motosikleti yana yatırmadaki son nokta nedir
Reklamlar
-
04 Ağustos 2007, 21:36
#21
Güzel Arkadasım ;
Ben sana seni fazla ciddiye almısım derken gerçekten birşeyler öğrenmek icin sordugunu zannetim anlamında söyledim. ki ilk mesajındada oyle anlasılıyor.
Sonra sen tuttun şöyle bir cevap verdin,
ya simdi 1000lik alıpta sahhilde 300basmıycamya
maksat muhabbet millet bişi örensin bi bilginiz varsa sonuçta akıl akıldan üstündür diyoz
sonucta hızı hiç görmedik deyilya performanslı sürüş kursunada gittim izmit körfezdede yarıştımda 200bg üstü araçlarla
Bende bu yazının üzerine senin birşeyler bildigini addederek senin acemi oldugunu sandıgımı ve bunun icin bu kadar ciddi ye alarak boy arkadasımıza yonelmeni onda bu bilgileri bulabilecegini önerdim.
işte bunun icin dedim seni acemi sanıp fazla ciddiye aldım ve sana yardımcı olmaya calıstım diye.
Senin bildigini bilipte ortada bilgilerinizi paylasacagınızı tahmin edemedim anlayacagın. ki ilk sorunda da bu bilgileri bilen bir insan gibi yazmamıssın..
Şimdi anlasıldımı söylemek istediklerim acaba ???
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
Reklamlar
-
04 Ağustos 2007, 21:40
#22
yusufkacmaz adlı üyeden alıntı
aslında yazma sebebim. izmirde bayan motosikletli virajı alamayarak otobüsün altına girmiş diye bi mesaj okudum ondan sonra herkez biraz olsun bilgi versin genel olarak hepimiz faydalanalım amacım vardı .
yoksaben limitlerimi zorlamıyorum zaten
genede sağol
işte benim bu konuyu açmaktaki amacım
cerrahi kardeşim çok özür dilerim çok utandım şimdi yanlış anladım
-
04 Ağustos 2007, 21:57
#23
Marlboro Man adlı üyeden alıntı
...Gerisi asılma teknikleri ki bunuda Mehmet açıklasın.
ya asılma teknikleri demişsiniz ,,, hakkaten var mı böyle birşey ?
sormamın sebebi şu. bugün ybr 125 imle erciyese tırmandım. virajlı ve bol eğimli bir yoldu. çıkışta pek sorun yaşamasam da inerken virajlarda baya tedirgin oldum hatta birinde hızımı yeterli ayarlayamadığımdan ve motoru yeterince yatıramadığımdan olsa gerek bariyerlerin üzerinden uçacaktım az kalsın.
-
04 Ağustos 2007, 22:19
#24
benım cavamın lımıtını gecen gördum....lastıkler zaten 0 km ıdı....
gecen yavasca bı vıraja gırdım...hızlı olsam dönerdımde araba gelıodu bende bıraz yavslayıp motoru yatırdım ön teker bı yarım m kaymaya basladı gerı duzledım motoru bısey olmadı....
ama gecen haftada arka tekerı tam gabak olan gs500le gırdım vıraja yanı kayacanı anladım ve gıremedım duzledım motoru karsı serııtte durdum sonar devam ettım yoluma....o kendını bellı eder abı ya...bıde aynı vıraja degısık hızlarda gırersen bılkı yavas gıderken daha cok kayıyoo motor....
-
04 Ağustos 2007, 22:27
#25
sevgili kemal kardeşim 4tekerde avantajlı çizgiler var apex ler var iskandinav sürüş teknikleri var vardavar ancak motosiklette farklı profesyonel bi bilgim yok ama normalde düz yolda komple ağırlık 60 a40 arka tekerde oluyor dönüşlerimizide büyük ölçüde arka tekerin yere basmasıyla yapıyoruz yokuş inerkende yük öne bindiği için arka teker tam dönüş performansı sergileyemiyo
daha dikkat lazım tabi
-
05 Ağustos 2007, 01:21
#26
motoru yan yatırmadaki son nokta :
benzin deposu yere sürterken tekerlerin de kendi halinde dönmeye devam etmesidir.(yada grenaj-koruma demiri işte anlayın)
-
07 Ağustos 2007, 00:56
#27
senin kabiliyetin sınır......................25
-
07 Ağustos 2007, 01:35
#28
yusufkacmaz adlı üyeden alıntı
... ancak motosiklette farklı profesyonel bi bilgim yok ama normalde düz yolda komple ağırlık 60 a40 arka tekerde oluyor dönüşlerimizide büyük ölçüde arka tekerin yere basmasıyla yapıyoruz ...
hoca, sen ne anlatmak istiyorsun bununla? pek anlamadim... ciddi bir yanlis var burada ama düzeltmeden önce ne demek istedigini anlamak gerekecek ...
-
07 Ağustos 2007, 01:37
#29
true love..
Drift Religion
-
07 Ağustos 2007, 01:48
#30
ne kadar yatırabilirim?, benim alet ne kadar yatar? diye pistte denemek lazım cevabını trafiğe açık yollarda cadde-otoyol vs vs... tehlikeli olabilir.
-
07 Ağustos 2007, 01:53
#31
glock adlı üyeden alıntı
ne kadar yatırabilirim?, benim alet ne kadar yatar?
normalde her motosiklet pegleri yere sürtene kadar yatar. hizina bagli birsey eninde sonunda ...
-
07 Ağustos 2007, 02:17
#32
ne kdr yatırabilirim derken tabiki bir noktası var ama ben ne kadar yatırabilirim bahsetmek istediğim oydu... yatırmak ve gazı açmak bunlar birbirine orantılı sonucta, yiyosa gir meselesi birazda o anki bilinç refleks olayı
-
07 Ağustos 2007, 02:25
#33
glock adlı üyeden alıntı
ne kdr yatırabilirim derken tabiki bir noktası var ama ben ne kadar yatırabilirim bahsetmek istediğim oydu... yatırmak ve gazı açmak bunlar birbirine orantılı sonucta, yiyosa gir meselesi birazda o anki bilinç refleks olayı
ben tamda bahsettigin seyi yaptım girdim 90 derece yay seklinde bi virajdı motorun teker kaymadan once daha dogrusu havaya kalkmadan önce dizim yere kadar gelmişti scooterla ama snr kaldırıma carparak durabildik ikimizde
true love..
Drift Religion
-
07 Ağustos 2007, 02:40
#34
Türkiye yollarında motoru yatırmanın son noktası mı?
Konya'dan bir abimiz gezi yapıyor ve motorunun lastiği. Lastik izlerinden ne kadar yattığı belli.
Aynı abimiz malesef yanılmıyorsam birkaç gün sonra mıcıra kaptırıyor ve düşüyor. Virajda sınırı zorlamaktan olsa gerek? Allahtan abimize birşey olmadı.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
07 Ağustos 2007, 11:20
#35
valla bende boy un bir yarışta pedalları asfalta değdirerek erittiğini biliyorum bencde yapış yakasına
bide ben kontradayken yerden sigaramı ateşleyebiliyorum yere değdirerek
-
07 Ağustos 2007, 13:01
#36
ben fazla suratlı deıldım 50-60 cıvarı gıdıyodum kı motor ordan cok rahat donmesı lazım daha sonra denedım dondu ama yerde mazot varmıs ve hıc ses falan cıkartmadan tıtremeden etmeden vıııccccccnnnnnnn dıye kayıverdı altımdan tabı ben motorumla yan yana yaklasık 15metre falan surulendık allahtan bısey olmadı ne bana nede motora ve arkamdan arac gelmıyodu en cok pantalonuma uzuldum kız arkadasım hedıye etmıstı mazotten krem rengı pantalon sım sıyah oldu...
-
07 Ağustos 2007, 23:24
#37
-
07 Ağustos 2007, 23:48
#38
bugün keşfettiğime göre benzin deponuz ne kadar sağlamsa o kadar yatırabilirsiniz.
ne alaka demeyin.
bacaklarımla depoyu ne kadar sıkıştırırsam kendimi o kadar rahat hissediyorum , bir nevi motorla bütünleşme hissi herhalde ne kadar rahat hissedersem de o kadar rahat ve gerektiği kadar yatırabiliyorum.
1000 km 'lik yol ve şimdiye kadarki maksimum viraj hızı 30 km/h nin getirdiği tecrübe işte böyle birşey )
-
10 Ağustos 2007, 00:17
#39
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
hoca, sen ne anlatmak istiyorsun bununla? pek anlamadim... ciddi bir yanlis var burada ama düzeltmeden önce ne demek istedigini anlamak gerekecek ...
kardeş ben kendim ce (doğru yanlış)açıklama yaptım sendende yanlışım varsa düzeltme bekliyorum .bilgi açısından yani
teşekkür ederim
-
10 Ağustos 2007, 00:45
#40
yusufkacmaz adlı üyeden alıntı
kardeş ben kendim ce (doğru yanlış)açıklama yaptım sendende yanlışım varsa düzeltme bekliyorum .bilgi açısından yani
teşekkür ederim
kusura bakma, görmemisim.
sen motosikletin agirligi, normal giderken, 60:40 arka tekerlek üstünde olur diyordun. ve "dönüsleri büyük ölçüde arka tekerin yere basmasıyla yapıyoruz" demistin.
simdi tam oranini bilemiyecegim ama normal bir motosikletin agirlik merkezi ön tekerlege daha yakindir, yani 60:40 olsa olsa ön tekerlek:arka tekerlek yük dagilimini gösterir. fren yaparken bu "dinamik yük degisimi" denilen bir etkiden dolayi kabaca 80:20/90:10 gibi cok yüksek degerler bile alabiliyor (ön tekerlek üstündeki yük sert fren halinde arka tekerk üzerinde yükün 5 ile 9 kati arasi birsey olabiliyor - bu yüzden de arka frenlerin boyutlari daha kücük olur).
yaris motosikletlerinde agirlik merkezinin mümkün oldugunca önde olmasi istenen bir olaydir bile. cok abartmadan tabii, ne de olsa arka tekerlegin yola güc aktarabilmesi icin yer bastirilmasi da gerekiyor. ama agirlik merkezi ne kadar öne dogru kayarsa motosikletin basini kaldirma olasiligi da o kadar azaliyor. top gear'de mi neydi, adamlar hesaplamislar, bir yaris motosikletin ön tekerlegini kaldirmamasi icin arka tekerlegin daha 2m kadar geriye yerlestirilmesi gerekirmis...
viraj dönerken her iki lastigin üzerinde dönüyorsun. "arka tekerlegin üstünde" diyerek baska birsey kast ediyorsan onu kisaca aciklamani rica edecegim, belki fark etmissindir beni bazi seyleri anlayamamakla veya anlamak istememekle sucluyorlar. halbuki benim yazilani tam yazildigi gibi ve "aceba farkli birsey mi demeye calisiyor" diye cok ugrasmama gibi kötü bir aliskanligim var...
aklinda olsun, bir arabanin ve motosikletin viraj dönmelerindeki yönetemler farklidir. motosikletin belli bir hizdan sonra viraj dönmek icin gidonunu kirmaya gerek yok. hersey lastigin sekliyle oluyor (o yüzden motosikletlerde asinmis veya kötü durumda lastik arabalardakinden daha tehlikelidir). sadece viraja girmek icin (viraj dönmeyi baslatmak icin) virajin ic tarafindaki gidon kolunu hafifce ileri itmek yeterli ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)