Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yağmurda motosiklet kullanmak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Ağustos 2007
    merhaba arkadaşlar...henüz motorum yok fakat cruise tarz bi motor almayı düşünüyorum ve bu bnm yaz kış aracım olacak...iş-okul arasında mekik dokumak için...acaba yağmurlu havalarda motosiklet kullanmak doğru mu ve ya yağmurlu havalarda sürüş tüyosu verebilecek olanlar var mı??? teşekkür ediyorum şimdiden...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Cbr-600rr '07
    valla motor deneyiminnedir ilk önce onu bilelim motor kullanmayı bilmiorsan ıslak havada hic deeneme derim yokbiliorsan bikaç şey buluruz

  3. #3

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    http://www.motosiklet.net/forum/suru...kullanimi.html

    Alıntı Skullhunter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SULAK HAVALARDA SEYAHAT, İNSANIN CANINI SIKAR.
    Hani bizim meteolojinin kullandığı bir deyim vardır,Hissedilen sıcaklık. İşte bu, sürüşteki en önemli etkendir.Islanan bir motor sürücüsü, rüzgarın etkisiyle, hava -1,-2 derecede iken bile,-25,-30 derece hissedebilir. Rüzgar, bu konuda işguzarlığını kendisine adet edinmiştir. Hele bir ıslanmayagörün, sizin vücut ısınızı uçurmak için elinden geleni yapacak ve donma probleminin yaşanmasına sebep olacaktır.

    Eğer Antalya, Adana gibi güney bölgelerinde oturuyorsanız, çoğu zaman yağmur sizin için ciddi bir problem olmayacaktır ama, daha kuzeyde oturuyor yada kuzeye doğru bir gezi yapmayı düşünüyorsanız, hava roporunda ne derse desin, yağmur için önlem almanız yararlıdır. Şöyle kuvvetli bir çise bile, insanı yola çıktığına pişman edebilir.

    KURU KALMAK HAYATİ ÖNEM TAŞIR

    En ideal metod, giydiklerinizin üzerine, yağmur geçirmeyen bir “kat” geçirmektir. Eğer meteoloji raporunu dinleyip, yağmur haberini aldıysanız, babaannenizin, annenizin “romatizmalarım sızlıyor” diyorsa, kişisel tecrübeleriniz gökyüzünün durumunu beğenmiyorsa yada özellikle bir balıkçı dostunuzun falan bugün yağmur var diyorsa, sıkı giyinmeyi ihmal etmeyin. Bunun için orijinal bir kıyafet alabileceğiniz gibi, kıyafetinizi kendiniz de yaratabilirsiniz. Yağmur geçirmez naylon bir avcı pantalonununun üzerine yine naylon bir yağmurluk geçirerek sorunu çözebilirsiniz. Anfibi yaratıklar olmadığımıza göre, en azından içine rahatça sığabileceğiniz, gövdenizin büyük kısmını koruyan bir naylon torbayı, kollar ve kafa için üç delik açarak bir tarafları sokuşturmanızda muhteşem yarar var.

    Bu havalarda, ne kadar dikkatli sürerseniz, o kadar iyi. Ne doktora, ne tamirciye iş çıkartmayın. Önünüze gelen her su birikintisine, paranoya ile bakın. Altından kaç santimlik çukur çıkacağı belli olmaz. Hele rampaya geldiğinizde, break dance yapan gençlerin yürümesi gibi, ileri yerine geri doğru gidebileceğiniz, her zaman aklınızın bir kenarında olsun.

    ISLAK YOL NE KADAR GÜVENLİDİR.

    Temiz bir asfalt, ıslak olduğu zaman, sürtünme %20 oranında azalır. Tabi tamamen teorik. Türkiye’nin neresinde, üzerinde çamur bulunmayan bir asfalt gördünüz? Yoldaki yağ, antifriz, fren izleri vs de cabası. Tabi bu arada, normal havada da suratınıza doğru uçabilecek otomobil atıkları (yenen yemeklerin kağıtları, torbaları, yanan sigaralar, kola kutuları, boşaltılan kül tablaları) bu havalarda her zaman olduğundan daha can sıkıcıdır. O küller, ıslak siperinize çarptığında, ince bir çamur tabakası ile kaplamayı ihmal etmez.

    Arabalardan atılıp, otobana yayılmış olan yemek artıkları, yolda ezilmiş duran kedi ya da köpek cesetleri, kamyonların üzerinde “ bütün önlemler alınmasına rağmen” yine de düşmekte ısrar eden isyankar domatesler, hıyarlar asfaltın üzerine eklenir. Hafif bir çise yada sabah çiği üzerlerine geldiğinde, yoldaki bu gereksiz ayrıntılar, tehlikeli ayrıntılar haline gelirler.

    Yağmurdan sonra kurumuş olan asfaltta bulunan, bazen de yağmurun akıntısı ile getirdiği teneke yada buna benzer sert plastik nesneler, birazcık ıklaklığı saklayacak mendeburluğu kendilerine huy edindiklerinden, gerçek birer otoyol tuzağına dönüşürler. Aynı şekilde yapraklar da aynı problemi yaşatırlar.

    Ateş olmayan yerden duman çıkmaz derler ya bizim yük kamyonları ve özellikle İç Anadolu’da şehirlerarası yol yapan eski otobüsler de, yağ salmak konusunda nam salmışlardır. O yüzden özellikle bu havalarda, takipli giderken, onların arkaları yerine, lastiklerinin doğrultularını takip ederseniz, daha iyi edersiniz.
    Bunlar, kuru havada motor kullanmaya alışmış sürücü arkadaşların, özellikle dikkat etmesi gereken noktalar.

    ISLAK LASTİK GEVŞEK TUTUŞ YARATIR

    Yağmur suyu, lastiklerin altından girerek, yanlara doğru kayar. Sığ lastik kanalı, düşey açı yaptığında, üzerine gelen baskı yüzünden bu suyu salar. Bu da, yolla lastik arasındaki sürtünme alanını azaltır. İyi bir yağmur lastiği, derin ve açılı oluklarıyla, bu tehlikeleri önler. Buna karşın, böyle lastikler, kuru havada ideal olan lastiklerin yanal eğimine sahip olmadıklarından, normal günlerde sürüş bakımından rahatsız edici, çekişi düşürücüdür. Lastiklerin havası da, bu yol koşullarında önemli bir faktördür. Yağmurlu havada, lastiklerin havasını biraz aldığınızda, sürtünme alanı genişler, yolu daha iyi kavrarlar.

    SÜRÜŞ STRATEJİNİZİ BELİRLEMEK İÇİN ÖNCE DERİN BİR NEFES ALIP, SEÇENEKLERİNİZİ GÖZDEN GEÇİRİN.

    Yağmurun ilk damlaları düşmeye başladığında şeytan, gazı kökleyip, bulutun diğer tarafına geçmeniz, yeniden kuru ve güvenli asfalta ulaşmanız için sizi dürter. Ama bu, özellikle de şehirde, hiç de akıllıca bir yöntem değildir. Şunu aklınızdan çıkarmayın ki yol, yağmur ilk çiselemeye başladığında, ıslak asfalttan daha kaygandır. Özellikle de trafiğin yoğun olduğu şehirde ve şehir çevresindeki yollarda. Bu durumda yapacağınız en akıllıca şey, bir süre mola vermek, otomobil sürücülerinin ıslaklığı tüm asfalta eşit olarak yaymasını beklemektir. Bu süre yağanın, ahmak ıslatan mı, yoksa ciddi bir yağmur mu olduğunu anlamak ve biraz ısınıp, yağmur giysilerinizi giymek için de iyi bir ara olacaktır.

    YÜZEYE TETKİK EDİCİ BAKIŞLAR ATMAKTA FAYDA VAR.

    Yağmur yağarken, daha önce yukarıda bahsi geçen kamyon ve otobüslerden sızmış olma ihtimali yüksek olan, yağlı yüzeylerden uzak durmaya dikkat edin. Özellikle de, dar yol virajlarında. Viraj ve bir tarafa doğru dönüş yapan rampalarda, aracın lastik izini takip edin. Hızınızı ve yatış açınızı azaltın. Açınızı mümkün olduğunca 90 dereceden uzaklaştırmayın ve tekerlek izlerini takip edin. Yurdumuzda hala rastlanan granit parke ve Arnavut kaldırımının asfalttan daha kaygan bir yüzey olduğunu unutmayın.
    Yağmurlu havada, her türlü hızlanma hareketi ve yön değişikliğinden kaçının. Bu havada monotonluk, daha sonra canınızın sıkılmasından iyidir. Tekerleklerinizi mümkün olduğunca düşey tutun. Özellikle köprü gibi yerlerdeki çelik plakaların üzerinden geçerken. Bu tip yüzeylerin üzerinden yatış pozisyonunda geçmeniz, kolayca kaymanıza ve yuvarlanmanıza sebep olacaktır.

    YAĞMURLU HAVADA FREN KULLANIMI KURU HAVADAKİNDEN FARKLIDIR.

    Yağmurun ıslattığı asfaltta, fren yapma taktiğinizi yeniden gözden geçirmeniz gerekir.Bu havalarda, arka freni, normalde kullandığınızdan daha fazla kullanabilirsiniz. Çünkü motorun yüklenme şekli nedeniyle, öne daha az ağırlık gelir. En iyi yöntemse freni bölüştürmek, ön ve arkayı eşit ağırlıkta kullanmaktır. (bunu yapamıyorsanız acilen bir XX alın, dual sistem frenin sisteminin farkı )
    Islak asfaltta, yavaşlamaya ya da durmaya karar verdiğinizde, düz bir çizgi halinde fren yapmaya çalışın. Şimdi bu ne demek diye soranlar çıkacaktır. Örneğin keskin bir viraja yaklaşırken, fren yaparak yavaşlama işleminizi, yana doğru ağırlık vermeye başlamadan önce bitirin. Eğer yavaşlama esnasında, yatarak fren yaparken, kaygan bir yüzeyle karşılaşırsanız, düşmeniz kaçınılmaz olur.

    Bir kesişme noktasına yaklaşırken, eğer durmanız gerekecekse, her iki freni de hafifçe sıkarak, kurumalarını ve ısınmalarını sağlayın. Çoğu fren sisteminde kullanılan paslanmaz çelik meteryaller, kuru olduklarında harikadırlar ama ıslakken, can sıkacak kadar az etkili olmak adetleridir. Disklerin, bir yada iki kez dönmesiyle, yeterli miktarda su atılır ve frenler, yeniden güvenilir konuma gelirler.Eğer frenlerin yeterince tutmadığını hissedip yüklenirseniz, fren diskleri aniden kuruyarak, tekerleklerin kilitlenmesine sebep olabilir. Yağmurlu havada, frenleme probleminin önüne geçmek için, her zaman erken ve yumuşak frenleme yapmanız, tehlikeyi önleyecektir.

    YAĞMURUN MOTORUN HER YERİNE AYNI ETKİYİ YAPMAZ

    Motor çalışırken giren su, sıcaklığın etkisiyle buharlaşarak, zarar vermeden gidecektir. Ayrıca buhar, motorun çekiş gücünü arttıran bir etkendir. Fakat normal su, bu etkiyi yaratmaz. Yani normal havada, motor çalışırken ona su dökerseniz, aynı etkiyi yapmaz. Aksine, silindirlere giderek onları bloke edebilir yada bozabilir.
    Bunun yanında yağış, elektrik sistemine pek yararlı değildir. Bağlantıları paslandırır, bozar, bobini çatlatabilir yada bunun gibi problemlere sebep olabilir. Böyle durumlarda, contaların sağlam, buji gibi aksamların iyi oturmuş olması, büyük önem kazanır.

    EĞER ŞİMŞEKLER ÇAKMAYA BAŞLADIYSA, ORTALIKTA YALI KAZIĞI GİBİ DİKİLMEK YADA YOLA DEVAM ETMEK, BELAYA DAVETİYE ÇIKARMAKTIR.

    Baktınız, gökten flaşlar çakıyor. Sakın ha filmlerdeki gibi poz yapmak için yola devam etmeyin. “Nasıl olsa altımda lastik var” diye güvenmeyin. “Son sözleri” kitabında sizin için bir bölüm ayrılabilir. Alçak yada paratoneri olan bir binaya girmeye çalışın ve şovun bitmesini bekleyin. Bir ağaç altına girmek uzun bir objenin altına saklanmaktır. Bu da yıldırım riskini yükseltir.
    Eğer yağmur çok fazlaysa, özellikle şehir içinde sürmeyi bırakmanızı tavsiye edebilirim. Türk şehirleri, genellikle düz alanlar yerine daha kolay savunulabilecek yamaçlara kurulmuş olduğundan, yolun sizi götürdüğü alçak bir noktada, yükseklerden gelen hayli hızlı ve yoğun bir sel dalgasıyla karşılaşabilir, tehlike yaşayabilirsiniz.

    Artık yağmurlu asfalta biraz tedirgin bakabilirsiniz ama olacak o kadar. Bizim eskilerin dediği gibi “Korkulu rüya görmektense biraz uykusuz kalmak evladır”
    Kaynak : Sedat Güven
    hayko5 ve Nikmik bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    06 Ağustos 2007
    daha acemiyim ve motorum henüz yok...zaten alıpta zart die yağmurda çıkacağımı hatta hemen kuru asfaltta trafiğe bile çıkacağımı zannetmiyorum..ben sadece kullanan kişilerden zorluğu hakkında bi kaç bilgi ve nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenmek istiyorum teşekkürler

  5. #5
    buralpdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul-maltepe
    Motosikleti
    artık var
    ilk tavsiye, münkün olduğunca yağmurlu havada motora binme
    niye dersen yağmurlu havada araç sürücülerinin ve senin görüş mesafen daralır açık havaya göre seni farketmeleri daha zordur. senin ise çukur vb. tehlikeleri daha geç fark etmene sebeb olur. kask vizörü devamlı yerden kalkan çamurla kaplanırki(istanbul içi) devamlı silmek zorunda kalırsın.bazı araç sürücüleride bilerek ve isteyerek seni ıslatırlar
    ikinci tavsiye, yok illa bineceğim diyorsan lastiklerin iyi olsun sakın çin malı lastikle yağmura çıkma

  6. #6

    Üyelik
    06 Ağustos 2007
    teşekkürler viper_1 görmemişim bu konuyu...

    sanada buralpdi ........

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Cbr-600rr '07
    sert frenlemelerden kacınmalısın,
    lastiklerin iyi olmalı,
    motoru kuru havadaki kadar çok yatırmamalısın,
    yüksek vites düşük dveirde kullanman ani hızlanmaları önlicektir,
    viraj icinde kesinlikle fren veya gaz vermemelisin,
    takip mesafeni arttırmalısın,
    her zaman duracakmış gibi gitmelisin

    aklıma şimdilik gelenler bunlar...

  8. #8

    Üyelik
    30 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul - Çekmeköy
    "Yağmurlu havada motosiklet kullanmak" tan korkma.. Yağmurlu havada ne kadar çok kullanırsan tecrübende , güveninde o kadar artıyor..

    Korkulması gereken, yağmurlu havada motoru çıkarmamayı alışkanlık haline getirdikten sonra, yolda ani yağmura yakalanmak.. Islak zemin tecrübesi çok ayrı.. Yamurda motor kullanmaktan kaçtığın sürece, aniden bastıran yağmur yolda zor duruma sokar seni..
    [B]Dün Dünle Gitti Cancağazım, Artık Yeni Şeyler Söylemek Lazım... [/B]

  9. #9

    Üyelik
    25 Ağustos 2007
    Cesaretli ol yağmurlu havada motor kullanmak bambaşka bir zevktir.

  10. #10

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Ama yağmurlu havayı moto kurye olarak yaşamak bambaşka bir duygu olsa gerek...

    Hava kararmış. Yağmur tam gaz devam ediyor! Uzak bir mahalleye paket gidecek. Yoğun trafik.Kafanıza lalettayn bir kask. Karanlık ve su nedeniyle ölmüş bir çizik dolu vizör. Vizör açık gittikçe yağmur damlalarının iğne etkisi yaparak yüzünüzü yakması. Buna rağmen müşteriye verilen 30 dk garantisi sebebiyle tam gaz, son surat ufak tekerlekli scooter... Evet başımdan geçen buydu!

    Sizlere bir tavsiyem var. Eğer motosiklet adına birşeyler yapmak; kendinizi geliştirmek ve bu trafikte sağlam kalmak istiyorsanız 1 ay da olsa kuryelik yapın! Tabi çok dikkat edin...

  11. #11

    Üyelik
    07 Mayıs 2007
    Şehir
    BURSA/Bademli
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250r "Siyah"
    Buyur arkadasım sanırım tam aradıgın sey, bayag bi yardımı dokunur diye umuyorum!
    http://www.uzmantv.com/konu/yagmurlu...klet-kullanmak

  12. #12
    E.Gülbeyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    off croner o lınkı ben kac kere ızledım tam onu onerecektım once davradın neyse onemlı degıl ben gondermıs kadar oldum....

  13. #13
    agokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    ankara-adana
    Motosikleti
    yamaha dragstar 650 classic
    şehir dışında temiz asfaltta yağışlı havada motorun keyfi başka oluıyor. Yalnız korumalar mont,pantolon, bot ve eldiven (tabi kaskı saymaya bile gerek yok)eksiksiz,lastiğin iyi durumda ve motor deneyimin iyi olacak. Cruiser tarzını istediğine göre ön cam taktırırsan yağışlı havada yağmurun direk göğsüne gelmesini çok önlüyor.
    haziran ayında ankara-kızılcahamam-kirmir vadisi-beypazarı-ankara yaptık ve kızılcahamamdan sonra tüm yol aşırı yağmurlu idi. hiçbir sorun olmadığı gibi çok da keyif almıştık.

  14. #14
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Su birikintilerine ani dalış yapmassan çokta zorluk olmuyor. Bir keresinde çok sağnak yağmurda motor kullanmak zorunda kaldım sadece su toplanan yerler tehlikeli oluyor birde görme açısı kasklara silecek takabilsek keşke
    büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)

  15. #15
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    mümkün olduğunca motosikleti düz sürmeye çalışmalısın. Ayrıca ani hareketlerden kıpırdamalardanda kaçınmalısın (dengeni bozacak herşeyden)
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  16. #16
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    ŞaHSeN YağmurLu hawalarda kullanmaktan nefret ediyorum ; işin kötüsü buLunduğum yer de haftanın 6 günü yağmur war
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  17. #17
    keano - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2007
    Şehir
    Kışın Manchester, Yazın Izmir
    Motosikleti
    2001 Honda Africa Twin
    Islak havada yol tutusu falan direk yarıya indiği için gayet matrak bazen tehlikeli durumlar ortaya cıkıyo. onundekı araclarla uzaklıgını falan kuru havalarda tuttugunun 2 katı falan tut, fren mesafen gayet buyuo cunku. Küçük döner kavsaklar super zevklı oluyo, araba şoforleride halden anlamadığı için kıçına başına yapışıyolar... sanki bilerek yavaş gidiyoz. Bide hele hele ceket pantolon eldiven falan su almaya başladı mı halin duman. Ben yazlık deri eldivenlerin üstüne XL boy latex eldiven geçiriyorum işimi goruyoda bi kışlık gorteks morteks bi eldiven şart... ben canavar cg125'e yeni binmeye basladıgımda bigun şakır şakır yagmur yagıyo, yol zaten ıslak, kırmızı ısıkların önü ısıklar son anda degısmıstı panik yapıp fren yapmıstım, hatırlamıyorum tam ama bi baktım motorun kıcı tam sağ tarafımda.. dank diye düştümdü... simdi zxr'dede arka kayıyo gaza aşırı yuklenince, o da işin şamatası ya neyse...hadi rayd seyf
    Saygılar!
    Kaan

  18. #18
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    daha dün kullandım,gerçi kışın ortasında da,baharda da kullandım mecburiyetten

    ilk yağış anının sabun gibi kaygan olduğunu ilk okuldan beri bilirim,arabada iken bu durumlarda işi eğlenceye çevirebiliyorsunuz yeri geliyor ama ,motorda çok fena oluyor ilk kalkışlar bile(onun için eğlence boyutunu görmeye bile kalkmamak lazım)

    dün birden yağmur bastırdı Ankara'da,yeter ki yağmur yağsın biz ıslanalım o ayrı mesele ama su göletlerinden geçmek için mücadele verdik

    bir bölgede yağmur sık yağıyor,bir bölgeye yeni yeni düşüyor

    asfalt karakteri bir anda değişiyor,bir yere çekip yolun iyice ıslanmasını beklemek daha mantıklı herhalde

    yağmurda motorla banyo yapan ve herkesin garip bakışlarına mağruz kalan ender insanlardanımdır herhalde

  19. #19
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    bence mümkün olduunca kullanmamalısın yağmurda
    ne olusa olsun tehlikeli, yol çizgileri bile tehlike saçıyo yağmurda,
    ama dikkatli olmak şartıyla ve düşük süratle kullanılabilir..
    GKN MOTORS


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler