'İtfaiye sadece oğluma değil hayatımıza çarptı'
İntihar girişimine yetişmeye çalışan itfaiyenin çarptığı Özenç Göllücü, annesinin yardımıyla hayata tutunmaya çalışıyor. Anne Göllücü "Oğlumu kaliteli kask kurtardı" diyor
Faruk Özenç Göllücü her cuma yaptığı gibi okuldan çıkmış, motosikletiyle anneannesinin evinin yolunu tutmuştu. Harbiye'de kırmızı ışıkta hızla geçen itfaiye aracı motoruna çarptı, Özenç yolun kenarına savruldu. Ağır bir beyin travması geçiren gence ilk müdahaleyi şans eseri yoldan geçen iki hemşire yaptı. İtfaiye aracı ise, bir apartmanın altıncı katına çıkıp intihar edeceğini haykıran adama yetişmeye çalışıyordu. Adam, intihardan vazgeçtiğini açıklayıp serbest kaldı. İtfaiye aracının çarptığı Özenç ise komaya girdi.
İŞİNİ BIRAKTI, OĞLUYLA İLGİLENİYOR
Çocukluğundan bu yana motosikletlerle büyüyen Özenç, ilk motoruna 18 yaşına basar basmaz sahip oldu. "Özenç'in çok dikkatli bir sürücü olduğunu bildiğim için karşı çıkmadım" diyen anne Ceylan Göllücü, "Oğlumla ben de biniyordum. Ama, siz ne kadar dikkatli olursanız olun trafikte motorları sürekli taciz ediyorlar, hızlı ve pratik olan motorları kıskanıyorlar" diye konuşuyor. İçlerinde hep bir tedirginlik taşıdıklarını anlatan anne, kaza günü dünyanın başlarına yıkıldığını anlatıyor. Kazadan sonra hayatlarının tamamen değiştiğini söyleyen anne Ceylan Göllücü "O itfaiye aracı sadece oğlumuza değil hayatımıza çarptı" diye konuşuyor. Hala devam eden kamu davasında görgü tanıkları ise Özenç'in bir hatası olmadığı yönünde ifade verdi. Aile maddi ve manevi tazminat davası açma konusunda kararsız. İşini bırakıp gününün tamamını Özenç'le, onun tedavisi için geçirmeye başlayan anne Ceylan Göllücü, tamamen oğlunun tedavisine odaklandıklarını belirtiyor.
EKİPMAN KURTARDI
Faruk Özenç Göllücü, bugün hayatta olmasını kullandığı çelik kaskına borçlu. Oğlunun kasksız ve ekipmansız asla trafiğe çıkmadığını anlatan anne, "Piyasada ucuz, plastik kasklar da satılıyor ama kaliteli kask hayat kurtarır" diyor. Kaza sonrası uzun süre komada kalan 25 yaşındaki Özenç, kazanın ardından geçen 6 ay içinde hayata kaldığı yerden dönmek için büyük çaba harcadı. Hastanede geçirdiği aylar boyunca en büyük destekçisi sevdikleri, dostları oldu. Hala kısmi hafıza kaybı yaşayan, yürüme ve konuşma zorluğu çeken Özenç, bir an önce eski yeteneklerine kavuşmayı diliyor. Özenç'in iyileşir iyileşmez yapacağı ilk iş ise gönül verdiği Fenerbahçe'nin bir maçına gitmek. Yaşadığı tüm kötü günlerin aksine genç adam motosiklete binmekten vazgeçmeyeceğini söylüyor.
NURDENİZ KUTSEL
"Yaşananlar motosiklet kazası değil katliam"
Kıraç (şarkıcı-müzisyen)
5 yıldır motosiklet kullanıyorum. Motosiklet modern toplumun en kullanışlı ulaşım aracı, trafiğin tek çözümü. Allah'a şükür şimdiye dek büyük bir kaza yaşamadım. Ama çok tedirgin oluyorum, otomobil kullanan insanlar bizi görmezlikten geliyor, uzaydan gelmiş bir düşman gibi davranıyorlar. Motosiklet kullanmaktan vazgeçmeyi düşünmüyorum. Son kazaları ise motosiklet katliamı olarak değerlendiriyorum. Çözüm, motosikletin özendirilmesi, alım satımında ve trafikte önemli taşıt kolaylığı sağlanmasıdır.
"Hippi deyip yadırgayan hastalarım var"
Doç. Dr. Feryal İlkova (doktor)
ÇALIŞTIĞIM hastanede gastroentoroloji bölüm başkanıyım ve 42 yaşındayım. Yaklaşık 2 yıldır motosiklet kullanıyorum. İlk başta ailem karşı çıktı. İş arkadaşlarım yadırgamadı ama yadırgayan hastalarım oldu. Bir kısmı "hippi gibi motosiklete binmek size yakışmıyor" dedi ama, bir kısmı da bana daha çok güvenmeye başladıklarını dile getirdi. Trafikte motosikleti araç yerine koymuyorlar. Hızlı gitmeniz için selektör yakıp korna çalıyorlar. Bunu en çok kadın sürücüler yapıyor.
"Sevgili gibi bir şey..."
Ceyhun Yılmaz (şovmen-oyuncu)
2004'TEN bu yana motosiklet kullanıyorum. Şu an 2007 model Vespa GTS aracım var. Ben motosikletimi sadece çabuk ve kolay ulaşım aracı olduğu için tercih ediyorum. Hız tutkum yok. Motosikletin ölümcül olabilecek bir motorlu araç olduğunu aklımdan çıkartmıyorum. Bir motor sürücüsü olarak beni her gün trafikte rahatsız eden bir çok şey var. Geçiş imkanı vermeyen, dikkatsiz sürücüler, sürekli şerit ihlali yapan eğitimsiz, kontrolsüz, sinir sistemi iflas etmiş bireylerin kontrolündeki araçlar... Hiç motosiklet kazası yaşamadım ama bir kez çok ciddi bir kaza atlattım. Çok kötü bir deneyim olmasına rağmen motor kullanmaktan vazgeçmeyi hiç düşünmedim. Motosiklet bir tür bağımlılık ve vazgeçilmesi zor bir alışkanlık. Sevgili gibi bir şey...
Güvenli sürüşün maliyeti ne kadar?
MOTOSİKLETİ tehlikeli bir araç kılan en önemli etken, sürücüyü koruyan bir kaportanın olmaması. Kaportasının kendi bedeni olduğunu unutmaması gereken bir motosiklet sürücüsünün, güvenli sürüş için temel güvenlik önlemlerini alması gerekiyor. Kazalarda ölüm ve yaralanma riskini oldukça düşüren güvenli sürüş ekipmanlarının fiyatları ise, ekipmanın kalitesine ve markasına göre değişiyor. Ekipmanların çoğu yurtdışından geliyor ancak, piyasada maalesef çok ucuza ancak kalitesiz ekipmanlar da satılıyor. Öyle ki, 20 YTL'lik kasklar dahi satılıyor. Ancak, hayat kurtaracak bir kaskın çelik aksamlı olması gerekiyor. İşte güvenli bir sürüş için olmazsa olmaz ekipmanlar ve fiyatları:
Kasklar: 100-500 Euro
Botlar: 200-400 Euro
Eldivenler: 30-60 Euro
Korumalar: 45-150 Euro
Montlar: 250-600 Euro
Ehliyeti ve eğitim: 100-150 Euro