motosikletlerin farkedilme savaşı 2
Reklamlar
-
Beyaz bir araba görünce oğlumun katili sanıyorum
İbrahim Mersin, ailesine motosikletini satacağına dair söz verdi. Ancak motorunu galeriye bırakmak için çıktığı gün, beyaz bir ticari aracın çarpması sonucu yaşamını yitirdi. Annesinin tek dileği ise, kaçak sürücünün bulunması
İlk motosikletini 18 yaşına basar basmaz ailesinden gizli alan İbrahim Mersin, motosikletine tutkuyla bağlıydı. Anne ve babası, gözü gibi sakındıkları küçük oğullarının bu tutkusunu fark ettiklerinde şiddetle karşı çıktı. Askerlik yaşı yaklaşan İbrahim, ailesini askere gitmeden motosikleti satacağı konusunda ikna etti. Anne Ayşe Mersin, kaza gününü hatırladığında gözyaşları içinde pişmanlığını dile getiriyor: "Keşke o gün motora binmemesi için ısrar etseydim!"
TEK DELİL DİKİZ AYNASI
Babasının sahibi olduğu bir gözlük firmasında çalışan İbrahim, her gün taksiyle gittiği işine bu kez motosikletiyle gitmeye karar verdi. Çünkü motorunu galeriye bırakmayı düşünüyordu. Annesinin, motoruyla gitmesine karşı çıkacağını bilen İbrahim, sessizce evden ayrıldı. Dakikalar sonra, İstanbul Merter'de beyaz bir ticari aracın çarpması sonucu yerde sürüklenerek bir kamyonun altına girdi. Kamyonun tekerlekleri altında ezilen İbrahim, olay yerinde yaşamını yitirdi. Olaydan sonra, geride sadece kırık bir dikiz aynası bırakan beyaz araç, kayıplara karıştı. Kaza, trafiğin yoğun olduğu bir saatte gerçekleşmesine rağmen görgü tanıkları beyaz ticari araçla ilgili hiçbir ipucu veremedi. Aile, beyaz Renault Kangoo'yu bulabilmek için el ilanları bastırıp dağıttı. Kazanın yaşandığı 2 Haziran 2006'dan bu yana umudunu yitirmeyen acılı aile, oğullarına çarpan araç sürücüsünün vicdan azabı çekip dönmesini umuyor.
BAŞBAKAN'A BİLE ULAŞTI
"İbrahim'in ölümünden sonra ben de bir ölüye dönüştüm, oğlumun rahat uyuyabilmesi için katilinin bulunmasını istiyorum. Trafikte yanımdan geçen her beyaz araca oğlumun katili bu mu diye bakıyorum" diyen anne Ayşe Mersin, İbrahim'e çarpan sürücünün bulunması için Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a ulaştı. Bir açılış için ilçelerine Başbakan'ın geldiğini öğrenen Ayşe Mersin, oğlunun resmini de yanına alarak açılışın yapıldığımey- dana gitti. Korumalara Başbakanla görüşmek istediğini ileten Mersin, reddedilince alanda bir yükseltiye çıkıp Erdoğan'a "Oğlumun katilini bulun" diye seslendi. Korumalar acılı anneyi, feryadını fark eden başbakanın emriyle yanına götürdüler. Mersin'i dinleyen Başbakan, yanında bulunan Emniyet Müdürü Celalettin Cerrah'a "katili bulun" emrini verdi. Bir yılı aşkın süredir kazaya karışan aracın bulunamaması, İbrahim'in motosiklet kullanıcısı arkadaşlarını da harekete geçirdi. Kazanın birinci yıldönümünde olay yerine gelip karanfiller bırakan onlarca motor sürücüsü, katilin bulunması için yetkililere seslendi.
'ONU AFFEDECEĞİM'
"Yurtdışında bu tip motorlara 22 yaşından küçükler binemiyor. Keşke oğlumun seçimine saygı duyup ne tür bir motora sahip olduğunu bilseydik" diyen acılı anne Ayşe Mersin, "18 yaşını dolduran herkes yarış motoru kullanamamalı" diyerek tepkisini dile getiriyor ve ekliyor: "Benim yiğidim gitti, yenileri gitmesin." Oğlunun acısıyla her gün öldüğünü söyleyen Mersin, kaçak sürücüye de "Ne olur ortaya çık, affedeceğim. Yeter ki artık oğlum rahat uyusun." Ayşe Mersin, oğlunu yaşatmak için okul yaptırmayı planladığını ve yeni bir bebek dünyaya getirip küçük oğlunun acısını dindirmeyi düşündüğünü de sözlerine ekliyor.
NURDENİZ KUTSEL
Her yüz kuryeden 7'si kazada ölüyor
Motosiklet, pahalı bir tutku olmasının yanında hızı ve trafikte kolay ilerleyişi ile de bir tür ekmek kapısı. Ancak Türkiye'de motosikletli kurye olmak hem zor hem de oldukça tehlikeli. İstanbul'da kayıtlı olarak çalışan yaklaşık 5 bin kurye bulunduğunu söyleyen Motosikletli Kuryeler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Kılınç, bu kuryelerin her yıl ortalama yüzde 35'inin trafik kazalarına karıştığını, yüzde 5'inin sakat kaldığını, yüzde 7'sinin de hayatını kaybettiğini belirtiyor. Kazaların çoğunun bilinçsizlik ve motosikletlerin trafikte fark edilmemesi sebebiyle gerçekleştiğini belirten Kılıç, "İşe yeni başlayan bazı genç arkadaşlar, sigortaları yapılmadan, çok az paralara çalıştırılıyor. Çoğu güvenlik önlemleri almadan trafiğe çıkıyor" diye konuşuyor.
'Kurye olmak için sertifika şart olsun'
MOTOSİKLETLİ Kuryeler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Kılınç, kuryelerin "tehlike" olarak anılmasına neden olarak tecrübesiz kuryeleri gösteriyor ve ekliyor: "Kurye olmak isteyenler en az 3 aylık eğitim almalı ve bu eğitim sonunda başarılı olanlara sertifika verilmeli. Sertifikası olmayanın kurye olarak çalışmasına izin verilmesin."
150 elemanlı şirketin tek bayan kuryesi
ELVER Güler (48): 25 yaşındayken motosikletle tanıştım. İki erkek kardeşim motosiklet kullanıyordu. Ben de onlar gibi motorla ilgileniyordum. Eşim öldükten sonra kızımın okul masraflarını karşılamak için erkek kardeşlerim gibi motorlu kurye olmaya karar verdim. Kararımı açıklayınca herkes çok şaşırdı. Şu an yaklaşık altı yıllık motorlu kuryeyim. Bağlı bulunduğum kurye şirketinde 150 erkek kurye arkadaşımın arasında tek bayan olarak çalışıyorum. 10 yaşındaki kızım da işime sıcak bakıyor. Başlarda "Kadındır, yapamaz" diyen herkesi haksız çıkarttım.
true love..
Drift Religion
Reklamlar
-
Berlin'den geçenlerde dayım geldi. O ailesiyle arkada arabada ben önde motosikletimle birkaç gün gezdik. Dönerken bana söylediği şey bu ülkede iki tekerlekli şeye ancak evin bahçesinde binilir. Varın anlayın adamın endişesini...
-
ayşe annenin ellerin'den öperim' evlat acısı'nı rabbim hiç bir anne'ye baba'ya yaşatmasın..........
çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......
-
acı ama bu yazıları gazetede gördüğümde seviniyorum gönül isterdiki kimse ölmeden herkese motor hakkında daha fazla bilgi verebilsek
[FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::
-
mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı
"Yurtdışında bu tip motorlara 22 yaşından küçükler binemiyor. Keşke oğlumun seçimine saygı duyup ne tür bir motora sahip olduğunu bilseydik" diyen acılı anne Ayşe Mersin, "18 yaşını dolduran herkes yarış motoru kullanamamalı"
CC sınırlandırılması turkiyedede gerekli!, önce yaş sınırlandırması sonrada ehliet buyutmek için ayrı sınaw, kesinlikle cok mantıklı, 20ye kadar sadece 0-249cc,22ye kadar 250-600, 22den sonra ise serbest olmalı ki sene doldurunca ayrı bi sınaw gerekli, boyle ehlieti ve parası olan cbr600RR olursa olmaz bu iş...
[MT-BerkaY] - 2008 Ninja 250R - bikepics.com/members/croner_berkay
-
croner adlı üyeden alıntı
CC sınırlandırılması turkiyedede gerekli!, önce yaş sınırlandırması sonrada ehliet buyutmek için ayrı sınaw, kesinlikle cok mantıklı, 20ye kadar sadece 0-249cc,22ye kadar 250-600, 22den sonra ise serbest olmalı ki sene doldurunca ayrı bi sınaw gerekli, boyle ehlieti ve parası olan cbr600RR olursa olmaz bu iş...
kesinlik'le doğru inşallah zaman ilerlemeden bu önlemler alınır yoksa halimiz harap' gencecik kardeşlerimiz'i kaybedeceğiz....
çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......
-
Evet arkadaşlar ne yazık ki ülkemizde motosiklet kullanımı hakkettiği yere ulaşamamıştır. Trafik kanunlarında motosikletin adı dahi geçmiyor. Bu çağa geldik hala bir düzenleme yapılmadı.
2000 yılında Merter'de bir araç çarptı bana. Ölümden kılpayı döndüm. Aracın plakası alındığı halde, ne yazık ki vurup da kaçan kişi bulunamamıştır.
Ben burada emniyetin de gerektiği gibi çalışmadığına inanıyorum.
Bazı araç sürüçüleri trafikte terör estiriyor, fakat ordata bir tane trafik polisi yok.
Bu eksikliklerin ve kanunların bir an önce düzenlenmesini diliyorum.
Herkeze kazasız belasız sürüşler.
-
Size arabayla yaşadığım olayı anlatmak isterim. Tem de eşim ve kızımla arabamızla gidiyoruz. Kamyon solluyorum arkadan vectra sellektör yaparak geliyor. Ben onu gördüğümde sollamaya başlamıştım haliyle hızımı kesemedim. Kamyonu geçip hemen şerit değiştirdim ve de yol verdim. Adam ne yaptı dersiniz ailesi yanında muhtemelende anne babası arkada oturuyor . Bizi bir sonraki kamyonun altına atmak için sıkıştırıp durdu. Eşim korkudan bir süre konuşamadı bense soğuk kanlı davranıp kademeli olarak hızımı kesdim vede kurtuldum. Düşünün ki bu motorla başıma gelse adam o hızda bana dokunsa işim bitecek. Daha kaç arkadaşımız bu insanlıkdan nasibini almamış aşşağılık heriflerin kurbanı olacak...
-
dr.i adlı üyeden alıntı
Size arabayla yaşadığım olayı anlatmak isterim. Tem de eşim ve kızımla arabamızla gidiyoruz. Kamyon solluyorum arkadan vectra sellektör yaparak geliyor. Ben onu gördüğümde sollamaya başlamıştım haliyle hızımı kesemedim. Kamyonu geçip hemen şerit değiştirdim ve de yol verdim. Adam ne yaptı dersiniz ailesi yanında muhtemelende anne babası arkada oturuyor . Bizi bir sonraki kamyonun altına atmak için sıkıştırıp durdu. Eşim korkudan bir süre konuşamadı bense soğuk kanlı davranıp kademeli olarak hızımı kesdim vede kurtuldum. Düşünün ki bu motorla başıma gelse adam o hızda bana dokunsa işim bitecek. Daha kaç arkadaşımız bu insanlıkdan nasibini almamış aşşağılık heriflerin kurbanı olacak...
Bu tür manyaklar için idam cezası hala geçerli olabilmelidir !!!
Olacak şey değil !!!
Büyük geçmiş olsun çok ucuz atlatmışsınız...
[B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:
-
yeter yaa artık şu motorları farkedin onlarda can
-
-
4 senelik konuyu hortlatıyosunuz helal vallaaaa
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler