Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

ilk kazamı yaptım.motosikletten soğumamak için bir neden söyleyin bana...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    dorlion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2007
    Şehir
    Brüksel
    Motosikleti
    2017 Versys 650 SE
    merhaba arkadaşlar. bugün ilk kazamı yaptım. aynı günün içerisinde bunları yazabiliyor olmak bile sevindirici benim adıma. er geç başıma gelecekti biliyorum. henüz 1000 km yolu yeni yapmışken, ehliyeti 10 gün içinde almak üzereyken, başta annem olmak üzere çevremdeki insanların karşı çıkmış olmalarına rağmen savunduğum bu tutkuya karşı, başta içimdeki "diğer ben" olmak üzere çevremdeki bütün anti-motosiklet taraftarlarının eline koz vermiş olmak ise işin beni üzen diğer tarafı...

    kazanın büyüğü küçüğü olur mu bilmiyorum ama bana iyi bir ders olduğu kesin... kazanın nasıl olduğuna gelince... bir vesile ile babamın arabası önde, ben arkada onu takip etmem gerekti bugün. normalde "2 saniye takip mesafesi" kuralına her zaman riayet etmiş olmama rağmen önde takip ettiğim araba bizim olunca nedense dikkatim dağılmış, o esnada 20 ile gittiğimiz bozuk yollarda babam öndeki çukuru farkedip ani bir frenle durunca, ben de ona çarpmamak için frenleri gittikçe artan bir basınçla değil de ani bir frenle sıktığım esnada, arka lastik kaydı ve ben saatte 20 km hızla düşmeyi başardım.

    çok şükür bende birşey yok çünkü gene robocop gibi giyinmiştim eldivenlerim ve montum sayesinde birşey olmadı. şimdi hangi kemik olduğunu hatırlayamayacağım bacakla kalçanın birleştiği yerdeki kemikte biraz ağrı var, hepsi o. bir de cıbırımın sağ sinyali gitti aklıma hemen görkem'in "abi o farlar 135 ytl" demesi geldi zaten forumdan

    şimdi bana birşeyler söyleyin arkadaşlar...moralim çok bozuldu ve şimdiye kadar bu sevdayı fazla ciddiye almadığımı anladım. kaldı ki üzerinde yüksek hızlara çıkılan bu makinelerde, böyle basit bir durumda bile zor duruma düştüysem...bilmiyorum, bilemiyorum, vazgeçmek de istemiyorum. ne yapmalıyım sizce?

    İlginç bir şey daha var aslında. Frenlere o kadar asılmadığıma eminken ve buna rağmen neden böyle birşey olduğu sorusu beni yerken, dün akşam yapmış olduğum zincir temizliğinden sonra diskleri temizlemediğim aklıma geliyor bir anda...

    yazdıklarımı sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim. sizlerle paylaşmaya ihtiyacım vardı...
    Sırf herkeste 4 teker var diye...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    dostum öncelikle çok geçmiş olsun.fazla hasar ve sana bişey olmadığına sevindim.asıl konuya gelince sen ilk kazanda bırakmayı düşünüyosan zaten motorcu olamazsın.yine yaparmıyım diye için içini yer durursun.bence hemen vazgeçme.en basit örneği ben;kırmızı ışıkta dururken arkadan çarptılar,ne yapayım öküz çok dünyada ama korkuylada yaşanmaz.ben vazgeçmedim.zaten gerçekten bağlandıysan sen onu bıraksanda o seni bırakmıyor.
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  3. #3
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    eğer yaptığınız kazadan ders aldıysanız ne mutlu size bu arada geşmiş olsun istersen bir müddet kullanma kendini hazır hissedince yine yollara çıkarsın
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  4. #4
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    şimdi büyük ihtimalle bu motosiklet ne kadar dengesiz bi alet diye düşünmeye başlamışsındır sonuçta çok düşük süratti fren bloke edince bile düştün. böyle düşünmekte bi bakıma haklısın ama 1000 km lik bi tecrübe ile başka bi beklentin olmamalı zaten. kimse motosiklet yeteneğiyle doğmuyo, tecrübe ile gelişiyo bazı şeyler. tecrübe katsayın arttıkça yaptığın ya da başkasının yaptığı hataları tolero edecek yeteneğin de gelişecek, motor kontrolünden çıktığı zamanlarda düşmek yerine kontrolü geri kazanabilecek refleksleri edineceksin. emin ol pist yarışçıları iz fren tekniğiyle viraja girebilmeyi çalışıyolar antreman yapıyolar ve artık sadece arka freni bloke oldu diye düşmüyorlar.
    naçizane sabır, eğitim ve antreman tavsiye ederim. sonunda motosikletten soğumaman gerektiğine karar verirsin sanırım. geçmiş olsun...
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  5. #5
    yeşil96 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul-çamlıca
    Motosikleti
    125ZN mondial
    öncelikle çok geçmiş olsun.gerçkten ilk kazada aklına bunlar geliyosa yolun başında vazgeç deriim bn.ama madem tutkunum diyosun biçok insanı karşıma aldım diyosun o zaman yılmak yok.bnm de başımdan 2 kaza geçti biri öle böyle değil motorumdan uçtum diyeblrm ama arkadaşlarım dışında kimsenin haberi olmadı özellikle ailemin.söylemedim çnki beni motor konusunda engellemeye kalkacaklardı.kendi ayaklarının üstünde durmak böyle bişi olsa gerek
    ailelerin herşeyi bilmeleri gerekmiyo öle değilmi
    her zaman doğruyu söyle,ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın!!!

  6. #6
    songokhu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2006
    Şehir
    Wilmersdorf Berlin Almanya
    Cevap sende: güvenli takip mesafesini kotu yol şartları yuzunden arttırmak yerine kısaltmışsın, ehliyet olsaydı belki 1001, 1002, 1003.... saymak aklına gelirdi. Sen bozuk yolda arabanın poposunda gidip kaza yapıyorsun sonra motosikletten soğumamak için sebep arıyorsun. Al sana sebep:

    1. Bu yaptığın kaza yarın yuksek hacimli bir motosiklete binerken hep aklında olacak, inşallah birdaha kimseyle limuzin olmayacaksın, iyiki bu kaza 20 km ile başıma gelmiş şu altımdaki canavarla olsa hem bana hem mala yazık olurdu diyeceksin.

    2. Motosikletin üzerine düşüp olası açık vizörden içeri gözünü hedef alan birşeye rastlamamışsın yat kalk dua et. 2 gözün görüyor.

    3. Elin kolun bacağın belin sağlam, kaldırıma takılıp alt üst çene dağıtan var sen turp gibisin.

    Bunca sebepten sonra motosikletten soğuyacaksan sen bilirsin
    ÇÖKMEDİKÇE ÜSTÜMÜZE MAVİ GÖK GÖÇMEDİKÇE BASTIĞIMIZ TOPRAK TÜRK OĞLU TÜRK'ÜZ BİZ ATATÜRK'ÇÜYÜZ

  7. #7
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Tecrüben zaten azmış kaza yapmak bir nevi iyi sayılır çünkü insana tecrübe kazandırır. Benimde başımdan birçok düşme ve çarpma gibi kazalar geçti tek tek sıralamak istemiyorum ama kalkıp motoruma tekrar binip yoluma devam ettim ve hiçbir zaman yılmadım. Yılmamamın sebebi ise daha öncede dediğim gibi yapılan kazalar düşme, çarpma, kayma vb şeyler insana tecrübe kazandırıyor ve motosiklette dahada ustalaşmana neden oluyor. (ölmez canın sağ kalırsa. Allah korusun) Bence hemen vaz geçme ve korkmadan devam et. Eğer kendime güvenim kırıldı diyorsan, trafiğin sakin olduğu saatlerde yada trafiğin az olduğu bölgelerde dolaşarak yavaş yavaş kendine güvenini kazanmaya bak derim. Arasıra boş alanlarda motorunla kendine göre kendini eğite bilirsin örneğin; manevra kabiliyetini yükselte bilecek hareketler biraz hızlanıp firen mesafini ölçe bilir geliştire bilirsin. Bu arada en iyi frenleme kilitlenme noktasında gerçekleşir ve fren mesafesinide azaltır. bunu deneye bilirsin. Ayrıca geçmiş olsun vazgeçmeni tavsiye etmiyorum. tesellim ise Kaza insana tecrübe kazandırır...... Hoşçakal. Bu arada uzun yazdım okuyanlara teşekkürler
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  8. #8
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    sözlerin bir anlamı yok bu işte, yaşaman gerkecek. sana bildiğim yolu söyleyeyim belki faydası olur.
    motosiklete binmeye devam et, belli bir zaman sonra motosiklete bindiğin vakit tüm tedirginliklerini atabiliyorsan bu işi kıvırırsın. dikkat et, kaza yapmazsın demiyorum, onu Allah(c.c) bilir, bu işe yatkınsındır diyorum.
    yok tedirginlikler aynı oranda devam eder birdahaki düşüşte daha da artarsa bu işi bırakmanı öneririm, çünkü soğukkanlılık vazgeçilmez bir özellik bu işte.

  9. #9
    RoLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul- Acıbadem&Fatih
    Motosikleti
    Kawasaki ER6N
    benim çalıştığım işyerinde adamın birisi bi kaç kaza tehlikesi ATLATTI die motordan soğumuş ve satmış :D benim yaptığım kazayı duyunca sen motordan soğumadınmı dedi. beni altına almış ben bırakırmıyım o şerefsizi dedim :D ve motoruma daha çok bağlandım. ne yapmam gerektiğini deil, ne yapmamam gerektiğini öğrendim

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2007
    Şehir
    Bornova-İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Atlantic 500 Sprint Scooter'ların Atası
    Geçmiş olsun,motora bin ona daha çok ilgi göster onu yıkarken onunla konuş o derece bağlı ol motoruna kaza tabiki yapacaksın ama ondan soğuma asla vazgeçme

  11. #11
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1

    olur ya, takma bu kadar bende
    bisiklettende düştük çok zamanında dimi
    20 km gibi süratlerde
    hemde hiç koruma giymeden etmeden
    bugün kozyatağında bi ambulans bi dl 650 bikaçtande motor
    kaza olmuş
    sedyede ki arkadaşın üstünde montu dizlerinde dizlikleri elinde kaskı
    dedim bii olmamıştır inşallah
    bilinç..
    sendede varmış bu bilinç bak ne diyorsun full koruma robo falan
    devam et arkadaşım bence
    ama ne desek nafile
    önemli olan bi makinenin senin kanını ne kadar kaynattığı
    eğer gerçekten kaynatıyosa ne desek nafile
    istesende bırakamassın
    GKN MOTORS

  12. #12
    Linuxville - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2007
    Motosikleti
    Honda
    Geçmiş olsun. Vazgeçme bu sevdadan ama saniyelik dikkat kayıplarının çok önemli olduğunu da kötü bir yolla da olsa görmüş oldun. Sağlık olsun diyelim kazasız günler.

  13. #13
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    necdet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İST.MECİDİYEKÖY/VE ÖĞÜMCE
    Motosikleti
    honda cbr1100xx süperblackbird
    çok geçmiş olsun bişey sormadan geçemicem futbolda ayağını kırsan genç yaşta hayatında daha topa vurmayacanmı yada sokakta yürükene araba çarpmış olsa sokağa çıkmayacanmı bence seni korku sarmış ya bırak yada iyi bi eğitim al hem teori hem pratik ozaman neden düştüğünü anlarsın

  14. #14

    Üyelik
    23 Eylül 2007
    Şehir
    KOCAELİ trafiği
    Motosikleti
    Bianchi MACH 1 150 cc Hırçın Çinli..:)
    Büyük geçmiş olsun kardeşim..
    [B]İstedim vermediler,Sen Çin Malı Kullanıyorsun Dediler..:salut:[/B]

  15. #15
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    14 Ağustos 2007
    Şehir
    istanbul-bostancı
    Motosikleti
    SUZUKİ GSR 600
    dostum sen doğru olanı yapmışsın ehliyetini,kaskını,montunu,diz korumalarını takmışsın ve bilinçli bir motorseversin,kazaya gelince olmayacak diye bir şey yok işin gerçeği bu bugün yarın olacak bu hepimizin başına gelebilir önemli olan bu motor yüzünden diye insanların şartlanmaması.olaya şöyle bakılmalı sonuçta motoru bırakırsan otomobil kazasında hayati bir tehlikenin olmayacağıda kesin değildir...
    şuan önemli olan bu kazadan ders alıp neleri yanlış yaptığını bulmak ve bir dahaki sefere bunu düşünerek kullanmaktır.

