Forumu tararken boy problemi konusunda bir kaç başlığa daha rastladım. Ayak yere ne kadar rahat basıyorsa başlangıç için o kadar avantaj sağlıyorsun. Şayet parmak ucunda ise bir sürelik alışma döneminden sonra bu dez avantajı avantaja çevirebiliyorsun (uzun mesafede ayakların bükülü kalmasından doğan yorgunluğun azalması, daha az ruzgar yemek... vs.) Bunlar elbetteki biraz yatıştırıcı sözler ama bir çözüm dikkatimi çekti.
Motorun aksamları ile oynayarak motorun sele yüksekliğinin alçaltılabilceğinden bahsedilmiş. Bir kısım bunu amortisör ile oynayarak önerirken bir kısım da ek olarak sele ile oynanması fikrini sunmuş.
Çözümler mantıklı ama şöyle bir soru da geliyor aklıma bu oynamalar ne kadar faydalı (ne kadar alçaklık sağlayabilir) ve
motora, sürüşe bir zarar verir mi? (ömrüü kısaltmak, garantisini kaybetmek, sürüş konforunu bozmak...) Avantaj-Dezavantaj hesabına girerek sanırım boy konusunda epey önemli bir çözüm elde edebiliriz.
(Ek bir bilgi vereyim; 1.60 boyundaki bir arkadaşımız Yamaha Ybr125 bindiğini ve parmak uçlarının yere değidiğini söylemiş. Demekki 1.60 boy Honda cbr125r de biraz daha rahat bir parmak ucu basışı sağlayacak, bir cruiser modelinde ise ayaklarınızı tam olarak yere basmanızı sağlayacaktır. Cruiser seven biri olarak mutluluk verici bir haber ayrıca cbr 125r deki bu olasılık da sevindirdi beni
)