Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

arkaya bakmaktan önü kollayamıyorum(şehir içinde nasıl sürmeli)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    arkadaşlar malum büyük şehir trafiği ve kişiliğini kazanamayan sürücüler yüzünden her gün defalarca ecel teri döküyor bazen yaralanıp bazen ölüyoruz.ama mutlaka her gün en az bir defa kıl payı yırtıyoruz..
    ben motorumu alırken kesinlikle şehirde binmem dedim.ve öyle de yapıyorum.motorum ybr 125(çok seri değil sonuçta.)
    ama malum ankara baya büyük; şehirden bir uçtan öbür tarafa çıkış bile 30 km yi geçiyor.
    ben genelde sağ şeridi fazla kullanmadan ortalama 60-70 gibi(yeri geldiğinde 80) sürüyorum.yol müsait olduğunda sağı kullanmıyorum çünki her 100 metrede duran kalkan,sağa kıran bitmiyor.arkadan sıkıştıran olunca gaz açıp sağa geçmesine müsaade ediyorum.sağdayken gerekince önüme kıran yüzünden duruyorum.
    bu kadar dikkatime rağmen:
    arkadan gelenlerle baş edemiyor;sürekli arkayı kollamaktan öne daha az bakar oluyorum.sizce şehirde arkadan gelenden kurtulmanın ve rahat sürmenin yolu var mı?hızını arttır demeyin geçen yaya fırladı zor kurtardım.ayrıcaaniden çıkanlara çarpmak daha tehlikeli.
    keşke şu arkayı gösteren kasklar o kadar pahalı olmasaydı(390 euro)bir tane alsam kullanabilirmiyim.
    yada tüm suç bende mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    ben kalabalık güzergahları tercih etmiyorum,hızlı yollara çıkmamaya çalışıyorum
    ama ne kadar kaçsakta bazen macburen hızlı bir yola giriyoruz

    arkanı kollama olayını anlıyorum ama bence önüne bakmalısın

    öndeki araç ile mesafe ayarlandıktan sonra arkadan gelene göre şerit,hız vs. durumu ayarlanabilir

    tabiri caizse burun buruna gidilen bir trafşkte arkamla pekte meşgul olamam,1-2 sn içinde oluyor zaten herşey,öndeki bir fren yapsa 1 sn geç bassan frene öndekinin tamponunda alabilirsin soluğu

    keşke herkes takip mesafesini ayarlasada rahat rahat kullansak ama nerde!

  3. #3
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben kalabalık güzergahları tercih etmiyorum,hızlı yollara çıkmamaya çalışıyorum
    ama ne kadar kaçsakta bazen macburen hızlı bir yola giriyoruz

    arkanı kollama olayını anlıyorum ama bence önüne bakmalısın

    öndeki araç ile mesafe ayarlandıktan sonra arkadan gelene göre şerit,hız vs. durumu ayarlanabilir

    tabiri caizse burun buruna gidilen bir trafşkte arkamla pekte meşgul olamam,1-2 sn içinde oluyor zaten herşey,öndeki bir fren yapsa 1 sn geç bassan frene öndekinin tamponunda alabilirsin soluğu

    keşke herkes takip mesafesini ayarlasada rahat rahat kullansak ama nerde!
    yazmayı unuttum 60-70 ankaraya göre genelde yavaş kalıyor.öne hiç bakmıyor değiliz herhalde.ama arkadan hız yavaş gelip bastıran; iki araç arası makas atanları takip etmezsem durum uymuyor.senin gibi sırf önle ilgilenirsem arkadan gelip ben yokmuşum gibi gelenin önünden kaçamam.sonuçta millet hızı abartıyor.ortalama herkez 90-100 le gidiyor.motor bağırta bağırta zorluyor.
    önden korkmuyorum(istisnalar hariç).çünki benim hızım sabit ve kontrollü kendimi önden tali yol ve yol kesiminden çıkanlara göre baştan ayarlamış oluyorum.zaten minibüs görünce duracağı allahın emri.

  4. #4
    u_baydur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2007
    Şehir
    Pendik-İST.
    Motosikleti
    Honda CBR 125R
    ---
    kesinlikle haklısın, lâkin,

    istanbul'da takip mesafesi;

    bu tür düşüncelere ütopya deniyor...
    ---

  5. #5

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    daelim s2 250
    ken dini sağdan gitmeye şartlandırma
    sehirde dediğine göre 80 sehir için iyibi hız ortadan git veya soldan git sellektör yapana yolver
    en azından kamyonlarla ve sapaklarla uğraşma

  6. #6
    stavro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    Istanbul / Athens
    Motosikleti
    Mondial KT 125 siyah
    arakayı gösteren kask mı var??
    Stavros fm Istanbul

  7. #7

    Üyelik
    07 Nisan 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Bisan Roadstar
    aynalardan arkayı çok sık kontrol etmek iyi bir alışkanlık değildir.
    tabi ki arkayı konrolün çok büyük faydası var.ama önümüze aniden çıkan bir yaya yada ani duruş yapan bir araçla haşır neşir olma durmu var.
    arkadan hızlı gelen araçlar için sol tarafta bir araç geçecek şekilde mesafe olmalı ve hızımızıda makul seviyede tutmalıyız.
    birde motosikletler ince yapılı araçlar olduğu için soldan veya sağdan hemde
    deyim yerindeyse motosikleti yalayarak geçmek isteyen araçlar hepimizin
    başının belasıdır.bunun için izlediğimiz şeridi ortalamalıyız.biz açık verdiğimiz sürece onlar o açıktan geçmek isteyeceklerdir.şeridi ortalayıp kullanarak yol
    aldığımızda arkayı sürekli kontrol etme paranoyasından uzaklaşmış oluruz.
    saygılar.....
    unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:

  8. #8
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    Alıntı motopirate adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynalardan arkayı çok sık kontrol etmek iyi bir alışkanlık değildir.
    tabi ki arkayı konrolün çok büyük faydası var.ama önümüze aniden çıkan bir yaya yada ani duruş yapan bir araçla haşır neşir olma durmu var.
    arkadan hızlı gelen araçlar için sol tarafta bir araç geçecek şekilde mesafe olmalı ve hızımızıda makul seviyede tutmalıyız.
    birde motosikletler ince yapılı araçlar olduğu için soldan veya sağdan hemde
    deyim yerindeyse motosikleti yalayarak geçmek isteyen araçlar hepimizin
    başının belasıdır.bunun için izlediğimiz şeridi ortalamalıyız.biz açık verdiğimiz sürece onlar o açıktan geçmek isteyeceklerdir.şeridi ortalayıp kullanarak yol
    aldığımızda arkayı sürekli kontrol etme paranoyasından uzaklaşmış oluruz.
    saygılar.....
    arkadaşım öne zaten hazırlıklıyız diyoruz.lambalarda başta olmak üzere hep şeridin ortasındayım.ama arkadan gelen seni kale almıyor.ben şimdiye kadar geçerken uyaranı görmedim.kornayı seni yoldan atmaya çalıyorlar zaten.
    bir defa bile arkadan sellektör yapanı görmedim.neredeyse arka çamurluğa sürtesiye kadar dibimize giriyorlar.bir de dediğin gibi 70 80 le sol şeride gir bakalım kaç dakka orda durabileceksin.ben zaten dedimya ortada yım zaten.öne çıkacağı bu sayede azaltıyorsun(o genelde çıkıp sağdan devam ediyor.sağdaysan seni umursamıyor bile.)

  9. #9
    u_baydur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2007
    Şehir
    Pendik-İST.
    Motosikleti
    Honda CBR 125R
    arkadaşlar bence genel kural çok basittir. 2 seçenek var;
    ya tarafikle eşit hızda gidersiniz, ki bu en güvenlisi.
    yada trafikten biraz daha hızlı
    ama bence kesinlike trafikten daha yavaş gidilmemeli. yavaş gittiğinizde yanınızdan daha çok araç geçecek ve bunların hepsi potansiyel bir tehlike.

  10. #10
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    Alıntı u_baydur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bence genel kural çok basittir. 2 seçenek var;
    ya tarafikle eşit hızda gidersiniz, ki bu en güvenlisi.
    yada trafikten biraz daha hızlı
    ama bence kesinlike trafikten daha yavaş gidilmemeli. yavaş gittiğinizde yanınızdan daha çok araç geçecek ve bunların hepsi potansiyel bir tehlike.
    birileri bana bahane uydurmayı bırak diyecek ama :
    1.motor ybr 125 gitmiyor.giderse de zor duruyor.
    2.trafikten hızlı gitmek demişsiniz.mutlaka sizden hızlısı var(180 ile ankara keçiören girişte fatih köprüsüne migros taraftan çıkışta kaza yapan şerefsizler bile var hesap et artık.).
    ama genede katılıyorum 65-70 den aşşağısı çok tehlikeli.

  11. #11
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    motor gitmiyor olayını anlayabiliyorum

    daha bugün yaşadım ve keşke beni bir an önce ilerletecek birşey olsaymış dedim

    önümde sağdan bir kamyon gidiyor ve içinden kum parçaları ve su geliyor

    kaskıma çarpıyor şak şak diye,arkasında kalsam halim harap,yavaşlayacak olsam arkamdan trafik akıyor hemde sol şeritten hızlı bir şekilde gidiliyor

    kamyon ortadan gidiyor,e en sağa geç 3 şeritli yol diyeceksiniz ama sağ şeritte öyle bir rezil ki aman ben almayayım

    biraz sinirlendim ve gaza yüklendim,ibrede 100 km hız ile gittiğimi görüyorum ama aman Allah'ım kamyoncuda basıyor,el insaf dedim yav!

  12. #12
    sametrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kawasaki ER-6N
    aynı sorunu bende çok yaşıyorum 150 cc rodajda 80 i zor buluyorum TEM de arabalar sürekli korna çalarak sıkıştırarak rahatsız ediyor geçen biris el kol haraketi bile yaptı eşeşk herifin beni geçmesi 10 sn bile sürmedi buna rağmen şikaytçi bende mümkün olduğu kadar sol şeridin sağ çizgisinde gitmeye çalışıyorum yani soldan geçen zaten geçiyor sağdakilerinde canı cehenneme
    İki kişinin bindiği motor değildir.

  13. #13
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    ben hiç uğraşmıyorum,altımda çok güçlü bir makinada olsa(ki altımda güçlü bir arabada oldu ve durum aynı idi)
    gevura kızıp oruç bozmam tabiri caiz ise

    bir anlık kargaşadan sıyrılmak için gazlarım ama uzatmam

    araba ile geçmeyi kafasına takmış bir adam limitlerde gidiyor

    trafikte hep bunu gördüm

    hiç gerek yok cedelleşmeye

    sadece tehlikeli bir pozisyonda kalırsam limitlerde kullanırım o da çok uzun sürmez

    ama trafikte her olay bir birine benzer hareketler ile halledilmiyor

    ben basarak geçiyorum diyorum ama bastığımda ileride daha tehlikeli bir kavşakta olabilir

    yol vs. durumunu iyi bilmek lazım...

  14. #14

    Üyelik
    30 Ekim 2006
    Trafikte ve yollarda dikkat ettiğim şeyleri sizlerle paylaşmak istedim.
    Çoğu herzaman söylenir. Ama tekrardan zarar gelmez.
    Şeritleri ortalamamak lazım. Çizgilere yakın seyrederim.
    Araç yanından geçmeden evvel, sürücüsüyle aynalardan göz teması kurmaya çalışırım
    Araç yanında kalmam, ya arkasında ya önünde olmaya çalışırım.
    Aynalardan sürücünün kafası görünmüyorsa muhtemelen kör noktadayım, hemen şeritteki yerimi kaydırırım
    Ani manevralardan kaçarım
    Arkamda yakın seyreden araca hemen yol veririm.
    Kamyon yanından geçerken açık kasasına dikkat ederim (her an 1şey fırlayabiliyor)
    Kamyona arkadan yaklaşıyorsam, arka çift lastiğinin arasını kontrol ederim. Sıkışmış taş varmı diye. Namlunun ağzında olmamak lazım.
    Karşıdan gelen araçların lastiklerine bakarım, ıslak iz bırakıyorlarmı diye. Yolun devamını tahmin edebilmek önemli.
    Farlarımı daima yakarım. Görünmek lazım
    Yanından geçtiğim sürücüyü korkutmamaya çalışırım, refleksiv tepkiler risklidir bence
    Trafikte duran bir aracın özellikle otobüsün yanından geçeceksem, aracın ön lastiklerinin yanından geçmeye çalışan ayakları görmeye çalışırım ve mutlaka kornaya basarım
    Eğer arızi nedenler ile emniyet şeridinde yardım bekliyorsam. motordan ve yoldan biraz uzaklaşırım. Uçuşan cank kapakları yada uyuyan bir tır şöförüne yem olmak istemem.
    Şehir içinde park halindeki araçların yanından geçmeden içlerini kontrol ederim. Malum kapılar bakılmadan açılır yurdumda
    Kaldırımdaysam inişine denk gelen su kanalları başımın derdidir kontrol ederim
    (ve Kaza anı ki umarım tadan olmaz)Motorumu asla bırakmam ancak onun beni bırakacağını anlarsam ondan önce davranmam gerektiğini aklımdan çıkarmam....

    Herkese güvenli sürüşler

  15. #15
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    Super Tenere xt1200z. Actros 1841 megaspais.
    Alıntı u_baydur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bence genel kural çok basittir. 2 seçenek var;
    ya tarafikle eşit hızda gidersiniz, ki bu en güvenlisi.
    yada trafikten biraz daha hızlı
    ama bence kesinlike trafikten daha yavaş gidilmemeli. yavaş gittiğinizde yanınızdan daha çok araç geçecek ve bunların hepsi potansiyel bir tehlike.
    arkadaşa katılıyorum en güvenli gidiş trafiğin hızını yakalamak ama bu istanbul için geçerli
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birileri bana bahane uydurmayı bırak diyecek ama :
    1.motor ybr 125 gitmiyor.giderse de zor duruyor.
    2.trafikten hızlı gitmek demişsiniz.mutlaka sizden hızlısı var(180 ile ankara keçiören girişte fatih köprüsüne migros taraftan çıkışta kaza yapan şerefsizler bile var hesap et artık.).
    ama genede katılıyorum 65-70 den aşşağısı çok tehlikeli.
    ankarayı biliyorum ve türkiyenin an berbat sürücüleri orda diyebilirim brak motoru arabalar bile bir birine azda olsa saygı yok o yüzden istanbulda 06 plaka görünce uzaktan geçiyom.bende ybr ile çalışıyom bütün gün ama 100km.rahat gidiyo tabi ön dişliyi 15lik takarsan ve ben 100kilo olduğum için bu ybr için son sürati daha fazla parçalasam bile gitmiyo ama dediğim gibi istanbul için bu hız orta şeritten gitmeye yetiyo arkayı fazla kolamadan.
    size ankarada allah kolaylık versin demekten başka bişey kalmıyo artık motorları az da olsa kabullendirmeniz gerekiyo trafiye.

  16. #16
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    okantezer,deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler

    Ankara bana göre fena değil aslında

    sadece şöförlük olarak değilde genel yapı olarak bakarsak insanımız her yerde aynı

    başkasını düşünmeyen bir adam sinyal vermeden dönüyor,şerit ihlali yapıyor vs. vs.

    diyeceğim genel yapı(başkalarına saygı) vs. ülkemizin çoğu yerinde aynı(motor kültürü oluşan yerlerde farklıdır belki)

    olsa olsa şehirlerin kalabalıklığından ötürü daha iyi veya daha kötü diyebiliriz bence

  17. #17

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 & Honda CBF 150
    Alıntı u_baydur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bence genel kural çok basittir. 2 seçenek var;
    ya tarafikle eşit hızda gidersiniz, ki bu en güvenlisi.
    yada trafikten biraz daha hızlı
    ama bence kesinlike trafikten daha yavaş gidilmemeli. yavaş gittiğinizde yanınızdan daha çok araç geçecek ve bunların hepsi potansiyel bir tehlike.
    Kesinlikle doğru. Trafiğin akışına ayak uydurmak lazım.
    [CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]

  18. #18
    arslanfb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2006
    Şehir
    istanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    ktm 390 düke-kmcyo 250 xciting
    Arkadaşlar bence motorunuzun gücü önemli düşük hacimli bir motor otobanda
    büyük bir risk çünki araçların tamamı sizden hızlı olduğundan yoldaki hız ve trafiğe
    uyamayacağından sapaklarda giriş çıkışlarda çok fazla kaza riski taşır.Ama motor hacmi
    yüksek yani otobanda seyir halinde yoldaki hız kurallarına uyarak yola hakim
    olmamız bence en sağlıklısı kısaca kontrollü hız mesafe takibi ve yoluna göre
    motor hacmi.

  19. #19
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    ya kusura bakmayın baya ciddi bi konuymu ama
    başlığa gülüyorum yarım saattir

    bu senin için büyük sıkıntıysa bence o kasktan alabilirsin sonuçta alışana kadar zor olur ama soora çok rahatlarsın eminim..
    yada kullanan birilerine ulaşıp onlardan bilgi alabilirsin..
    GKN MOTORS

  20. #20
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    Arkaya nerde baktığına bağlı eğer otobanda isen iyi ama şehir içinde isen pek gerekli değil , birde Ankaranın sürücüleri gerçekten berbat (:


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)