    tecrübeler,yaşadığın deneyimler, iyi yada kötü sana ilerisi için bir nevi garanti verir bilgi verir yanlış yapma olasılığını düşürür...

    bende cbr 125 kullanıyorum 1,5 sene oldu ilk motorum (0 aldım)29600 km'de ve 3 kez bir otomobil ile çarpıştım birinde kendim düştüm ama devam ediyorum allaha şükür ama bunlardan çok ders aldım.
    fren olayına gelince arkaya biraz bile asılsan özellikle asfalt'ta cidden arka kaymaya başlıyor sana tavsiyem 2 freni kombine olarak sıkman.

    ayrıca ben 1,5 senedir kullanıyorum ama honda eğitim merkezine gideceğim herkese tavsiye ederim mutlaka herkes birazda olsa eğitim alırsa çok iyi olacak

  16. #16

    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda dylan
    gecmıs olsun.kazadan ders cıkarman avantajına.allah beterınden sakınsın.

  17. #17
    dalyanoner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    avcilar-istanbul
    Yunus kardesim buyuk gecmis olsun. :(

  18. #18
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Daha okumadım ama niye soğuyasın ki? Ben araba ile de kaza yaptım (ufak şeyler ama olsun), ondan da soğumadım
    Böyle "soğuya soğuya" gidersen bir gün bakarsın binecek araç kalmamış! Hepsinde kaza ihtimali var.
    Hatta hmm, kapıdan çıkmak bile tehlikeli!
    -turgut
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  19. #19

    Üyelik
    10 Şubat 2007
    Şehir
    iSTaNBuL & MeRSiN
    Motosikleti
    Zealsun ZS-200

    İyi düşün.

    Geçmiş olsun arkadaşım.Bende yaklaşık 2 ay evvel Kuşadasında kaza yaptım.Ben annem hayalim motorum tatilim vs hepsi iptal oldu ve sebebi yalnızca mucur denen illet!..Uzaktan görsen gülebileceğin kadar komik bir kaza yaşadım.Millipark çıkışı gişeden geçerken hızımı tam arttırmaya başlamışken motorum mucurlardan kaydı ve jandarma bile inanamadı.Allahtan (keşke olmasaydı ama kader) arkamda annem ve çevremde şahitlerim vardı.Benim çenemde göğsümde ve bacağımda yarıklar vardı ağrılar da cabası(aracın arka camından içeri girdim.Arka cam havalı olmasaydı beynim dağılabilirdi.Çok şükür.Bula bulada BMW ye bindirmişim ve motorun sigortası geçeli 3 gün olmuş o da cabasıAnneminde kolu kırıldı maalesef.Yaklaşık 8 yıldır motor kullanıyorum ve peugeot 103 le başlayarak kademe kademe arttırdım aracımı.Kullanarak ve öğrenerek ilerlettim kendimi.Motoru iyi kullandığımda bilinir ama oldu işte.O kazayı yaşamasaydım şu an kendi gücümle(babam yarış motoru almama razı değil heleki o talihsizlikten sonra gerisini sen düşün) aldığım motorum olacaktı.Ama erteledim.Yaklaşık 1 ay sonra kendimi tam hazır hissedince bineceğim tekrar(Şimdi bile kendimi zor engelliyorum).Motor ruhunu anlamak lazım.Rüzgarı ve adrenalini hissedince sende bırakamayacaksın.Bırakmamalısın.Daha fazla dikkat etmelisin sadece.Keşke sende düşük bir motorsikletle başlasaydın benim gibi.Hem deneyim kazanırdın hemde aracının gücünü arttırdıkça keyfini daha çok alırdın.Ben bırakmadıysam sen hiç bırakma ama içine sinmeyeceksede hiç kullanma derim.İyi düşün.Kararın net olsun.Selametle.

  20. #20
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Geçmiş olsun, kötü bişey olmamış ne güzel sevinmelisin Tek kötü yanı babanın yanında olmuş, onun görmesi iyi değil ama kader.. Üzme kendini, bende kaza yaptım ama hiç soğumadım, binsem mi binmesem mi diye de düşünmedim. Alçım çıkar çıkmaz bindim, deli miyim neyim.
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)