2005 senesinde Yamaha, yeni yarattığı MT serisinin ilk üyesi olan MT-01'i motosiklet pazarına sunmuştu. 2006 senesinde de MT serisinin ikinci üyesi MT-03 geliyor.
İlk bakıldığında şekil olarak MT-01'i andıran
MT-03'de Yamaha'nın yenilikci ve özel bir karakteri olan motosiklet yaratma felsefesini yansıtmakta.
Tek silindirli, 660cc.'lik bir makinası olan MT-03'ün Öhlins marka yandan amortisörü, çok güzel şekillendirilmiş egzos sistemi ve kayış tahrikli olması ön plana çıkan yönleri. Etkileyici mekanik görüntü, el yapımı parçalar, bütün bu özellikler birleşince ortaya gerçek bir mühendislik harikasıçıkıyor. MT-03'ün oturma pozisyonu "Off-road sürüş" tarzı. Çok kıvrak ve dar çevrelerde kullanması çok eylenceli bir model.
MT-01 ve MT-03'ün arasındaki ortak nokta nedir? İki model de aynı felsefeyle üretildi; minimum zamanda maksimum eğlence. Artık birçok motosikletseverin, motosiklet zevkini tatmak için uzun seyahatler yapacak zamanı yok. Bu insanlar park yerinden çıkar çıkmaz trafik bile olsa, yol şartları kötü bile olsa motosiklet zevkini tatmak, eğlenmek istiyorlar. İşte Yamaha en kısa zamanda en fazla eğlenceyi sağlamak için MT serisini yarattı. Bu sebepten dolayı her iki modelin de gaza çok iyi tepki veren, vibrasyonu hissettiren ve davul gibi sesi olan makinası ve bu makinayla kombine edilmiş çok kısa, hafif ve üstünde adeta "saldırı pozisyonuda" oturulan özel dizayn şasesi var.
İki modelin ayrıldığı özellileri ise; MT-01 yüksek torklu maksimum motor, MT-03 kompakt dizaynla maksimum kıvraklık.