sizleri bilmem ama ben gv650 ile drag 650 karşılaştırmasını teknik açıdan
değerlendirdim..
bir başkası görsel değerlendir..yada daha başka karşılaştırır..
sizleri bilmem ama ben gv650 ile drag 650 karşılaştırmasını teknik açıdan
değerlendirdim..
bir başkası görsel değerlendir..yada daha başka karşılaştırır..
Paylaşım ve ilerlemekle beraber öğrenmek pek hoş tabi ama yinede neyi ispatlamaya çalıştığına pek bir anlam veremiyorum.
Torakusu Yamaha 1955 yıllarında müzik enstrumanları üreten ve aslında Saatçi olan bir usta,2'nci dünya savaşında uçak pervaneleri üreten ve hatta bugün hala '' YA1 Red Dragonfly '' smini taşıyan bir uçak dahi tasarlamış ve üretmiş!
Gerisini tercüme etmeye gerek yok sanırım zira hepimiz az çok mürekkep yaladık,dirsek çürüttük değilmi...
It all started with a music factory called Nippon Gakki which later grew into the Yamaha company. It was founded in 1955 by Torakusu Yamaha who was actually a clock maker. The factory was filled with machines which use to make propellers during the second world war, but now the first motorcycle was built called the Red Dragonfly YA-1 (still an airplane name ;o)
Yamaha had a good name for light two stroke bikes, especially the 1960 YD models from 250cc YDS and later the 350cc YR1. A whole series of models was developed with the super popular YR5 from 1970 being light, fast, reliable and nicely priced. Another famous model was de YPVS from 1983 which had an exhaust valve which improved the output by 50 percent.
Yamaha stepped into the four stroke market around 1969 with the introduction of the XS-1, a 650cc English styled road bike. The XS was so popular that the producing kept going up until the 1980’s. Especially the different model choices which Yamaha introduced was a great success for the American market.
Yamaha for some time dominated the super bike market in the late eighties with the FZR1000 which was a step up from the earlier FZR750. This super bike could match the best at it’s time and Yamaha had once again developed a bike which was a huge market success.
Yamaha, known to keep developing their successful models improved the FZR with a bigger engine, an exhaust value system, new chassis and upside down front fork over the years which kept it’s success guaranteed.
Yamaha gave a try at building a heavy strong 1100cc bike in 1978 called the XS but the frame, weight and huge engine didn’t do wonders for the handling and the bike never became popular.
However the FJ1100 made up for that after being launched in 1984. Originally built as a super sports bike it became popular as a sports tour bike which later got an upgrade to the 1200cc in 1986. With improvements ongoing the FJ stayed poplar up until the 1990’s.
A raw and huge impact into the world of bikes was the 1998 introduction of the YZF-R1. Powered by a 998cc engine, sharp handling, light weight and nice styling the R1 was unstoppable and grew very popular. Yamaha improved its success model and added styling changes and more to keep the R1 a huge hit in the super bike market. Yamaha used the success of the R1 to also introduce the YZF-R6 in 1996 a smaller engine based on the same design series as the R1. And in 2001 the roadbike version YZS1000 Fraiser was also introduced which a the same R1 engine but was slightly detuned.
Son olarakta: Hyosung GV 650 Suzuki sayesinde güzel bir çizgi yakalamış görünmekte ama Suzuki gibi olabilmesi için daha çok yol alması gerekecek.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Özer dostum paylaşım için teşekkürler.Yamaha kronolojisini biliyorum.Hatta suzuki'yide. Mesele geçmişte değil özellikle chooper tutkunları açısından bu tarzın günümüzde ve yarınlardaki gelişim evrelerinde. Acaba en iyiyi ürettiklerindenmidir 1999 dan beri hiç yenilenme yok!(verdiğim tarih benim kullandığım ve bilgi sahibi olduğum aralıktır.)
Suzuki
1909 Pamuk çiftçisinin oğlu Michio Suzuki pedallı ahşap dokuma tezgahı satmaya başladı
1920 Suzuki Dokuma Tezgahı Şirketi (Suzuki Jidosha Kogyo) bugünkü adıyla Suzuki Motor Company
1922 Suzuki Japonya 'nın en büyük dokuma tezgahı üreticisi oldu
1926 Suzuki tezgahları Güney Asya ve Hindistan 'a ihraç edildi
1938 İlk otomobil konsepti İngiltere 'den satın alınan Austin Seven modeli üzerinde yapıldı. Ancak bu proje hayata hiç geçmedi, savaş yaklaşıyordu. (Nissan'ın ilk otomobili de Austin Seven üzerine geliştirilmiş.) Michio Suzuki 'nin oğlu Shunzo bisikletiyle balıktan dönerken bisikletine motor takmayı düşünür.
1951 Suzuki Dokuma Tezgahı Şirketi mühendisleri bisiklete motor takma fikrini gündeme alırlar, o zaman 100 den fazla Japon firması bu fikri uygulamak istemekte. 1946 senesinde Soichiro Honda firması Honda Technical Research Institute 'yü kurarak savaşta Japon ordusunca kullanılan küçük motorları elden geçirip bisikletlere monte etmeye başlamıştır bile. Suzuki tarafından 30 cc lik prototip Atom yapılmış, ancak üretime geçmemiştir.
1952 Power Free (hava soğutmalı, 36cc, 1bg/4000rpm) modeli üretilmiş ve Japon hükümetinin küçük hacimli motosiklet kullanımıyla ilgili yasalarda yaptığı düzenleme ile yollara çıkmaya başlamış, ilgili düzenlemeler 2-stroke 60cc, 4-stroke 90cc ye kadar motosikletlerin ehliyetsiz kullanılmasına olanak sağlamış.
1953 58cc lik 2bg/4000 rpm lik Diamond Free modeli üretildi.
1954 Suzuki ayda 6,000 ünite motosiklet üretiyordu, firma ismini Suzuki Motor Co. Ltd olarak değiştirdi.
1958 Moped modeli Suzumoped, Mini Free yerine banta çıktı.
1967 Suzuki T500 'ü tanıttı
1971 Water buffalo Amerika ve Britanya 'da, Superbikep azarına giriş
1976 GS750
1978 GS1000
1980 GSX1000
1982 GSX1100S
1986 GSX-R1100
1999 Suzuki dünyanın en hızlı üretim aracı olacak olan 190 mph (307 km/h) lik GSX-1300R (hayabusa) 'yı üretti.
2001 GSX-R750 motoru yenilendi, GSX-R1000 (998cc) aileye katıldı
2003 GSX-R1000 kasası yenilendi.
Hyosung
1958 Hyosung Group of industries
1978 Hyosung Motors & Machinery Inc. kuruldu
1979 Japon Suzuki Motor Corps. lisansı ile Suzuki modelleri üretmeye başladı
1980 Changwon fabrikası tamamlandı
1982 İhracat başladı
1986 Kendi Ar-Ge departmanı
1988 Seul Olimpiyatlarının resmi motosiklet sağlayıcısı
1990 Daesung 'da ki 2. fabrika tamamlandı
2005 ispanya'da en çok satan model.
2006 Avrupanın en iyi geçiş modeli seçilmiştir(gt250r)
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Honda 600RR maks.tork 66/11250 olarak veriliyor.Tork değeri düşük ve o torku verebildiği devir yüksek düşüncesi sonucunda m800 ıntruder veya shadow 750 nin her viteste bu race modelini söndürmesi gerekirdi. 3. sayfa sondan 3. yazım da durumun sadece tork tan ibaret olmadığını doğruluyor.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
viceroy hocam sen bakma bunlara omrunde bır yamaha bir honda bılırler baska motoru bılmezler hyosung motorun nasıl oldugunu bılmelerı ıcın once kullanmaları gerekır sor bır tanesı bıle hıc hyosung gv 650 kullanmamıstır.Ben shadowda suzukide yamahada kullandım su an da hyosung gv 650 aldım bunu anca hepsını deneyıp kullananlar bılır ordan burdan duyduklarına gore konusanlar degıl.
Yorum yapmadan once butun motorları kullanın ondan sonra yorum yapın hayatınızda bır yamaha kullanıpta baska motora bınmeyıp en ıyısı yamaha falan demeyın konusmak ıcın kıyaslamak ıcın hepsini kullanın ondan sonra yorum yapın yoksa yorumlarınız dikkate bıle alınmaz.
1000. kişi olarak belirtmek isterim iki
motor kıyaslanacak türde değiller.
1 senedir drag kullanıyorum. bu motorun hız tutkusunu tatmin etmek için üretilmediğini bizzat yaşıyorum(Zaten o yüzden aldım)
ilk kez dün otobanda tekirdağdan dönerken 150km yaptım yaklaşık 20-25 dk.
sadece meraktan nasıl hızlanacak son hızı ne olacak diye.
ama dediğim gibi hızlı olsun denirse zaten amacını aşmış oluyor.
Bu motorla yüksek vites düşük devirle gezmek ve çıkardığı sesi duymak.Benim için en keyifli şey.
Birde makinam 8 yaşında ama 1-2 senelik gibi gözüküyor.Bunu ben söylemiyorum görenler söylüyor.Her tarafı krom olan bir motor için bu çok önemli bence...
şimdi bidakka orda durillaki insan kullanınca yaşıyınca bilicek diye bir kaide yok kaçtanemiz öldü geri dirildi???ama hepimiz öleceğimizi biliyoruz öyle değilmi şimdi...demekki illa yaşamak şart değilmiş bariz görünen farklar var sen sadece burda yazılana bakıyorsun ben diğer siteleride takip ediyorum kullanan arkadaşlarımda var irtibatta olduğum servis tanıdıklarım var hiç (viceroy)iyi bilir gv650 lerin 4 ten 5 e takarken neler yaşandığını soruıyorum dragstar kullanıcılarına hiç teknik bir arıza yaşadınızmı???? varsa çıksın bende kullanıyorum bunu ve hayattada yamahadan başka bir motora binmedim çokta memnunum alternatif ararmam yenilerede tavsiyem alın binin gücü hissedin yamahanız olsun değişmeyen tekşey rüzgar aynı rüzgar
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
teknik değerler ortada ..varsa aksini iddia edeceğin veriler yazda bilelim ...
unutma yaşamışlık olarakta senden çoook ilerdeyim..uslubuna dikkat etmeni rica ederim..
seviye düşmesin, şahsileşmesin..
siz çiçekleri vazoda sevebilirsiniz ben dalında sevebilirim..katılırsınız yada katılmazsınız;
eleştirirken limitlere dikkat edelim..
biribiri ile hiç alakası olmayan iki motoru teknik anlamda bilgi paylaşıyoruz ..
sorun nerde .
iki makinanın birbiriyle ne alakası var? neden kıyaslıyosunuz tek vbenzer yanları 650cc olmaları..
neyi kıyaslıycaz anlamıyorum ben, ilkini ben söyliyim zaten bilinen birşey gv 650 cok daha hızlı..
Kurtlarla arkadaş ol, yalnız elinden baltayı bırakma..
İtirazım yok kardeşim elbette en önemli kriter tüm motorlu araçlarda geçerli olan teknik verimlilikleri
Fakat adını somut delillerle ortaya koymuş belirli markaları GV 650 ya da benzer makinalar ile aynı kefeye koymamak lazım! bunu yapacaksak da, piyasalara daha yeni çıkmış ve kendine yer edinmeye çalışan firmalar işi zaman bırakarak kalitesi ve güvenilirliğinde sürerklilik göstererek pazar payı kaparak yer edinsinler derim.....diğer yandan da bu motosikletleri kullanana arkadaşlar edindiği bilgi beceri ve tecrübelerini paylaştıkça bizlerde gidişatın hangi yönde olduğunu izleyebileceğiz....bu sayede belki ileride benzer marka motosikletleri almakta daha az tereddüt edecğiz
Son olarak: her iki motosiklet aynı kategoriye sıkıştırlmışsada biri birinden farklılar vesselam.
Dragstar asla 240-250 km/s yapmadı ve yapmayacakta çünkü O bir classic!classic'lerde kolay kolay ''O'' düşünülen evrimi geçirmezler! örneği 10 dan fazladır!
Amma yazmışsın biraderim haaaa.....
Yaşını bilmem senin,yanılıyorsam düzelt lütfen özür dileyeyim ama, sen daha oyuncak oynarken ben ....Yamaha kullanmaktaydım! Bekleyelim bir kaç yıl daha geçsinki senin Hyosung neler yapacak ne halde olacak bir görelim benim mtosikletim 25.000km de ve bugün satıyorum desem hemen hemen aldığım paralara satrım ya 25.000km sonra GV 650 yi aldığın paralara yakın rakamlara satabilcekmisin? bence küçük ama çook önemli bir faktör ve gözden kaçmaması gerek.
Dipnot: kullandığım muhtelif motosiklet modelleri arasında Yamaha'nın Sport - Touring XJ 750 Seca modelide vardır....meraklıysan bir araştır bakalım halen kaç adet yürür halde? bende merak ettim şimdi...sözünü ettiğim yıl 1981 den buyana...
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Daha öce yazdığım gibi seviyenin korunduğu,paylaşımın zirvede olduğu,kazanımın maksimum düzeyde olduğu topikleri seviyorum. Ayrıca sayfaya görüşlerini yazan özellikle dragstar kullanıcılarını saygıyla selamlıyorum.
Sevgili dragsrar. gv650 de 4. vites ile 5. vites arasında nasıl bir sorun varmış açıklarmısın.İngilizce yada türkçe yazılan forumların her hangi birinden gv650 şikayeti bir tane bulur ve paylaşırsan bende öğrenmiş olurum!
Sevgili kaldera,olaya teknik açıdan yaklaştığınızı ifade ediyorsunuz.En doğrusunu yapıyorsunuz.Fakat teknik olay olarak takıldığınız husus sadece tork değeri.Honda 600RR örneklemesini 3. sayfanın sondan 3. yazısına bağladım yanılıyorsam tartışmaya açıktır.
Bir Honda Goldwing yada bir agir-siklet Harley-Davidson da maximum tork dusuk devirlerde alinir ve bu da bize iyi bir hizlanma orani ile dusuk devirlerde kullanisli bir guc verir…bu hantal yapili motosiklet kullanilmasi kolay bir makineye donusur. Oysa bir supersport da maksimum tork devir saatinin son uctebirinde ancak gelir.
Ama bu yinede hikayenin tamami degil…Tork yaratilan guc olmakla beraber devir sayisini hic hesaba katmamis durumdayiz. Ornegin lastiginiz patlamis yol kenarina motoru cekmisseniz, motorunuz ne tork uretirse uretsin, bu devire donusemedigi icin ise yaramaz haldedir.
Rpm (devir/dakika…Revolutions Per Minute) olmaksizin Tork hicbirsey ifade etmez.
Iki motor dusunun, ikisi de 80 FP tork uretiyor ama biri 5,000, digeri 10,000 rpm yapabiliyor olsun…ikinci motor daha cok is yapmaktadir. Tork olculurken kuvveti olcuyoruz ama unutmayin ki gercekte uretilen guc tamamen baska bir kavram.
Gucun ölçü birimi HP (yada BG), ve formülü de Devir X Tork / 5252 dir. Ve bu formülle bütün bu ilişkiyi anlamaya baslayabiliriz.
Yukardaki ornege bu formulu uygularsak 5,000 rpm yapan motorun 71.4 HP, 10,000 rpm yapanin ise 142.8 HP, yani digerinin iki misli güç uretmekte oldugunu görürüz. Hangisi önemli şimdi? Tork mu devirmi? Gerçek dünyada her ikiside…J
Spiral, matkap, dremel vb. motoru diye bilinen el aletlerini alalim, bazilari cok yuksek devirli olmakla beraber cok dusuk torkludur…22000 rpm lik boyle bir makinenin matkap olarak kullanimiyla hassas bir delik acmak isterseniz bunu basaramazsiniz…deviri dusururseniz otomobil cilalayamazsiniz…yani devir, guc, ve tork ise yarar olmali…
Dinamometre muhendislere Tork egrisinin yanisira Guc egrisini de verir.her motora gore degisik bir sekildedir ve maksimum devir her zaman maksimum torktan daha ilerde biryerlerdedir. Tork maksimumu bulduktan sonra hafif dusus gostermesine ragmen devir ve guc de buna bagli olarak artmaya devam eder. Iste bu farklilasmalar motosikletin karakterini belirlemektedir aslinda.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Tartışmak,irdelemek,kabul etmek ya da etmemek,bunların tümü paylaşımın temelini oluşturmalı ve asla kişiselleşmeden,kırıcı olmadan herkes fikrini söyleyebilmeliben kendi bildiklerimi aktarırken,sizlerin yazdıklarına da en objektif olacak şekilde yaklaşmaya çalışıyorum eğer sürçü lisan ettiysem aff ola arkadaşlar
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Estafurullah,sevgili dostum özer.Yazdıklarını keyifle her başlıkta izliyorum.Saygılar.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
kaldera yani sevgili ugur abi hyosung gv650 kullandınmı?
özer abi sende bu yaş muhabbetlerini gec akıl yasta degıl bastadır.
bide bisey yanlıs anlasıldı galıba ben gv 650 'yı ovmuyorum yamahadan daha ıyı bır motorda demıyorum sadece dıyorumkı sacma sapan bır karsılastırma hangısı hosuna gıdıyorsa onu al ben arada kaldım sonunda hatlarını daha cok begendım gv 650 'yi ve onu aldım. Yok yamaha daha ıyı yok hyosung satamazsın falan fılan hıc gerek yok.ya bırakın yamaha dragstar daha guclu bır motor ve daha hızlı demedıgınız kaldı.
Bu yorumları yaparken yanlı davranıyorsunuz ve kişileri yanlıs yonledırıyorsunuz. cunku hıvbırınız gv 650 kullanmadı kullanın oyle konusalım.
aidikurtt, hep senin başın altından çıktı bu yazılar, ne hortlatıyorsun janım kardeşimm.. haaa bu arada motorunu versene bi uzun yol yapıp geleyim, çok merak ediyorum huyu suyu nasıl... kullanıp öylesi yazalım....
özer abim bekle beni, kavuşmamıza az kaldı, egenin yollarında geçmediğimiz yol kalmayacak söz veriyorum... şimdi vfr çanta seti bakınıyorum aklında olsun, hesaplı temiz görürsen paslaşalım.. sen epey seviyeli ve güncel olarak forumlarda geziniyorsun.. eminim denk gelmiştir..
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
Gelirgelmez resimleriz ve paylaşırız dostlar.Mersin'e müsait kargoyu bekliyoruz çarşamba elimizde olacakmış
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)