Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

motosikleti yana yatırmadaki son nokta nedir

    REKLAM ALANI
  1. #41
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    en güzel taktik 0'a yatçaksın hiç kalkamıyacaksın o zevki yaşamak gerek ben yaşadımda o yüzden biliyorum şimdi hiç uğraşmıyorum yatırma işiyle!!!!!!!!!!1
    Mustafa Kemal Atatürk


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    sifira yatmanin tam olarak ne oldugunu bilmiyorum ama az cok tahmin de edebiliyorum ...

    söyle "sekil" olarak yatirmanin son noktasini merak edenler varsa resimdeki elemanin dirseginin nerede olduguna bir baksinlar lütfen:


  3. #43

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    daelim s2 250
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kusura bakma, görmemisim.

    sen motosikletin agirligi, normal giderken, 60:40 arka tekerlek üstünde olur diyordun. ve "dönüsleri büyük ölçüde arka tekerin yere basmasıyla yapıyoruz" demistin.

    simdi tam oranini bilemiyecegim ama normal bir motosikletin agirlik merkezi ön tekerlege daha yakindir, yani 60:40 olsa olsa ön tekerlek:arka tekerlek yük dagilimini gösterir. fren yaparken bu "dinamik yük degisimi" denilen bir etkiden dolayi kabaca 80:20/90:10 gibi cok yüksek degerler bile alabiliyor (ön tekerlek üstündeki yük sert fren halinde arka tekerk üzerinde yükün 5 ile 9 kati arasi birsey olabiliyor - bu yüzden de arka frenlerin boyutlari daha kücük olur).

    yaris motosikletlerinde agirlik merkezinin mümkün oldugunca önde olmasi istenen bir olaydir bile. cok abartmadan tabii, ne de olsa arka tekerlegin yola güc aktarabilmesi icin yer bastirilmasi da gerekiyor. ama agirlik merkezi ne kadar öne dogru kayarsa motosikletin basini kaldirma olasiligi da o kadar azaliyor. top gear'de mi neydi, adamlar hesaplamislar, bir yaris motosikletin ön tekerlegini kaldirmamasi icin arka tekerlegin daha 2m kadar geriye yerlestirilmesi gerekirmis...

    viraj dönerken her iki lastigin üzerinde dönüyorsun. "arka tekerlegin üstünde" diyerek baska birsey kast ediyorsan onu kisaca aciklamani rica edecegim, belki fark etmissindir beni bazi seyleri anlayamamakla veya anlamak istememekle sucluyorlar. halbuki benim yazilani tam yazildigi gibi ve "aceba farkli birsey mi demeye calisiyor" diye cok ugrasmama gibi kötü bir aliskanligim var...

    aklinda olsun, bir arabanin ve motosikletin viraj dönmelerindeki yönetemler farklidir. motosikletin belli bir hizdan sonra viraj dönmek icin gidonunu kirmaya gerek yok. hersey lastigin sekliyle oluyor (o yüzden motosikletlerde asinmis veya kötü durumda lastik arabalardakinden daha tehlikelidir). sadece viraja girmek icin (viraj dönmeyi baslatmak icin) virajin ic tarafindaki gidon kolunu hafifce ileri itmek yeterli ...
    kardeş allah razı olsun sağol ben kabaca kısa bi açıklama yaptım .uzun zamandır motosiklet kullanıyo olsamda motosiklet konusunda komplike detaylarda fazla bilgimyok tabi
    örneğin senin söylediğini desteklemek açısından motosiklete oturunca motosikletin ön ve arka boş haldeki dengesi bir anda deyiştiği için yapımcı mühendislerin ağırlığı dengelemek için motorun ağırlıgını mümkün olduğunca ön tarafa verip dengeleme isteği çok doğru bide ben sadece arka teker demedim orantı olarak dedim bide dikkat etmişsindir yarışlarda viraj çıkışında arka lastik bi kaydımmı yalpa yalpa derken motorcuyu eşşek gibi üstünden atıyo valla önemli yani
    neyse ben anladım sağol

  4. #44
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı yusufkacmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dikkat etmişsindir yarışlarda viraj çıkışında arka lastik bi kaydımmı yalpa yalpa derken motorcuyu eşşek gibi üstünden atıyo valla önemli yani. neyse ben anladım sağol
    birsey degil. elimden geldigince, bildigim kadariyla anlatmaya calistim ... anladigima göre bu isleri aramizda en iyi bile denizcimuzaffer oluyor ama.

    su arka lastigin viraj cikisinda viraj disina dogru kaymasi meselesine gelince, demistim ya, agirligi öne kaydirirken olayin ölcüsünü kacirmadan yapmak lazim. ne yazik ki bu islemin avantaji gibi bir dezavantaji da var. avantaji belirtmis oldugum bas kaldirma etkisini azalmasi, dezavantaji ise viraj cikisi arka lastigin daha da kolay kaymaya baslamasi. bunun ikisi arasindaki dengeyi sürücünün kullanma sekline ve yaris pistine göre bulmak gerekiyor. aynen F1 yarislarinda gibi drag (yani arabanin yere iyi basmasi) viraj almak icin cok önemli ama ayni zamanda son sürati olumsuz etkiliyor. serbest antremanlar sirasinda adamlar haril haril iyi bir orta nokta bulmaya calisiyorlar ...

  5. #45

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    daelim s2 250
    valla kardeş ben 2003 de aylarca otomobil performanslı sürüş kursuna gittim hocamızda adını vermiyim türkiye şampiyonu ,anlattıklarını hep gördük yazdık çizdik ama olay yetenekte bitiyo piste çıktıgın zaman aldığın bilgi sana yardımcı oluyo sadece .biz yollara bakalım boşver sadece birbirimizi doğru ya yönlendirelim yeter

  6. #46
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Son noktayı dün gece hissettim arkadasım...Viraja girdim ayak pegim yere hafif değdi böle sora arka teker attı asfalttan...Ahaa dedim son nokta budur...Çok güzel adrenalin oldu bana...
    AKIN FİDAN

  7. #47

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    daelim s2 250
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    viraj dönerken her iki lastigin üzerinde dönüyorsun. "arka tekerlegin üstünde" diyerek baska birsey kast ediyorsan onu kisaca aciklamani rica edecegim, belki fark etmissindir beni bazi seyleri anlayamamakla veya anlamak istememekle sucluyorlar. halbuki benim yazilani tam yazildigi gibi ve "aceba farkli birsey mi demeye calisiyor" diye cok ugrasmama gibi kötü bir aliskanligim var...
    ..
    valla bunu espiri olarak algıla ama çoğunluğun düşüncesine bende katılıyorum

    yauv küçük bi fizik kurallarıyla açıklanacak açıklama yaptım ,bi açıklama ,biaçıklama derken çektin çıkardın arka tekerin kaymasından derken ne kastediyorsun lara geldi olay kastettiğim şeylerden farklı anlamlar çıkaran valla tek sensin ,kusura bakma ama bende senin devamlı anlayamamandan bişey anlayamadım .

    valla seni üzmek istemezdim ama insanları devamlı anlayamamaktansa anlamaya çalışsan daha iyi olur
    ben bu siteye sadece ilk mesajımı çekmek için girdim sonra baktım ki büyük bi kitle burada motosikletle alakalı faydalı şeyler konuşuyo bende adımı soyadımı yazdım hatta fotorafımda var bişeyler katıyorum nacizane, günde 1,2 saat yani ,veya boş olduğum zaman.
    internetteki 10 yaşındaki çocuk deyilim insanlara yanlış bilgiler verip sonra kaçıp gidecek .
    motosiklet çok önemli şeydir yanlış bilgiler vermekte allah katında kul hakkıdır
    yanlış bilgiler veren kişilerlerede tepki gösteriyorum takip ediyosan biliyosun zaten

  8. #48
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birsey degil. elimden geldigince, bildigim kadariyla anlatmaya calistim ... anladigima göre bu isleri aramizda en iyi bile denizcimuzaffer oluyor ama.

    su arka lastigin viraj cikisinda viraj disina dogru kaymasi meselesine gelince, demistim ya, agirligi öne kaydirirken olayin ölcüsünü kacirmadan yapmak lazim. ne yazik ki bu islemin avantaji gibi bir dezavantaji da var. avantaji belirtmis oldugum bas kaldirma etkisini azalmasi, dezavantaji ise viraj cikisi arka lastigin daha da kolay kaymaya baslamasi. bunun ikisi arasindaki dengeyi sürücünün kullanma sekline ve yaris pistine göre bulmak gerekiyor. aynen F1 yarislarinda gibi drag (yani arabanin yere iyi basmasi) viraj almak icin cok önemli ama ayni zamanda son sürati olumsuz etkiliyor. serbest antremanlar sirasinda adamlar haril haril iyi bir orta nokta bulmaya calisiyorlar ...
    amman Predator arkadaşım, yanlış anlaşılma olmasın yaavvBendeniz bir parça motor ve mekanik kısım bilirim. Sürüş deneyimim yeterli olsada çok iyi olduğumu iddia edemem. Çok düşük süratler hariç virajlarda kontra kullanırım ki bu tekniğin püf noktasıda hepimizin bildiği gibi gözünüzü viraj ufkundan ayırmamaktır! Bendeniz kendi motorumun sınırlarını keşfetmeye çalışırken, her zaman bildiğim virajlara defalarca daha hızlı girmeyi denerim, ancak bu deneyimimi normal şartlarda asla kullanmam bilmediğim yollarda. Yine de elde ettiğim tecrübe işe yarayabiliyor. Bilmediğim bir yolda birden karşıma çıkan bir virajd, kendimi hazırlıksız buluverdim. O an aklımdan herşey gitti ve daha öncde yaptıklarımı uyguladım hiç düşünmeden ve içten gelen dürtülerle. Virajı kayarak ama güvenli bir şekilde aldım. Panik duyguma engel olabildiğim için şanslıdım, fren yapmadım, ani gaz kesmedim, sadece tarif edildiği gibi kontrayı harfiyen uyguladım. Hatta yana kaymaya başladığımda Donald Duck unj yazdıkları geldi aklıma:''Kaymaya başladığınızda bile düşmüş değilsinizidr, kayıyorsunuzdur''..
    Sonuç olarak şunu eklemeliyom ki, o viraja aynı şekilde, tecrübem var diyerek bir daha asla öyle girmem. Hatta bendeniz, alınabilecek makul hız ve risk in çok çok altında kalarak, endişe duygularımın yerine Keyif duygularımı koyarım

    Herkese kazasız belasız bol virajlı sürüşler dilerim
    Poturdak


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)