Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

yüz de yüz türk malı bisan lifan 250 cc

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    07 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul-pendik
    Motosikleti
    tvs apache
    ....türkiyem dandik çinlilerin üretim üssü oluyor şimdi ben ne yapmalıyım ülkem insanı işsizlikten kurtulacak diye sevinmeliyim ?yoksa telmaşa motorlara ödeyeceği parası heba olacak diye üzüleyimmi ??hangisi..
    ....paranoyak olman takip edilmediğin anlamına gelmez:cherry:...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı ozzy73 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düzcede açılıcak olan türk çin işbirliğiyle üretilicek bisan lifan 250 roodstar sizce şimdiki fiyatından ucuz mu olur pahallımı?
    Düzcedeki lifan fabrikasında 250 Roadstar'ın üretileceğini nereden çıkardın?Bunu kimse bilmiyor ki?

    www.lifan.com.tr adresindeki motor bile lifan 250-4 modeli.

    Keşke üretseler.Hiç değilse doğru düzgün parça kaynağı ve servis ağı olur

  3. #23
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Artık.. borsa durumunuda bakmanı tavsiye ederim. Sonuç olarak temel düşünce şu: biz üretim işi ile ilgilenmeyelim, paranın kontrolü ile üretimi kontrol edip karlı durumları sahiplenelim Bugün Amerika hapşırdığında Japonya yatağa düşüyor

    Alıntı copycat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepsi Tamam da bu olmadi. Toyota dunyanin en buyuk otomobil ureticisi olmak uzere ayrica hyundai nin kurulus hikayesini cok inceledim gm den bir donem motor ithal etmekten baska hicbir iliskileri yok.
    kazasız belasız sürüşler, Saygılarımla.
    Poturdak

  4. #24
    ozzy73 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    beylikdüzü/ist.
    Motosikleti
    Honda deuville
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düzcedeki lifan fabrikasında 250 Roadstar'ın üretileceğini nereden çıkardın?Bunu kimse bilmiyor ki?

    www.lifan.com.tr adresindeki motor bile lifan 250-4 modeli.

    Keşke üretseler.Hiç değilse doğru düzgün parça kaynağı ve servis ağı olur
    valla arkadaşlar ben de okuduğumu söylüyorum zaten ilk yıl aynen montaja devam, ondan sonraki yıllarda tüm parçaları motorda dahil kendilerinin üreticeği yazılı benim sorum eğer dedikleri doğruysa, burda üretilen çin den ithal edilenden ucuz mu olur pahallımı?

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı ozzy73 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla arkadaşlar ben de okuduğumu söylüyorum zaten ilk yıl aynen montaja devam, ondan sonraki yıllarda tüm parçaları motorda dahil kendilerinin üreticeği yazılı benim sorum eğer dedikleri doğruysa, burda üretilen çin den ithal edilenden ucuz mu olur pahallımı?
    şimdi adamlar en azından ithalat ile ilgili bazı vergilerden kurtulacaklar,imalat ile ilgili vergi avantajlarından yararlanacaklar ama tüketici bu avantajlardan nasıl yararlanacak.bunu biz bilemeyiz ki

  6. #26
    belo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    İZMİR/Karşıyaka
    Motosikleti
    MONDİAL DRİFT L
    kesinlikle hayal ve asparagas bir olay

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı belo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesinlikle hayal ve asparagas bir olay
    Bir aya kadar Düzce'ye gideceğim, ortada fabrika var mı yok mu öğrenirim
    Ana firmadan daha akıllıca tasarlanmış bir web sayfasıyla işe başlasalar iyi olur bence.
    Ben lifan'ın 250 Roadstar modelini kullanıyorum.Şikayetim yok.Ama LF 400 göze daha hoş görünüyor göze.
    Burada fabrika filan kurmaktan daha önemlisi ciddi ve yaygın servis-yedek parça ağı kurmak bence.


    Aklıma Lifan bayii olmak gelmiyor değil

  8. #28
    Bicak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    General Motors, Amerikada yaşama şansı olmadığı için uzakdoğu markalarını yarattı, Huyndai, Toyota, Kia vs hep bunun eseridir.
    bildiğim kadarıyla alman opel vauxhall saab vs... gibi firmalar general motors un.toyota avrupalı araçlarla daima çatışma içinde olmuştur.mesela amerikan jeep davası.jeep firması toyota land cruiser ın yeni çıktığı zamanlarda toyota nın jeep markasını kullanmasını istememişti böylece adı land cruiser oldu ve tüm avrupa amerika araçlarını geride bırakarak bilmemkaç yılında dünyanın en iyi aracı seçildi...hyundai kia da köklü güney kore firmalarıdır.japon mitsubishi nin hyundai hisselerinin yüzde bilmemkaçına sahip olduğunu biliyorum.yani gm ile alakası yok...

    edit:jeep de general motors un diye biliyorum ama yanlış olabilir...
    SİLEMİYORSAN KARALAYACAKSIN!!!

  9. #29
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    %100 türk montajı
    daha öyle %100 üretim yapacak delikanlı yok türkiyede.herkez paranın peşinde
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  10. #30
    most_wanted - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2006
    Şehir
    ısparta
    Motosikleti
    kanuni deer 152, wuxı dy200(yeni aldım)
    Burda bi yanlış anlaşılma var. Lifan Düzcede ki fabrikayı Bisanla beraber kurmayacak ki, Lifan bizzat kendisi kuaracak yani. Adamlar hemen hemen çinin en büyük motor üreticilerinden biri. Bisanla ortaklık falan yok anlayacağınız.
    [FONT="Arial Black"][I]Daima en iyiye...[/I][/FONT]

  11. #31
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Bizde vida bile üretilmezken!
    Sadece montaj yapacak Lifan. o yüzdendir ki Bisan lifan fiyatları stoğu eritmek adına birkaç aydır 5150 ytl lik motorları 3400-3600 ytl arasına satmaya çalışıyor.Lifan fabrikasını kurduktan sonra Bisana satışı bırakmayacaktır. Yedek parça temini açısından benzerini kullananlar için ve sanaayide ekmek yiyecekler için kaynaktır.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  12. #32

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    hiç düzceli birileri varmı?
    ne haldedir bu fabrikanın inşaatı? Bi yerlerde görmüştüm bi arkadaş bu fabrikanın telfonunu aramış ama açan yokmuş? Esasmıdır bu fabrikanın kurulacağı, bana biraz reklam amaçlı balon habermiş gibi geliyor....

  13. #33

    Üyelik
    07 Nisan 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Bisan Roadstar
    ben 6 aydır bisan roadstar kullanıyorum ve 5000 km ye yaklaştı gösterge.motordan kaynaklı hiçbir sorun yaşamadım henüz.
    montajını zaten bizim türk ustalar servislerde yapıyor ama fabrikada montaj yapılması çok daha iyi olur.hem istihdam yaratılmış olur.
    unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:

  14. #34
    kont88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    KTM LC4 640-SUZUKİ GSXR 1000
    gerçekten inanıyormusun bu motosikletin %100 Türk yapımı olacağına kanunide Türk malı diye logo bastırıyor sıfır motosikletler kutusunda logoyla geliyor ama sadece toplamasını yapıyorlar. parçalar %1000000000000 çin. Bana komik gelen bu kadar kalitesiz üretilen motosikletlerle Türk malı diye gurur duymaları kiiii biz bunu bile yapamıyoruz.
    ---TURKISH STUNT---

  15. #35
    rapunzel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    ybr-125
    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %100 Türk Malı olan tek şey Kete' dir yazacaktım ama bu da mantıksız olacak unu' da ithal etmeye başladık Lakin. Hele buğday-un üretiminde kullanılan gübreden mazota kadar herşeyin (hatta tohumların dahi) ithal olduğunu düşününce...

    Şimdi bir malın yerli olmasının imkanı da önemide kalmamıştır. Türkiyede çok çok iyi motorlar, motosikletler, otomobiller vs. herşey yapılabilecek kapasite var. Önemli olan yerleşmiş markaların arasında Pazar Yaratmaktır. Bugünki tekelleşmiş dünya sermaye yapısında bunun anlamı da, sermaye merkezlerini burada yatırıma inandırabilmektir. General Motors, Amerikada yaşama şansı olmadığı için uzakdoğu markalarını yarattı, Huyndai, Toyota, Kia vs hep bunun eseridir.

    Bisan' ın satacağı bu motor, olsa olsa burada toplamadır. Bu iş dünyada o kadar yaygın ki, sen oturup ar-ge yapsan, kalıp döksen deneme üretimiydi, pazar araştırması idi derken, üreteceğin motor dünya piyasasından çok çok pahalı olacaktır. Halbuki, örneğin Çin'de, bir fabrikada yüzlerce, evet yüzlerce Motor prototipi var, ucuzundan ısmarla gitsin. Bu arada Çin'in dünyada uygulanan bir çok patent anlaşmasına, telife falan hiç takmadığınıda biliyoruz. Bisan, yıllardır ikinci el İtalyan Fabrika makineleri ile, adi demirleri büküp büküp Bisiklet diye sattı bizlere. Bisikleti ortadan ikiye kırılıp yaralanan bissürü arkadaşımı biliyorum. Umarım zihniyeti değişmiştir.

    herkese selam, karışmadan edemedim pardon. toyota babamın değil ama yiğidi öldür hakkını ver demişler. amerikaya hatasız araba yapmayı toyota öğretmiştir. tps(toyota production system) 'i yalın üretim diye evirip çevirip kendilerine benzetmişlerdirde ford ayakta kalabilmiştir.

    250cc lik motor yapmak içinde argeye filan ihtiyaç yoktur, ama kimse riske girip yatırım yapmamaktadır birkaçbin motor satılır, kriz çıkar, beğenilmezse elimizde patlar diye. biner biner sattıkça yurtdışından getirip satmak işlerine gelmektedir. olay budur

  16. #36
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Burda yazan bazı arkadaşlarla aynı ülkede yaşamıyorum heralde. Yada benim bilmediğim hiçbişey üretemeyen (vida bile) başka bir Türkiye var. Motosiklet üretmek öyle çok büyük arge yatırım gerektirmiyo. Ancak dünya motosiklet pazarında belli bir yere gelebilmek çok büyük çaba gerektiriyor. Yani motosiklet üretmekle iş bitecek olsa o iş kolay. Bir de ürettiğiniz malı satma meselesi var. 5 sene önce yılda 10000 15000 motosiklet satılıyodu bu ülkede. Bunun içinde kimse kolay kolay fabrika kurmaz. Şimdi satışlar arttı ancak Çin mallarıyla rekabet etmek zor. Bisanı Kanuniyi beğenmeyenler gitsin Çin malı alsın.
    Yarın birgün çocuklarınız Çine işçi olarak gider belki.
    Türkiye'nin üretim anlayışı artık Çinin çok ötesindedir. Yani ucuz üretip azkarla çok sayıda ürün satma anlayışından kaliteli üretime çoktan geçmiş bulunuyoruz.
    Motosiklet üretmiyor olmakta çok önemli değil. Her ülkenin bir milli motosiklet markası olması gerekmiyor. Olmasını isterdim hemde öyle 125-250 değil orta sınıfta 500-650-750 cc motosikletler üretilmesini isterdim. Hatta yerli üreticilerin biran önce bu sınıflara yatırım yapması gerektiğini düşünüyorum. 3 gün sonra Çin malı 750cc motorlar da piyasaya çıkmadan önce.

  17. #37

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Çin firması Türkiye'ye yatırım yapacaksa parçaların bir kısmını Türkiye'de ürettireceğinden veya üreteceğinden emin olabilirsiniz. Bütün parçaları Çin'den getirecekse neden Türkiye'de üretim yapsın ? Astarı yüzünden pahalıya gelir.

    Çin'de üretim yapma konusunda ise, bütün dünyadaki firmaların kendi kuyularını kazmasalar da bütün diğer dünya ülkelerindeki çalışanlarının kuyusunu kazdıklarını düşünüyorum. Göreceksiniz 10 yıl içerisinde Avrupa'da otomotiv sanayi başta olmak üzere pek çok sektör durma noktasına gelecek. Firmalar bile bile sadece kendi varlıklarını ve ondan pay alan üst düzey yönetici seviyesindeki insanları ayakta tutmak veya daha fazla zengin edebilmek adına kendi vatandaşlarını işsizlikle başbaşa bırakacaklar. Bugün Çin'de üretim yapmak gibi "dahiyane" fikirler bulan bu firmalar yaptıklarının yanlış olduğunu anlamaya başladıklarında Türkiye ve Avrupa'da insanlar parasızlıktan sürünüyor durumda olacaklar. Ta ki bugün boğaz tokluğuna çalışmak zorunda olan Çin'liler hayat standartlarını yükseltme ihtiyacı hissedene kadar. Başka bir deyişle işçilik maliyetleri bugünkü cazibesini yitirene kadar.

  18. #38
    belo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    İZMİR/Karşıyaka
    Motosikleti
    MONDİAL DRİFT L
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çin firması Türkiye'ye yatırım yapacaksa parçaların bir kısmını Türkiye'de ürettireceğinden veya üreteceğinden emin olabilirsiniz. Bütün parçaları Çin'den getirecekse neden Türkiye'de üretim yapsın ? Astarı yüzünden pahalıya gelir.

    Çin'de üretim yapma konusunda ise, bütün dünyadaki firmaların kendi kuyularını kazmasalar da bütün diğer dünya ülkelerindeki çalışanlarının kuyusunu kazdıklarını düşünüyorum. Göreceksiniz 10 yıl içerisinde Avrupa'da otomotiv sanayi başta olmak üzere pek çok sektör durma noktasına gelecek. Firmalar bile bile sadece kendi varlıklarını ve ondan pay alan üst düzey yönetici seviyesindeki insanları ayakta tutmak veya daha fazla zengin edebilmek adına kendi vatandaşlarını işsizlikle başbaşa bırakacaklar. Bugün Çin'de üretim yapmak gibi "dahiyane" fikirler bulan bu firmalar yaptıklarının yanlış olduğunu anlamaya başladıklarında Türkiye ve Avrupa'da insanlar parasızlıktan sürünüyor durumda olacaklar. Ta ki bugün boğaz tokluğuna çalışmak zorunda olan Çin'liler hayat standartlarını yükseltme ihtiyacı hissedene kadar. Başka bir deyişle işçilik maliyetleri bugünkü cazibesini yitirene kadar.
    çinli adam neden turkiyede uretim yapar çok basit biz gumruk birliğine dahiliz ve galiba avrupanında çinlisi biziz ve avrupa çine karşı bir vergi koyduysa veya koyacaksa avrupanın çinlisi ile bunu rahatlıkla aşacaklardır
    One Turk .. Against The World .. !!..
    elverengin@gmail.com

  19. #39

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Motosikleti
    Honda XL200 (2004) SATIYORUM!!!
    bu motosikleti alacak arkadaşlara tavsiye sakın almayın, bizim burda bitane var daha yeni 100 km de sekman kırdı hemde hiç zorlamadan
    SATILIK XL 200 ( 05398171540 )

  20. #40

    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    Şehir
    zerdalilik :)
    Motosikleti
    aprilia leo 150
    keşke yüzde yüz ülkemde yapılan 400- 750 cc'lik motosikletler olsada şöyle 6 bin 10 bin ytl'lere binsek... yedek parça ve servis sıkınıtısı çekmiyeceğimizi bile bile bir motosiklete binmenin zevk ve sürücüsüne verdiği güven bir başka olurdu herhalde...

    ama sanırım bunları görmemiz için daha çooooooooooooook zaman alacak.. ancak bunlarda bir kaç yılda olacak şeyler değil diye düşünüyorum.. belli aşamaları geçmemiz, bir yerleden başlamamız gerekiyor.. ilk olarak parçaları birleştirerek başlar, (kim bilir sadece doğru dürüst birleştirilen parçalar sayesinde dahi kaç tane motosiklet arıza yapmayacak?...) ileride adım adım tüm motosikleti tasarlar ve üretir hale geliriz... Allah büyük....
    motosiklet ehliyeti 149,99 ytl :queen:


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)