arkaya bakmaktan önü kollayamıyorum(şehir içinde nasıl sürmeli)
Reklamlar
-
03 Ağustos 2007, 23:23
#1
arkadaşlar malum büyük şehir trafiği ve kişiliğini kazanamayan sürücüler yüzünden her gün defalarca ecel teri döküyor bazen yaralanıp bazen ölüyoruz.ama mutlaka her gün en az bir defa kıl payı yırtıyoruz..
ben motorumu alırken kesinlikle şehirde binmem dedim.ve öyle de yapıyorum.motorum ybr 125(çok seri değil sonuçta.)
ama malum ankara baya büyük; şehirden bir uçtan öbür tarafa çıkış bile 30 km yi geçiyor.
ben genelde sağ şeridi fazla kullanmadan ortalama 60-70 gibi(yeri geldiğinde 80) sürüyorum.yol müsait olduğunda sağı kullanmıyorum çünki her 100 metrede duran kalkan,sağa kıran bitmiyor.arkadan sıkıştıran olunca gaz açıp sağa geçmesine müsaade ediyorum.sağdayken gerekince önüme kıran yüzünden duruyorum.
bu kadar dikkatime rağmen:
arkadan gelenlerle baş edemiyor;sürekli arkayı kollamaktan öne daha az bakar oluyorum.sizce şehirde arkadan gelenden kurtulmanın ve rahat sürmenin yolu var mı?hızını arttır demeyin geçen yaya fırladı zor kurtardım.ayrıcaaniden çıkanlara çarpmak daha tehlikeli.
keşke şu arkayı gösteren kasklar o kadar pahalı olmasaydı(390 euro)bir tane alsam kullanabilirmiyim.
yada tüm suç bende mi?
Reklamlar
-
03 Ağustos 2007, 23:34
#2
ben kalabalık güzergahları tercih etmiyorum,hızlı yollara çıkmamaya çalışıyorum
ama ne kadar kaçsakta bazen macburen hızlı bir yola giriyoruz
arkanı kollama olayını anlıyorum ama bence önüne bakmalısın
öndeki araç ile mesafe ayarlandıktan sonra arkadan gelene göre şerit,hız vs. durumu ayarlanabilir
tabiri caizse burun buruna gidilen bir trafşkte arkamla pekte meşgul olamam,1-2 sn içinde oluyor zaten herşey,öndeki bir fren yapsa 1 sn geç bassan frene öndekinin tamponunda alabilirsin soluğu
keşke herkes takip mesafesini ayarlasada rahat rahat kullansak ama nerde!
-
03 Ağustos 2007, 23:43
#3
asm adlı üyeden alıntı
ben kalabalık güzergahları tercih etmiyorum,hızlı yollara çıkmamaya çalışıyorum
ama ne kadar kaçsakta bazen macburen hızlı bir yola giriyoruz
arkanı kollama olayını anlıyorum ama bence önüne bakmalısın
öndeki araç ile mesafe ayarlandıktan sonra arkadan gelene göre şerit,hız vs. durumu ayarlanabilir
tabiri caizse burun buruna gidilen bir trafşkte arkamla pekte meşgul olamam,1-2 sn içinde oluyor zaten herşey,öndeki bir fren yapsa 1 sn geç bassan frene öndekinin tamponunda alabilirsin soluğu
keşke herkes takip mesafesini ayarlasada rahat rahat kullansak ama nerde!
yazmayı unuttum 60-70 ankaraya göre genelde yavaş kalıyor.öne hiç bakmıyor değiliz herhalde.ama arkadan hız yavaş gelip bastıran; iki araç arası makas atanları takip etmezsem durum uymuyor.senin gibi sırf önle ilgilenirsem arkadan gelip ben yokmuşum gibi gelenin önünden kaçamam.sonuçta millet hızı abartıyor.ortalama herkez 90-100 le gidiyor.motor bağırta bağırta zorluyor.
önden korkmuyorum(istisnalar hariç).çünki benim hızım sabit ve kontrollü kendimi önden tali yol ve yol kesiminden çıkanlara göre baştan ayarlamış oluyorum.zaten minibüs görünce duracağı allahın emri.
-
03 Ağustos 2007, 23:43
#4
---
kesinlikle haklısın, lâkin,
istanbul'da takip mesafesi;
bu tür düşüncelere ütopya deniyor...
---
-
03 Ağustos 2007, 23:43
#5
ken dini sağdan gitmeye şartlandırma
sehirde dediğine göre 80 sehir için iyibi hız ortadan git veya soldan git sellektör yapana yolver
en azından kamyonlarla ve sapaklarla uğraşma
-
03 Ağustos 2007, 23:59
#6
arakayı gösteren kask mı var??
-
04 Ağustos 2007, 00:00
#7
aynalardan arkayı çok sık kontrol etmek iyi bir alışkanlık değildir.
tabi ki arkayı konrolün çok büyük faydası var.ama önümüze aniden çıkan bir yaya yada ani duruş yapan bir araçla haşır neşir olma durmu var.
arkadan hızlı gelen araçlar için sol tarafta bir araç geçecek şekilde mesafe olmalı ve hızımızıda makul seviyede tutmalıyız.
birde motosikletler ince yapılı araçlar olduğu için soldan veya sağdan hemde
deyim yerindeyse motosikleti yalayarak geçmek isteyen araçlar hepimizin
başının belasıdır.bunun için izlediğimiz şeridi ortalamalıyız.biz açık verdiğimiz sürece onlar o açıktan geçmek isteyeceklerdir.şeridi ortalayıp kullanarak yol
aldığımızda arkayı sürekli kontrol etme paranoyasından uzaklaşmış oluruz.
saygılar.....
unutma oyun bitince vezirde piyonda aynı kutuya konur:bounce:
-
04 Ağustos 2007, 00:10
#8
motopirate adlı üyeden alıntı
aynalardan arkayı çok sık kontrol etmek iyi bir alışkanlık değildir.
tabi ki arkayı konrolün çok büyük faydası var.ama önümüze aniden çıkan bir yaya yada ani duruş yapan bir araçla haşır neşir olma durmu var.
arkadan hızlı gelen araçlar için sol tarafta bir araç geçecek şekilde mesafe olmalı ve hızımızıda makul seviyede tutmalıyız.
birde motosikletler ince yapılı araçlar olduğu için soldan veya sağdan hemde
deyim yerindeyse motosikleti yalayarak geçmek isteyen araçlar hepimizin
başının belasıdır.bunun için izlediğimiz şeridi ortalamalıyız.biz açık verdiğimiz sürece onlar o açıktan geçmek isteyeceklerdir.şeridi ortalayıp kullanarak yol
aldığımızda arkayı sürekli kontrol etme paranoyasından uzaklaşmış oluruz.
saygılar.....
arkadaşım öne zaten hazırlıklıyız diyoruz.lambalarda başta olmak üzere hep şeridin ortasındayım.ama arkadan gelen seni kale almıyor.ben şimdiye kadar geçerken uyaranı görmedim.kornayı seni yoldan atmaya çalıyorlar zaten.
bir defa bile arkadan sellektör yapanı görmedim.neredeyse arka çamurluğa sürtesiye kadar dibimize giriyorlar.bir de dediğin gibi 70 80 le sol şeride gir bakalım kaç dakka orda durabileceksin.ben zaten dedimya ortada yım zaten.öne çıkacağı bu sayede azaltıyorsun(o genelde çıkıp sağdan devam ediyor.sağdaysan seni umursamıyor bile.)
-
04 Ağustos 2007, 00:14
#9
arkadaşlar bence genel kural çok basittir. 2 seçenek var;
ya tarafikle eşit hızda gidersiniz, ki bu en güvenlisi.
yada trafikten biraz daha hızlı
ama bence kesinlike trafikten daha yavaş gidilmemeli. yavaş gittiğinizde yanınızdan daha çok araç geçecek ve bunların hepsi potansiyel bir tehlike.
-
04 Ağustos 2007, 00:23
#10
u_baydur adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bence genel kural çok basittir. 2 seçenek var;
ya tarafikle eşit hızda gidersiniz, ki bu en güvenlisi.
yada trafikten biraz daha hızlı
ama bence kesinlike trafikten daha yavaş gidilmemeli. yavaş gittiğinizde yanınızdan daha çok araç geçecek ve bunların hepsi potansiyel bir tehlike.
birileri bana bahane uydurmayı bırak diyecek ama :
1.motor ybr 125 gitmiyor.giderse de zor duruyor.
2.trafikten hızlı gitmek demişsiniz.mutlaka sizden hızlısı var(180 ile ankara keçiören girişte fatih köprüsüne migros taraftan çıkışta kaza yapan şerefsizler bile var hesap et artık.).
ama genede katılıyorum 65-70 den aşşağısı çok tehlikeli.
-
04 Ağustos 2007, 00:30
#11
motor gitmiyor olayını anlayabiliyorum
daha bugün yaşadım ve keşke beni bir an önce ilerletecek birşey olsaymış dedim
önümde sağdan bir kamyon gidiyor ve içinden kum parçaları ve su geliyor
kaskıma çarpıyor şak şak diye,arkasında kalsam halim harap,yavaşlayacak olsam arkamdan trafik akıyor hemde sol şeritten hızlı bir şekilde gidiliyor
kamyon ortadan gidiyor,e en sağa geç 3 şeritli yol diyeceksiniz ama sağ şeritte öyle bir rezil ki aman ben almayayım
biraz sinirlendim ve gaza yüklendim,ibrede 100 km hız ile gittiğimi görüyorum ama aman Allah'ım kamyoncuda basıyor,el insaf dedim yav!
-
04 Ağustos 2007, 00:43
#12
aynı sorunu bende çok yaşıyorum 150 cc rodajda 80 i zor buluyorum TEM de arabalar sürekli korna çalarak sıkıştırarak rahatsız ediyor geçen biris el kol haraketi bile yaptı eşeşk herifin beni geçmesi 10 sn bile sürmedi buna rağmen şikaytçi bende mümkün olduğu kadar sol şeridin sağ çizgisinde gitmeye çalışıyorum yani soldan geçen zaten geçiyor sağdakilerinde canı cehenneme
İki kişinin bindiği motor değildir.
-
04 Ağustos 2007, 00:47
#13
ben hiç uğraşmıyorum,altımda çok güçlü bir makinada olsa(ki altımda güçlü bir arabada oldu ve durum aynı idi)
gevura kızıp oruç bozmam tabiri caiz ise
bir anlık kargaşadan sıyrılmak için gazlarım ama uzatmam
araba ile geçmeyi kafasına takmış bir adam limitlerde gidiyor
trafikte hep bunu gördüm
hiç gerek yok cedelleşmeye
sadece tehlikeli bir pozisyonda kalırsam limitlerde kullanırım o da çok uzun sürmez
ama trafikte her olay bir birine benzer hareketler ile halledilmiyor
ben basarak geçiyorum diyorum ama bastığımda ileride daha tehlikeli bir kavşakta olabilir
yol vs. durumunu iyi bilmek lazım...
-
04 Ağustos 2007, 00:48
#14
Trafikte ve yollarda dikkat ettiğim şeyleri sizlerle paylaşmak istedim.
Çoğu herzaman söylenir. Ama tekrardan zarar gelmez.
Şeritleri ortalamamak lazım. Çizgilere yakın seyrederim.
Araç yanından geçmeden evvel, sürücüsüyle aynalardan göz teması kurmaya çalışırım
Araç yanında kalmam, ya arkasında ya önünde olmaya çalışırım.
Aynalardan sürücünün kafası görünmüyorsa muhtemelen kör noktadayım, hemen şeritteki yerimi kaydırırım
Ani manevralardan kaçarım
Arkamda yakın seyreden araca hemen yol veririm.
Kamyon yanından geçerken açık kasasına dikkat ederim (her an 1şey fırlayabiliyor)
Kamyona arkadan yaklaşıyorsam, arka çift lastiğinin arasını kontrol ederim. Sıkışmış taş varmı diye. Namlunun ağzında olmamak lazım.
Karşıdan gelen araçların lastiklerine bakarım, ıslak iz bırakıyorlarmı diye. Yolun devamını tahmin edebilmek önemli.
Farlarımı daima yakarım. Görünmek lazım
Yanından geçtiğim sürücüyü korkutmamaya çalışırım, refleksiv tepkiler risklidir bence
Trafikte duran bir aracın özellikle otobüsün yanından geçeceksem, aracın ön lastiklerinin yanından geçmeye çalışan ayakları görmeye çalışırım ve mutlaka kornaya basarım
Eğer arızi nedenler ile emniyet şeridinde yardım bekliyorsam. motordan ve yoldan biraz uzaklaşırım. Uçuşan cank kapakları yada uyuyan bir tır şöförüne yem olmak istemem.
Şehir içinde park halindeki araçların yanından geçmeden içlerini kontrol ederim. Malum kapılar bakılmadan açılır yurdumda
Kaldırımdaysam inişine denk gelen su kanalları başımın derdidir kontrol ederim
(ve Kaza anı ki umarım tadan olmaz)Motorumu asla bırakmam ancak onun beni bırakacağını anlarsam ondan önce davranmam gerektiğini aklımdan çıkarmam....
Herkese güvenli sürüşler
-
04 Ağustos 2007, 00:50
#15
u_baydur adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bence genel kural çok basittir. 2 seçenek var;
ya tarafikle eşit hızda gidersiniz, ki bu en güvenlisi.
yada trafikten biraz daha hızlı
ama bence kesinlike trafikten daha yavaş gidilmemeli. yavaş gittiğinizde yanınızdan daha çok araç geçecek ve bunların hepsi potansiyel bir tehlike.
arkadaşa katılıyorum en güvenli gidiş trafiğin hızını yakalamak ama bu istanbul için geçerli
bart1969 adlı üyeden alıntı
birileri bana bahane uydurmayı bırak diyecek ama :
1.motor ybr 125 gitmiyor.giderse de zor duruyor.
2.trafikten hızlı gitmek demişsiniz.mutlaka sizden hızlısı var(180 ile ankara keçiören girişte fatih köprüsüne migros taraftan çıkışta kaza yapan şerefsizler bile var hesap et artık.).
ama genede katılıyorum 65-70 den aşşağısı çok tehlikeli.
ankarayı biliyorum ve türkiyenin an berbat sürücüleri orda diyebilirim brak motoru arabalar bile bir birine azda olsa saygı yok o yüzden istanbulda 06 plaka görünce uzaktan geçiyom.bende ybr ile çalışıyom bütün gün ama 100km.rahat gidiyo tabi ön dişliyi 15lik takarsan ve ben 100kilo olduğum için bu ybr için son sürati daha fazla parçalasam bile gitmiyo ama dediğim gibi istanbul için bu hız orta şeritten gitmeye yetiyo arkayı fazla kolamadan.
size ankarada allah kolaylık versin demekten başka bişey kalmıyo artık motorları az da olsa kabullendirmeniz gerekiyo trafiye.
-
04 Ağustos 2007, 00:55
#16
okantezer,deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler
Ankara bana göre fena değil aslında
sadece şöförlük olarak değilde genel yapı olarak bakarsak insanımız her yerde aynı
başkasını düşünmeyen bir adam sinyal vermeden dönüyor,şerit ihlali yapıyor vs. vs.
diyeceğim genel yapı(başkalarına saygı) vs. ülkemizin çoğu yerinde aynı(motor kültürü oluşan yerlerde farklıdır belki)
olsa olsa şehirlerin kalabalıklığından ötürü daha iyi veya daha kötü diyebiliriz bence
-
04 Ağustos 2007, 01:40
#17
u_baydur adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bence genel kural çok basittir. 2 seçenek var;
ya tarafikle eşit hızda gidersiniz, ki bu en güvenlisi.
yada trafikten biraz daha hızlı
ama bence kesinlike trafikten daha yavaş gidilmemeli. yavaş gittiğinizde yanınızdan daha çok araç geçecek ve bunların hepsi potansiyel bir tehlike.
Kesinlikle doğru. Trafiğin akışına ayak uydurmak lazım.
[CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]
-
04 Ağustos 2007, 02:31
#18
Arkadaşlar bence motorunuzun gücü önemli düşük hacimli bir motor otobanda
büyük bir risk çünki araçların tamamı sizden hızlı olduğundan yoldaki hız ve trafiğe
uyamayacağından sapaklarda giriş çıkışlarda çok fazla kaza riski taşır.Ama motor hacmi
yüksek yani otobanda seyir halinde yoldaki hız kurallarına uyarak yola hakim
olmamız bence en sağlıklısı kısaca kontrollü hız mesafe takibi ve yoluna göre
motor hacmi.
-
04 Ağustos 2007, 02:46
#19
ya kusura bakmayın baya ciddi bi konuymu ama
başlığa gülüyorum yarım saattir
bu senin için büyük sıkıntıysa bence o kasktan alabilirsin sonuçta alışana kadar zor olur ama soora çok rahatlarsın eminim..
yada kullanan birilerine ulaşıp onlardan bilgi alabilirsin..
-
04 Ağustos 2007, 09:47
#20
Arkaya nerde baktığına bağlı eğer otobanda isen iyi ama şehir içinde isen pek gerekli değil , birde Ankaranın sürücüleri gerçekten berbat (:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)