Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

motosikletlre kredi kıyağı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    ramzey 125 cc scooter
    Motosikletlere kredi kıyağı

    Bankaların, bu yılın başından itibaren motosiklet kredisi uygulamaya başlaması motosiklet pazarını hareketlendirdi.

    Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Ferruh Tanay, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ilk motosiklet kredisi uygulamasının, bu yılın başında Volkswagen Doğuş Tüketici Finansmanı (VDF) ve Harley Davidson ile başladığını bildirdi.
    Daha sonra hemen hemen bütün bankaların motosiklet kredisi vermeyebaşladığını ifade eden Tanay, ''Artık 24, 36 hatta 60 aya kadar vadelerle, ayda 50-100 milyon liraya rahatlıkla motosiklet sahibi olmak mümkün'' dedi.

    Geçen yıl 130 bin adet olan motosiklet satışlarının bu yılın sonunda 250 bin adet olmasını beklediklerini söyleyen Tanay, ''Satışların yüzde 80'i banka kredisi ve kredi kartı ile oluyor. Kredikartınızla 18 aya kadar vadeyle motosiklet alabiliyorsunuz. Motosikletehliyeti sınavına girenler bire üç oranında arttı'' diye konuştu.

    Ferruh Tanay, satışlarda ağırlığın küçük scooterlarda olduğunu, yıl sonunda 250 bin adetlik satışın 200 bininin scooter olmasını beklediklerini kaydetti.

    Tanay, 150-300 milyon dolarlık bir büyüklüğe sahip olan Türkiye motosiklet pazarının, yedek parça, aksesuarları, kıyafetleri ile sene sonunda 600-700 milyon dolarlık, kısa sürede de 1 milyar dolarlık bir pazar haline gelebileceğini belirtti.

    Çin'den gelen ucuz ürünlerin de motosiklet kullanımını artırdığına ve sektörün büyümesine katkıda bulunduğuna işaret eden Tanay, ancak bu ürünlerde kalite sorunu yaşanabildiğine dikkati çekti.

    Motosikletin otomobile göre sağladığı fiyat ve yakıt avantajına değinen Tanay, ''Bütün otomobiller şu anda motosiklet olsa Türkiye'ninithalatında inanılmaz düşüş olur. Bu olacak bir şey değil ama döviz kazancı olarak çok büyük bir avantaj olacaktır'' dedi.

    -KİŞİ BAŞINA DÜŞEN MOTOSİKLET SAYISI BİNDE 16-

    Türkiye'de kişi başına düşen motosiklet sayısı binde 16 iken, Bulgaristan'da bu oranın binde 40, Yunanistan'da binde 70, İtalya'da binde 150, Fransa'da binde 180 olduğuna dikkati çeken Tanay, ''Türkiyegibi gelişmekte olan, milli geliri 4 bin dolar civarında olan bir ülkede motosiklet dışında bir aracın kullanılması hakikaten absürd birgörüntü ortaya koyuyor'' diye konuştu.

    Türkiye'de otomotiv sanayinin çok geliştiğini, motosiklet sanayinin de çok rahatlıkla olabileceğini ifade eden Tanay, şunları kaydetti:

    ''İnsanlar hep Çin'de üretim yapmayı düşünüyor ama lojistik açıdanİtalyan firmalar Türkiye'ye kayabilirler. Bugün Irak, Suriye motorun kullanılabileceği ülkeler. Motosikleti daha ucuza mal edip Yunanistan'a ihraç etme imkanı var. Türkiye'de motosiklete yatırım yapan kazanacak. İster ithalatçı ister distribütör ister servis ister bayii ister motosiklet süper marketi olsun kim bunlara yatırım yaparsaönümüzdeki 2-3 sene içinde çok ciddi artı yaratır.''

    Ferruh Tanay, Türkiye'de 15 civarındaki motosiklet firmasının daha iyi showroom ve tanıtım yatırımları planladığına dikkat çekerek, ''5 sene sonra Türkiye'de 2-3 tane dünya markasının üretim yatırımını görürsem hiç şaşırmam'' dedi.

    -İLK MOTOSİKLET PARKI AÇILIŞI BU AY İÇİNDE-

    Dernek faaliyetleri hakkında da bilgi veren Tanay, motosikletle ilgili insanların yersiz korkularını gidermek için eğitime ve motosikletin tanıtımına yönelik birtakım girişimlerde bulunduklarını söyledi.

    Tanay, motosiklet kazalarının abartıldığını, kabahatin motosiklette değil, onun eğitimini almamakta, doğru kıyafeti giymemekte olduğunu belirtti.

    İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Bağdat Caddesi'nden başlamak üzere motosiklet parkı yapma kararı aldığını da bildiren Tanay, ilk motopark açılışının bu ay içinde yapılacağını, daha sonra Ortaköy ve Şişli gibi yerlerde motopark açılacağını kaydetti.

    Köprü ve otoyol geçişlerinde motosikletlerin kamyonetle aynı parayı ödemesini de eleştiren Tanay, ''Fransa ve Almanya gibi ülkelerde motosiklet kullananlar trafiği rahatlattığı için teşvik ediliyor. Türkiye'de de 2 yıllık pilot bir uygulama ile motosikletlerden otoyol ve köprü geçişlerinde ücret alınmasın'' diye konuştu.


    yazıyı superonline gezerken gördüm siteyle ilgili bir haber


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    abi öğrenciye kredi veriyo mu bu bankalar

  3. #3
    Kawasaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2004
    ikinci ele versinlerde daha bi canlansın piyasa allalal
    Durdurun dünyayı müsait bir yerde inecek var

  4. #4
    Arvasi3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    KLR 250[Kırmızı gülden ayrıldık]
    hani nerde o kredi verenler hepsi hikaye bi kredi almaya gitte gör.1500 YTL krediye 500 ytl faiz istiyorlar
    Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular

  5. #5
    bikehoper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    HYOSUNG GT-250(zeki,çevik ve ahlaklı)
    MOTOSİKLET KREDİLERİNİN İHTİYAÇ KREDİLERİNE ORANLA CAZİPLİĞİ NEDİR?ARAŞTIRAN VARMI?

  6. #6
    mcosh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2005
    sanırım 1.3 - 1.4 aylık tasıt kredısıne gırıyor .tuketıcı 1.8 ve uzerı
    24 ay ıcın fena deıl

  7. #7
    BURNER_18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    CBR ?00 RR yada F olaCak İşallAh
    kawasaki sana katılıyorum bı 2. el cbr alalım dedık burnumuzdan geldı 2. elede kredı ıstıyoruzz....


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler