....türkiyem dandik çinlilerin üretim üssü oluyor şimdi ben ne yapmalıyım ülkem insanı işsizlikten kurtulacak diye sevinmeliyim ?yoksa telmaşa motorlara ödeyeceği parası heba olacak diye üzüleyimmi ??hangisi..
....türkiyem dandik çinlilerin üretim üssü oluyor şimdi ben ne yapmalıyım ülkem insanı işsizlikten kurtulacak diye sevinmeliyim ?yoksa telmaşa motorlara ödeyeceği parası heba olacak diye üzüleyimmi ??hangisi..
....paranoyak olman takip edilmediğin anlamına gelmez:cherry:...
Düzcedeki lifan fabrikasında 250 Roadstar'ın üretileceğini nereden çıkardın?Bunu kimse bilmiyor ki?
www.lifan.com.tr adresindeki motor bile lifan 250-4 modeli.
Keşke üretseler.Hiç değilse doğru düzgün parça kaynağı ve servis ağı olur
Artık.. borsa durumunuda bakmanı tavsiye ederim. Sonuç olarak temel düşünce şu: biz üretim işi ile ilgilenmeyelim, paranın kontrolü ile üretimi kontrol edip karlı durumları sahiplenelim Bugün Amerika hapşırdığında Japonya yatağa düşüyor
kazasız belasız sürüşler, Saygılarımla.
Poturdak
kesinlikle hayal ve asparagas bir olay
Bir aya kadar Düzce'ye gideceğim, ortada fabrika var mı yok mu öğrenirim
Ana firmadan daha akıllıca tasarlanmış bir web sayfasıyla işe başlasalar iyi olur bence.
Ben lifan'ın 250 Roadstar modelini kullanıyorum.Şikayetim yok.Ama LF 400 göze daha hoş görünüyor göze.
Burada fabrika filan kurmaktan daha önemlisi ciddi ve yaygın servis-yedek parça ağı kurmak bence.
Aklıma Lifan bayii olmak gelmiyor değil
bildiğim kadarıyla alman opel vauxhall saab vs... gibi firmalar general motors un.toyota avrupalı araçlarla daima çatışma içinde olmuştur.mesela amerikan jeep davası.jeep firması toyota land cruiser ın yeni çıktığı zamanlarda toyota nın jeep markasını kullanmasını istememişti böylece adı land cruiser oldu ve tüm avrupa amerika araçlarını geride bırakarak bilmemkaç yılında dünyanın en iyi aracı seçildi...hyundai kia da köklü güney kore firmalarıdır.japon mitsubishi nin hyundai hisselerinin yüzde bilmemkaçına sahip olduğunu biliyorum.yani gm ile alakası yok...General Motors, Amerikada yaşama şansı olmadığı için uzakdoğu markalarını yarattı, Huyndai, Toyota, Kia vs hep bunun eseridir.
edit:jeep de general motors un diye biliyorum ama yanlış olabilir...
SİLEMİYORSAN KARALAYACAKSIN!!!
%100 türk montajı
daha öyle %100 üretim yapacak delikanlı yok türkiyede.herkez paranın peşinde
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
Burda bi yanlış anlaşılma var. Lifan Düzcede ki fabrikayı Bisanla beraber kurmayacak ki, Lifan bizzat kendisi kuaracak yani. Adamlar hemen hemen çinin en büyük motor üreticilerinden biri. Bisanla ortaklık falan yok anlayacağınız.
[FONT="Arial Black"][I]Daima en iyiye...[/I][/FONT]
Bizde vida bile üretilmezken!
Sadece montaj yapacak Lifan. o yüzdendir ki Bisan lifan fiyatları stoğu eritmek adına birkaç aydır 5150 ytl lik motorları 3400-3600 ytl arasına satmaya çalışıyor.Lifan fabrikasını kurduktan sonra Bisana satışı bırakmayacaktır. Yedek parça temini açısından benzerini kullananlar için ve sanaayide ekmek yiyecekler için kaynaktır.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
hiç düzceli birileri varmı?
ne haldedir bu fabrikanın inşaatı? Bi yerlerde görmüştüm bi arkadaş bu fabrikanın telfonunu aramış ama açan yokmuş? Esasmıdır bu fabrikanın kurulacağı, bana biraz reklam amaçlı balon habermiş gibi geliyor....
ben 6 aydır bisan roadstar kullanıyorum ve 5000 km ye yaklaştı gösterge.motordan kaynaklı hiçbir sorun yaşamadım henüz.
montajını zaten bizim türk ustalar servislerde yapıyor ama fabrikada montaj yapılması çok daha iyi olur.hem istihdam yaratılmış olur.
unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:
gerçekten inanıyormusun bu motosikletin %100 Türk yapımı olacağına kanunide Türk malı diye logo bastırıyor sıfır motosikletler kutusunda logoyla geliyor ama sadece toplamasını yapıyorlar. parçalar %1000000000000 çin. Bana komik gelen bu kadar kalitesiz üretilen motosikletlerle Türk malı diye gurur duymaları kiiii biz bunu bile yapamıyoruz.
---TURKISH STUNT---
herkese selam, karışmadan edemedim pardon. toyota babamın değil ama yiğidi öldür hakkını ver demişler. amerikaya hatasız araba yapmayı toyota öğretmiştir. tps(toyota production system) 'i yalın üretim diye evirip çevirip kendilerine benzetmişlerdirde ford ayakta kalabilmiştir.
250cc lik motor yapmak içinde argeye filan ihtiyaç yoktur, ama kimse riske girip yatırım yapmamaktadır birkaçbin motor satılır, kriz çıkar, beğenilmezse elimizde patlar diye. biner biner sattıkça yurtdışından getirip satmak işlerine gelmektedir. olay budur
Burda yazan bazı arkadaşlarla aynı ülkede yaşamıyorum heralde. Yada benim bilmediğim hiçbişey üretemeyen (vida bile) başka bir Türkiye var. Motosiklet üretmek öyle çok büyük arge yatırım gerektirmiyo. Ancak dünya motosiklet pazarında belli bir yere gelebilmek çok büyük çaba gerektiriyor. Yani motosiklet üretmekle iş bitecek olsa o iş kolay. Bir de ürettiğiniz malı satma meselesi var. 5 sene önce yılda 10000 15000 motosiklet satılıyodu bu ülkede. Bunun içinde kimse kolay kolay fabrika kurmaz. Şimdi satışlar arttı ancak Çin mallarıyla rekabet etmek zor. Bisanı Kanuniyi beğenmeyenler gitsin Çin malı alsın.
Yarın birgün çocuklarınız Çine işçi olarak gider belki.
Türkiye'nin üretim anlayışı artık Çinin çok ötesindedir. Yani ucuz üretip azkarla çok sayıda ürün satma anlayışından kaliteli üretime çoktan geçmiş bulunuyoruz.
Motosiklet üretmiyor olmakta çok önemli değil. Her ülkenin bir milli motosiklet markası olması gerekmiyor. Olmasını isterdim hemde öyle 125-250 değil orta sınıfta 500-650-750 cc motosikletler üretilmesini isterdim. Hatta yerli üreticilerin biran önce bu sınıflara yatırım yapması gerektiğini düşünüyorum. 3 gün sonra Çin malı 750cc motorlar da piyasaya çıkmadan önce.
Çin firması Türkiye'ye yatırım yapacaksa parçaların bir kısmını Türkiye'de ürettireceğinden veya üreteceğinden emin olabilirsiniz. Bütün parçaları Çin'den getirecekse neden Türkiye'de üretim yapsın ? Astarı yüzünden pahalıya gelir.
Çin'de üretim yapma konusunda ise, bütün dünyadaki firmaların kendi kuyularını kazmasalar da bütün diğer dünya ülkelerindeki çalışanlarının kuyusunu kazdıklarını düşünüyorum. Göreceksiniz 10 yıl içerisinde Avrupa'da otomotiv sanayi başta olmak üzere pek çok sektör durma noktasına gelecek. Firmalar bile bile sadece kendi varlıklarını ve ondan pay alan üst düzey yönetici seviyesindeki insanları ayakta tutmak veya daha fazla zengin edebilmek adına kendi vatandaşlarını işsizlikle başbaşa bırakacaklar. Bugün Çin'de üretim yapmak gibi "dahiyane" fikirler bulan bu firmalar yaptıklarının yanlış olduğunu anlamaya başladıklarında Türkiye ve Avrupa'da insanlar parasızlıktan sürünüyor durumda olacaklar. Ta ki bugün boğaz tokluğuna çalışmak zorunda olan Çin'liler hayat standartlarını yükseltme ihtiyacı hissedene kadar. Başka bir deyişle işçilik maliyetleri bugünkü cazibesini yitirene kadar.
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
bu motosikleti alacak arkadaşlara tavsiye sakın almayın, bizim burda bitane var daha yeni 100 km de sekman kırdı hemde hiç zorlamadan
SATILIK XL 200 ( 05398171540 )
keşke yüzde yüz ülkemde yapılan 400- 750 cc'lik motosikletler olsada şöyle 6 bin 10 bin ytl'lere binsek... yedek parça ve servis sıkınıtısı çekmiyeceğimizi bile bile bir motosiklete binmenin zevk ve sürücüsüne verdiği güven bir başka olurdu herhalde...
ama sanırım bunları görmemiz için daha çooooooooooooook zaman alacak.. ancak bunlarda bir kaç yılda olacak şeyler değil diye düşünüyorum.. belli aşamaları geçmemiz, bir yerleden başlamamız gerekiyor.. ilk olarak parçaları birleştirerek başlar, (kim bilir sadece doğru dürüst birleştirilen parçalar sayesinde dahi kaç tane motosiklet arıza yapmayacak?...) ileride adım adım tüm motosikleti tasarlar ve üretir hale geliriz... Allah büyük....
motosiklet ehliyeti 149,99 ytl :queen:
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)