kesinlikle YBR hiç bunu tartışmaya oturup konuşarak kafa patlatmaya gerek yok
kesinlikle YBR hiç bunu tartışmaya oturup konuşarak kafa patlatmaya gerek yok
“Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Bende keeway speed 150 var. 15.000 kilometre yaptım ve sadece yağ değiştirdim. Bir defa da buji değiştirdim.Bu hafta arka fren balatasını değiştireceğim.İstisnasız hergün, her hava koşulunda istanbul trafiğinde 70 kilometre yol yapıyorum.
Düz yolda 110 yapıyor yokuş aşağı 115 ile 120 arası, rüzgar karşıdan ise şiddetine göre en az 90 la gidiyor.Yalnız kalkış konusunda gerçekten çok başarılı bir motor.Şu ana kadar aynı klasmanda hiçbir motor geçemedi. 1.6 motor arabalar 100'e kadar imkanı yok geçemedi.Titreşimi gerçekten yok.
Eksileri ise şunlar:
Yağmurda arka lastiğine güvenemiyorsunuz ama kuru zeminde istediğiniz kadar yatabiliyor motor. Zinciri gevşiyor 1000-1500 km'de bir ki istanbul yollarında oluyor böyle şeyler bence. Gaz kesince yada fren yapınca bazen eksozdan patlama sesi geliyor.
Satmaya niyetim yok sadece tecrübemi paylaşmak istedim.
keeway macar malı. çinde toplanıyor... çinde üretim yok...
konulara ancak dahil olabildim ancak hemen belirtmek isterimki keeway sınıfındaki tüm motorlardan daha yüksek devirli. torkuda yüksek. 12 beygir. titreşim gerçekten sıfır.. ben kullanıyorum. bu 2. yıl olacak. asla bir sıkıntı yaşamadım. altındaki motora iyi bakarsan seni götürür. vibrasyon artıyo falan diyen arkadaşlarada tavsiyem motorlarını temiz kullansınlar... canına okuduktan sonra her motor bozulur...
"Keeway nedir ya!"
diyen arkadaşlara cevabım...
Keeway Speed 150
Plaka Dahil Fiyatı 2.600 YTL
Özellikleri:
Motor Tek Silindir, 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı
Yakıt Yakıt Deposu 11L 2.0/100km
Çap x Stroke 56.6mmx49.5mm
Silindir hacmi 149 cm3
Max. Güç 8.0kw/8500rpm 8.3Nm 7500/1min
Frenler Ön Fren Disk
Arka Fren Disk
Jantlar Ön: 2,75-18
Arka: 3,25-18
Boyutlar Uzunluk 1990 mm
Genişlik 740 mm
Yükseklik 1070 mm
Dingil Mesafesi 1300 mm
Ağırlık 120 kgs
Aksesuarlar
Vites Kutusu 5 Vites
Supap
Şase Güçlendirilmiş Çelik Boru
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Honda CBF 150
Plaka Dahil Fiyatı 3.850 YTL
Özellikleri:
Motor Hava soğutmalı 4-zamanlı, OHC tek silindirli
Motor hacmi (cc) 149
Silindir çapı & strok (mm) 57,3x57,8
Sıkıştırma oranı 9.1 : 1
Yakıt sistemi PB18 Keihin Karburator
Max güç (ps @ dev/dak) 11,28 / 8000
Max tork (Nm @ dev/dak) 12,7 / 5250
Ateşleme CDI
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 5 vites
Güç Aktarımı Zincirli
Boyutlar (UxGxY)(mm) 2075x750x1135
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1335
Sele yüksekliği (mm) 780
Yerden açıklık (mm) 140
Yakıt kapasitesi (litre) 13 (2,6lt rezerv dahil)
Tekerlekler
Ön/Arka U profilli 6 kollu alüminyum döküm
Lastikler Ön 80 / 100 18M/C 47P
Arka 90 / 90 18M/C 51P
Süspansiyon Ön 31mm´lik teleskobik çatal, 116,8mm esneme aralıklı
Arka Monoshock, 100,6mm esneme aralıklı
Frenler Ön Çift piston kaliperli 240mm´lik hidrolik disk, cüruflu
metal balatalı
Arka 130 mm´lik kampana
Ağırlık 130 kg
Renk seçenekleri Mavi, Siyah, Kırmızı
---------------------------------------------------------------------
YBR125 TEKNİK ÖZELLİKLER
MOTOR
Motor tipi.............................Tek silindirli, 4 zamanlı, SOHC, hava soğutmalı
Silindir hacmi.........................124 cc
Çap x Strok...........................54 x 54 mm
Kompresyon oranı....................10 : 1
Maks. gücü...........................10 HP-7.800 devirde
Maks. Tork............................0.97 kg-m-6.500 devirde
Yağlama...............................Islak karter
Yakıt sistemi.........................Mikuni VM22SH/1 Karbüratör
Debriyaj tipi..........................Islak, çok diskli
Ateşleme..............................CDI.
İlk Çalıştırma.........................Elektrik marşlı, ayakla
Vites kutusu..........................5 vites
Tahrik.................................Zincirli
ŞASE
Ön süspansiyon......................Teleskopik çatal
Arka süspansiyon....................Maşa
Ön teker hareket mesafesi.........110 mm.
Arka teker hareket mesafesi.......105 mm.
