5 ay önce aldığım haojin 125 t ile 12,000 km yol yaptım 5 defa arıza verdi ve ciddi arızalar hemde . örneğin bir defa emme manifoldu patladı.
şimdiki sorun ise arka lastiklerdeki su kanallarından itibaren lastikte yarılmalar mevcut. yani malzeme kalitesizliğinden dolayı kanallar hızını alamayıp yarılmaya başladı. Asya motor yetkili servisine her gittiğimde ne olursa olsun arıza garantiden değişemeyeceklerini belirtti adana daki yetkili servis. Her defasında asya motor merkezindeki elemanları aramak zorunda bırakıldım .. 55 milyonlira civarında olduğu söylenen egsozun garantiden değişebilmesi için yaklaşık 45 ytl lik telefon görüşmesi yaptım.
nasıl bir mantıktır ki motosikletin lastiklerinin ve kaporta parçalarının garanti kapsamına girmediğini söyler ben anlamış değilim arkadaşlar.
hani bu konuda daha önceki yazılarımda belirttiğim gibi uzmanlık seviyesinde olmasam asya motor yetkililerine inanacağım ama asya motorun yaptığı tereciye tere satmak ....
işin garibi asya motor yetkilileri konu hakkında en ufak bir bilgi sahibi olmadan lastiğin garantili olmayacağını belirtiyorlar.
Konu ile ilgili kararın yetkili serviste oldğunu belirtip başlarından savıyorlar. ama gel gelelim Bu tür konularda yetkili servislik verdikleri bayilerin acaba ne kadarı konusunda uzman ve yeterli teknik bilgiye sahip bunu sormak hepimizin hakkı..
konu ile ilgili valilikte bulunan tüketici hakları ile görüştüm. ve kendime inanmayıp bende yanlış bılıryor olabılırım dıye konun başka bır uzmanına kı bu kışı bılırkışı olarak hizmet veriyor.
önemli bir lastik firması kontrol uzmanı ....arkadaşa gösterdim ve hemen hakkımı aramamı kesın olarak benım hatamın olmadığını soyledı..
neyse pazartesi gunu evraklarımı hazırlayıp konuyu tüketici haklarına götürüyorum ...
size burada sonucu bildireceğim..
saygılarımla