Skutır (Scooter) Oyuncak Değildir!!!
-
08 Ağustos 2007, 20:00
#21
tubis adlı üyeden alıntı
Dengesiz kullanıcının biri arkadan gelip geçirince önünde ki araca beynin yapışırsa bir gün o zaman tecrübeliydi ama gitti deriz..
Tubis cok dobrasın gercekten, hem de bircok erkekten.. içtenlikle tebrik ediyorum.
Bizimki gibi bir ülkede 'birsey olmaz' cı üstelik cok haklıymış gibi iddialı mazetlere sahip o kadar cok insan var ki..
Arkadaşlar trafik dediğimiz şey o kadar cok değişken etkenli birşey ki söz konusunun da kendi hayatımız olması açısından aksini duşunmek vurdumduymazlıktır. herseyi doğrudan tecrube edecek kadar çocuksu değilizdir umarım.
Reklamlar
-
08 Ağustos 2007, 20:13
#22
Poturdak
-
08 Ağustos 2007, 20:15
#23
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
anlat bakalim, scooter kullanmayi neyle ögrenmek lazim?
Benim enteresan bulduğum korunmaya ihtiyaç duymamak ya da motordan saymamak bahisleri idi.
Tabii ki skutır kullanmak için de önce bisikleti çok iyi sürüyor olmak lazım. Skutır almak isteyip de bisiklet becerisi olmayan arkadaşlarım var. Skutır eğitimini de veren Gelişim sürücü Kursu dahil bir sürü temel eğitim veren kurum var.Binmeye başlamadan önce eğitim alından kastım da, trafiğe çıkmadan kapalı alanlar da kurs olur tanıdık olur sürüşü geliştirin idi.
Ben polemik için yazmadım. Dilediğinizi yaparsınız ama doğru 1 tanedir.
banavurma adlı üyeden alıntı
konunun başlığına bakınca scooter motordandır değildir tartışması yapmak gereksiz bence...
scooterda kullanıyor olsan yada enduro, ss, chooper yada başka bir şey sonuçta korunman için gerekli tedbirleri alman lazım...sonuçta kaza her iki tip motorsiklet sürücü aynı oranda etkileyecektir....
Değil mi?(25 karakter)
Tencere adlı üyeden alıntı
Eskiden baş kahramanı kediler olan çizgi filmler vardı.. Koca bi nesli mahvetti bu çizgi filmler.. Konuya uyanamayanlar hala o kediler gibi 9 canlı olduğunu düşünüyor.. Her seferinde içinden 8 7 6 diye rakamlar çıkacak ve o yoluna devam edecek gibi yaşıyor...
Adam devrilen sabit motor sürücüsünün öldüğünden bahsediyor diğeri hala tecrübe önemli diyor.. Lastiklerin 5 cm terse kaysa yere kapaklanırsın ama arkadaşım 1 km lik mesafede kaza olmaz inancında..
İnsan olarak ulaşabileceği max. sürat 20 km/sa olan arkadaş 70-80 km/sa hız yapan sukutıra motor değil diyor..
Sıcaklardan şikayet eden arkadaşların, morgların soğuklundan pek hoşlanacağını sanmıyorum..
Motor zahmetli iş hocam.. Herkes bunun zor taraflarına katlanıp kabul edemez.. Üstüne binip gaz kolunu çevirince motorcu oldum sanır..
Korunmasız gezenede korunmalı gezenede kazasız sürüşler diliyorum.. Ama korunmasız motor sürüşü için bahane üretenleri Allaha havale ediyorum..
Aklın yolu bir, dediğim gibi herkesin kendi doğrusu olabilir ama gerçekte doğru 1 tanedir.
Bu sitenin üye yoğunluğundan mıdır bilmiyorum ama ne kadar temel ve gerekli şeyler yazarsanız yazın mutlaka birileri anlamsızca muhalafet ediyor. Sırf bu yüzden siteye seyrek girer oldum.
Herkesin kendi hayatı dilediğinizi yapın da en azından olması gerekeni, rasyonel olanı kabul edin arkadaşlar (kastım benim dediklerimi kabul edin demek değil sanırım anlaşılıyor), akıl ve mantığın olmadığı yolda motor sürülmez.
-
08 Ağustos 2007, 20:40
#24
Cloud adlı üyeden alıntı
Benim enteresan bulduğum korunmaya ihtiyaç duymamak ya da motordan saymamak bahisleri idi.
korumaya ihtiyac yok demedim zaten. scooterleri motosikletten saymam veya saymamam da bu tartismada cok önemli degil...
Cloud adlı üyeden alıntı
Bu sitenin üye yoğunluğundan mıdır bilmiyorum ama ne kadar temel ve gerekli şeyler yazarsanız yazın mutlaka birileri anlamsızca muhalafet ediyor. Sırf bu yüzden siteye seyrek girer oldum.
Herkesin kendi hayatı dilediğinizi yapın da en azından olması gerekeni, rasyonel olanı kabul edin arkadaşlar (kastım benim dediklerimi kabul edin demek değil sanırım anlaşılıyor), akıl ve mantığın olmadığı yolda motor sürülmez.
bu gayet dogal bir olusumdur. nedeni de cok basit: neyin "temel ve gerekli" oldugunu veya olmadigina karar verecek kisinin kim olacagi belli degil. kim neye göre ve hangi yetkiyle karar verecek?
bunlar zaman icinde geliserek netlesecek. yani iyi bir olusumdur da. foruma katilmayarak bu sürecin uzamasina neden olursun diye düsünüyorum.
-
08 Ağustos 2007, 21:18
#25
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
korumaya ihtiyac yok demedim zaten. scooterleri motosikletten saymam veya saymamam da bu tartismada cok önemli degil...
bu gayet dogal bir olusumdur. nedeni de cok basit: neyin "temel ve gerekli" oldugunu veya olmadigina karar verecek kisinin kim olacagi belli degil. kim neye göre ve hangi yetkiyle karar verecek?
bunlar zaman icinde geliserek netlesecek. yani iyi bir olusumdur da. foruma katilmayarak bu sürecin uzamasina neden olursun diye düsünüyorum.
Hiç anlaşılmamak galiba yanlış anlaşılmaktan daha iyi imiş.
Sanırım dediklerimden farklı şeyler anlıyorsunuz.
Ben sitenin gereğini tartışmadım. Ama neyse... her neyse... kalın sağlıkcakla...
-
08 Ağustos 2007, 21:21
#26
Sanırım dediklerimden farklı şeyler anlıyorsunuz.
Onun algılama tarzı budur, sen anlatırsın o hep farklı algılar.... Sen A dersen o B der, herşeye muhalefet olur....
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
08 Ağustos 2007, 21:27
#27
abiler ben 19 yaşındayım 12 yaşından beri motor kullanıyom hemde güvenli bi şeklide en fazla 90 100 yapıyorum ama korumalı korumamda güneş gözlüğü
-
08 Ağustos 2007, 21:46
#28
çok güzel ve mantıklı bir konuya deginilmiş.motosiklet ufak yada büyük fark etmez motordur.ona göre davranılmalı ve öle binilmelidir.........
-
08 Ağustos 2007, 22:21
#29
Amma yordunuz kendinizi, bırakın isteyen scoterları istediği sınıfa koysun, he diyip geçin. İsteyen kasksız, terlikle binsin. Bunun doğru olduğuna başkalarını inandırmaya çalışmadıkları sürece ölen ölsün kalan kalsın yapacak birşey yok.
Sopayla kask taktıramazsın ya dürümcü çırağı gibi gezsinler
ÇÖKMEDİKÇE ÜSTÜMÜZE MAVİ GÖK GÖÇMEDİKÇE BASTIĞIMIZ TOPRAK TÜRK OĞLU TÜRK'ÜZ BİZ ATATÜRK'ÇÜYÜZ
-
08 Ağustos 2007, 22:53
#30
nfsgetlow adlı üyeden alıntı
abiler ben 19 yaşındayım 12 yaşından beri motor kullanıyom hemde güvenli bi şeklide en fazla 90 100 yapıyorum ama korumalı korumamda güneş gözlüğü
Afferin benim güzel kardeşime... Ne gerek var zaten diğerlerine..
[B]Dün Dünle Gitti Cancağazım, Artık Yeni Şeyler Söylemek Lazım... [/B]
-
09 Ağustos 2007, 02:13
#31
nfsgetlow adlı üyeden alıntı
abiler ben 19 yaşındayım 12 yaşından beri motor kullanıyom hemde güvenli bi şeklide en fazla 90 100 yapıyorum ama korumalı korumamda güneş gözlüğü
TEBRİK EDİYORUM (!)
-
09 Ağustos 2007, 02:25
#32
bazen banada cok guluyolar bu motorla robocop gibi geziosun die ama kaza yapınca gorursun motor frkediomuymuş ki scooterlar otomatik sansıman oldugu için yaptıgınız seylere direk tepki verir ve bence daha tehlikelidir
true love..
Drift Religion
-
09 Ağustos 2007, 11:28
#33
Abartmıyorum geçen 7 tane scooter gördüysem 4 tanesine 3 kişi binmişti millet buraya yazarak olmaz zaten bu iş çığrından çıkmış.
-
09 Ağustos 2007, 11:42
#34
nfsgetlow adlı üyeden alıntı
abiler ben 19 yaşındayım 12 yaşından beri motor kullanıyom hemde güvenli bi şeklide en fazla 90 100 yapıyorum ama korumalı korumamda güneş gözlüğü
Ağızla gülünecek laf değil, devam et. O gözlükle Dürümcü çıraklarındaki karizmadan +1 öndesin
nfsgetlow adlı üyeden alıntı
abiler ben 19 yaşındayım 12 yaşından beri motor kullanıyom hemde güvenli bi şeklide en fazla 90 100 yapıyorum ama korumalı korumamda güneş gözlüğü
Düzeltiyorum, dediklerimi geri alıyorum belki arkadaş ince espri yapmıştır birazdan yazar çim biçme motoru, sulama motoru, pancar motoru vs kullanıyorum diye.
ÇÖKMEDİKÇE ÜSTÜMÜZE MAVİ GÖK GÖÇMEDİKÇE BASTIĞIMIZ TOPRAK TÜRK OĞLU TÜRK'ÜZ BİZ ATATÜRK'ÇÜYÜZ
-
09 Ağustos 2007, 12:43
#35
evet koruma kullanma kültürünün motosiklet kullanıcıları arasında yerleşmemiş olması içimizi yakan sonuçlara yol açıyor.....
keşke insanlarımız daha bilinçli olsa da böyle basit kazalardan dolayı zarar görmeseler....
scooter ın kendi tabiatı ile ilgili yapılan yorumlara ise yazılacak fazla birşey yok... insanaların görüşleri farklıdır ama dile getirirken kullanılacak kelimeler dikkatli seçilmelidir.....
kendi scootırımı kullanırken pantolon-mont-kask-eldiven-güneş gözlüğü muhakkak kullanıyorum. olası kazada riski en aza indirmek için gerekli olanlar bunlar.
eğitim-algı-bilinç meselesi, ne kadar yazsan da çizsen de örnekleri göstersen de kafi olmuyor, hani derler ya " nato mermer nato kafa" öyle birşey işte....
-
09 Ağustos 2007, 12:56
#36
Ne bileyim,en yazmak istemediğim şey birebir tartışma çıkaracak mesajlar.Ve özellikle kişiye özel eğer olumlu değilse yazmaktan özellikle uzak dururum.Ama Predator arkadaşım Senin giriş yazında ufacık bir nokta değilki scooter'i motordan saymamak.Hani takılmıyayım diyorum ama olmuyor.Sen bodozlama aşağılamışsın birader aleti! Tamam sana göre motor değil ama başlığı açan Cloud arkadaşımıza ve genelde cevap verenlere göre gayetde motor.Dolayısıyla bizlerede,"Sizler benim gözümde motorcu değilsiniz." demiyomusun?Şimdi böyle anladığım için Benmi kabahatliyim yoksa Senmi yanlış anlattın?
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
09 Ağustos 2007, 13:08
#37
Predator[23rd]´isimli üyeden Alıntı
hahahaha
cok güldüm valla. bahsettigimiz alet bir scooter ve cloud (kusura bakma, yazdiklarim seninle alakali degil - sadece genel bir gözlem) "Fakat unutmayalım ki bu aletler insanı sakat bırakacak ya da öldürecek hızlara ulaşabiliyorlar arkadaşlar." ve "Sürebilmek için A2 ehliyete ve sürüş deneyimine ihtiyaç vardır." diyor.
neye mi gülüyorum? scooter'den kücük motorlu tasit artik 50cc'lik pancar motorlu bisiklet olur herhalde de, niye cloud "sürüs deneyimi" diyor diye düsünerek gülüyorum.
ama hak vermek lazim ki cloud haksiz degil. bütün dünyada scooterlere millet hafif bir tebesümle bakar (ben mesela motosikletten saymiyorum, bisikletin biraz daha hizlisi ve rahati). kullanicilarin %90 da herhalde sadece kask ile kullanir. belki motosikletlerde oldugu gibi tam korumaya gerek yok ama yine de sadece kask biraz az. en azindan adam gibi bir pantolon, ayakkabi ve eldiven olsun...
Ben yenıyım aranızda daha tum ekıpmanı dun aldım ama sunu soyleyebılırım akıllı bır ınsan olarak 125lık motorda 3 vıtesle gıderken bıle neler olacagını tahmın edıyorum.
50cc lık motorda asagı kalmaz tam koruma sart bence sen 60 la gıderken 100 sana bır araba carparsa ALLAH korusun neler olur sen dusun???
-
09 Ağustos 2007, 13:30
#38
DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı
Tamam sana göre motor değil ama başlığı açan Cloud arkadaşımıza ve genelde cevap verenlere göre gayetde motor.
yani? ben motosikletten saymadigimda sizin dünyaniz mi yikiliyor?
benim icin scooter sehir ici ulasimda kullanilan, bisikletten hizli ve rahat ama motosikletten daha kolay kullanilan ufak bir ulasim araci. benim scooterim olsa herhalde sadece kaskla eldiven takar, sehir disini da cikmazdim. bunu derken maxi-scooter denilen 400cc, 600cc aletlerden bahsetmiyorum ...
scooter ile ölebilir misin? tabii ki! koruma takmakta fayda var mi? var. bu koruma takma nereye kadar gider onu düsünmek lazim. mesela ben sehir icinde motosiklet kullanirken genelde sadece kask, eldiven ve ceketimi giyiyorum. botumu ve pantolonumu sehir disina cikacagim zaman kullaniyorum. neden? cünkü sehir icinde en olasi kazalarda botum ve pantolonumun bana potensiyel faydalari sehir disinda olabileceklerin yaninda yok denecek kadar az. yani olayi kullanma tarzima göre optimize ediyorum ...
simdi isterseniz aranizda scooter - motosiklet ayrimini tartismaya devam edin. beni daha fazla ilgilendirmiyor. diyeceklerimi dedim, bundan dolayi alinan birileri varsa yazdiklarimi yazmamis varsaysinlar. scooter motosikelt olsa da olmasa da dünya ayni sekilde dönmeye devam ediyor ve hepimiz sehir icinde kullanirken daha hala ayni tehlikelerle karsi karsiyayiz. siz takacaginiz korumalari düsünün, daha iyi edersiniz...
-
09 Ağustos 2007, 13:54
#39
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
yani? ben motosikletten saymadigimda sizin dünyaniz mi yikiliyor?
benim icin scooter sehir ici ulasimda kullanilan, bisikletten hizli ve rahat ama motosikletten daha kolay kullanilan ufak bir ulasim araci. benim scooterim olsa herhalde sadece kaskla eldiven takar, sehir disini da cikmazdim. bunu derken maxi-scooter denilen 400cc, 600cc aletlerden bahsetmiyorum ...
scooter ile ölebilir misin? tabii ki! koruma takmakta fayda var mi? var. bu koruma takma nereye kadar gider onu düsünmek lazim. mesela ben sehir icinde motosiklet kullanirken genelde sadece kask, eldiven ve ceketimi giyiyorum. botumu ve pantolonumu sehir disina cikacagim zaman kullaniyorum. neden? cünkü sehir icinde en olasi kazalarda botum ve pantolonumun bana potensiyel faydalari sehir disinda olabileceklerin yaninda yok denecek kadar az. yani olayi kullanma tarzima göre optimize ediyorum ...
simdi isterseniz aranizda scooter - motosiklet ayrimini tartismaya devam edin. beni daha fazla ilgilendirmiyor. diyeceklerimi dedim, bundan dolayi alinan birileri varsa yazdiklarimi yazmamis varsaysinlar. scooter motosikelt olsa da olmasa da dünya ayni sekilde dönmeye devam ediyor ve hepimiz sehir icinde kullanirken daha hala ayni tehlikelerle karsi karsiyayiz. siz takacaginiz korumalari düsünün, daha iyi edersiniz...
Dünyamız yıkılmadı.Seni dikkate almamamızı önermişsin! Bundan sonrası için gayet yerinde bir öneri.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
09 Ağustos 2007, 13:55
#40
Evet çok doğru, umursamayın kendi kendine takılsın o..
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)