Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

motosikleti yana yatırmadaki son nokta nedir

    REKLAM ALANI
  1. #21
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Güzel Arkadasım ;
    Ben sana seni fazla ciddiye almısım derken gerçekten birşeyler öğrenmek icin sordugunu zannetim anlamında söyledim. ki ilk mesajındada oyle anlasılıyor.
    Sonra sen tuttun şöyle bir cevap verdin,

    ya simdi 1000lik alıpta sahhilde 300basmıycamya
    maksat muhabbet millet bişi örensin bi bilginiz varsa sonuçta akıl akıldan üstündür diyoz
    sonucta hızı hiç görmedik deyilya performanslı sürüş kursunada gittim izmit körfezdede yarıştımda 200bg üstü araçlarla


    Bende bu yazının üzerine senin birşeyler bildigini addederek senin acemi oldugunu sandıgımı ve bunun icin bu kadar ciddi ye alarak boy arkadasımıza yonelmeni onda bu bilgileri bulabilecegini önerdim.
    işte bunun icin dedim seni acemi sanıp fazla ciddiye aldım ve sana yardımcı olmaya calıstım diye.
    Senin bildigini bilipte ortada bilgilerinizi paylasacagınızı tahmin edemedim anlayacagın. ki ilk sorunda da bu bilgileri bilen bir insan gibi yazmamıssın..

    Şimdi anlasıldımı söylemek istediklerim acaba ???
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    daelim s2 250
    Alıntı yusufkacmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında yazma sebebim. izmirde bayan motosikletli virajı alamayarak otobüsün altına girmiş diye bi mesaj okudum ondan sonra herkez biraz olsun bilgi versin genel olarak hepimiz faydalanalım amacım vardı .
    yoksaben limitlerimi zorlamıyorum zaten
    genede sağol
    işte benim bu konuyu açmaktaki amacım

    cerrahi kardeşim çok özür dilerim çok utandım şimdi yanlış anladım

  3. #23
    kemalkemal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2007
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Alıntı Marlboro Man adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...Gerisi asılma teknikleri ki bunuda Mehmet açıklasın.
    ya asılma teknikleri demişsiniz ,,, hakkaten var mı böyle birşey ?
    sormamın sebebi şu. bugün ybr 125 imle erciyese tırmandım. virajlı ve bol eğimli bir yoldu. çıkışta pek sorun yaşamasam da inerken virajlarda baya tedirgin oldum hatta birinde hızımı yeterli ayarlayamadığımdan ve motoru yeterince yatıramadığımdan olsa gerek bariyerlerin üzerinden uçacaktım az kalsın.

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    benım cavamın lımıtını gecen gördum....lastıkler zaten 0 km ıdı....
    gecen yavasca bı vıraja gırdım...hızlı olsam dönerdımde araba gelıodu bende bıraz yavslayıp motoru yatırdım ön teker bı yarım m kaymaya basladı gerı duzledım motoru bısey olmadı....
    ama gecen haftada arka tekerı tam gabak olan gs500le gırdım vıraja yanı kayacanı anladım ve gıremedım duzledım motoru karsı serııtte durdum sonar devam ettım yoluma....o kendını bellı eder abı ya...bıde aynı vıraja degısık hızlarda gırersen bılkı yavas gıderken daha cok kayıyoo motor....

  5. #25

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    daelim s2 250
    sevgili kemal kardeşim 4tekerde avantajlı çizgiler var apex ler var iskandinav sürüş teknikleri var vardavar ancak motosiklette farklı profesyonel bi bilgim yok ama normalde düz yolda komple ağırlık 60 a40 arka tekerde oluyor dönüşlerimizide büyük ölçüde arka tekerin yere basmasıyla yapıyoruz yokuş inerkende yük öne bindiği için arka teker tam dönüş performansı sergileyemiyo
    daha dikkat lazım tabi

  6. #26
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    motoru yan yatırmadaki son nokta :
    benzin deposu yere sürterken tekerlerin de kendi halinde dönmeye devam etmesidir.(yada grenaj-koruma demiri işte anlayın)

  7. #27
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    senin kabiliyetin sınır......................25

  8. #28
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı yusufkacmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... ancak motosiklette farklı profesyonel bi bilgim yok ama normalde düz yolda komple ağırlık 60 a40 arka tekerde oluyor dönüşlerimizide büyük ölçüde arka tekerin yere basmasıyla yapıyoruz ...
    hoca, sen ne anlatmak istiyorsun bununla? pek anlamadim... ciddi bir yanlis var burada ama düzeltmeden önce ne demek istedigini anlamak gerekecek ...

  9. #29
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...atirmisim.html
    alın size boy'un akıl almaz limiti
    true love..

    Drift Religion

  10. #30
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    ne kadar yatırabilirim?, benim alet ne kadar yatar? diye pistte denemek lazım cevabını trafiğe açık yollarda cadde-otoyol vs vs... tehlikeli olabilir.

  11. #31
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne kadar yatırabilirim?, benim alet ne kadar yatar?
    normalde her motosiklet pegleri yere sürtene kadar yatar. hizina bagli birsey eninde sonunda ...

  12. #32
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    ne kdr yatırabilirim derken tabiki bir noktası var ama ben ne kadar yatırabilirim bahsetmek istediğim oydu... yatırmak ve gazı açmak bunlar birbirine orantılı sonucta, yiyosa gir meselesi birazda o anki bilinç refleks olayı

  13. #33
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne kdr yatırabilirim derken tabiki bir noktası var ama ben ne kadar yatırabilirim bahsetmek istediğim oydu... yatırmak ve gazı açmak bunlar birbirine orantılı sonucta, yiyosa gir meselesi birazda o anki bilinç refleks olayı
    ben tamda bahsettigin seyi yaptım girdim 90 derece yay seklinde bi virajdı motorun teker kaymadan once daha dogrusu havaya kalkmadan önce dizim yere kadar gelmişti scooterla ama snr kaldırıma carparak durabildik ikimizde
    true love..

    Drift Religion

  14. #34
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Türkiye yollarında motoru yatırmanın son noktası mı?

    Konya'dan bir abimiz gezi yapıyor ve motorunun lastiği. Lastik izlerinden ne kadar yattığı belli.



    Aynı abimiz malesef yanılmıyorsam birkaç gün sonra mıcıra kaptırıyor ve düşüyor. Virajda sınırı zorlamaktan olsa gerek? Allahtan abimize birşey olmadı.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Cbr-600rr '07
    valla bende boy un bir yarışta pedalları asfalta değdirerek erittiğini biliyorum bencde yapış yakasına

    bide ben kontradayken yerden sigaramı ateşleyebiliyorum yere değdirerek

  16. #36

    Üyelik
    02 Ağustos 2007
    Şehir
    izmir/BG
    ben fazla suratlı deıldım 50-60 cıvarı gıdıyodum kı motor ordan cok rahat donmesı lazım daha sonra denedım dondu ama yerde mazot varmıs ve hıc ses falan cıkartmadan tıtremeden etmeden vıııccccccnnnnnnn dıye kayıverdı altımdan tabı ben motorumla yan yana yaklasık 15metre falan surulendık allahtan bısey olmadı ne bana nede motora ve arkamdan arac gelmıyodu en cok pantalonuma uzuldum kız arkadasım hedıye etmıstı mazotten krem rengı pantalon sım sıyah oldu...

  17. #37

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    daelim s2 250
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hoca, sen ne anlatmak istiyorsun bununla? pek anlamadim... ciddi bir yanlis var burada ama düzeltmeden önce ne demek istedigini anlamak gerekecek ...
    motosiklet bilgi programından aklımda kalan bilgiyi aktardım ,yanlışı söylersen bizde bilgilen miş oluruz amaçta bu zaten
    yani kullanırken 100kilonun nun 60kilosu su arka tekerde 40 kilosu su ön tekerde buna göre, savrulma kuvveti de eklenince önden arkaya doğru yani arka tekere doğru daha fazla basınç uygulanmış oluyo demek istedim kaymada öntekere göre ilk eyilim arka tekerde olur gibilerinden okey
    bu genel bi açıklama zaten komplike bişey deyil fizik kuralları dahilinde yani motosik leti 15 senedir kullanıyom yasım 28 ama motorda yarış bilgim olmadığı için kimseyede yanlış bilgi vermek iştemem

  18. #38
    kemalkemal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2007
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    bugün keşfettiğime göre benzin deponuz ne kadar sağlamsa o kadar yatırabilirsiniz.
    ne alaka demeyin.
    bacaklarımla depoyu ne kadar sıkıştırırsam kendimi o kadar rahat hissediyorum , bir nevi motorla bütünleşme hissi herhalde ne kadar rahat hissedersem de o kadar rahat ve gerektiği kadar yatırabiliyorum.
    1000 km 'lik yol ve şimdiye kadarki maksimum viraj hızı 30 km/h nin getirdiği tecrübe işte böyle birşey )

  19. #39

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    daelim s2 250
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hoca, sen ne anlatmak istiyorsun bununla? pek anlamadim... ciddi bir yanlis var burada ama düzeltmeden önce ne demek istedigini anlamak gerekecek ...
    kardeş ben kendim ce (doğru yanlış)açıklama yaptım sendende yanlışım varsa düzeltme bekliyorum .bilgi açısından yani
    teşekkür ederim

  20. #40
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı yusufkacmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş ben kendim ce (doğru yanlış)açıklama yaptım sendende yanlışım varsa düzeltme bekliyorum .bilgi açısından yani
    teşekkür ederim
    kusura bakma, görmemisim.

    sen motosikletin agirligi, normal giderken, 60:40 arka tekerlek üstünde olur diyordun. ve "dönüsleri büyük ölçüde arka tekerin yere basmasıyla yapıyoruz" demistin.

    simdi tam oranini bilemiyecegim ama normal bir motosikletin agirlik merkezi ön tekerlege daha yakindir, yani 60:40 olsa olsa ön tekerlek:arka tekerlek yük dagilimini gösterir. fren yaparken bu "dinamik yük degisimi" denilen bir etkiden dolayi kabaca 80:20/90:10 gibi cok yüksek degerler bile alabiliyor (ön tekerlek üstündeki yük sert fren halinde arka tekerk üzerinde yükün 5 ile 9 kati arasi birsey olabiliyor - bu yüzden de arka frenlerin boyutlari daha kücük olur).

    yaris motosikletlerinde agirlik merkezinin mümkün oldugunca önde olmasi istenen bir olaydir bile. cok abartmadan tabii, ne de olsa arka tekerlegin yola güc aktarabilmesi icin yer bastirilmasi da gerekiyor. ama agirlik merkezi ne kadar öne dogru kayarsa motosikletin basini kaldirma olasiligi da o kadar azaliyor. top gear'de mi neydi, adamlar hesaplamislar, bir yaris motosikletin ön tekerlegini kaldirmamasi icin arka tekerlegin daha 2m kadar geriye yerlestirilmesi gerekirmis...

    viraj dönerken her iki lastigin üzerinde dönüyorsun. "arka tekerlegin üstünde" diyerek baska birsey kast ediyorsan onu kisaca aciklamani rica edecegim, belki fark etmissindir beni bazi seyleri anlayamamakla veya anlamak istememekle sucluyorlar. halbuki benim yazilani tam yazildigi gibi ve "aceba farkli birsey mi demeye calisiyor" diye cok ugrasmama gibi kötü bir aliskanligim var...

    aklinda olsun, bir arabanin ve motosikletin viraj dönmelerindeki yönetemler farklidir. motosikletin belli bir hizdan sonra viraj dönmek icin gidonunu kirmaya gerek yok. hersey lastigin sekliyle oluyor (o yüzden motosikletlerde asinmis veya kötü durumda lastik arabalardakinden daha tehlikelidir). sadece viraja girmek icin (viraj dönmeyi baslatmak icin) virajin ic tarafindaki gidon kolunu hafifce ileri itmek yeterli ...


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)