Motosikletlerde güç aktarımı: Zincir ve Şaft farkı
Reklamlar
-
06 Ağustos 2007, 03:25
#1
Gördüğüm kadarı ile genel olarak motosikletlerde güç aktarımı zincirli. Şu ana kadar benim gördüğüm zincir olmayan tek motor (spor motorlarda) BMW K 1200 S. Bu motorda şaft var imiş.
Benim merak ettiğim, "şaft" ve "zincir" karşılaştırıldığında, birinin diğerine nazaran bir avantajı veya dezavantajı var mıdır? Mekanikten pek anlamayan biri olarak aklıma zincirin bir şafta göre bir dezavantajı aklıma geliyor, o da, zincirin yağlanması gerektiği ve her zaman kopma riski olduğu.
Suzuki Hayabusa ile 320 ile giderken (veya herhangi bir motorla hızlı giderken), zincirin arasına bir şey girdiğini hayal ediyorum veya koptuğunu (kopar mı bilmiyorum tabi) ve ödüm kopuyor. Tabi ki motor kullanırken en önemli şey 2 kulağın arasındaki, fakat bunun olduğunu varsayalım, acaba zincir yerine şaft olması ek bir avantaj getiriyor mu?
Saygılar...
[B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...
Reklamlar
-
06 Ağustos 2007, 03:39
#2
buyrun efendim, ilginize ve dikkatinize sunuyoruz...
http://www.motosiklet.net/forum/fayd...aktarimmi.html
-
06 Ağustos 2007, 03:56
#3
Predator, teşekkürler. Burada gerçekten herşey en ince detayı ile anlatılmış. Hemde daha yeni yazılmış. Bilgisayarımın uzun süre bozuk olması ve arama yapmadan bir konu açmış olmamın sonucu bu konu tekrar açıldı :(
Bu arada ben göremedim TR sitesinde veya US sitesinde, benim 07 VRSCAW kayışlı tip Harley'lerden mi? Çok zavallıyım bu konuda
[B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...
-
06 Ağustos 2007, 04:00
#4
Moderatör
BMW K 1200 S konusuna takmis durumdayiz sanirim biraz
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
06 Ağustos 2007, 04:02
#5
Shadow.Man adlı üyeden alıntı
Bu arada ben göremedim TR sitesinde veya US sitesinde, benim 07 VRSCAW kayışlı tip Harley'lerden mi? Çok zavallıyım bu konuda
bütün VRODlar zaten kayisli degil mi? sorunu anlayamadim galiba ...
-
06 Ağustos 2007, 04:10
#6
Moderatör
Zincirli olsaydi zincir gorunur olmaz miydi zaten yaglama yapabilmek icin ?
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
06 Ağustos 2007, 12:22
#7
Motrum şaftlı olduğu için değil en uzun ömürlüsü olduğu için şaft diyorum.
Teorik olarak şaftın ömrü motorun ömrüyle aynıdır. Yani motoru rektifiye ederken şaftıda açıp bakmak gerekir.
-
06 Ağustos 2007, 13:12
#8
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
bütün VRODlar zaten kayisli degil mi? sorunu anlayamadim galiba ...
Yukarıda verdiğin link'te (Türkçe'sini bilmiyorum link'in) okuduğum kadarı ile (kim demişti unuttum şimdi) bazı Harley modelleri kayışlı imiş. Bende v-rod kayışlı olan Harley modelimidir diye merak ettim.
Zincir gözükmüyor, kayışta, çünkü üzerini kapamışlar plastik bir şey ile, ama elimi deydirip anlayabilirim eve gittiğimde.
[B][I]Önce Eğitim[/I][/B] :cat:
Yapılan son araştırmalara göre insanların 4'te 3'ü, dünya nüfusunun %75'ini oluşturuyormuş... Ben emin değilim...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler