Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Yamaha YZF R1 İle Honda CBR 1000 R Arasındaki fark

    REKLAM ALANI
  1. #41
    pg13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı General20 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar
    yamaha 2007 r1 32 milyar
    honda cbr 1000r 25,400 milyar...

    peki bu kadar fiyat farkının nedeni ne acaba ?
    cevap çok basit aslında: çünkü Yamaha daha iyi.

    15 yıllık SS'ci bir abimizle bir diyalogumu aktarayım:

    B: 4 büyüklerden hangisini tavsiye edersin?
    A: Honda hariç hepsi.
    B: Hadi ya.. Peki neden herkes Honda'yı tercih ediyor?
    A: En ucuz o çünkü. Ve teknoloji olarak Honda hepsinin gerisinde.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Mekanik olarak Honda daha sağlam..ama R1 isim yapmış birkere..
    Orta yaş gurubu hatırlar, arabada ses sistemi deyince akla hep Paynır ( Pionner) gelirdi,ama JVC,Kenwood,Blaupunt kimsenin aklına bile gelmezdi..

    Fransa'da bir motor dergisinde son hız-performans kıyaslamaları vardı.(30.08.2007 tarihli)
    Hızlar lazer radarlar ile ölçülmüş gerçek hızlar
    1.Suzuki 1000 GSX 295 km/h 7,80 puan (gösterge 299)
    2.Honda 1000 RR- 289 km/h 7,65 puan ( gösterge 298)
    3.Kawsaki zx10 - 287 km/h 7,60 puan ( gösterge 299)
    4.Yamaha R1- 286km/h 7,52 puan (gösterge 299)

    ve en kötü fren yapan R1, durma mesafesi en uzun olan..

  3. #43
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    olay birazcık imaj meselesinden kaynaklanıyor.Yurtdışında en pahalı motor Honda ama Honda bayileri ve servisleri inanılmaz kurumsal... Yurtdışında en ucuzu ise Yamaha R1!

    Oysa Türkiye'de tam tersi,dikkat edin tüm acemi-bilinçsiz-tırt sürücülerin çoğunun altında Honda var..Neden? En ucuz çünkü.. Acemi adam R1'e binmez mi?Biner ancak parası boldur o yüzden biner. Her köşe başında RR görmeniz mümkünken TR'de,R1 ve R6 gördüğü zaman insanların bakışları değişiyor.Çünkü az var ve ayrıcalık gibi algılanıyor.Oysaki bence 1000RR,teknik olarak R1'den daha üstün.

    İlginç olan şuki TR'de acemi ve bilinçsiz sürücülerin %90'ı Yamaha ve Honda tercih ediyor. Honda ucuz olduğu için ilk tercih,marka güvenceside cabası.Yamaha ise sıradışı tasarımı ile motor almayı kafaya koymuş ve parası bol olan insanların daha çok tercihi.

    Yolda bir ZX10 ya da GSXR 1000 görürseniz o adamın acemi olma ihtimali %5.
    Hee tanıyorum bi kaç tane hıyar,sadece GSXR1000'in en iyi 1000'lik olduğunu işi bilenlerden duyupta işi biliyomuş gibi gözükmek için GSXR1000 tercih eden. Ama ZX10 derseniz,Kawasaki kullanmak özellikle TR'De başlı başına dert olduğu için üstündeki adamın acemi olma ihtimali gerçekten çok düşük.

    Şahsen ben GSXR 600 sürücüsü olarak yolda R1 yada 1000RR gördüğümde sataşmaktan hiç ama hiç çekinmem,ağzımın payını aldığım zamanlarda oldu tabiki ayrı konu fakat,Yeşil bir ZX10 yada yırtık uçurtma gibi yol alan bir GSXR 1000 görürsem,sadece düt yapıp,selamımı verip yavaşça devam ederim
    serhan123 bunu beğendi.

  4. #44
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olay birazcık imaj meselesinden kaynaklanıyor.Yurtdışında en pahalı motor Honda ama Honda bayileri ve servisleri inanılmaz kurumsal... Yurtdışında en ucuzu ise Yamaha R1!

    Oysa Türkiye'de tam tersi,dikkat edin tüm acemi-bilinçsiz-tırt sürücülerin çoğunun altında Honda var..Neden? En ucuz çünkü.. Acemi adam R1'e binmez mi?Biner ancak parası boldur o yüzden biner. Her köşe başında RR görmeniz mümkünken TR'de,R1 ve R6 gördüğü zaman insanların bakışları değişiyor.Çünkü az var ve ayrıcalık gibi algılanıyor.Oysaki bence 1000RR,teknik olarak R1'den daha üstün.

    İlginç olan şuki TR'de acemi ve bilinçsiz sürücülerin %90'ı Yamaha ve Honda tercih ediyor. Honda ucuz olduğu için ilk tercih,marka güvenceside cabası.Yamaha ise sıradışı tasarımı ile motor almayı kafaya koymuş ve parası bol olan insanların daha çok tercihi.

    Yolda bir ZX10 ya da GSXR 1000 görürseniz o adamın acemi olma ihtimali %5.
    Hee tanıyorum bi kaç tane hıyar,sadece GSXR1000'in en iyi 1000'lik olduğunu işi bilenlerden duyupta işi biliyomuş gibi gözükmek için GSXR1000 tercih eden. Ama ZX10 derseniz,Kawasaki kullanmak özellikle TR'De başlı başına dert olduğu için üstündeki adamın acemi olma ihtimali gerçekten çok düşük.

    Şahsen ben GSXR 600 sürücüsü olarak yolda R1 yada 1000RR gördüğümde sataşmaktan hiç ama hiç çekinmem,ağzımın payını aldığım zamanlarda oldu tabiki ayrı konu fakat,Yeşil bir ZX10 yada yırtık uçurtma gibi yol alan bir GSXR 1000 görürsem,sadece düt yapıp,selamımı verip yavaşça devam ederim

    Arkadaş yurtdışında en pahalı motor honda değil.. En çok tercih edilen de yurtdışında honda değil ..

    Yurtdışında bu motorların fiyatları birbirine çok yakın .. Çünkü 4 japondan hepsinin performansı birbirine yakın ..

    172hp - 189hp oranı da hikaye .. Aramızda kimsenin profesyonel yarıştığını sanmıyorum.. Ve bu farkı da 4 markayı da kullanmış yarışlara katılan kişiler dışında kimsenin anlayacağını sanmıyorum açıkçası

    Yolda kapıştığınız adamın ne kadar iyi bir sürücü olduğunu nasıl anlayacaksınız .. Yamaha hondayı tokatlar ya da honda yamahayı tokatlar sözünün arkasında durmak için .. Ya da belki siz iyi kullanmıyorsunuz adam sizi geçti.. Eee rekabet nasıl anlaşılacak

    Motogp olarak düşündüğünüzde en güçlü motor honda ve ducati'de .
    Honda'nın bu sene kötü sonuçlar almasının başlıca nedeni kötü motor yapması değil üstündeki geçen senenin şanslı şampiyonu dingil Hayden'dir.. Pedrosa iyi kullanıcı ileride çok iyi pilot olacak ..
    Yamaha ise tüm motor arızası ve lastik problemine rağmen Rossi sayesinde birinci oluyor..

    Yani motor değil sürücü belirliyor

    Olay arkadaşların da bahsettiği gibi yedek parça olayı .. Yani biri satarken para kazanıyor diğer yedek parçadan.. Strateji öyle.. Yoksa bu 2 japon firması da yurtdışında hemen hemen aynı fiyatlara satılıyor..

    Farklı motor dendikten sonra yurtdışında italyanlara bakılıyor.. Ducati, Aprilia vs...

    Tip konusu da görecelidir.. Bence 4 japonun da tipi çok güzel .. Hondanın da tasarımı çok şık (2008 1000RR hariç ) yamahanın da kawa'nın da suzukinin de ...

    Benim arasında en sevdiklerim ise yamaha R6 ve suzuki GSX-R serisi..
    Yeni 600RR'lar da bir harika
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  5. #45
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    Yurtdışında en pahalı motor Avrupa yada Amerika farketmez Honda,aralarındaki fiyat farkı gerçi çok komik 100-300$ fark var burdaki gibi 5-10 milyar yok

    Bu arada 'Yurtdışında en çok kullanılan motor Honda' dediğimi nerden çıkardın anlamadım ama ben öle bişi demedim,TR'yi kastettim.Yanlış anlaşılma var sanırım.

    172-189 hp hikaye değil,40000 km SS tecrübesi olan her insan (Yusuf'çuğun kankası değil ya da gerçekten yeteneksiz değilse) kolayca anlar.2005 model 1000RR'dan sonra 2005 model GSXR1000'in arasında dağlar kadar fark var ama anlayana,anlamakta zor değil o kadar.

    Kapışma konusunda yazdıklarımı bir daha oku,anlamazsan daha açık bir şekilde yazarım.

    MOTOGP asla ve asla seri üretim makinelerin aynası olamaz.2003-2004-2005-2006 yıllarının dajjak oğlanı olan alay konusu RR'lar,MOTOGP'De efsane biçimde esiyorlardı,şu an ise RR'lar jaddede terör saçmaya başladı ancak MOTOGP'de mıçıyolar ;)

    Yedek parça konusunda kısmen haklısın bir grenaj Honda'da 2,000 YTL iken,Yamaha'da 300$ olup,saç baş yoldurabiliyor Ancak Getiren firmaları incelersen ne demek istediğimi daha rahat anlarsın.Honda JAponya'dan direk getiriyor ve adede önem veriyor.1000 tane satıp tane başından 300 ytl kazanıp,yedek parçadan sağlam geçirirken,Uyanık olan KOÇ amcamız 100 tane satıp tanesinden de 3,000 YTL kazanarak aynı rakamı elde ediyor ve yedek parça ile fazla uraşmaktan kendini alıkoyuyor Aynı zamanda 'YAMAHA - elit kesmin motoru' gibilerinden bir imaj oturtuyor insanların kafasında.


    Şahsi görüşüm senden yana tip konusunda hepsi birbirinden güzel,beyaz 600RR - beyaz R6 - Yeşil ZX6 - kırmızı beyaz GSXR 600 imkanım olsa bunların hepsinden alırım açıkçası ;)

  6. #46
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    'YAMAHA - elit kesmin motoru'
    helal olsun eray. güzel gözlemlemişsin. 2004-2005 1000RR'lar 2006 ve 2007'ye göre 2 veya daha çok kişiyle yolculuk yapıyormuşsun gibi gidiyor.

    bu arada tip olarak begenmedigim 2007 srad1000'leri gidiş olarak da begenmedim. viraj alırken 2005'e göre stabil gidiyorlar ama ben bu stabiliteyi istemiyorum

  7. #47
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    nemrut: 2007 GSXR 1000'nin en büyük sorunu Euro3 emisyonları...Sırf o emisyonlara uyması için güzelim makineye iki tane soba borusu birde külçe gibi katalitik koydukları için 5000 km'yi dolduran K7'ler K5'e anca yüksek süratte yetişebiliyor.... Ancak çözümü basit, kat'ı iptal eden ve tek egzoza düşüren egzozlar en ucuz ve pratik çözüm (yoshi ve devil) Makine resmen kendine geliyor katalitikten ve baca borusunun tekinden kurtulunca... Alt devirler geberiyor ancak orta ve üst devirler K5-K6'dan daha ciddi kuduruyor,ilginç olan daha fazla güce rağmen seninde dediğin gibi daha stabil bir makinenin ortaya çıkmış olması,hırçınlık gitmiş uysallık gelmiş biraz (ama ciddi biraz,uysal dediysek kedi demedik )

    Onun dışında denge merkezi tam ortaya alınmış ve oturuş pozisyonu pist motoruna yakınlaştırılmış,denge merkezi ok ancak oturuş pozisyonunu bozmalarına hiç ama hiç gerek yoktu.Konfordan resmen bir hiç uğruna ödün verilmiş ama genede en rahat 1000cc Suzuki Yol tutuş konusunda gerek elektronik gidon amortisörü gerek ağırlık merkezi iyileştirimi ve oturuş pozisyonu değişimiyle 'adam olana' inanılmaz bir yol tutuş gösteriyor.Sen hiç bir şey yapmıyorsun,makine kendi kendine en zor virajları bile şaka gibi alıyor hele bridgestone'ları Diablo ile değişmişsen heleki bide gözün kara ve mod olayını viraja göre ayarlayabiliyorsan,Diğer tüm motorlar bir yanaaa GSXR 1000 K7 bir yaanaa (desmodici'yi kastetmiyorum çünkü hiç kullanmadım,kullanmayıda düşünmüyorum,gider audi TT alırım o paraya )

    Bu arada geçen sene bizim ordaki havalimanı yolunda beni geçen bir Repsol wardı (2005),özellikle her gün orda gaz çektiğim için ezberlemiştim her taş parçasını dahi,bir gece o repsolle denk geldik ve avlarım düşüncesiyle sıktım ancak av oldum inanılmaz moralim bozulmuştuki daha sonra çocukla tanışma fırsatım oldu ve harbi psiko olduğunu öğrendim,moralim de düzeldi geçen hafta Fevzi Usta'nın orda denk geldik bana roll-on testte kendisini GSXR 750'nin çok feci bi şekilde geçtiğini ve Honda'yı ömür boyu bırakacağını söyledi Suzuki'yi seviyorum ben ya

  8. #48
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yurtdışında en pahalı motor Avrupa yada Amerika farketmez Honda,aralarındaki fiyat farkı gerçi çok komik 100-300$ fark var burdaki gibi 5-10 milyar yok

    Bu arada 'Yurtdışında en çok kullanılan motor Honda' dediğimi nerden çıkardın anlamadım ama ben öle bişi demedim,TR'yi kastettim.Yanlış anlaşılma var sanırım.

    172-189 hp hikaye değil,40000 km SS tecrübesi olan her insan (Yusuf'çuğun kankası değil ya da gerçekten yeteneksiz değilse) kolayca anlar.2005 model 1000RR'dan sonra 2005 model GSXR1000'in arasında dağlar kadar fark var ama anlayana,anlamakta zor değil o kadar.

    Kapışma konusunda yazdıklarımı bir daha oku,anlamazsan daha açık bir şekilde yazarım.

    MOTOGP asla ve asla seri üretim makinelerin aynası olamaz.2003-2004-2005-2006 yıllarının dajjak oğlanı olan alay konusu RR'lar,MOTOGP'De efsane biçimde esiyorlardı,şu an ise RR'lar jaddede terör saçmaya başladı ancak MOTOGP'de mıçıyolar ;)

    Yedek parça konusunda kısmen haklısın bir grenaj Honda'da 2,000 YTL iken,Yamaha'da 300$ olup,saç baş yoldurabiliyor Ancak Getiren firmaları incelersen ne demek istediğimi daha rahat anlarsın.Honda JAponya'dan direk getiriyor ve adede önem veriyor.1000 tane satıp tane başından 300 ytl kazanıp,yedek parçadan sağlam geçirirken,Uyanık olan KOÇ amcamız 100 tane satıp tanesinden de 3,000 YTL kazanarak aynı rakamı elde ediyor ve yedek parça ile fazla uraşmaktan kendini alıkoyuyor Aynı zamanda 'YAMAHA - elit kesmin motoru' gibilerinden bir imaj oturtuyor insanların kafasında.


    Şahsi görüşüm senden yana tip konusunda hepsi birbirinden güzel,beyaz 600RR - beyaz R6 - Yeşil ZX6 - kırmızı beyaz GSXR 600 imkanım olsa bunların hepsinden alırım açıkçası ;)


    Ben sadece Avrupa konusunu sana yazmıştım geri kalanını genel olarak yazdım

    Ama beygir gücü hakkında birşey söylemek istiyorum ( Ki beygir gücü benim için pek birşey ifade etmiyor stabilite, frenaj olmadıktan sonra ) ..


    189hp - 172hp kadar bir güç oranı olsaydı .. Ki bunda ağırlık vs.. çok etkili .. CBR1000RR hiçbir zaman R1'in yanına yaklaşamazdı .. Ama bunlar aynı kategori motorları
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  9. #49

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Manisa / merkez
    Motosikleti
    Siyah YBR 125
    Tahminimce yamahanın kullandığı teknolojiden kaynaklanıyor bu fiyat farkı
    Aştım artık tek teker dolaşıyorum

  10. #50
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    Honda'nın teknolojisi daha üstün,en azından sorunsuz.

  11. #51

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    insan güzeli sevmez sevdiğini güzel görür

  12. #52
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Konu dağılmış gitmiş.
    Ben asıl konuya döneyim.

    Hakikaten neden Türkiye'de Yamaha daha pahalı?

    CBR 1000 RR burada 3 model olarak satılıyor.
    Bu modellerden en ucuzu 13.800 euro.(R7-F)
    R7-3F 14.290 euro
    R7-2F ise 14.500 euro


    R1 ise 13.900 euro..

    GSXR 1000 eğer üzerinde MotoGp de kullanılan egzos ile birlikte alırsanız 15.200 euro.
    Egzos 1650 euro.

    Burada da R1 en çok satılan motosiklet diyebiliriz.
    Fakat bunun nedeni bazı arkadaşların bahsettiği nedenler değil.

    R1 tam bir cadde motoru. Alt devirlerde yüksek torka sahip.
    Ama piste gelince tam bir felaket.
    Bu nedenle pist kullanıcıları, ille de Yamaha istiyorlarsa R6 tercih ediyorlar.

    Parça fiyatlarına gelince.

    Motosiklete bu paraları veren bir adamın parça için fiyat sıkıntısı olmaz.
    Oluyorsa bu motosikletleri tercih etmemeli.

    Ya düşürürüsem şeklindeki korkularla kullanılan motosiklet bir zevk veremez.
    Olsa olsa, etrafa atılan hava ile bir tatmin duygusu verebilir.

    Her sürücünün kullanma stiline uygun bir motosiklet vardır.
    Tercihler buna göre yapılır.

    Daha detay var ama onlarca defa anlatmıştık.
    Bir kere daha anlatmak bana fazla gelecek....

  13. #53
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    patriote: Fransa'daki 1000RR modelleri arasındaki farklar neler?

    Bu arada TR'de yedek parça fiyatları arasındada inanılmaz bir uçurum var.Mesela:

    Sağ yan grenaj CBR 600F Sticker seti ile beraber 1,000€ civarı burada.

    Sağ yan grenaj YZF R6 yan sticker setleriyle beraber 450-500 $ (Evet Dolar)


    biride bu farkı açıklarsa seviniriz

  14. #54
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    patriote: Fransa'daki 1000RR modelleri arasındaki farklar neler?

    Bu arada TR'de yedek parça fiyatları arasındada inanılmaz bir uçurum var.Mesela:

    Sağ yan grenaj CBR 600F Sticker seti ile beraber 1,000€ civarı burada.

    Sağ yan grenaj YZF R6 yan sticker setleriyle beraber 450-500 $ (Evet Dolar)


    biride bu farkı açıklarsa seviniriz
    1000 RR modellerin arasındaki fark, Repsol ve HRC farkı.

    Grenaj ve diğer aksam arasındaki fiyat farkı, kalite farkıyla eş değerde.
    İki modelin parçalarını elinize alıp incelemenizi tavsiye ederim.

    Bunu daha önce de yazmıştım.

    Honda parça olarak pahalıdır.
    Ama değişme periyodu olarak en ucuz markadır.

    Kırılacak aksamı bunun dışında tutuyorum.
    Ama birinde, her 6-7 bin kilometre de bir değiştirdiğiniz parça, diğerinde 25-30 bin gibi kilometrelere eşittir.

    Olaya parça fiyatı olarak değil, parça ihtiyacı olarak bakmakta fayda var.

    Daha sonra SS topiğinde açılımını yapmaya çalışacağım.
    Burası yeri değil.
    Benim de zamanım uygun değil.

  15. #55
    kanmix_x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    Gonya- Mevlana Selçuklu
    Motosikleti
    Cbf150,Ybr,Tvs üçlüsü :)]
    Alıntı muratti_R1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yamaha R1 dendimi akan sular durur bence
    İmza yok
    Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
    Oğlum Bak Git

  16. #56
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    5 yıllık hort maşallah.
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  17. #57
    kanmix_x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    Gonya- Mevlana Selçuklu
    Motosikleti
    Cbf150,Ybr,Tvs üçlüsü :)]
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5 yıllık hort maşallah.
    Napak panpa karıştırak ortalığı ..
    İmza yok
    Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
    Oğlum Bak Git

  18. #58

    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    birinin sesi "yamıahaaaa" diye diğerinin sesi "hooooğn..dağğğ "diye çıkıyor


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler