Honda Hayat Onda Mı Acaba?
Reklamlar
-
Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.
Reklamlar
-
-
enolaguy adlı üyeden alıntı
10W 40- 15W 50 den incedir ama bana kalırsa Türkiye şartları her ne kadar sıcakta olsa su soğutmalı ve yüksek devirli bir motora(yüksek devirli çünkü kıyas alınan otomobillerdir) üst sınırı 50 ( çalışma sıcaklığına erişildiğinde yağın aldığı değer ) olan bir yağ bence kalın gelebilir... Eğer motor dragstar olup hava soğutmalı olsaydı onun cidarları deauville den sıcak olacağı için aşırı ısıyı dengelemek için üst sınırı 50 olan bir yağ daha uygun olabilir derdim ama bunu deauville için diyemiyeceğim bana 10w 40 daha mantıklı geliyor.
Yağın suya çevrilmesi durumu için şunu söyleyebilirim motor sıcakken yağ su gibi olmasada ona yakındır çünkü yağlama için zaten öyle olmak zorundadır sıcak motordan aldığımız bir yağ ise boza gibi yada soğukta kartere koyduğumuz vizkozitede olan bir yağ gibi davranıyorsa zaten asıl o yağ bozuk demektir
Kısacası sözün özü yarı sentetik 10w 40 su soğutmalı bir motor için iyidir diğer taraftan 12 13 bin devir çeviren racing motorlar için daha spesifik yağlar kullanılabilir ama deauville gibi bir motor için bunun hiç anlamı ve en küçük faydası dahi yoktur
Motul türü pahalı yağlar ise köpürme oranı aşırı iyileştirilmiş olan full sentetik yağlardır ( yağda köpürme genellikle çok yüksek devirlerde oluşan ve istenmeyen bir durumdur) bu tür yağlar genellikle aşırı ısıya örneğin bir racing motorun yüksek devirlerde sıkıştırıldığında oluşan yüksek cidar ısısına karşı yağı yanarak zarf özelliğini kaybetmesi sonucu silindir cidarını kazıklayarak çizmesine yada yağın yüksek piston hızından dolayı zarf özelliğini yitirmesine ve silindiri çizmesine karşı dayanıklı yağlardır. Ama Deauville in motoru o derece yüksek devirlere çıkamayacağından 10W 40 yağın ne köpürmesi ne yanması ne de zarf özelliğini yitirmesi imkansız olduğundan motul un deauville e faydası sıfırdır rahatlıkla denebilir yani sana ha motul ha mobil 10w 40 fark etmez
15 Gün önce Aynı Motor sahibi Cüneyt beyle Güngör motorda servisteyken ve onun Motoru hakkında konuşurken Hondadan yetkili Şener Bey de tesedüfü ordaydı.
Meydana gelen benimle aynı durumdan dolayı Bir dahaki bakım ve yağ değişiminde servise hada kalın ve bu duruma uygun bir yağ koyun demişti. Demin bu konuyu telefonda konuşurken Cüneyt bey hatırlattı. Daha kalın derken ne demişti hangiorandan bahsetmişti şu an hatırlayamadık. İşimiz olan bir konu olmadıgından tabiki bazen hem duyduklarımız hemde Şener beyin bu şekilde söylemesi kafaları karıştırdı. İlk yag değişiminde ve Diğer Motorda kafamızdaki acabayı atmak acısından 10/40 dışında deauville hangi marka ve ne kalınlıkta yağ koyulabilir. Nasıl olsa garantıden değişmeyecek olan yağ parası müsteriden alınacağı için parasal acıdan sorun olmayacaktır.
Acıklamalarınız için teşekkür ederim.
Motorsiklet dünyasında servisler dışında motosıklet kullanan arkadaşlarında birbirini bu şekilde bilgilendirilmesi hoş.
Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.
-
Arkadaşlar motorunuzun markası ne olursa olsun arıza verebilir bunlar mekanik araçlardır.Sonuçta hiç bir şey kusursuz değil.
-
02 Ağustos 2009, 16:08
#65
(Başlığa istinaden) Onda onda...
Honda, 440 bin aracını kontrolden geçirecek
Japon otomotiv şirketi Honda, bazı ''Accord'' ve ''Honda'' modelleri dahil, ölüme sebebiyet verme potansiyeli bulunan hava yastığı kusuru yüzünden 440 bin aracı kontrolden geçirecek.
Japonya'nın ikinci büyük otomotiv şirketi Honda, çok satan bazı sedan araçlardaki haya yastığı şişiricisinin, çok fazla hava basıncı yüzünden kopabileceğini ve hava yastığından fırlayan metal parçaların araçtakilere zarar verebileceğini açıkladı.
Honda sözcüsü Sage Marie, bu sorun yüzünden biri ölümle ve bazıları yaralanmalarla sonuçlanan vakalar meydana geldiğini söyledi.
Honda'nın, 2001 ve 2002 model Accord ile 2001 Civic ve 2002-2003 model Acura TL sedanları toplayacağı, araçlardaki kusurlu hava yastığının sürücü hava yastığı olduğu belirtildi.
Şirket, bu modellerin sahiplerinin, araçlarının kontrolden geçirilecekler arasında olup olmadığını belirlemek için Honda'nın ''www.owners.honda.com/recalls'' internet sitesinden öğrenebileceklerini kaydetti.
Honda, daha önce geçen yıl Kasım ayında, bazı 2001 model Accord ve Civic araçları hava yastığı kusuru yüzünden kontrolden geçireceğini açıklamıştı.
aa
02 Ağustos 2009, Pazar
http://www.zaman.com.tr/haber.do?hab...lden-gecirecek
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
02 Ağustos 2009, 16:41
#66
hondaya fazla güvenmeyin ortada bıraktığı çok kişi war
Bi ülkede "KÖPEKLER" istedi diye atlar ölmez...!!!
Drift Religion
-
02 Ağustos 2009, 16:48
#67
Hondayı karalama kampanyası başlamış.Yapmayın arkadaşlar.Hondanın ne kötülüğünü gördünüz.Şu hava soğutmalı cbf150'mi 1 sene kullandım.Bir kere yolda bırakmadı.CBF150 ile günde 1.000 km yapan var.Bu kadar yola hangi motor dayanır.Hangi honda arıza yapmış.Şöyle bir geniş açıyla bakarsak yüzde kaç arıza yapıyo.Binde bir desek yeri var.Yok cbf150'nin ampulu patlıyomuş.Bunlar sorun mu yaw.Alırım yanıma yedek ampul patlayınca değiştiririm.Yeterki beni yolda bırakmasın.
-
02 Ağustos 2009, 17:05
#68
2008 1000RR ı unuttunuz herhalde hani şu yag yakan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler