , 151 RS.
    Bence bu olay çok büyütülmüş..biz küçük CC ile başlamasını öneririz..karşınızdaki de sizi dinlerse ne ala..dinlemezse kendi istediğini alır..ki kendi alacağı olsa buraya yazmaz..tartışmaya ne gerek var anlayamadım..
    Saygılar.
    Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.:bounce:

  4. #24
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Tartışma yok zaten, nedense bir konuda CC harfleri olunca herkes müşürü bozup fan açmıyor, hararet alıp başını gidiyor.

    125cc oyuncak değildir, sıfır trafik tecrübesi ile sadece 5-10 saatlik bir eğitimle caddeye çıkarsanız büyük olasılıkla çok ciddi bir kaza geçirirsiniz.

    Konunun özü budur, bunu malesef herkes göz ardı ediyor.

    Ve 125 v.b. motosiklet alan çoğu kişi, bu göz ardı edilme yüzünden eksik bilgilenip, "bu başlangıç motoru bununla kaza olmaz" mantalitesiyle haraket ettiklerinden malesef sinek gibi patlıyorlar.

  5. #25
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Evet bu iş cc meselesi değil bence de..

    Ama..

    İlk 5000 veya 10000 km'de kendine güveni gelir ve olay tamamdır şeklinde yorumlanabilecek şeyler yazmışsınız. Üzerine sadece biraz eğitim.. Ne kadar yanlış..

    O 5000-10000 km arasında gelen güven hissi gibi görünen şey motorsikleti istediğin yere götürebilme yeteneğini kazanmandır sadece. Bu noktada beyinciğin, motorsiklet-yol-sürücü arasındaki newton mekaniklerini öğrenir ve hareketlerin otomatikleşir, hepsi o. İnsan en çok hatayı birşeyi yeni öğrendiği zaman yapar. O güven, en büyük düşmanınız olsun. Çünkü sizi sınırlarınıza getiriverir hemen. Güven hissi ile konsantrasyonunuz çözülür, refleksleriniz yavaşlar. Önünüzde gelişen bir acil durum için hazırlıksız yakalandığınızda, çünkü bu henüz otomatize olmamıştır, felaketleri uzun saliseler boyunca sadece seyredersiniz. Bu gibi davranışların otomatikleşmesi sözkonusu değildir. Çünkü bunlar beyinciğin değil beyin kabuğunun, yani aklımızın görevidir. Akıl bilincimizdir ve otomatik çalışmaz. Unutmayın ki, 'ben artık bu aletin tepesinde gidebiliyorum' diyerek, yolu, trafiği, zemini taramayı ve değerlendirmeyi bırakabileceğiniz küçük zaman aralıklarında her tür belaya açıksınız.

    Güven hissi yanlış bir histir. Güven hissi ile mücadele edin. Her binişinizde motorsikletle ilk tanıştığınız günlerdeki motora yeni biniyor ve onu bilmiyormuşsunuz duygunuzu ve tedirginliğinizi hatırlayın.

    Devirdiğiniz her bin km sizde yeni endişelerin oluşmasını sağlamıyorsa ortada bir yanlış var demektir. Her geçen gün biraz daha rahat, biraz daha alışkın sürmek yerine biraz daha tedbirli, biraz daha tedirgin, biraz daha dikkatli binin, uzun yaşarsınız.

    Biraz vaaz gibi oldu, özür dilerim, ama bu iş çok ciddi arkadaşlar. Valla billa. Okuduğunuz için sağolun.
    Üç boyoz bir kola

  6. #26
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet bu iş cc meselesi değil bence de..

    Ama..

    İlk 5000 veya 10000 km'de kendine güveni gelir ve olay tamamdır şeklinde yorumlanabilecek şeyler yazmışsınız. Üzerine sadece biraz eğitim.. Ne kadar yanlış..

    O 5000-10000 km arasında gelen güven hissi gibi görünen şey motorsikleti istediğin yere götürebilme yeteneğini kazanmandır sadece. Bu noktada beyinciğin, motorsiklet-yol-sürücü arasındaki newton mekaniklerini öğrenir ve hareketlerin otomatikleşir, hepsi o. İnsan en çok hatayı birşeyi yeni öğrendiği zaman yapar. O güven, en büyük düşmanınız olsun. Çünkü sizi sınırlarınıza getiriverir hemen. Güven hissi ile konsantrasyonunuz çözülür, refleksleriniz yavaşlar. Önünüzde gelişen bir acil durum için hazırlıksız yakalandığınızda, çünkü bu henüz otomatize olmamıştır, felaketleri uzun saliseler boyunca sadece seyredersiniz. Bu gibi davranışların otomatikleşmesi sözkonusu değildir. Çünkü bunlar beyinciğin değil beyin kabuğunun, yani aklımızın görevidir. Akıl bilincimizdir ve otomatik çalışmaz. Unutmayın ki, 'ben artık bu aletin tepesinde gidebiliyorum' diyerek, yolu, trafiği, zemini taramayı ve değerlendirmeyi bırakabileceğiniz küçük zaman aralıklarında her tür belaya açıksınız.

    Güven hissi yanlış bir histir. Güven hissi ile mücadele edin. Her binişinizde motorsikletle ilk tanıştığınız günlerdeki motora yeni biniyor ve onu bilmiyormuşsunuz duygunuzu ve tedirginliğinizi hatırlayın.

    Devirdiğiniz her bin km sizde yeni korkuların oluşmasını sağlamıyorsa bir yanlış var demektir. Her geçen gün biraz daha rahat, biraz daha alışkın sürmek yerine biraz daha tedbirli, biraz daha tedirgin, biraz daha dikkatli binin, uzun yaşarsınız.

    Biraz vaaz gibi oldu, özür dilerim, ama bu iş çok ciddi arkadaşlar. Valla billa. Okuduğunuz için sağolun.
    Evet 5000km kısmında haklısın, sanırım Semih'te galyana gelince böyle bir şey yazdı.

    Neyse yazdıklarınız on numara, cc'den bağımsız, genele yönelik, tamamen doğru bilgi ve tavsiyeler.

    Okurken zevk aldım, ellerinize sağlık.

  7. #27
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir yolun kenarında durup saymaya başla, bin otomobil saydığında kaç motosiklet geçmiş olacak.

    Tecrübe etmeye bile gerek yok, sayıca kat ve kat yüksekler.

    Peki nedir bu otomobilleri kullananların tecrübesi? Başlangıç cc'leri kaçtır?
    Bir yakınıma çarpma ihtimalleri, motosikletli birinin bir yakınıma çarpma ihtimalleriyle mukayese edilebilir mi?

    Çok bilen avrupa otomobil için de bir cc kriteri getirmişmidir?

    Sadece bayram süresince otomobil kazalarında ölenlerin sayılarıyla, motosiklet kazalarında ölenlerin sayıları da mukayese dahi edilemez.

    Semih'in demek istediği ve benimde hep yakındığım konu ortak.

    Tabi herkes bunu 600'lükle de başlanabilir dedi olarak yorumluyor ama sözün özü şu ki;

    Bu ve diğer forumlardaki yazıları okuyan kişiler 125cc makinelerin tecrübe gerektirmediğini, bunların üzerinde kaza yapıp ölmenin mümkün olmadığını vs. vs. düşünüyor.

    Motor 125'lik olunca kimse aman haa sakın eğitim almadan binme demiyor.

    Zaten ona binen adam ölsede olur, 125 cc lik adam nasılsa.

    Ama 600cc ve 1000cc kullananların canları bizim için çok önemli, sonra çok üzülüyoruz.

    Burda bir gariplik yok mu???

    Yazdıklarımın kalıp cümlelerle veya görmeze gelinerek yine üstünün örtüleceğine eminim ama yine de yazdım, belki 125'likle hatta Today50 ile başlayacak birisi durumun ciddiyetini sayemde kavrar.
    Öncelikle ben bu cümlelerin her satırına, hatta kelime aralarındaki boşluklarına bile katılıyorum..

    Alıntı deligibi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    metalgod.kusura bakma ama bunu buraya yazman o kadar anlamsız olmuşki anlatamam
    Bence anlamsız degil..
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  8. #28
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet bu iş cc meselesi değil bence de..

    Ama..

    İlk 5000 veya 10000 km'de kendine güveni gelir ve olay tamamdır şeklinde yorumlanabilecek şeyler yazmışsınız. Üzerine sadece biraz eğitim.. Ne kadar yanlış..

    O 5000-10000 km arasında gelen güven hissi gibi görünen şey motorsikleti istediğin yere götürebilme yeteneğini kazanmandır sadece. Bu noktada beyinciğin, motorsiklet-yol-sürücü arasındaki newton mekaniklerini öğrenir ve hareketlerin otomatikleşir, hepsi o. İnsan en çok hatayı birşeyi yeni öğrendiği zaman yapar. O güven, en büyük düşmanınız olsun. Çünkü sizi sınırlarınıza getiriverir hemen. Güven hissi ile konsantrasyonunuz çözülür, refleksleriniz yavaşlar. Önünüzde gelişen bir acil durum için hazırlıksız yakalandığınızda, çünkü bu henüz otomatize olmamıştır, felaketleri uzun saliseler boyunca sadece seyredersiniz. Bu gibi davranışların otomatikleşmesi sözkonusu değildir. Çünkü bunlar beyinciğin değil beyin kabuğunun, yani aklımızın görevidir. Akıl bilincimizdir ve otomatik çalışmaz. Unutmayın ki, 'ben artık bu aletin tepesinde gidebiliyorum' diyerek, yolu, trafiği, zemini taramayı ve değerlendirmeyi bırakabileceğiniz küçük zaman aralıklarında her tür belaya açıksınız.

    Güven hissi yanlış bir histir. Güven hissi ile mücadele edin. Her binişinizde motorsikletle ilk tanıştığınız günlerdeki motora yeni biniyor ve onu bilmiyormuşsunuz duygunuzu ve tedirginliğinizi hatırlayın.

    Devirdiğiniz her bin km sizde yeni endişelerin oluşmasını sağlamıyorsa ortada bir yanlış var demektir. Her geçen gün biraz daha rahat, biraz daha alışkın sürmek yerine biraz daha tedbirli, biraz daha tedirgin, biraz daha dikkatli binin, uzun yaşarsınız.

    Biraz vaaz gibi oldu, özür dilerim, ama bu iş çok ciddi arkadaşlar. Valla billa. Okuduğunuz için sağolun.
    Söylemek istediklerim söylenmiş... aYe nin dediği gibi bencede genele yönelik bir yazı olmuş... Tebrik ediyorum... 3-5 yıl boyunca motosiklete binmiş ve bu süreç içinde çeşitli,farklı cc lerdeki motosikletlerede binmiş olan birisi, kendisini 125cc lik ufak sayılan motorda bile her yönüyle geliştirmesi gerektiğini anlaya bilmelidir bence...
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  9. #29
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    aYe ve Lancet'e teşekkürler.
    Üç boyoz bir kola

  10. #30
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Alıntı oFLuAlper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel arkadaşım 125cc lik bi ss ten 600cc lik bi ss e geçmek öldürür insanı....

    bunu söylememin sebebi 2 ss arasındaki manevra ivme farkları. bence senin sölediğin başından sonuna kadar saçma!

    bu arada dokunmadığın yılan seni durup dururken sokmaz arkadaşım. ben hep şuna inanmışımdır. eyer bişeyleri değiştirmeyi düşünürsem ilk önce kendimden başlarım!!!! anlayan anlar umarım
    125lik ssten 600 e geçince niye ölüyoruz anlamadım ki

    Ama şuna katılmıyorum benim dokunmadığım yılan gün gelir benide sokar benim birşey yapmama gerek yok. Burada forumu okuyorsanız her kaza haberinde insanlar motordan soğuyabiliyor veya ilk defa motor almak isteyenlerin aileleri kaza haberlerini okuyup izin vermiyorlar. Şimdi bu yılan bize dokunmuyor mu? Veya trafikte her türlü rezilliği yapan motor sürücüleri. 4 teker sürücüleri bunlara kızıp haksız bir şekilde suçsuz sakin ilerleyen motosiklet sürücülerini sıkıştırmıyorlarmı? Yapma canım kardeşim bal gibi yılanın zehri bizede geliyor kendimizi kandırmayalım.

    Alıntı metalgod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kenya_
    tmm doğru söylüyosunuz onların kılına en ufak bi zarar gelse yüreğimiz sızlıyo ama küçük ccle başlamayıp yıllarca ss bile kullansan... sonuç aynı bana dokunmayan yılan yaşasın demiyorum.. sözlerimi çarpıtma...
    Sözlerini çarpıtmak istemedim öyle anlaşıldıysa kusura bakma...



    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir yolun kenarında durup saymaya başla, bin otomobil saydığında kaç motosiklet geçmiş olacak.

    Tecrübe etmeye bile gerek yok, sayıca kat ve kat yüksekler.

    Peki nedir bu otomobilleri kullananların tecrübesi? Başlangıç cc'leri kaçtır?
    Bir yakınıma çarpma ihtimalleri, motosikletli birinin bir yakınıma çarpma ihtimalleriyle mukayese edilebilir mi?

    Çok bilen avrupa otomobil için de bir cc kriteri getirmişmidir?

    Sadece bayram süresince otomobil kazalarında ölenlerin sayılarıyla, motosiklet kazalarında ölenlerin sayıları da mukayese dahi edilemez.

    Semih'in demek istediği ve benimde hep yakındığım konu ortak.

    Tabi herkes bunu 600'lükle de başlanabilir dedi olarak yorumluyor ama sözün özü şu ki;

    Bu ve diğer forumlardaki yazıları okuyan kişiler 125cc makinelerin tecrübe gerektirmediğini, bunların üzerinde kaza yapıp ölmenin mümkün olmadığını vs. vs. düşünüyor.

    Motor 125'lik olunca kimse aman haa sakın eğitim almadan binme demiyor.

    Zaten ona binen adam ölsede olur, 125 cc lik adam nasılsa.

    Ama 600cc ve 1000cc kullananların canları bizim için çok önemli, sonra çok üzülüyoruz.

    Burda bir gariplik yok mu???

    Yazdıklarımın kalıp cümlelerle veya görmeze gelinerek yine üstünün örtüleceğine eminim ama yine de yazdım, belki 125'likle hatta Today50 ile başlayacak birisi durumun ciddiyetini sayemde kavrar.
    Söyledikleriniz de haklısınız bizim insanımız da cevap vereyimde nasıl olduğu önemli değil düşüncesi var. Olayın ana düşüncesi 600lükle başlamak tehlikelidir ama 125likle başlamak daha güvenlidir. Ama neden böyledir neden değildir açıklama ihtiyacı hissetmiyoruz. Söyleyeceğimiz şeyi direk söylüyoruz nedensiz olarak anlatıyoruz. Herkesin anlama seviyesi bir değil. Ben ŞAHSEN inanıyorum ki 125 ile başla diyen herkes sadece karşı tarafa iyi niyetiyle bunu söylüyor ama sizin de dediğiniz gibi bazen yanlış anlamalara yol açabiliyor. Umarım daha iyi cevaplar verebiliriz bundan sonra....


    Son olarak şunu eklemek istiyorum. Ben motosiklete 150 lik çin malı bir cruiser ile başladım. Daha önce hiç motora binmemiştim. Neyse alıştık sürmeye başladık 300 km sokak aralarında gezdim hızlı giderken nasıl fren yapılır dar yerlerde nasıl dönebilirim bunlara çalıştım. Donald amcanın yazılarını okudum ettim araştırdım forumda soru sordum bi sürü şey öğrendim. 6000km sonra Suzuki GSR 600 aldım. İki motorumu karşılaştırırsam.
    Birinin son hızı 110 diğerinin 240-250
    150liliğin gaz kolu tur sayısı GSRden daha fazlaydı (biri yarım diğeri çeyrek tur atıyor.)
    Ben inanıyorum ki 600lükle başlasaydım da kaza yapmayacaktım (150likle 2 kere hafifçe düştüm trakifte hiç vukuatım olmadı inşallahta olmaz). Ama 150likle başladığım için pişman değilim.

    İsteyen istediği CC ile başlar ama unutmamalı ki herkes büyük CC ile başlayamaz. Küçük CC ile başlamak ile büyük CC arasında başlamak arasında sadece tehlike açısından fark vardır. İkiside öldürücü sakat bırakıcı olabilir. Metalgod kardeşiminde dediği gibi herşey sürücüde biter. Umarım bundan sonra insanlara cevap verirken biraz daha dikkatli olup sadece cevap vermiş olmak için değil de nedenleriyle belirterek yardımc olmak için cevap veriririz.
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...

  11. #31

    Üyelik
    18 Ekim 2007
    Evet arkadaşlar bende aynı konu hakkında bir başlık açmıştım.Kısaca motor kullanmayı bilmiyorum ve motor hevesimin önüne geçememeye başladım.Motorsiklet alacagım fakat değiştirme gibi bir imkanım olmadıgından 125cc lik motor almak yerine 600cc lik bir motor düşünüyorum.Amacım tamamen trafige kapalı alanlarda motor hevesimi atmaktır.Aklımdaki model 600rr.Bu motoru aldıktan sonra garajda bekletip eğitimini iyice alıp sürmek gayet mantıklı fakat bulunduğum şehirdeki motor eğitimi pek yeterli olmadıgından bu konu beni düşündürmüyor değil.Hız meraklısı değilim.Önceden araba hastası bi insan olarak farklı kategorilerde çoğu arabayı kullandım fakat dediğim gibi her zaman emniyetli ve yavaş kullandım.Aklım çok karışık ya 600lük bir motor alıp öğrenene kadar binmeyeceğim fakat bu arada motorum garajda bekleyecek yada 125lik motor alıp 600lük bir motorun hevesini alamayacagım.Zaman ayırıpta okudugunuz için teşekkür ederim.

  12. #32

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir yolun kenarında durup saymaya başla, bin otomobil saydığında kaç motosiklet geçmiş olacak.

    Tecrübe etmeye bile gerek yok, sayıca kat ve kat yüksekler.

    Peki nedir bu otomobilleri kullananların tecrübesi? Başlangıç cc'leri kaçtır?
    Bir yakınıma çarpma ihtimalleri, motosikletli birinin bir yakınıma çarpma ihtimalleriyle mukayese edilebilir mi?

    Çok bilen avrupa otomobil için de bir cc kriteri getirmişmidir?

    Sadece bayram süresince otomobil kazalarında ölenlerin sayılarıyla, motosiklet kazalarında ölenlerin sayıları da mukayese dahi edilemez.
    Murat (aye), sanırım sende otomobil kullanıyorsun. Hepimizin bu otomobil sürmeyi öğrendiği bir araç olmuştur. Ben şahsen Renault 12 marka bir külüstürle öğrenmiştim. Avrupa'da da Türkiye'de sürücü kursalarında temel direksiyon eğitimi var genelde bu araçlar 1400-1600cc. ve ortalama 80 bg.'ünde. Ferrari veya Porsche gibi 500 - 600 bg'lük bir aletle bu işlere ilk adım atan yoktur herhalde... Olmuş olsa bile o da çok sağlıklı gözükmüyor. Mevzu bahis motorlarda kilo başına düşen beygir gücü ile bu spor otomobilleri aratmayacak hatta üstüne çıkacak durumdalar. Ayrıca motorun otomobile oranla ekstra tehlikeleri göz önüne alındığında hiç akıl kârı gelmiyor...

    Bu durumda diyebiliriz ki; otomobillerin başlangıç cc.'si 1400-1600 cc.'dir ortalama olarak. Birde sayısal üstünlük olarak otomobillerin fazlalığı, tabiki de kaza oranlarının fazla olmasını etkilemektedir, fakat kaza istatistikleri; kaza sayısı/konu olan araç tipinin yaptığı toplam dönemsel km(mil)'dir. Bu durumda motosikletler maalesef daha yüksek veri ile karşımıza çıkmaktadır, bildiğim kadarıyla. Ayrıca otomobilde öğrenme aşamasında oluşabilecek risklerle motosiklet arasında çok fark var bu da durumun ekstrası.

    Rigel'in yazdıklarına katılmışsınız bir çoğunuz sen de dahil olamak üzere Murat. Rigel gerçekten güzel yazmış ve bence ortadaki "tehlikeyi" iyi vurgulamış, tehlikeden bahsedip dikkatein önemini dile getirmiş ve bunu gerçekten güzel özetlemiş, ona da teşekkür ederim. Evet motosiklet diğer taşıtlara nazaran kaza durumunda daha fazla hayati risk oluşturur. Bu sebepten otomobilde uygulanması şart olmayan fakat ister istemez uygulanan cc. meselesi bence zorunluluk halinde uygulanmalı ve bu bilinç oluşturulmalıdır...

    Bildiğim kadarıyla (Yanlış biliyor olabilirim, yanlış ise lütfen düzelt) sen de motosiklete 1000cc. sport bir makina ile giriş yaptın. Sana birşey oldu mu? Çok şükür hayır. Ben de 125cc bir spor (sporluğu tartışılır ) makina ile giriş yaptım bana bir şey oldu mu? çok şükür yine hayır. Şimdi elimizde iki örnek var biri 1000cc. ile girmiş diğeri 125cc. ile, yaşları da hemen hemen aynı. İkiside bir sorun yaşamamış ikiside gayet güzel kullanıyor deyip işin içinden çıkabiliriz fakat ciddi bir hata yaparız. Eksik veri ile istatistik tutulmaz.

    Bir veri elde etmek için farklı yaş gruplarından, farklı eğitim seviyelerinden, farklı beklentileri olan, velhasıl kelam "farklı" en az 100 kişilik bir grup oluşturup incelemeye tabi tutmamız sonra bu araştırma ışığında doğrudur yanlıştır diye buraya yazmamız gerekmektedir. Fakat ikimizin elinde de böyle bir imkan veya maddi güç olmadığına göre, bana yapılan araştırmaları incelemek daha mantıklı geliyor.

    Bu araştırmalar da diyor ki, düşük cc. ile başlamak daha kolay ve daha mantıklıdır ve daha emniyetlidir. Bu bilimsel araştırmaları kanun koyarken değerlendiren ülkeler de vatandaşlarına 2 yıl boyunca 29 bg'ünü geçecek motor alamazsın, bu senin can güvenliğin açısından tehlikelidir diyor, 22 yaşında üniversiteyi yeni bitirmiş, daha üretime geçmemiş bir gencin ülkeye maliyetini hesaplamaya gerek yok, bu adamın ölmesi veya iş görmeaz halde sakat kalması ailesi ve sevdiklerine verdiği acısı bir yana ülkeye de büyük zarardır. Motordan evvel terör var zaten ülkemizde o ayrı...

    Sizin savunduğunuz düşünceyi anlamamak için ısrar etmiyorum, saygı da duyuyorum, kimseye dayatma da yapmıyorum, benim tek amacım eksik bir bilgi varsa, ortada araştırma, veri yoksa bu şekilde yazmanın doğru olmadığını vurgulamak, böyle yaparsak yaptığımız konuşma kahve siyasetinden öteye gitmez. Bu yüksek cc. meselesini soran herhangi birine herhangi biri olarak davranıp; mantıklı, kolay, rahat, güvenli olan her ne ise onu öneriyorum. Bu önerinin benim lugatımda ki adı gücü 29bg'i ağırlığı 160 kg.'yi geçmeyecek herhangi bir motosiklettir. Sizlerden de aynı hassasiyeti bekliyorum...

  13. #33
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    ya arkadaşlar yapmayın tecrübesiz bir insanın eline 600 cc,1000cc bir motosiklet alması bence intahardır.125 cc lik motosiklet tecrübe için önerilir.siz 125cc ile 600cc lik motosikleti nasıl bir tutuyosunuz anlamadım.zaten bilinçli biri motosiklet kullanmaya 600 lük motosikletle başlamaz diye düşünüyorum.bende tecrübesiz olduğum için işe scooter ile başladım ve çokda doğru bir karar verdiğim kanısındayım.
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  14. #34
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    @dgrmr

    Hocam haklısınız ama bazı şeyleri anlamak için illada bilimsel çalışma beklemek gerekmiyor.

    Son günlerde olan kazalara bakın;

    Motor önüne kıran taksi, motorun üstünden geçen taksi, motora kafadan çarpan çöp kamyonu...

    Tabiki küçük cc ile başlamak çok önemli, motordan önce öğrenilmesi gereken bir trafik var.

    Ama bu demek değil ki küçük cc'de tehlike yok, eğer üzerindeki kişi deli değilse neredeyse tüm cc'ler için trafikteki(pist demiyorum) risk aynı.

    Dün akşam arkadaşımla giderken kazıklama fren yaptım ve yola çocuk fırlıycak dedim(solda park etmiş bir kamyon vardı), 1-2sn geçmedi yola çocuk fırladı.

    Bu v.b. şeyleri öngerebilecek kadar iyi tanımak lazım trafiği.

    Ordan geçen ben değil de arkadaşım olsa ve altındaki 125cc sözde başlangıç motosiklet'i olsaydı, 2 kişiyi kaybetmiştik.

    Benim başlangıç cc'min 1000 oluşuna gelince, esasen konuyla hiç alakası yok ama madem dile getirdin ifade edeyim;

    Birincisi bazı özel sebeplerim vardı mecbur kaldım, yani aldığım gün ömrümü uzattı diyebilirim.

    Ancak ilk 3500km 130'u asla geçmedim.

    5000km civarlarında ilkkez 170'i gördüm.

    Şimdilerde 6500km civarlarındayım ara ara 270 görüyorum.

    1km önümde 1 araç dahi belirse hızımı anında %50 düşürüyorum.

    Virajlara neredeyse yok denecek kadar az yatarak ve çok yavaş giriyorum.

    Yaptığım doğrumu değil tabiki de hayatımda yaptığım ne doğru ki!

    Hayatımda bir değil bin tane ayrı risk aldım, halende alıyorum, ilerde de alacağım.

    Bu hata onlardan sadece bir tanesi, benim için tolere edilebilir büyüklükte.

    Yaşım 20 civarı olsa napardım peki? İlk gün 299'dan sonra noluyor onu denerdim ve tabiki şu an aranızda olmazdım.

    Yapmam diyen boş konuşur, bu açıktır nettir, tartışan ayıp etmiştir.

    Şu an aranızda olmam yarın olacağım anlamına da gelmiyor.

    Ve yarın aranızda olmassam buna sadece motor için değil, hayatımdaki bir çok şey sebep olabilir, otomobilide normal kullandığım söylenemez zaten.

    Yani motorumdan vazgeçmeyi asla düşünmüyorum.

    Daha önce otomobille 280'le kaza yaptım, araç el arabasına döndü ama benim burnum bile kanamadı, kader böyleymiş ancak şunu net olarak söyleyebilirim ki; 200 üstü süratlerde trafikte değil bizden biri rossi kaza yapsa(dikkat edin pist demiyorum trafik diyorum) hayatta kalmak için tecrübesiyle yapabileceği hiç bir şey yok, son saniyelerini seyreder ve kısmetse kaderini görür.

    Bu da 1000'lik ve 600'lük makinelerin yegane tehlikesi, riski alan zevki alır, almayan daha sade ve nispeten daha garanti bir hayat yaşar.

    Umarım açıklayıcı olmuşumdur.

  15. #35
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Medalgod söylediklerinin kısmen doğru olmasıyla beraber kurduğun çok yanlış cümlelerde var, kendine güvenen bi insan bile 600 yada 1000 cc ile başlayamaz ,bilmiyorum 600 cc üzeri bi racinge bindinmi ama binsen eminim bu yazını editlersin ,hıı neden başlayamaza gelelim arkadaşım 125 cc yatırmatıkça motoru sizin yaptığın her türlü hatayı affedebilir ,ama +100 hp bi motor affetmez, tamam eğitim diyoruz tabiki doğru tecrübeli kişilerden teorik pratik eğitim alınmalı ,ama sadece eğitimle olmuyo ne yazıkki,trafik tecrübeside çok önemlii hatta ve hatta eğitimden daha önemli ,hı sende motor kullanıyosun, görmeden girdiğin çukurlar olmuştur yada hızla girdiğin tümsekler felan işte abi tecrübe orda konuşurr, eğer acemiysen ve altındaki motorda 125 cc ise o anda istemsiz yapacağın küçük gaz haraketlerine motor tepki vermez, ama aynı şey +600 cc bi makinada olursa atar üzerinden ,yoksa bence herkes her motoru kullanabilir, güçlü motorlar sürüş olarak küçük cc motorlara göre daha rahattır, şöyle söyleyelim büyük cc ölüm getirir yerine ( acemiler için ) eğer şanslıysan ilk 5000 km ölmezsin zaten çevirdiğin her kilometre tecrübeni arttıracak ve ölüm riskini azaltacaktır

    125 cc = Taksi
    250 cc = Minibüs
    600 cc = Midibüs
    1000 cc = Otobüs
    +1000 cc = Tır

    benzetmeyi doğru kabul edersek araba kullanmaya tır ile başlamak ne kadar yanlışsa motor kullanmaya 600 cc üzeri bi makinayla başlamak o kadar yanlıştır SAYGILAR
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  16. #36
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    kenya,aye ve metalgod pek hala siz haklısınız...hadi şimdi açın bir tane başlık 600 veya 1000cc SS ilede başlangıç olur diye onuda foruma sabitlettirin olsun bitsin...biz niye boşu boşuna kendimizi yoruyoruz ki...ne de olsa her koyun kendi bacağından asılıyor öyle değilmi...unutun söylediklerimi...bundan sonrada bu konuda iyiliğini düşündüğüm insanlar için kendimi yormayacağım...

    Alıntı kenya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son olarak şunu eklemek istiyorum. Ben motosiklete 150 lik çin malı bir cruiser ile başladım. Daha önce hiç motora binmemiştim. Neyse alıştık sürmeye başladık 300 km sokak aralarında gezdim hızlı giderken nasıl fren yapılır dar yerlerde nasıl dönebilirim bunlara çalıştım. Donald amcanın yazılarını okudum ettim araştırdım forumda soru sordum bi sürü şey öğrendim. 6000km sonra Suzuki GSR 600 aldım. İki motorumu karşılaştırırsam.
    Birinin son hızı 110 diğerinin 240-250
    150liliğin gaz kolu tur sayısı GSRden daha fazlaydı (biri yarım diğeri çeyrek tur atıyor.)
    Ben inanıyorum ki 600lükle başlasaydım da kaza yapmayacaktım (150likle 2 kere hafifçe düştüm trakifte hiç vukuatım olmadı inşallahta olmaz). Ama 150likle başladığım için pişman değilim.
    Sende etrafında ne kadar arkadaşın varsa hepsine bu aklı ver o zaman deki ben boşu boşuna 150 çin malı aldım arkadaş boşuna zaman kaybettim siz gidin direk 600 alın diye nasihat ver herkese...
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  17. #37
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Alıntı Syriana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sende etrafında ne kadar arkadaşın varsa hepsine bu aklı ver o zaman deki ben boşu boşuna 150 çin malı aldım arkadaş boşuna zaman kaybettim siz gidin direk 600 alın diye nasihat ver herkese...
    Ben hiçbir zaman etrafıma 600lükle başlayın demedim tam tersine 125-150 ile başlayın (250 bile değil) sonra tecrübe kazanınca istediğinizi alırsınız dedim. Dikkat edersen 150likle başladığım için pişman değilim dedim yani şu an yeni başlıyor olsam yine 150likle başlarım. Ama 150lik motosikletin de pekala öldürücü olduğu bilincindeyim. Trafik kurallarının hem 150lik hemde 600lük için aynı olduğu bilincindeyim. Kısacası ben bilinçliyim bu halde 150likle başlardım. Sadece düşündüğüm 600lükle de başlanabilir ama herkes başlayamaz. Bir insanın yazısından düşüncelerinden eğitim seviyesini hayata bakış açısını azda olsa anlayabiliriz. Sırf egsoz sesi için 600lük isteyen bir adama git hemen al diyebilirmiyiz? Tabiki diyemeyiz. Ama güvenli sürüş eğitimi almış , altındak,i motorun gücünü bilen, teorik olarak tepkilerini bilen biri neden 600lükle başlayamasın ki? 150 ile 600 arasında tehlike farkı olduğu açık ama bu başlanamayacağı anlamına gelmez. Ayenin özellikle şikayet ettiği şey önerilen 125lik motosikletin tehlikesiz olduğu zannına kapılmamız bunun doğru olmadığını belki cevap veren arkadaşta biliyor fakat derdini anlatamadığı için cevap verilen taraf yanlış anlıyor. Zannediyor ki 125likle kaza yapsam bile bişey olmaz nasılsa en fazla 110 yapıyor. Yanlış asıl burada insanları yanlış yönlendirmekte.

    Son olarak benim düşüncem 125 veya 150 likle başlamak DAHA mantıklı ve DAHA iyidir. İnsanlara yine bunu tavsiye edeceğim ama başlayabilecek nitelikteki kişi istediği CC'den başlasın
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...

  18. #38
    345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    MUĞLA/Milas
    Motosikleti
    cbr 600f,hyosung gt250r
    Ya bu nasıl konu nasıl cevaplar anlayabilmiş değilim herkes istediğine binsin kardeşim.Yılların bilgisi ve tecrübesiyle söylenen ve hatta bilimsel olarakda kanıtlanan gerçekleri çürütmeye çalışan bi topicdaha da acısı buna katılan bir sürü kişiYazıları okuyorumda savundukları şeyi verdikleri başka bi cevapda bilmeden yanlışlıkla çürütüyor arkadaşlarımız isim vermiyeceğim tartışma konusu yapmak istemiyorum.Yanlız kendinizin yaptığı yanlış şeyleri burda doğru gibi anlatmayın buna gerek yok parası olupda neyle başlasam acaba diyen bir sürü insan var ve onlara yanlış örnek oluyorsunuz..Size bişey olmamış olabilir ama olmayacağını garanti edemezsiniz,kimsede edemez trafik bu sonuçta...Her akıl bir olsa dağdaki koyunu kim güder atalarımız boşuna dememiş onun için yanlış olduğunu bildiğiniz halde savunduğunuz konuyu daha da uzatmayın...otomobille motoru bir tutanımı ararsın küçük hacimle başlamanın zaman kaybı olduğunu savunanımı neyse ya herkesin fikri kendine doğru bitanedir fazla kafa yormaya gerek yok bu işin duayenleri gerekeni söylüyor zaten.Aye dostum, çarpışma testleri %40 örtüşmeli 55 km ile yarım metre evet sadece yarım metre deforme olabilen bariyere çarptırılıyor araç ve bu iki otomobil çarpışmasında 125-130 km hız anlamına geliyor.55 km olsaydı trafikte şehir içinde bile yapılan kazalar ölümle sonuçlanırdı...(konuyla alakası yok cevabın birinde okuduğum için doğrusunu söyleme gereği duydum)

  19. #39
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Alıntı 345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otomobille motoru bir tutanımı ararsın
    hyodaşım mesajımı tekrar okursan sevinirimmm otomobille motoru bir tutmadım ben sadece cc'ler arasındaki farkı bilmeyenlere bu şekilde örnek vermek istedimm sonuçta bu konuyla ilgili yazı yazan arkadaşlardan hiç +600 cc kullanmayanlarda var dolayısıyla o torku hissetmemişlerdir yanlış anladın beni yada mesajın hepsini okumadın bu arada yazdığım cevapta yanlış yaptığım yer neresi onuda merak etmedim diyemem SAYGILAR
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  20. #40
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Şu an aranızda olmam yarın olacağım anlamına da gelmiyor.

    Ve yarın aranızda olmassam buna sadece motor için değil, hayatımdaki bir çok şey sebep olabilir, otomobilide normal kullandığım söylenemez zaten.

    Yani motorumdan vazgeçmeyi asla düşünmüyorum.


    Allah korusun Murat. Asla motordan vazgeçme ama biraz yavaşla, daha fazla muhabbet edelim.
    Üç boyoz bir kola


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)