Ön fren................................Tek disk, f 245 mm.
Arka fren..............................Tambur, f 130 mm.
Ön lastik...............................2.75-18 42P
Arka lastik............................90/90-18 57P
BOYUTLAR
Boyutlar (UxGxY).....................1.980 x 745 x 1.080mm
Sele yüksekliği........................780 mm
İki teker arası mesafe...............1.290 mm.
Min. Yerden yükseklik...............175 mm
Ağırlık.................................108 kg
Yakıt kapasitesi......................12 litre (3 litre yedek)
Yağ kapasitesi........................1,2 litre
Kardeş bence de YBR. Şöyle 150 liliği görünce içimden geçen ilk düşünce ; amcamlar almışlar YBR yi, biraz pompalayıp hava basmışlar sanki hatlarını genişletip irileştirmişler ve puuff olmuş işte sana Speed 150. Tabi bu benim şahsi düşüncem diğer kullanıcı arkadaşlar alınmasınlar aman , bu bir.
Bir ikincisi YBR de uzun yollar yapmak nasip oldu, dağ taş demeden girip çıkmadığım yer kalmadı. Allah için sağlam ve güvenli bir motor. Motor üzerinde hayatının bir contaya yada bir somuna bağlı olabileceğini düşündüğünde, ister istemez insan YAMAHA yı tercih ediyor.
İkinci el satma konusunda sende tecrübe etmişsin ki fiyat farklarından, YBR nin hem piyasası daha geniş hemde satışı daha kolay.
Ha YBR nin dez avantajları yokmu dersin. Var tabiki. Madem tarafsız olacağız onları da yazalım. Birincisi YBR nin orjinal tekerlekleri çok çok çok kötü. Yağışlı havalarda yada hatta normal bir günde su birikintisinde geçince bile kayma eğilimini çok fazla gösteriyor. Bence diğer bir dez avantrajı da çapraz rüzgarlarda, yada şiddettli rüzgarlarda altında dansöz gibi oynamaya başlıyor. Fakat bildiğim kadarıyla diyim ben sana, bu tip hafifi naked motorların böle havalarda bu kadar sarsılması yada oynaması normal. (Tecrübe ettim bir çok kez).
Şu nu da göz önüne alalım,Keeway in servisleri ve yedek parçaları nasıldır bilmiyorum fakat YBR ninki gayet yaygın ve kullanımda. Bir çok parçamıo ben kendim piyasadan kolaylıkla alıp değiştirdiğim oldu. BUnları da güzelce araştırman lazım yada bilgi sahibi arkadaşların paylaşması daha güzxel olabilir gibi.
YBR öle çok süretli süper giden rüzgarı arkasına katan bir motor değil bunu da son söz olarak söyliyeyim. Limitleri belli ki bu tip bir motor için bile aslında o limitler çok tehlikeli sayılabilir. Şehir içerisinde kullanımı çok rahat, kolay, hafifi, seri bir motor. Yakıt sarfiyatı bakımından da bir çok kez benzin doldurduğundaki KM sini unutturan bir motor sahibine.
Neyse çok yazdım sanırım. Biraz aydınlatabildiysem ne mutlu bana.
Şimdiden yeni alacağın motor hayırlı olsun. Aman dikkat, kazasız belasız işallah.
Hepsi çin malı ybr125 honda150 de üretimi çinde yaptırıyor....
"Motosiklet Özgürlüktür."
Keeway Speed 150 kullanıcısıyım. Asla beni yolda bırakmadı. Çanakkale'de yaşıyorum az geziye, korteje katılmadım. sıkıştırmadığınız sürece asla hararet göremezsiniz.
kendi sınıfındaki hemen hemen tüm motosikletlerden daha az titreşim yapıyor. bu su götürmez bir gerçek.
YBR şüphesiz çok güzel bir motosiklet ama Speed 150 den farkı 20 KM daha fazla sürat yapabiliyor olması ve 1000 YTL daha pahalı olması. ibrelerinin 160 gösterdiğine bakmayın YBR, CBF gibi motorların...
artık hepsi çinde toplanıyor artık ve yamahanın vidalarını ve somunlarını daha fazla sıkmıyorlar emin olun ;)
ben motorumu 2007 nisan ayında aldım. 2006 model. tek sorunu zinciri çabuk boşlaması.
zincire ve dişlilere iyi bakarsanız kesinlikle bu sorunu da aşarsınız.
toparlayacak olursam;
1- fiyatına göre kesinlikle sizi yolda bırakmayacak ama 100 Km hızın üstüne kolay çıkamayacağınız, (uzun yolda ortalama 80-90 Km hız ile gideceksiniz)
2- bakımlarını eksik etmediğiniz süreceuzun süre binebileceğiniz
3- Hafifliği ve atikliği dolayısı ile şehir içinde kendinize inanamayacağınız
4- benzini koklaması nedeni ile benzin almayı unutacağınız. ;)
bir motosiklettir kendileri...
saydıklarımdan fazla beklentiniz yoksa Bu motosiklete verilecek her kuruşa değer arkadaşlar.
Aslında YBR al diyenler, parası olmayanlara destek olsade parası az olanlar gitse onların dedikleri illa ki YBR leri alsalar iyi olmaz mi idi acaba?
bence ybr derim en azından keeway dan az yakar ve çekişi güçlüdür
arasında kalacak bir şey yokki
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)